آموزش نحوه ساخت بتونه پلاستیک

قبل از این که مقاله ساخت بتونه پلاسیتک را شروع کنیم، خوب است که اول از همه در مورد بتونه توضیح دهیم تا بتوانید درک درستی از آن داشته باشید. بتونه یک مخلوط صاف سفید رنگ است که قبل از رنگ آمیزی روی دیوار ها استفاده می شود. بتونه در ابتدا به صورت پودر موجود است و سپس به صورت خمیر در می آید و می توان از آن استفاده کرد. خوب است بدانید که بتونه می تواند میزان خرابی دیوار شما را کاهش دهد. ساخت بتونه پلاستیک و استفاده از آن همچنین می تواند دیوار شما را در آب، حرارت و سایش نیز مقاوم کند و از پوسته پوسته شدن ناخواسته آن ها جلوگیری کند.

کاربرد بتونه چیست؟

ساخت بتونه پلاستیک

چه هنگامی که به یک خانه جدید اسباب کشی می کنیم و چه هنگامی که خانه قدیمی خود بازسازی می کنیم ، همیشه می خواهیم که خانه ما بهترین ظاهر را داشته باشد و بی  عیب و نقص به نظر برسد. برای این که بتوان به این ظاهر بی عیب و نقص و زیبا رسید باید نکات بسیار زیادی را در هنگام تعمیر خانه رعایت کرد. یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن ظاهری بی نقص به خانه خود بدهید ، استفاده از بتونه است. به همین خاطر ما در این مقاله در مورد بتونه و نحوه ساخت بتونه پلاستیک توضیح داده ایم.

خرید بتونه اکریلیک همه کاره ۱ کیلویی نهنگ نشان

بتونه زدن دیوار در واقع به عنوان یک مرحله مقدماتی در نوسازی خانه است. بتونه می تواند باعث افزایش طول رنگ خانه شود. بتونه ها مدل های بسیار زیادی دارند. ما در ادامه به مدل پلاستیکی آن اشاره کرده ایم.

ساخت بتونه پلاستیک

ساخت بتونه پلاستیک

با استفاده از مقداری بتونه می توانید پروژه رنگ آمیزی خود را به طور چشمگیری بهبود دهید. برای ساخت بتونه پلاستیک مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که ماسکی را بر روی صورت خود قرار دهید تا از استنشاق گرد و غبار جلوگیری شود. علاوه بر ماسک ، از دستکش های لاستیکی نیز استفاده کنید تا بتوانید دستان خود را نیز از گرد و غبار ایمن نگه دارید.
  2. مقداری رنگ پلاستیک که قصد استفاده از آن را دارید، بگیرید و آن را به یک سطل یا یک ظرف کوچک اضافه کنید. برای شروع و ساخت بتونه پلاستیک مقداری بتونه به رنگ اضافه کنید. برای مخلوط این دو ماده از قلم مو، چاقو یا پالت خود استفاده کنید و ترکیب را به خوبی هم بزنید. توجه کنید اگر مقدار بسیار کمی از رنگ را نیاز دارید، بهترین کار این است که این ترکیب را روی یک پالت رنگی انجام دهید.

خرید محصول

  1. مقدار بیشتری بتونه به ترکیب اضافه کنید تا ترکیب شما حالتی غلیظ و خمیری مانند پیدا کند. اگر اشتباهی مخلوط را بیش از حد غلیظ کردید، مقداری رنگ بریزید تا ترکیب رقیق تر شود. همچنین اگر باز هم قصد داشتید که آن را رقیق تر کنید، می توانید از آب استفاده کنید. ترکیب را آنقدر هم بزنید تا از قوام آن راضی باشید.
  2. در مرحله آخر برای ساخت بتونه پلاستیک ، باید مقداری از رنگ را با قلم مو یا چاقو خود بردارید و آن را به یک تکه بوم، تخته یا کاغذ بمالید. قبل از اینکه نقاشی را با آن آغاز کنید ، چند ضربه به قلم مو خود بزنید تا از غلظت درست بتونه اطمینان حاصل کنید.

نحوه استفاده از بتونه

نحوه استفاده از بتونه

مهم ترین سوالی که در هنگام استفاده از بتونه برای کاربران پیش می آید، این است که اول از بتونه استفاده کنیم یا پرایمر. تقریبا اکثر برند های تولید کننده رنگ و متخصص در این حوزه توصیه می کنند که از بتونه پس از خشک شدن اولین لایه پرایمر بر روی دیوار استفاده کنید. اما برخی از برند ها وجود دارند که پیشنهاد می کنند قبل از استفاده از پرایمر از بتونه استفاده کنید.

خرید پودر مل ۵ کیلویی سید همدان

دلیل اصلی این برند ها، این است که بتونه می تواند ترک ها و فرورفتگی ها روی دیوار را پر کند. یکی دیگر از دلیل های استفاده از بتونه قبل از پرایمر این است که بتونه تا حد زیادی می تواند طول عمر رنگ شما را زیاد کند. همچنین استفاده از یک یا دو لایه بتونه قبل از اعمال رنگ نهایی می تواند درخشش فوق العاده را به دیوار و رنگ شما بدهد. به طور کلی چه برای ساخت بتونه پلاستیک و چه برای استفاده از بتونه های آماده خوب است که دفترچه راهنمای آن را بخوانید. در این دفترچه ها معمولا دستور العمل های مخصوصی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بهترین نتایج را به دست بیاورید.

خرید پودر مل ۱۰ کیلویی سید همدان

نکته مهمی هم که خوب است در استفاده از بتونه به آن اشاره کنیم، این است که قبل از استفاده از بتونه دیوار خود را از وجود هر گونه لکه، چربی یا کثیفی تمیز کنید تا بتونه نتیجه بهتری بدهد.

مزایا و معایب بتونه

مزایا و معایب بتونه

برای ساخت بتونه پلاستیک و به طور کلی آشنایی با خود بتونه، خوب است که با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای بتونه

  • بتونه یک راه مقرون به صرفه برای کاهش رنگ مصرفی است که به شما کمک می کند با مقدار رنگ بسیار کمتری دیوار خود را رنگ کنید و هزینه های تمام شده را کاهش دهید.
  • بتونه می تواند رنگ و دیوار شما را ضد آب کند. به همین خاطر است که بتونه می تواند از تجمع رطوبت روی دیوار جلوگیری کند.

خرید لیسه ساختمانی ۲۰ سانتی ارش

  • بتونه رنگ دیوار شما را با دوام تر و مقاوم تر می کند. زیرا بین این دو پیوندی قوی ایجاد می شود.
  • بتونه رنگ شما را براق می کند.
  • از پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری می کند.
  • به تقویت و استحکام دیوار کمک می کند.

تماس با ما

معایب

  • استفاده از آن به مهارت زیادی نیاز دارد. زیرا زود خشک می شود.
  • پاک کردن بتونه پس از استفاده سخت است.
  • پس از خشک شدن قابل تغییر نیست.
  • بتونه دارای مواد سمی است که می تواند باعث حساسیت پوست شود.

جمع بندی

آن زمان که فقط انتخاب رنگ اهمیت داشت گذشته است. شما باید برای افزایش جذابیت و مقاومت خانه های خود در کنار رنگ ها از بتونه ها استفاده کنید. بتونه ها مدل های مختلفی دارند و می توانند مقاومت و زیبایی رنگ های خانه شما را افزایش دهند. به همین خاطر در این مقاله در مورد نحوه ساخت بتونه پلاسیتک توضیح دادیم و به برخی از مزایا و معایب بتونه ها اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید