آموزش استفاده از بتونه سنگی در ۵ گام

اگر مشغول به تعمیرات هستید، احتمالا مجبور خواهید شد که از بتونه نیز استفاده کنید. یکی از بتونه های پرکاربرد بتونه سنگی است. اگر نمی دانید که چگونه از بتونه سنگی استفاده کنید و نحوه کار با آن چگونه است، نگران نباشید. ما در این مقاله آموزش استفاده از بتونه سنگی را توضیح داده ایم تا شما بتوانید با مطالعه آن از این مدل بتونه استفاده کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بتونه سنگی چسیت؟

آموزش استفاده از بتونه سنگی

بتونه سنگی که به آن بتونه اپوکسی نیز می گویند، یک ماده برای پلاستینه کردن است که چسبندگی فوق العاده بالایی دارد و براساس رزین های اپوکسی ساخته شده است. اکثر بتونه های بازار در حال حاضر دو جزئی هستند. یعنی برای استفاده از آن ها لازم است که بتونه را با هاردنر ترکیب کنید؛ اما بتونه سنگی اینگونه نیست. بتونه سنگی به صورت ساده فقط با ورز دادن، آماده استفاده می شود.

در آموزش استفاده از بتونه سنگی خوب است بدانید که به کمک این ماده می توان آسیب های جزئی ای که روی وسایل سنگی وجود دارد را ترمیم کرد. بتونه سنگی بسیار انطعاف پذیر است و وقتی هم که سخت می شود، سختی ای مانند سختی فولاد به دست می آورد. از این ماده حتی می توان روی سطوح مرطوب و زیر آب نیز استفاده کرد.

خرید محصول

بتونه سنگی به دلیل فرمول خاصی که در ساخت خود استفاده می کند تنها در چند دقیقه آماده می شود و روی سطح خشک می شود. پس از اعمال بتونه سنگی روی سطوح مختلف و خشک شدن آن امکان رنگ آمیزی و سنباده زدن نیز وجود دارد. بتونه سنگی نه تنها روی سنگ بلکه روی سطوح بسیار مختلفی قابل استفاده است و می توان از آن بهره برد.

روی چه سطوحی می توان از بتونه سنگی استفاده کرد؟

در آموزش استفاده از بتونه سنگی باید گفت این ماده برای ترمیم و چسباندن ماده های بسیار مختلفی استفاده می شود. شما می توانید از این ماده بر روی پلاستیک، شیشه، الیاف شیشه، سرامیک، چوب، بتن، فولاد و حتی فلز هم استفاده کنید تا دو سطح مورد نظر به طور دائمی به هم متصل شوند.

چگونه از بتونه سنگی استفاده کنیم؟

چگونه از بتونه سنگی استفاده کنیم؟

نوبت به آموزش استفاده از بتونه سنگی می رسد. برای استفاده از بتونه سنگی مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید از این ماده پرکاربرد استفاده کنید:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که خمیر بتونه سنگی را با انگشتان یا هر وسیله مناسب و تمیزی ورز دهید. این کار را باید تا زمانی که رنگ خمیر کاملا یکنواخت شود ادامه دهید. خمیر را باید آنقدر هم بزنید که هیچ رگه ای روی سطوح آن وجود نداشته باشد. هر گاه که گرم شدن مواد را با انگشتان خود احساس کردید، باید بدانید که بتونه سنگی آماده استفاده است.
  • در ادامه آموزش استفاده از بتونه سنگی ، مرحله بعد از هم زدن خمیر، مرحله اعمال آن روی سطح مورد نظر است. بتونه سنگی را روی سطحی که می خواهید اعمال کنید بمالید. بتونه را به اندازه کافی محکم فشار دهید تا از چسندگی آن اطمینان حاصل کنید. فقط این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که بعد از ورز دادن مواد، زمان محدودی دارید. این زمان محدود تنها زمانی است که بتونه سنگی قابلیت چکش خواری دارد و می تواند تغییر شکل بدهد. بعد از گذشت این مدت زمان مواد سفت می شوند و دیگر به هیچ عنوان نمی توان آن ها را تغییر شکل داد. بعد از خشک شدن بتونه دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد.

خرید بتونه سنگی نیمی آرکو

  • یک نکته که درباره آموزش استفاده از بتونه سنگی خوب است به آن اشاره کنیم این است که برای صاف کردن بتونه سنگی بهتر است که از دست های مرطوب یا پارچه ای مرطوب و تمیز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از بتونه سنگی بگیرید.
  • بعد از اعمال بتونه سنگی معمولا چند دقیقه طول می کشد تا بتونه به طور کامل خشک شود. امکان دارد که این مدت زمان بسته به مدل آن تا یک ساعت نیز طول بکشد. بعد از گذشت این مقدار زمان شما می توانید هر کاری که خواستید روی سطح مورد نظر انجام دهید.
  • برای آموزش استفاده از بتونه سنگی باید بگوییم که بعد از استفاده از بتونه سنگی باید باقیمانده آن را در یک بسته بندی بدون هوا بگذارید. بعد از گذاشتن در بسته بندی مخصوص، بسته را در یک جای کاملا خنک نگهداری کنید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از بتونه سنگی

نکات ایمنی هنگام استفاده از بتونه سنگی

ممکن است بتونه های سنگی برای سلامتی شما ضرر داشته باشند. بتونه های سنگی از خاک رس تولید شده اند که می تواند باعث واکنش های آلرژیک بدن شود. همچنین ممکن است که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی باعث تحریک پوست، چشم و غشای مخاطی شوند. به همین دلیل نباید به هیچ عنوان رعایت نکات ایمنی را فراموش کنید.

در آموزش استفاده از بتونه سنگی برای رعایت نکات ایمنی حتما باید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. اما اگر تمایلی به استفاده از دستکش های یکبار مصرف ندارید، حتما باید بعد از اتمام کار دست های خود را با آب و صابون بشویید. حتما پوست خود را به طور کامل تمیز کنید تا هیچ اثری از بتونه سنگی روی آن باقی نماند.

اگر در هنگام کار به اشتباه چشم ها یا غشای مخاطی شما با بتونه سنگی تماس پیدا کرد، حتما آن ناحیه را با آب فراوان بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. برای اطمینان بیشتر بسته بندی محصول را نیز با خود ببرید و آن را به دکتر نشان دهید.

تماس با ما

نتیجه گیری

وسایل مختلف در اثر گذر زمان و ضربه ممکن است که آسیب ببینند. همیشه بهترین راه، تعویض وسایل آسیب دیده نیست. گاهی اوقات شما می توانید به کمک ابزار و مواد مختلف وسایل خود را تعمیر و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. یکی از مواد پرکاربردی که از آن می توان روی سطوح مختلف استفاده کرد، بتونه سنگی است. برای اینکه بهتر با این ماده و نحوه استفاده از آن آشنا شوید، ما در این مقاله آموزش استفاده از بتونه سنگی را قرار دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید