آموزش مرحله به مرحله چگونه چوب را سفید کنیم ؟

هنگامی که قصد رنگ کردن لوازم چوبی خود را دارید، لازم است چندین مرحله مختلف را طی کنید. سفید کردن چوب یکی از مراحل بسیار پراهمیت در انجام این کار است. علاوه بر رنگ آمیزی سطح چوب، اگر شاهد برآمدگی یا لکه شدن آن نیز بودید، لازم است سفید کردن را به عنوان امری بسیار ضروری و پراهمیت در نظر بگیرید. انجام این کار بسیار ساده است و به تخصص خاصی احتیاج ندارد. در ادامه مطلب به بررسی سؤال چگونه چوب را سفید کنیم، به طور دقیق پرداخته ایم تا در صورت نیاز به سادگی از پس انجام این کار بر بیایید.

چگونه چوب را سفید کنیم ؟

چگونه چوب را سفید کنیم

مرحله اول: ابتدا لازم است چوب خود را به طور کامل بشویید. سفید کردن چوب کثیف بسیار اشتباه است. اگر آلودگی ای بر روی آن وجود دارد، به طور کامل و به آرامی آن را از بین ببرید. منظور از شستن چوب، گرفتن آن به طور مستقیم زیر شیر آب نیست؛ بلکه باید به وسیله یک پارچه تمیز و سطل آب، چوب را به طور کامل تمیز کنید. در انتها نیز دو روز آن را در جایی خنک قرار دهید تا پس از خشک شدن، کار سفید کردن چوب را شروع کنید.

مرحله دوم: موارد ایمنی را جدی بگیرید. هنگام استفاده از سفید کننده ها ممکن است به چشم ها یا پوست شما آسیبی وارد شود. برای جلوگیری از این آسیب، از دستکش، عینک ایمنی و روپوش استفاده کنید تا سلامتی شما عزیزان در معرض خطر جدی قرار نگیرد. استفاده از روپوش بر روی لباس هایتان علاوه بر محافظت از لباس، جلوی تماس محلول سفید کننده با پوستتان را نیز می گیرید.

مرحله سوم: در ادامه پاسخ به سوال چگونه چوب را سفید کنیم، لازم است بدانید که این کار باید در فضایی با تهویه مناسب صورت گیرد. با انتخاب فضای باز برای انجام کار، از گیج رفتن سر و مسموم شدن خود نیز می توانید جلوگیری کنید. همچنین از لمس کردن سفید کننده ها به شدت خودداری کنید؛ زیرا ممکن است خاصیت خورندگی داشته باشند و به پوست شما آسیب برسانند. به یاد داشته باشید که نکات ایمنی در انجام هر کاری بسیار اهمیت دارند.

مرحله چهارم: در این مرحله از لکه بر یا پاک کننده مناسب برای از بین بردن لکه های موجود بر روی چوب استفاده کنید. قدرت آن ها و نوع استفاده از آن ها متفاوت است؛ به همین دلیل باید قبل از استفاده به برچست آن دقت کنید و با توجه به نکات ایمنی از آن استفاده کنید. اصولاً توصیه می شود مواد را بر روی چوب به وسیله یک اسفنج تمیز بمالید و چند دقیقه صبر کنید. پس از چند دقیقه محلول را با آب از روی چوب پاک کنید. حدود دو روز آن را در فضایی خنک نگه دارید و تا خشک شدن چوب صبر کنید. در انتها نیز شاهد نتیجه ای شگفت انگیز و کارآمد باشید.

آموزش باید ها و نباید های سفید کردن چوب

آموزش باید ها و نباید های سفید کردن چوب

در ادامه بررسی سؤال چگونه چوب را سفید کنیم، لازم است به تعدادی از باید ها و نباید ها توجه کنید تا در انتها شاهد نتیجه ای دلپذیر باشید.

باید ها

  • باید محلول سفید کننده را به طور کاملاً یکنواخت بر روی تمام سطح چوب بمالید. اصلاح قسمت های سفید شده بسیار دشوار است و لازم است از همان سری اول با دقت بالا و به طور مرتب، کار خود را انجام دهید تا تمام مناطق را به خوبی سفید کنید و جایی را از قلم نیندازید. اگر بر روی قسمتی از چوب، محلول بیشتری نسبت به قسمت های دیگر ریختید، لازم است سریعاً مقدار اضافی آن را با دستمال پاک کنید تا تمام مناطق به طور یکسان سفید شود.
  • باید سطح چوب را به وسیله الکل یا آب به خوبی بشویید و هر گونه آلودگی را از روی آن پاک کنید. سپس تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.

تماس با ماhttps://miniatureiran.com

  • باید در انتهای کار از یک سنباده برای رفع موارد باقی مانده یا پستی بلندی های موجود بر روی سطح چوب استفاده کنید تا در نهایت سطحی صاف در اختیار داشته باشید‌.
  • باید قبل از شروع کار خود به انتخاب بهترین سفید کننده و لکه بر بپردازید؛ زیرا انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود است که هر یک قدرت پاک کنندگی و نحوه کار متفاوتی را ارائه می دهد. در صورت نداشتن دانش کافی، از یک متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.
  • باید فضایی باز را برای انجام کار انتخاب کنید تا بخار های ناشی از محلول سفید کننده، دستگاه تنفسی شما را اذیت نکند. همچنین با این کار، درصد مسمومیت و آسیب رسیدن به چشم های خود را نیز به طور چشم گیری کاهش خواهید داد.

نباید ها

نباید ها

  • نباید سفید کننده ها را داخل ظروف فلزی نگهداری کنید؛ زیرا به آن ها آسیب جدی می رساند. بهترین ظروف برای نگه داری آن ها، نمونه های شیشه ای و سرامیکی است.
  • نباید در انجام کار، سرعت کمی داشته باشید. هنگامی که به آرامی کار می کنید، ممکن است قسمتی از آن خشک شود و قسمت بعدی خیس بماند. یکنواخت بودن اعمال سفید کننده و انجام آن با سرعت های مختلف ممکن است به کار شما آسیب جدی وارد کند.
  • نباید توقع داشته باشید که همه چوب ها به عمل سفید کردن، واکنش یکسانی نشان دهند. اغلب چوب های صمغ و بلوط واکنش قابل قبولی را نشان می دهند و نمونه های کاج یا صنوبر به دلیل سبکی بسیار زیاد، ممکن است نتیجه مطلوبی را ارائه ندهند.

نتیجه گیری

در نهایت برای پاسخ به سؤال چگونه چوب را سفید کنیم، لازم به ذکر است که سفید کردن چوب، امری بسیار پر اهمیت و کارآمد در صنایع مرتبط با چوب است. این کار به تخصص خاصی احتیاج ندارد. سفید کردن باید دور از دسترس کودکان و در فضایی امن با خفظ نکات ایمنی، انجام شود تا سطحی صاف و یک دست را برای چوب مورد نظر خود داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید