بهترین رنگ بندی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است و دلیل محبوبیت آن بسیار واضح است؛ کاغذ دیواری راهی عالی و ساده برای افزودن رنگ و زیبایی به خانه شما است. اگر شما هم قصد دارید ظاهر اتاق و خانه خود را تغییر دهید، مقاله پیش رو را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله، در مورد رنگ بندی مختلف کاغذ دیواری توضیح می دهیم و به ایده هایی که می توانید از آن ها الهام بگیرید، اشاره می کنیم.

چند ایده برای انتخاب رنگ بندی کاغذ دیواری

رنگ بندی کاغذ دیواری

  • ترکیب رنگ ها، آبی و سبز

بسیاری از افراد فکر می کنند که رنگ آبی و سبز هرگز نباید در کنار هم استفاده شوند؛ اما این طرز فکر اشتباه است. شما می توانید سبز و آبی را انتخاب کنید و از هماهنگی و زیبایی این دو لذت ببرید. این ترکیب حس خوب و انرژی مثبت و آرامش را به شما هدیه می دهد.

رنگ بندی کاغذ دیواری با استفاده از رنگ های آبی و سبز می تواند به خانه شما زیبایی ببخشد و دیوار هایی به رنگ ملایم ایجاد کند. اگر شما هم قصد دارید که برای اتاق نشیمن خود از ترکیب رنگ های جدید استفاده کنید، این ایده عالی است و می توانید از آن الهام بگیرید.

  • اضافه کردن عمق به رنگ و طرح

شما می توانید برای اضافه کردن عمق به کاغذ دیواری های خود، از الگو ها و چاپ های برجسته استفاده کنید. کاغذ دیواری های بافت دار به شما این امکان را می دهند که بدون استفاده از رنگ بندی کاغذ دیواری یا طرح خاصی، به طرح رنگی خود عمق بدهید.

  • ترکیب پالت های رنگی

شما می توانید برای چند دیوار کنار هم از طرح های مختلف کاغذ دیواری استفاده کنید؛ به خصوص اگر در اتاق نشیمن شما از رنگ های خاکستری استفاده شده باشد. دقت داشته باشید که طرح های شما در این ایده از یک رنگ باشند تا از شلوغی بیش از حد جلوگیری شود.

  • استفاده از رنگ های روشن

اگر شما هم قصد دارید که سایه های روشن را به اتاق خود اضافه کنید، بهترین راه این است که از یک طرح خنثی یا یک کاغذ دیواری با رنگ های متعادل استفاده کنید. برای رنگ بندی کاغذ دیواری می توانید از رنگ های موجود در مبلمان خود استفاده کنید.

انواع طیف رنگ برای کاغذ دیواری

رنگ بندی کاغذ دیواری

۱٫رنگ های روشن

همان طور که می دانید، رنگ ها می توانند بر روی روحیه و نحوه درک شما از یک فضا تاثیر بگذارند؛ به همین دلیل مهم است که شما با ویژگی های مختلف رنگ ها آشنا بشوید؛ زیرا رنگ ها می توانند فضای اتاقی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید تغییر بدهند.

رنگ های روشن از رنگ های محبوبی هستند که در رنگ بندی کاغذ دیواری هم وجود دارند. رنگ های روشن فضای اتاق شما را روشن تر، باز تر و دلپذیر تر می کنند. خوب است بدانید که رنگ های روشن زیر مجموعه هایی نیز دارند. برای مثال رنگ های پاستلی به عنوان زیر مجموعه رنگ های روشن شناخته می شوند که شامل رنگ های آبی روشن، سبز، صورتی و بنفش می شود.

برخی دیگر از رنگ های محبوب روشن، رنگ های سفید و بژ و خاکستری هستند. در رنگ بندی کاغذ دیواری باید بدانید که رنگ های روشن پاستلی به اتاق حالتی پر انرژی می دهند؛ اما این در حالی است که رنگ های خنثی مانند رنگ خاکستری، حس کلاسیک تر یا سنتی تری به فضا می دهند.

چه زمانی از کاغذ دیواری روشن استفاده کنیم؟

چه زمانی از کاغذ دیواری روشن استفاده کنیم؟

اگر خانه کوچکی دارید یا به طور کلی قصد دارید که یک فضای کوچک را کاغذ دیواری کنید، اول از همه توصیه می شود که به رنگ های روشن فکر کنید و از بین آن ها انتخاب کنید؛ زیرا رنگ های روشن به طور ناخودآگاه می توانند کاری کنند که شما فکر کنید اتاق بزرگ تر از آن چیزی است که نشان می دهد. همچنین در مورد رنگ بندی کاغذ دیواری خوب است بدانید که رنگ های روشن کاغذ دیواری می توانند برای فضا هایی که نور طبیعی کمتری دریافت می کنند نیز مفید باشند.

۲٫رنگ های تیره

رنگ های تیره دقیقا در تضاد با رنگ های روشن هستند. در دیزاین خانه در نظر داشته باشید رنگ های تیره معمولا برعکس رنگ های روشن فضای خانه را محصور تر، دنج تر و کوچک تر نشان می دهند. اگر قصد دارید فضایی ایجاد کنید که در آن احساس آرامش داشته باشید، از رنگ های تیره استفاده کنید؛ زیرا رنگ های تیره به شما آرامش می دهند. البته در نظر داشته باشید که رنگ های تیره بیشتر برای مکان های بزرگ مناسب هستند.

در مورد رنگ بندی رنگ کاغذ دیواری خوب است بدانید که محبوب ترین رنگ های تیره شامل رنگ های خنثی مانند قهوه ای تیره، سیاه و خاکستری تیره می شوند. رنگ های خنثی بسیار متنوع هستند؛ به همین دلیل می توانید از دو رنگ مکمل استفاده کنید.

چه زمانی از رنگ های تیره استفاده کنیم؟

چه زمانی از رنگ های تیره استفاده کنیم؟

به طور کلی بهتر است از رنگ های تیره در فضا های کوچک استفاده نکنید؛ زیرا همان طور که توضیح دادیم رنگ های تیره فضای اتاق را کوچک تر از آن چه که هست نشان می دهند؛ اما اگر اتاقی دارید که متوسط یا بزرگ است انتخاب های بسیار بیشتری دارید، هم می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید و هم از رنگ های روشن. از رنگ های تیره زمانی استفاده کنید که قصد دارید فضای مورد نظر دنج تر به نظر برسد.

تماس با ما

جمع بندی

در این مقاله در مورد کاغذ دیواری ها صحبت کردیم. در ابتدا برخی از ایده های جالبی که می توانید از آن ها استفاده کنید را نام بردیم. سپس در مورد رنگ بندی کاغذ دیواری به رنگ های تیره و روشن اشاره کردیم. همان طور که متوجه شدید هر دو رنگ تیره و روشن مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به نیاز خود باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید