راهکار های شناخت عایق اکریلیکی

عایق اکریلیکی مبتنی بر آب با امولسیون کردن رزین اکریلیک یا پلی اورتان از طریق تجهیزات امولسیون کننده ویژه با آب به عنوان حلال ساخته می شود.

عایق یا درزگیر اکریلیک همچنین به نام های چسب اکریلیک، درزبند اکریلیک، درزگیر بتن مبتنی بر آب، درزگیر مبتنی بر آب، پرکننده شکاف اکریلیک، درزبندی اکریلیک قابل رنگ آمیزی، درزگیر اکریلیک ضد آب، درزگیر اکریلیک داخلی و درزبندی تزئینی و غیره نیز نامیده می شود.

ویژگی های عایق اکریلیکی

حال که با مفهوم عایق اکریلیک آشنا شدید، قصد داریم شما را با ویژگی های عایق اکریلیکی آشنا کنیم. در زیر لیستی از ویژگی های عایق اکریلیک تهیه کرده ایم:

  • سیالیت خوب در محدوده دمایی وسیع، چسبندگی قوی، الاستیسیته خوب و مقاومت در برابر آب و هوای پس از پخت زیرا درزگیر اکریلیک حاوی مونومر متاکریلیک، کوپلیمر آکریلات، بنزوئین پروپیل اتر، آلفا-متیل استایرن الیگومر و فعال کننده و غیره است.
  • غیر سمی، بی ضرر، غیر قابل اشتعال و فرار
  • تنوع، سازگار با محیط زیست، VOC ، سیستم فرمول سازگار با محیط زیست مبتنی بر آب درزگیر مبتنی بر آب اکریلیک، انتشار بسیار کم VOC را تضمین می کند که می تواند در تعداد زیادی از محیط های داخلی که نیاز به درزبندی و آب بندی دارند، اما همچنین به انتشار VOC کم نیاز دارند، استفاده شود.
  • راه حلی سریع و ارزان قیمت
  • نفوذپذیری خوب مقابل هوا، با استفاده از امولسیون اکریلیک به عنوان ماده پایه کلوئید، کلوئید دارای منافذ مویرگی متراکم است، به طوری که کلوئید نفوذ ناپذیری برابر هوا است و خشکی و تمیزی مهر و موم را تضمین می کند.
  • قابل رنگ آمیزی
  • چسبندگی خوب و ضد آب
  • مقاومت ضعیف در برابر اسید و قلیایی
  • آسان برای استفاده و تمیز کردن

کاربردهای عایق اکریلیکی چیست؟

عایق اکریلیکی

درزگیر بتن پایه آب یکی از انواع عایق اکریلیک است که می تواند به طور گسترده در دکوراسیون داخلی، درز های انبساط ساختمانی عمومی و پر کردن درزهای مهندسی عمومی در آب بندی ضد آب محیط غوطه ور در آب غیر طولانی مدت استفاده شود.

به عنوان مثال، برای آب بندی شکاف بین دیوارهای داخلی، خطوط دامن، چارچوب درب و پنجره و دیوار ها  استفاده می شود. چسبندگی خوبی به مصالح ساختمانی مانند آلومینیوم، شیشه و کاشی و سرامیک دارد.

در سال ۲۰۰۹، Guangzhou Jointas Chemical با موفقیت درزگیر داخلی اکریلیک مبتنی بر آب، عایق اکریلیکی antas-153 و عایق اکریلیک antas-622 را راه اندازی کرد. این اولین بار بود که موضوع حفاظت از محیط زیست در صنعت ساخت درزگیر در چین مطرح شد.

درزگیر مبتنی بر آب داخلی اکریلیک نسل جدیدی از محصولات سازگار با محیط زیست است.

درزبندی داخلی تک جزئی Antas-153 و antas-622 مبتنی بر آب، ایمن و سازگار با محیط زیست است. هیچ تبخیر حلال آلی در طول استفاده وجود ندارد.

تفاوت بین عایق اکریلیکی و عایق سیلیکونی چیست؟

تفاوت بین عایق اکریلیکی و عایق سیلیکونی چیست؟

یکی از مزایای عایق اکریلیکی نسبت به درزگیر سیلیکونی این است که می توان آن را رنگ کرد. در حالی که بیشتر درزگیرهای اکریلیک را می توان رنگ کرد، این فرآیند برای درزگیر سیلیکونی اعمال نمی شود. علاوه بر این، در تمام مناطق دیگر، مواد آب بندی سیلیکونی بهتر از مواد آب بندی اکریلیک عمل می کنند. درزگیر سیلیکونی انعطاف پذیرتر و ماندگارتر است. درزگیر اکریلیک بسته به آب و هوایی که در آن استفاده می شود متفاوت است. علاوه بر این، درزگیرهای سیلیکونی را می توان راحت تر از درزگیرهای اکریلیک اعمال کرد.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افرادی که با عایق های اکریلیکی و سیلیکونی سر و کار دارند این است که نمی توانند انتخاب کنند که بهترین عایق برای استفاده کدام است. به همین منظور، در زیر لیستی از تفاوت های بین عایق اکریلیکی و عایق سیلیکونی را برای شما تهیه کرده ایم:

  • از نظر ترکیب، عایق اکریلیکی حاوی اسید اکریلیک، آکریلات و پلیمرهای آن است. جزء اصلی عایق سیلیکونی پلیمر سیلیکونی است.
  • عایق اکریلیکی قابل رنگ است در حالی که درزگیر سیلیکونی را نمی توان رنگ کرد
  • عایق اکریلیکی نسبت به عایق سیلیکونی سازگارتر با محیط زیست و قیمت آن ارزان تر است
  • درزگیر مبتنی بر آب برای آب بندی سطوح مختلف صاف مانند بین پنجره ها و دیوارهای پلاستیکی فولادی برای دستیابی به جلوه های ضد آب و زیبا استفاده می شود. درزگیری سیلیکونی را می توان به طور گسترده در نصب، اتصال، آب بندی شیشه و موارد دیگر استفاده کرد.
  • مقاومت در برابر آب و هوا درزگیر اکریلیکی به خوبی درزگیر سیلیکونی نیست، و هر سال نیاز به تعویض دارد. درزگیر اکریلیکی به طور گسترده در فضای داخلی خانه استفاده می شود. در حالی که درزگیر سیلیکونی دارای مقاومت عالی در برابر حرارت، مقاومت در برابر سرما و مقاومت در برابر آب و هوای خوب است که می تواند در فضای باز و داخلی استفاده شود. چسبندگی خوبی به مواد مختلف دارد، مقاومت خستگی کششی-فشردگی خوبی دارد.

کدام عایق را انتخاب کنیم؟

کدام عایق را انتخاب کنیم؟

سیلیکون یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه در زمینه صنعتی است که تقریباً همه اقشار جامعه نیاز به استفاده از درزگیر سیلیکونی دارند. انواع مختلفی از درزگیرها در بازار وجود دارد که اگر بخواهیم بعضی از آن ها را نام ببریم می توانیم به درزگیر استیک، درزگیر خنثی، درزگیر شیشه ای عایق، سیلیکون آکواریوم، سیلیکون ضد کپک و درزگیر سیلیکونی ضد آب و غیره اشاره کنیم. همچنین عایق سیلیکون را می توان به سیلیکون استیک کیور و درزگیر خنثی تقسیم کرد.

حال با این تعاریف، چگونه می‌ توانیم مناسب‌ ترین عایق را در مواجهه با انواع مختلف برای دستیابی به اتصال محصول، تعمیر نشتی، آب‌بندی یا اهداف دیگر انتخاب کنیم؟ در ادامه مقاله سعی کرده ایم تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم.

تماس با ما

نسبت به سایر سیستم های آب بندی درزگیر سیلیکونی اولین انتخاب است. کیفیت درزگیر سیلیکونی پایدار است و اثر آن ماندگار است. مانند درزگیر های اکریلیک آب نمیروند و مقابل عوامل آب و هوایی مقاومت بیشتری دارند. بنابراین بسیار مقرون به صرفه هستند، مخصوصاً زمانی که در آشپزخانه ها و حمام ها استفاده می شوند و محصولاتی هستند که شایسته انتخاب اول هستند.

اکثر درزگیرهای سیلیکونی را نمی توان رنگ کرد. اگر می خواهید رنگ آمیزی کنید، لطفاً درزگیر هیبریدی یا درزگیر اکریلیک را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید