نکته طلایی درباره بتونه‌کاری انواع دیوار ساختمانی + قیمت

اگر به دنبال یک رنگ‌آمیزی بی‌عیب و نقص برای دیوار خانه خود هستید، باید اطلاعات کافی درباره نحوه بتونه‌کاری دیوار ساختمان داشته باشید. در این مقاله یک نمای کلی از بتونه‌کاری انواع دیوار ساختمان شامل مزایا، نحوه اجرا و نکات طلایی ارائه شده است که در ادامه می‌خوانید. در ضمن پیرامون موضوع «۸ نکته طلایی درباره بتونه کاری انواع دیوار ساختمانی»، درباره موضوعاتی نظیر بتونه کاری چیست؟ بتونه دیوار، بتونه کاری روغنی، بتونه زیر کار رنگ اکریلیک، بتونه زیر کار رنگ پلاستیک، ابزارهای بتونه ‌کاری دیوار، طریقه بتونه کاری دیوار و آموزش بتونه کاری دیوار سیمانی (پودر کاسماتیک یا پودر گاسماتیک) صحبت خواهیم کرد. برای خواندن این مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

بتونه کاری چیست؟

جدول انواع بتونه دیوار ساختمان

بتونه دیواری یک پودر ریز بر پایه سیمان سفید است که به صورت مخلوطی صاف ایجاد شده و پیش از رنگ‌آمیزی روی دیوارهای مختلف اعمال می‌شود. این محصول، علاوه بر افزایش سختی و دوام سطح دیوار پیش از اعمال رنگ، پوششی صاف و یکنواخت برای دیوار شما فراهم می‌کند.

بتونه دیوار

بتونه دیوار پودری بر پایه سیمان سفید است که از پلیمر و سایر مواد معدنی ساخته شده است که ظاهر دیوار را صاف‌تر می‌کند. این محصول در درجه اول برای پر کردن شکاف‌ها و سوراخ‌های دیوار و آماده کردن یک سطح دیوار پیش از اعمال رنگ استفاده می‌شود. استفاده از بتونه دیوار به محافظت بهتر در برابر لکه‌ها و ترک‌های دیوار شما کمک می‌کند.

بتونه دیواری یک ماده همه کاره است که می‌تواند بر روی هر دیواری، از دیوارهای پیش ساخته گرفته تا دیوارهای بتنی استفاده شود و بهترین رنگ و پوشش دیوار را ارائه دهد. به بتونه دیواری، بتونه رنگ نیز گفته می‌شود که معمولا قبل از رنگ‌آمیزی دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛

استفاده از بتونه دیوار به پوشاندن بهتر ترک‌ها و سوراخ‌ها کمک می‌کند. بسته به سطح، ممکن است ۱ تا ۲ لایه بتونه رنگ همراه با سنباده لازم باشد تا سطح مورد نظر برای رنگ جدید آماده شود.

اگر خانه شما اخیرا دچار آسیب یا نشت آب در مناطق خاصی شده است، پس باید از بتونه دیواری برای بازگرداندن یکپارچگی ساختاری آن استفاده کنید. بتونه‌های دیواری در بافت سفید در دسترس هستند. از این رو آن‌ها یک پایه عالی برای رنگ‌آمیزی خانه شما به وجود می‌آورند.

بتونه کاری روغنی

بتونه روغنی با استفاده از ترکیب سیمان سفید، مواد معدنی یا مل و پلیمر ساخته می‌شود. این محصول برای سطوح داخلی و خارجی مانند دیوار و سقف گچ‌کاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع بتونه برای انواع رنگ مناسب است. در ضمن از این نوع بتونه می‌توان بر روی سطوح چوبی و فلزی هم استفاده کرد.

خرید بتونه روغنی ممتاز ۱ کیلویی نهنگ نشان

بتونه زیر کار رنگ اکریلیک

این نوع بتونه، یک بتونه دیواری مبتنی بر آب است که از رنگدانه‌های سفید، اکستندرها، محیط امولسیون اکریلیک و مواد افزودنی ساخته می‌شود. به بیانی بهتر، بتونه دیواری اکریلیک به شکل خمیر است که می‌توانید آن را به شکل مستقیم بر روی دیوارهای خود اعمال کنید. از ویژگی‌های این نوع بتونه می‌توان کارکرد عالی آن در محیط سرد و گرم  اشاره کرد.

خرید بتونه اکریلیک همه کاره ۱ کیلویی نهنگ نشان

بتونه زیر کار رنگ پلاستیک

بتونه پلاستیک به عنوان بتونه مخصوص رنگ پلاستیک ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال استفاده از بتونه رنگ پلاستیک هستید، ابتدا پودر بتونه را به همراه مقداری رنگ پلاستیک ترکیب کنید. پس از ترکیب شدن پودر بتونه و رنگ پلاستیک، خمیر چسبناکی به دست می‌آید که برای درزگیری و پر کردن ترک‌های دیوار استفاده می‌شود. در صورتی که ماده فوق چسبندگی لازم را نداشت، استفاده از چسب چوب در ترکیب رنگ پلاستیک و پودر بتونه، مجاز است.

خرید محصول

مزایای استفاده از بتونه دیوار پیش از رنگ‌آمیزی

  • عیوب و ترک‌ها روی سطح پر می‌شود.
  • یک سطح صاف و بدون موج برای دیوار ایجاد می‌کند.
  • چسبندگی و استحکام کششی دیوار را بهبود می‌بخشد.
  • از ریزش رنگ جلوگیری می‌کند.
  • طول عمر رنگ دیوار را افزایش می‌دهد.
  • خرابی دیوارها را کاهش می‌‎دهد.
  • باعث نرمی، صاف و یکنواخت شدن سطح دیوار می‌شود.
  • در برابر پوسته پوسته شدن و سایش مقاوم است.
  • به مراقبت کمتری نیاز دارد.
  • به دلیل مقاومت بالا، دیوار را از وجود لکه‌ها نجات می‌دهد.

ابزارهای بتونه ‌کاری دیوار

لوازم مورد نیاز برای بتونه کاری

۱- بتونه دیوار

۲- آب

۳- مخلوط‌کن برقی بتونه

۴- کاغذ سنباده، برس سیمی یا تیغ شیشه‌پاک کن

۵- ابزار تکمیلی شامل لیسه، ماله یا کاردک

طریقه بتونه کاری دیوار

مرحله اول: ایمن‌سازی نقاش و آماده‌سازی دیوار

۱- ابتدا دستکش، عینک و ماسک تنفسی بپوشید. برای ایمن بودن هنگام استفاده از بتونه، ماسک و عینک خود را بزنید. علاوه بر این، بتونه دیوار و پرایمر ممکن است به پوست آسیب برساند، بنابراین هنگام استفاده از آن دستکش بپوشید.

۲- روی سطوحی (مانند تزئینات در یا پنجره) که نیاز به بتونه‌کاری ندارد را با نوار چسب کاغذی بپوشانید. سپس از یک کاور رنگ یا پلاستیک‌ بزرگ برای پوشاندن کف ساختمان استفاده کنید.

۳- از سنباده برای صاف کردن هرگونه برآمدگی دیوار استفاده کنید. اگر بر روی یک دیوار جدید کار می‌کنید، نیازی به خراش دادن یا سنباده زدن زیاد وجود ندارد. اگر شکاف‌ها یا سوراخ‌های کوچک‌تری در دیوار وجود دارد، از یک تیغه پیچ گوشتی برای خراش دادن استفاده کنید.

۴- دیوار را قلم مو بزنید تا تراشه‌ها، پوسته‌ها و گردوغبار باقی مانده از بین برود.

۵- دیوار را با یک اسفنج یا پارچه تمیز و آب پاک و مرطوب کنید. اگر دیوار در ابتدای بتونه‌‌کاری، تاحدودی مرطوب بود، نگران نباشید؛ این موضوع به چسبندگی بیشتر بتونه کمک می‌کند. اکنون دیوار برای بتونه‌کاری آماده است.

مرحله دوم: آماده‌سازی بتونه دیوار ساختمان

۱- آب و پودر بتونه را درون سطل به نسبت یک به دو مخلوط کنید. فقط مقداری از بتونه را مخلوط کرده تا از این طریق بتوانید در عرض دو ساعت از آن استفاده کنید. مخلوط را با استفاده از همزن برقی یا با دست به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید تا خمیر یکدست و خامه‌ای شکل به دست آید. قرار دادن یک حوله مرطوب در بالای سطل، به مرطوب نگه داشتن بتونه در حین کار کمک می‌کند.

نکته: پودر بتونه خشک بر پایه سیمان است و برای کاربردهای داخلی یا خارجی شامل دیوارهای گچی سیمانی و بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتونه دیواری آماده، مبتنی بر اکریلیک است و فقط برای استفاده داخلی به ویژه برای تعمیر دیوارهای رنگ شده ساختمان توصیه می‌شود.

۲- مخلوط بتونه و آب را هم بزنید تا مخلوط به طور کامل یکدست شود. ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای مخلوط کردن بتونه، استفاده از اتصال همزن بر روی یک مته برقی است. با این حال می‌توانید از یک همزن یا ابزار دستی مشابه نیز استفاده کنید.

نکته: بتونه باید قوام غلیظی داشته باشد. به طور مثال اگر یک قاشق غذاخوری بتونه را برداشته و به سمت طرفین نگه دارید، بتونه باید به صورت گلوله‌های بزرگ به زمین پرتاب شود.

۳- به وسیله کاردک و لیسه، بتونه را روی شکاف‌ها و سوراخ‌های کوچک بزنید. چرخش دست حین بتونه‌کاری دیوار باید به گونه‌ای باشد که کاردک به صورت افقی و سپس عمودی بر روی سطح مورد نظر کشیده شود.

نکته: از بتونه برای پر کردن شکاف‌ها و سوراخ‌هایی که بیشتر از ۱٫۳ سانتی‌متر عرض یا عمق ندارند، استفاده کنید.

۴- اجازه دهید بتونه خشک شود؛ سپس سنباده بزنید و آن را پاک کنید. حداقل ۴ تا ۶ ساعت یا ۱۲ تا ۲۴ ساعت (در شرایط مرطوب)، به بتونه زمان دهید تا خشک شود. سپس آن را با سنباده ریز صاف کنید و گردوغبار را به وسیله پارچه مرطوب پاک نمایید.

نکته: اگر بتونه هنوز مرطوب به نظر می‌رسد، زمان سنباده زدن را به تاخیر بی‌اندازید. معمولا بتونه هنگامی که خشک می‌شود، رنگ روشن‌تری به خود می‌گیرید.

۵- روی تعمیرات یا کل دیوار پرایمر بزنید.

مرحله سوم: اعمال اولین لایه بتونه بر روی کل دیوار

بتونه‌کاری انواع دیوار

۱- مقداری بتونه را با یک لیسه کوچک بردارید و به یک ماله بزرگ یا کاردک اضافه کنید. لیسه کوچک باید دارای تیغه‌ای به عرض ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر و ماله یا کاردک بزرگ‌تر به عرض  14 تا  20 سانتی‌متر باشد. از لیسه کوچک برای اضافه کردن بتونه به ماله بزرگ یا کاردک استفاده کنید.

۲- تیغه لیسه را با زاویه به دیوار فشار داده و آن را به شکل مستقیم به سمت بالا خراش دهید. در حالی که بتونه روی ماله بزرگ قرار می‌گیرد، تیغه آن را با زاویه ۳۰ درجه به پایین دیوار بزنید. این زاویه را حفظ و تیغه را به شکل مستقیم روی دیوار خراش داده و در عین حال راه تماس با آن را حفظ کنید. یک لایه بتونه یکنواخت به ضخامت ۰٫۳۲ سانتی‌متر بر روی سطح مورد نظر بزنید.

خرید لیسه ساختمانی ۲۰ سانتی ارش

۳- هنگامی که یک نوار عمودی از بتونه روی دیوار زدید، تیغه ماله بزرگ‌تر را بررسی کنید. می‌توانید تیغه‌ ماله‌ خود را به سرعت بتراشید تا در صورت نیاز، بتونه اضافی را از روی آن بردارید.

۴- اجازه دهید لایه نخست بتونه اعمال شده بر روی دیوار ساختمانی به مدت ۶ تا ۸ ساعت خشک شود. اگر سطح بتونه خشک بود، بتونه در عرض ۸ ساعت خشک می‌شود، اما در شرایطی که دیوار همچنان مرطوب باشد، زمان خشک شدن حدود ۱۰ ساعت است.

مرحله چهارم: اضافه کردن لایه دوم بتونه و تکمیل دیوار

۱- لایه دوم را به صورت افقی یا عمودی بمالید. در مورد بهترین راه برای افزودن لایه دوم بتونه نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند دوباره آن را به صورت عمودی اعمال کنند، درست مانند بار اول. برخی دیگر آن را به صورت افقی اعمال می‌کنند، با این منطق که به سنباده‌کاری کمتری نیاز است و در نتیجه، سطح نهایی صاف‌تر خواهد شد. در هر صورت، بتونه را مخلوط کنید و  آن را روی ماله‌ها قرار دهید و به مانند ضخامت لایه اول، به دیوار اضافه بزنید.

نکته: لایه دوم، مانند لایه اول، نباید بیش از ۰٫۳۲ سانتی‌متر ضخامت داشته باشد.

۲- بعد از اینکه بتونه به مدت ۱۶ تا ۲۴ ساعت خشک شد، آن را سنباده بزنید و پاک کنید. هنگامی که لایه دوم کاملا اعمال و خشک شد، تمام دیوار را سنباده ریز بزنید. وقتی کار تمام شد، گردوغبار باقی مانده را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب پاک کنید.

تماس با ما

۳- اکنون که کار بتونه‌کاری دیوار شما تمام شده است، آن را با یک لایه آستر مناسب محافظت کنید. سپس دو لایه رنگ را به همان روش اضافه کنید و اجازه دهید هر لایه برای مدت زمان توصیه شده خشک شود. حتی اگر تمام دیوار را قبل از اضافه کردن بتونه آستر کرده‌اید، پس از زدن بتونه دوباره آن را آستر کنید. این کار میزان محافظت از بتونه را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود رنگ بهتر بچسبد.

آموزش بتونه کاری دیوار سیمانی

برای بتونه کاری دیوار سیمانی، ابتدا باید بتونه مخصوص به آن تهیه شود. بتونه مبتنی بر سیمان اصلاح شده پلیمری، یکی از بهترین و مناسبترین محصولاتی است که برای بتونه کاری دیوار سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع بتونه ساختمانی به شکل پودری است که با اضافه کردن مقداری آب، امکان استفاده از این ماده به فراهم می‌شود. لازم به توضیح است که به پودری که بتونه سیمانی از آن درست می‌شود، پودر کاسماتیک یا پودر گاسماتیک می‌گویند.

اگر به دنبال بتونه کاری دیوار سیمانی، سنگی و بتنی خانه خود پیش از گچ کاری و رنگ‌آمیزی هستید، استفاده از بتونه سیمانی اصلاح شده پلیمری توصیه می‌شود. از این محصول می‌توانید در سطوح داخلی و خارجی خانه استفاده کنید؛ زیرا چسبندگی بالایی دارد. برای ساخت خمیر بتونه مخصوص دیوار سیمانی، ابتدا پودر را در میزان ۴۰ درصد آب ترکیب کنید. هم زدن ترکیب فوق برای رسیدن به قوام و چسبندگی لازم، نزدیک به ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. مدت زمان مجاز برای مصرف بتونه سیمانی درست شده، بین ۲ تا ۳ ساعت است. در ضمن برای اجرای هر لایه بتونه بر روی دیوار سیمانی،  اجازه دهید تا کامل خشک شود و سپس اقدام به اجرای آن نمایید.

نکات ضروری برای استفاده بهتر از بتونه‌کاری دیوار ساختمانی

۱- سطح بتونه شده دیوار ساختمانی را با سنباده شماره ۱۸۰ بزنید و پس از هر بار استفاده آن را تمیز کنید تا یک روکش بدون لک داشته باشید.

۲- حداقل ضخامت بتونه دیوار باید حداکثر به ۱٫۵ میلی‌متر باشد. در صورت ضخیم‌تر شدن، ممکن است پس از مدتی پوست دیوار کنده شود.

۳- زمان خشک شدن بتونه دیوار ممکن است با توجه به دما، رطوبت و ضخامت متفاوت باشد. در شرایط خنک و مرطوب و در صورت اعمال پوشش ضخیم، زمان خشک شدن به طور قابل توجهی طولانی‌تر خواهد شد.

۴- اگر از بتونه دیواری اکریلیک استفاده می‌شود، قبل و بعد از استفاده از بتونه، پوشش پرایمر توصیه می‌شود. در مورد بتونه‌های پایه سیمانی یا بتونه پلیمری، استفاده از پرایمر پس از استفاده از بتونه توصیه می‌گردد.

۵- عمر مفید بتونه رنگ ۶ تا ۱۲ ماه است. بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید محصول، تاریخ تولید یا تاریخ انقضا را بررسی کنید.

۶- اگر بتونه را بدون رنگ رها کنید، ممکن است ترک بخورد.

۷- اگرچه انواع بتونه اکریلیک گران‌تر از انواع بتونه سیمانی است، اما ماندگاری بیشتری دارد.

پنج راه موثر برای سرعت بخشیدن به خشک شدن بتونه دیوار ساختمانی

بتونه‌کاری انواع دیوار

۱- از ترکیب خشک‌کن استفاده کنید.

۲- از ورز دادن استفاده کنید.

۳- از محیط خشک استفاده کنید.

۴- از سشوار استفاده کنید.

بهترین روش ساخت بتونه دیوار

در ادامه به دو روش ساخت بتونه روغنی و بتونه پلاستیک می‌پردازیم.

مراحل ساخت بتونه روغنی عبارتند از:

  • ابتدا مواد و وسایل لازم مانند رنگ روغنی براق، پودر مل، روغن بتونه و تینر روغنی را تهیه کنید. رنگ روغنی را با مقداری تینر (یک سوم حجم رنگ) و پودر مل مخلوط کنید. یکی از مزایای اضافه کردن تینر به این ترکیب، جلوگیری از کشدار شدن بتونه است.
خرید روغن الیف ۱ لیتری مخصوص بتونه
  • وقتی تینر، پودر مل و رنگ روغنی براق را ترکیب کردید، نوبت به اضافه کردن روغن بتونه می‌رسد. مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید. بتونه شما برای درزگیری دیوار آماده است.

برای خرید بتونه روغنی نهنگ نشان، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید. در صورت نیاز می‌توانید برای ثبت سفارش خود، با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

مراحل ساخت بتونه پلاستیک عبارتند از:

  • برای ساخت بتونه پلاستیک، ابتدا رنگ پلاستیک را با پودر مل و آب ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را به خوبی هم بزنید تا به غلظت مناسب خود برسد.

برای خرید بتونه همه کاره نهنگ نشان، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

بتونه آماده دیوار گچی

اگر بتونه دیواری را آماده کرده‌اید و می‌خواهید آن را روی دیوار گچی بزنید، مراحل زیر را باید طی کنید:

۱- سطح را تمیز کنید: قبل از استفاده از بتونه، مطمئن شوید که دیوار گچی تمیز و عاری از گرد و غبار، کثیفی و سایر مواد زائد است. از یک برس نرم یا یک پارچه خشک برای پاک کردن مواد یا رنگ های پوسیده استفاده کنید.

۲- بتونه را آماده کنید: بتونه دیواری را در صورت نیاز با آب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. غلظت بتونه باید به حدی باشد که در عین پخش شدن راحت، چکه نکند.

۳- بتونه را بزنید: با استفاده از کاردک و لیسه، بتونه را روی دیوار گچی بزنید. از بالای دیوار شروع و به سمت پایین حرکت کنید و بتونه را به طور مساوی روی سطح پخش نمایید. بتونه باید به طور یکنواخت پخش شده و درزهای گچ را پر کند.

۴- اجازه دهید خشک شود: زمان خشک شدن به شرایط آب و هوایی و ضخامت لایه بتونه اعمال شده بستگی دارد. به طور معمول، حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا بتونه خشک شود.

۶- سطح را سنباده بزنید: در نهایت از سنباده برای صاف کردن سطح و رفع هرگونه نقص استفاده کنید. سطح را به آرامی سنباده بزنید تا به بتونه آسیبی نرسد.

بتونه چوب

بتونه چوب ماده‎ای است که برای پر کردن سوراخ ها یا درزهای چوب استفاده می‌شود. این ماده خمیر شکل، برای پر کردن شکاف‌ها، ترک‌ها و …، بر روی سطح چوب اعمال می‌گردد.

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده بتونه چوب، برند اشن است که محصول بتونه سفید مخصوص چوب را تولید می‌کند. بتونه سفید چوب اشن برپایه حلال (تینر فوری ۱۰ یا ۲۰ هزار)، دارای رنگ سفید است که به سرعت خشک می‌شود.

بتونه چوب اشن  بر روی انواع چوب قابل استفاده است. در ضمن برای اجرای این محصول باید ابزارهایی مانند لیسه، کاردک و کاور رنگ را به همراه داشته باشید. برای خرید بتونه چوب به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

مراحل استفاده از بتونه چوب عبارتند از:

۱- سطح را تمیز کنید: قبل از استفاده از بتونه چوب، سطح چوب را به خوبی تمیز کنید تا هرگونه کثیفی، گرد و غبار یا زباله از بین برود. از یک برس یا پارچه نرم برای تمیز کردن سطح استفاده کنید.

۲٫ انتخاب بتونه: انتخاب بتونه چوبی بر اساس رنگ چوب تعیین می‌شود.

۳٫ بتونه را اعمال کنید: از یک کاردک و لیسه برای استفاده از بتونه روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

۴- بگذارید خشک شود: زمان خشک شدن بتونه چوب، نزدیک به یک شبانه روز است.

۶٫ سطح را سنباده بزنید: سطح چوب را سنباده بزنید تا لبه‌های ناهموار صاف شود.

۷٫ رنگ آمیزی چوب را تمام کنید: پس از سنباده زدن برای بهبود ظاهر و دوام چوب، از سیلر و کیلر استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بتونه چوب، مقاله «آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب در کوتاه ترین زمان» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

بتونه سنگی

بتونه سنگی که به عنوان پرکننده سنگ نیز شناخته می شود، نوعی بتونه است که برای پرکردن شکاف‌ها، ترک ها و سوراخ‌های سطوح سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت بتونه سنگی از ذرات سنگ ریز آسیاب شده با یک چسب (به شکل خمیر) استفاده می‌کنند. با این حال برای خرید بتونه سنگی آرکو به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین بتونه برای ترک دیوار

بهترین بتونه برای ترک دیوارها، بتونه‌ای است که انعطاف‌پذیر و وزن سبکی داشته باشد و به راحتی اجرا شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برندهای پودر بتونه، مقاله «معرفی بهترین برند پودر بتونه» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید. همچنین برای خرید بتونه اکریلیک همه کاره نهنگ نشان (مخصوص دیوار)، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

قیمت بتونه فوری دیوار

قیمت بتونه دیواری فوری بسته به برند تولیدکننده دارد. به طور کلی، بتونه دیواری فوری در مقایسه با سایر انواع بتونه دیواری، نسبتا ارزان معامله می‌شود. بهترین برند تولیدکننده بتونه فوری یا بتونه همه کاره، برند نهنگ نشان است.

علاوه بر این، قیمت بتونه اکریلیک نهنگ نشان یک کیلویی حدود ۳۱ هزار تومان است. اگر قصد خرید بتونه فوری دیوار را دارید، همین حالا از وب سایت مینیاتور بازدید کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا نحوه بتونه‌کاری دیوار ساختمانی به طور کامل بررسی شود. سه نوع بتونه برای دیوار ساختمانی وجود دارد که شامل بتونه سیمان سفید و بتونه اکریلیک است. برای اجرای بتونه‌کاری دیوار ساختمان چهار مرحله درنظر گرفته شده است که عبارتند از: مرحله اول: ایمن‌سازی نقاش و آماده‌سازی دیوار، مرحله دوم: آماده‌سازی بتونه دیوار ساختمان، مرحله سوم: اعمال اولین لایه بتونه بر روی کل دیوار و مرحله چهارم: اضافه کردن لایه دوم بتونه و تکمیل دیوار. اگر از ترکیب خشک‌کن، لاتکس، ورز دادن، محیط خشک و سشوار در بتونه‌کاری استفاده شود، سرعت انجام بتونه‌کاری دیوار ساختمانی دوچندان خواهد شد. 

سوالات متداول

چه زمانی می‌توان از بتونه دیواری استفاده کرد؟

به دلیل توانایی منحصربه‌فرد بتونه در یکنواخت کردن سطوح دیوار، می‌توانید از آن در هر پروژه رنگ‌آمیزی استفاده کنید. این محصول در دیوارهایی که آسیب‌دیده، ترک‌خورده یا سوراخ‌های کوچکی دارند، موثر است.

بتونه دیوار سیمانی چه کاربردی دارد؟

این نوع بتونه دیواری برای دیوارهای داخلی و دیوارهایی که مستقیما در معرض هوای بیرونی قرار ندارند، بسیار مناسب است.

تفاوت بین بتونه دیوار و سیمان سفید چیست؟

بتونه دیوار یک پوشش همه‌کاره برای دیوار و سقف است که می‌تواند برای دیوارهای داخلی و خارجی اعمال شود.

آیا می‌توان بتونه را به شکل مستقیم روی دیوار اعمال کرد؟

معمولا بتونه‌کاری دیوار ساختمان، پیش از رنگ‌آمیزی نهایی دیوارها انجام می‌شود. دو نوع بتونه دیوار وجود دارد، بتونه دیواری اکریلیک و بتونه دیواری با پایه سیمانی. بتونه دیواری اکریلیک به شکل خمیر است و می‌توانید آن را به شکل مستقیم روی دیوارها اعمال شود.

آیا قبل از بتونه زدن پرایمر لازم است؟

بله، اگر از بتونه دیواری اکریلیک استفاده می‌شود، قبل و بعد از استفاده از بتونه، پوشش پرایمر توصیه می‌شود. در مورد بتونه‌های پایه سیمانی یا بتونه پلیمری، استفاده از پرایمر پس از استفاده از بتونه توصیه می‌شود.

آیا بتونه نیاز به آستر دارد؟

بهتر است قبل از اعمال هر لایه بتونه، از یک پرایمر/روکش زیرین روی بتونه استفاده کنید.

بتونه سیمانی از چه نوع پودری تولید میشود؟

بتونه سیمانی از پودر کاسماتیک یا پودر گاسماتیک ساخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید