بهترین روغن برای چوب

اگر به دنبال جلادهی، ایجاد زیبایی و مقاوم کردن سطوح چوبی خانه خود هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. زیرا درنظر داریم تا انواع روغن مخصوص چوب، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها برای شما معرفی کنیم. روغن مخصوص چوب به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم‌بندی می‌شوند که برخی از مهم‌ترین انواع طبیعی آن شامل روغن برزک، روغن ساج و روغن دانمارکی می‌شود. مهم‌ترین انواع روغن شیمیایی مورد استفاده برای جلادهی سطوح چوبی می‌توان به روغن وارنیش، سیلر و کیلر اشاره کرد.

بنابراین در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «بهترین روغن برای چوب»، به موضوعاتی نظیر روغن چوب، چه روغنی برای چوب مناسب است، روغن وارنیش، سیلر و کیلر، شلاک، واکس چوب، لاک الکل، روغن گیاهی چوب ایرانی، روغن بزرک، روغن ساج، روغن تانگ، روغن دانمارکی، بهترین روغن برای چوب خام، بهترین روغن برای چوب مبل، روغن مناسب برای وسایل چوبی و بهترین روغن برای چوب گردو بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روغن چوب

برای اینکه بتوانید چوب را در برابر عوامل طبیعی محافظت کنید، باید از روغن مخصوص به آن استفاده نمایید. روغن چوب علاوه بر مقاوم‌سازی چوب در برابر آب، رطوبت، عوامل شیمیایی و … زمینه را برای جلا دادن، براقیت و زیبایی هرچه بیشتر چوب به وجود می‌آورد. اگر قصد دارید تا وسایل چوبی خانه خود را زیبا و مقاوم کنید، استفاده از روغن چوب ضروری است. پس بیایید با همدیگر به بررسی روغن مخصوص چوب بپردازیم.

بهترین روغن برای چوب

چه روغنی برای چوب مناسب است

امروزه روغن‌های زیادی برای جلابخشی به چوب تولید می‌شود که بخش بزرگی از آن به روغن‌های شیمیایی تعلق دارد. روغن‌های شیمیایی، توسط برندهای تولیدکننده رنگ چوب تولید می‌شود که شما می‌توانید با به صورت مستقیم یا با واسطه آن را در بازار تهیه کنید.

انواع روغن مناسب چوب شامل روغن وارنیش، سیلر و کیلر، شلاک، واکس چوب و لاک الکل می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. با مجله مینیاتور همراه ما باشید.

جدول بهترین روغن برای چوب

روغن وارنیش

روغن وارنیش یک جلادهنده مخصوص چوب است که مقاومت و دوام چوب را در بلندمدت افزایش می‌دهد. این محصول می‌تواند چوب را در برابر هر نوع رطوبتی محافظت کند. انواع روغن وارنیش شامل روغن وارنیش آلکیدی، اورتان و فنولیک می‌شود که هر کدام مزایا و ویژگی‌های مختص به خود را دارد. به طور مثال، روغن وارنیش اورتانی، مقاومت چوب را در برابر هر نوع حرارت افزایش می‌دهد. این درحالی است که روغن وارنیش فنولیک به عنوان جلادهنده سطوح خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید وارنیش روغنی خودرو سایز کیلو اشن خرید کیلر مخصوص چوب کیلو اشن

اگر به دنبال جلابخشیدن به چوب یا وسایل چوبی خانه خود هستید، توصیه می‌کنیم از روغن وارنیش آلکیدی استفاده کنید. این نوع محصول علاوه بر مقاوم کردن وسایل چوبی در برابر هر گونه ضربه، رطوبت و انواع باکتری، زیبایی منحصربه‌فردی برای ظاهر چوب شما به وجود می‌آورد.

سیلر و کیلر

سیلر و کیلر جزو روغن‌های شیمیایی مخصوص چوب است که به وسیله آن می‌توانید سطوح چوبی خود را جلا بدهید. این محصولات می‌توانند درزهای چوب را به طور کامل پوشش دهند. جلوگیری از ترک‌خوردگی یا پوسته پوسته شدن چوب، یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از سیلر و کیلر برای چوب است. با این حال بسیاری از نقاشان حرفه‌ای از سیلر و کیلر به عنوان پوشش آستری چوب نام‌ می‌برند که اعمال آن پیش از رنگ‌آمیزی ضرورت دارد.

علاوه بر این، اعمال سیلر و کیلر، باعث به وجود آمدن سطحی صاف و یکنواخت برای سطوح چوبی می‌شود. درضمن تینر به عنوان حلال یا رقیق‌کننده سیلر و کیلر عمل می‌کند. همچنین زمان خشک شدن سطحی سیلر و کیلر در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد حدود ۵ دقیقه و زمان خشک شدن آن‌ها به صورت عمیق در همان دما، نزدیک به ۳۰ دقیقه است. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید سیلر و کیلر، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

شلاک

شلاک نیز به مانند لاک الکل و روغن وارنیش، نوعی جلادهنده چوب است که از رزین طبیعی تولید می‌شود. این محصول قابلیت بالایی در زمینه پوشش‌دهی و مقاوم‌سازی چوب در برابر عوامل بیرونی دارد. در ضمن اگر قصد خرید شلاک را دارید، حتما پیش از خرید نسبت به نوع آن نیز تصمیم‌گیری کنید. زیرا شلاک در دو نوع خشک و مایع به فروش می‌رسد که نوع خشک آن نیاز به حلال (الکل اتیل) دارد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید لاک الکل، با ما تماس بگیرید.

چوب ماهون

واکس چوب

اگر به دنبال یک محصول کاربردی برای مقاوم‌سازی چوب در برابر رطوبت و اشعه خورشید هستید، واکس چوب بهترین انتخاب است. این محصول به عنوان یک محافظ قوی برای حفظ بافت چوب عمل می‌کند. بنابراین شما با خرید این محصول می‌توانید از وسایل چوبی قدیمی خود محافظت کنید. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید واکس چوب، با ما تماس بگیرید.

لاک الکل

یکی از محصولات مهم در صنعت چوب و ام دی اف، لاک الکل است. لاک الکل یک جلادهنده قوی برای سطوح چوبی است که دوام چوب را افزایش می‌دهد. اگرچه این محصول یک محصول شیمیایی است اما مقاومت چوب را در برابر عوامل طبیعی افزایش می‌دهد.

خرید نیم پلی استر براق کیلو اشن خرید روغن جلا ۱ کیلویی نقشینه

لاک الکل قابلیت پوشش‌دهی بالایی دارد. فقط درنظر داشته باشید که این محصول به عنوان یکی از بهترین روغن‌ها برای چوب، به سرعت خشک می‌شود. زمان خشک سطحی لاک الکل حدود ۳ دقیقه و زمان نهایی حدود ۳۰ دقیقه است. پس اگر به دنبال یک روغن مناسب برای سطوح چوبی خود هستید که از بافت چوب محافظت کند، بهتر است همین حالا اقدام به خرید لاک الکل کنید. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید لاک الکل، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

روغن گیاهی چوب ایرانی

امروزه با توجه به اهمیت محیط زیست و حفظ آن در برابر گرمایش زمین، استفاده از روغن‌های گیاهی برای سطوح چوبی توصیه می‌شود. از جمله مهم‌ترین روغن‌های گیاهی مخصوص چوب می‌توان به روغن برزک، روغن تانگ، روغن ساج، روغن بذر کتان و روغن دانمارکی اشاره کرد که در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. با مجله مینیاتور همراه ما باشید.

روغن برزک

اگر قرار است ظاهر وسایل چوبی خانه خود را زیبا و مقاوم‌تر کنید، پیشنهاد ما استفاده از روغن برزک یا همان روغن کتان است. یکی از خواص منحصر به فرد روغن برزک، محافظت چوب در برابر آب و رطوبت است. همچنین روغن برزک به عنوان یک ماده طبیعی گرفته شده از تخم کتان، جلادهی قابل توجهی برای سطوح چوبی ایجاد می‌کند. درضمن روغن برزک نسبت به جلادهنده‌های شیمیایی، دیرتر خشک می‌شود.

لازم به توضیح است که روغن برزک برای جلادهی چوب افرا، صنایع دستی، میز ناهارخوری و چوب رز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید روغن برزک مخصوص چوب، با ما تماس بگیرید.

روغن ساج

روغن ساج یک جلادهنده طبیعی است که غالبا در سطوح چوبی فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزیت‌های روغن ساج می‌توان به بالا بردن مقاومت چوب در برابر حرارت و آتش اشاره کرد. همچنین روغن ساج قابلیت بازسازی و احیای چوب را دارد. لازم به توضیح است که این محصول علاوه بر سطوح چوبی خانگی مانند مبلمان، برای ایجاد مقاومت بیشتر در چوب بامبو، چوب رز و قایق‌های چوبی نیز به کار برده می‌شود.

روغن تانگ

روغن تانگ یا همان روغنی چینی، یک جلادهنده طبیعی و قوی است که مقاومت سطوح چوبی را در برابر آب، رطوبت، انواع باکتری و قارچ، کپک و حرارت بالا می‌برد. از جمله کاربردهای روغن تانگ می‌توان به استفاده در سطوح چوبی خانگی مانند وسایل دکوری، مبلمان، کابینت چوبی، کفپوش به همراه چوب ماهون و چوب افرا اشاره کرد.

این محصول ضد تیرگی چوب است و می‌تواند در برابر لکه‌های احتمالی بر روی چوب مقاومت کند. در ضمن روغن تانگ به سرعت خشک شده و دوام بالایی برای چوب به وجود می‌آورد.

روغن دانمارکی

یکی از روغن‌های مخصوص چوب که محبوبیت بالایی دارد، روغن دانمارکی است. این نوع جلادهنده چوب، محصول مناسب برای مقاوم‌سازی سطوح چوبی در برابر عوامل شیمیایی، حرارت، ضربه، لکه و خراش است. اگر به دنبال مقاوم‌‌سازی و جلابخشی به مبلمان خانه خود هستید، استفاده از روغن دانمارکی مخصوص چوب را توصیه می‌کنیم.

بهترین روغن برای چوب خام

یکی از کارهای مهم برای مقاوم‌سازی هرچه بیشتر چوب خام، استفاده از یک روغن مناسب است. روغن مناسب چوب خام باعث مقاوم‌سازی چوب در برابر آب، رطوبت و نفوذ هرگونه حشرات به آن می‌شود. همچنین بهترین انواع روغن چوب خام، زمینه را برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن به وجود می‌آورد.

بهترین روغن‌ مناسب برای جلادهی و مقاوم‌سازی چوب خام شامل سیلر و کیلر و لاک الکل می‌شود. همچنین اگر به دنبال یک روغن طبیعی و سازگار با محیط زیست برای چوب خام هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روغن تانگ استفاده کنید.

بهترین روغن برای چوب مبل

یکی از مهم‌ترین کارها در صنعت چوب، نگهداری از چوب مبلمان است. چوب مبل به دلیل ظرافت و زیبایی، باید از یک نوع روغن مناسب برای مقاوم‌سازی و جلادهی استفاده کند. بهترین روغن برای چوب مبل شامل سیلر و کیلر است که شما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور، آن را خریداری کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

علاوه بر این، برای چوب مبل از ترکیب‌های طبیعی نیز استفاده می‌کنند. از جمله ترکیب‌های طبیعی برای تمیز کردن و جلادهی بیشتر به مبلمان خانگی، می‌توان به ترکیب روغن زیتون و آب پرتقال و ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو اشاره کرد.

چوب رز

روغن مناسب برای وسایل چوبی

اگر به دنبال روغن مناسب برای ظروف چوبی خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روغن کتان و روغن کنجد استفاده کنید. این دو روغن هم طبیعی هستند، هم اینکه مقاومت و زیبایی را به وسایل چوبی آشپزخانه شما هدیه می‌دهند. البته درنظر داشته باشید که به هیچ عنوان روغن کتان یا روغن کنجد را به صورت خام استفاده نکنید؛ به همین خاطر توصیه ما این است که به دنبال محصولاتی باشید که در محصول خود از روغن کتان و کنجد استفاده می‌کنند.

بهترین روغن برای چوب گردو

امروزه با گسترش هرچه بیشتر استفاده از وسایل چوبی ساخته شده از چوب گردو، موضوع محافظت و مقاوم‌سازی آن‌ها در طول زمان مهم شده است. برای جلادهی و مقاوم‌سازی وسایل چوبی ساخته شده از چوب گردو، از روغن تانگ به عنوان یک روغن چینی استفاده کنید. این روغن علاوه بر محافظت از چوب، زمینه را برای زیباتر شدن هر چه بیشتر چوب به وجود می‌آورد.

جمعبندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «بهترین روغن برای چوب» صحبت کنیم. برای جلادهی و مقاوم‌ کردن چوب در برابر آب، رطوبت، عوامل شیمیایی و بسیاری موارد دیگر، باید از روغن استفاده کنید. روغن‌های مخصوص چوب به دو دسته شیمیایی و طبیعی تقسیم‌بندی می‌شوند که در این مقاله به طور کامل به آن‌ها پرداختیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روغن مخصوص چوب، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

چه روغنی برای ظروف چوبی آشپزخانه مناسب است؟

برای ظروف آشپزخانه باید از روغن مخصوص وسایل چوبی آشپزخانه استفاده کنید. بهترین نوع این محصولات، آن‌هایی هستند که دارای متریال روغن کتان و روغن کنجد هستند.

بهترین روغن برای چوب خام کدام است؟

اگر به دنبال یک روغن قوی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سیلر و کیلر و لاک الکل استفاده کنید. درضمن استفاده از روغن طبیعی تانگ نیز توصیه می‌شود.

برای چوب مبلمان خانگی چه روغنی مناسب است؟

جلادهی مبلمان چوبی خانه به طور معمول به وسیله سیلر و کیلر انجام می‌شود. اما با این حال اگر درنظر دارید که یک ماده طبیعی را جایگزین سیلر و کیلر کنید، پیشنهاد ما استفاده از ترکیب روغن زیتون و آب پرتقال و ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو است.

روغن تانگ در چه سطوحی استفاده می‌شود؟

روغن تانگ در سطوح چوبی خانگی مانند وسایل دکوری، مبلمان، کابینت چوبی، کفپوش به همراه چوب ماهون و چوب افرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین انتخاب برای مقاوم‌سازی چوب در برابر رطوبت و اشعه خورشید چیست؟

واکس چوب.

ممکن است شما دوست داشته باشید