آموزش آسان ترین روش استفاده از ورق طلا دکوراتیو

در اجرای طرح و رنگ های دکوراتیو سلیقه های متفاوتی وجود دارد اما ورق طلا دکوراتیو جای خود را در دل ها باز کرده و با درخشندگی خود، توجه همه را به خود جلب کرده است. بدون توجه به این که طرفداران طرح های مینیمال روز به روز در حال افزایش هستند؛ ورق طلا دکوراتیو همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از پرکاربرد ترین ابزار طراحی حفظ کرده است؛ پس خوب است در ادامه با آن بیشتر آشنا شویم و انواع آن را بشناسیم تا متوجه شویم چگونه می توان از آن استفاده کرد.

ورق طلا چیست؟

ورق طلا دکوراتیو

حتما در زندگی روزمره خود با طرح هایی که از ورق طلا استفاده کرده اند مواجه شده اید و مشتاق هستید در مورد آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. ورق طلا، ورقی است که با کوبیدن طلا به برگه های نازک ساخته می شود. از ورق طلا دکوراتیو برای تذهیب استفاده می شود و هزاران سال است که برای تزئین طیف گسترده ای از اشیاء مختلف مانند قاب عکس، علائم، مبلمان و بناهای تاریخی استفاده می شود.

ورق طلا دکوراتیو بسیار درخشان است؛ به ویژه هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد. این ورق را می توان عملاً روی هر سطحی استفاده کرد. ضخامت ورق طلا حدود ۰٫۵ میکرون است؛ این در حالی است که ضخامت موی انسان حدود ۶۰ میکرون است. ورق طلا به قدری نازک است که نور از آن عبور می کند.

طیف های مختلف ورق طلا

ورق طلا دکوراتیو

ورق طلا در طیف های گسترده ای وجود دارد. ورق طلا ۲۴ عیار خالص ترین شکل موجود است و دارای خلوص ۹۹ درصدی می باشد. ۲۴ عیار به دلیل خلوص بالایی که دارد بر خلاف ورق طلای دکوراتیو مصنوعی یا عیارهای کمتر، در طول زمان کدر یا اکسید نمی شود و کاملا زرد رنگ است. نوع دیگر، ورق طلای ۲۲ عیار است که آن را طلای ماه نیز می نامند و معمولاً ۹۲ درصد آن طلا و باقی آن، عنصر پالادیوم است و معمولا در قاب عکس استفاده می شود.

طلای ۱۲ عیار معمولاً طلای سفید نامیده می شود؛ زیرا فقط ۵۰٪ طلا دارد و بقیه آن معمولاً متشکل از نقره است که این به ورق طلا رنگ سفیدتر یا قرمزتر می دهد. ورق طلای ۱۲ عیار زمانی که در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرد کدر شده یا تغییر رنگ می دهد.

اما نوع دیگری از ورق طلا دکوراتیو وجود دارد که مصنوعی است و در آن از طلا استفاده نمی شود و عناصر تشکیل دهنده آن بیشتر مس و نقره هستند. شما می توانید از این ورق روی هر متریالی از جمله مبلمان، دیوار ها و …. استفاده کنید. همچنین برای مجسمه های طلا کاری شده، صنایع دستی و سایر پروژه های دکوراسیون داخلی می توان از ورق طلا دکوراتیو مصنوعی استفاده کرد و جلوه ویژه ای به طرح داد.

ورق طلا دکوراتیو مصنوعی چیست؟

ورق طلا مصنوعی چیست؟

این ورق جایگزینی برای استفاده از ورق طلای اصلی با همان جلوه اما هزینه کمتر است. استفاده از ورق طلا دکوراتیو مصنوعی بسیار آسان است که این امر سبب افزایش محبوبیت آن در میان مصرف کنندگان شده و برای استفاده بر روی هر سطحی مانند چوبی، بوم، پانل با جنس های مختلف، شیشه و سرامیک مناسب است. ورق طلا دکوراتیو مصنوعی تقریباً مانند ورق طلای اصلی اعمال می شود و عموما در ۳ رنگ مختلف در بازار عرضه می گردد.

ورق طلا دکوراتیو مصنوعی، چه ویژگی هایی دارد؟

ورق طلا مصنوعی، چه ویژگی هایی دارد؟

ورق طلای مصنوعی معمولاً از آلیاژ برنج ساخته می ‌شود و سپس به شکل ورق ‌های ظریف با روشی مشابه ورق طلای اصلی چکش می ‌شود. برگ های طلای مصنوعی به نازکی برگ های طلای اصلی نیستند. با این حال ورق طلا دکوراتیو مصنوعی نسبت به ورق طلای استاندارد مقرون به صرفه تر است. همچنین می تواند روی سطحی که بر آن اعمال می شود؛ اثری مانند ورق طلا واقعی بگذارد که این یکی از ویژگی های مهم آن است.

نحوه استفاده از ورق طلا

نحوه استفاده از ورق طلا

ورق طلا برای اهداف مختلف در تجارت استفاده می شود. یکی از کاربرد های آن، استفاده بر روی سنگ جهت انجام تزئینات و اجرای تکنیک تذهیب سرستون می باشد. هنگام استفاده از ورق طلا بر روی سطح خارجی، چسبندگی و زمان خشک شدن از مواردی است که باید در نظر بگیرید. همچنین هنگام طلا کاری سطح، استفاده از آستر مناسب مهم است و این امر باعث می شود که ورق طلا بر روی سطحی مناسب و به درستی اعمال شود.

قبل از اعمال ورق طلا دکوراتیو، باید اندازه ای را انتخاب کنید. اندازه ها در زمان خشک شدن ممکن است تغییر کنند و این به سطحی که روی آن کار می کنید بستگی دارد. برای اندازه گیری چسبندگی بسیار مهم است که زمان خشک شدن را بدانید. یک لایه نازک با اندازه دقیق باید روی سطح اعمال شود. چسبی که به دنبال آن هستید مانند چسب خشک است که اجازه می دهد ورق طلا در بالای آن قرار گیرد. مهم است که ورق طلا در زمانی که سطح هنوز مرطوب است استفاده نشود. انجام این کار می تواند سطح را کدر کند. ورق طلا را می توان با استفاده از ابزار های ظریف و قلم مو نرم اعمال کرد. هنگامی که تمام ورق طلا اعمال شد؛ به آن زمان بدهید تا به خوبی در جای خود فیکس شود. ورق طلای اصل نیازی به آب بندی ندارد زیرا اکسید نمی شود. اما ورق طلا های عیار پایین یا مصنوعی نیاز به آب بندی دارند و پیشنهاد می شود روی آن لاک بزنید تا از کدر شدن جلوگیری شود.

تماس با ما

نتیجه گیری

شما بعد از یک بار تجربه استفاده از ورق طلا دکوراتیو حتما به یکی از طرفداران و دوستداران آن تبدیل می شوید؛ چرا که براقی و درخشندگی آن، جلوه بسیار ویژه ای به طرح های شما می دهد. برای این که بتوانید بهترین بهره را از ورق طلا خود ببرید تا بیشترین جلوه را روی کار داشته باشد؛ ابتدا نیاز به طرح از پیش تعیین شده و برنامه ریزی دارید؛ سپس می توانید با آماده کردن وسایل مورد نیاز و انتخاب تکنیک مناسب جهت اعمال ورق طلا خود، کار را آغاز کرده و بدون نگرانی به پایان برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید