آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب در کوتاه ترین زمان

با دیدن عنوان آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب احتمالا متعجب شده اید و برایتان این سوال پیش آمده است که چرا باید وقت با ارزشتان را برای ساخت بتونه بگذارید؛ در حالی که بتونه های مختلفی در بازار موجود است و این ماده کاربردی قیمت چندان گرانی هم ندارد. شاید حتی ساخت بتونه را کاری بیهوده و پر دردسر بدانید و بگویید:« بتونه کاری با بتونه های آماده موجود در بازار که بسیار آسان است!» دلایل شما موجه اند؛ اما در ادامه برایتان توضیح می دهیم که چرا بتونه دست ساز انتخاب بهتری است. با ما همراه باشید.

چرا بتونه مخصوص چوب را خودتان بسازید؟

  • یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند سبب ساخت بتونه دست ساز شود، تطابق بیشتر این نوع بتونه ها با چوب مورد استفاده است. تصور کنید که در حال انجام یک پروژه نجاری با چوبی هستید که در بتونه آن از خاک اره همان چوب استفاده شده است. این تطابق، کیفیت محصول نهایی شما را چقدر افزایش می دهد؟!
  • فکر کنید در حال نجاری هستید و بتونه شما تمام می شود. حال باید زمان زیادی را صرف خرید بتونه کنید؛ در حالی که به راحتی و در زمان کمتری می توانید این بتونه را در خانه بسازید.
  • تطابق رنگ بتونه با چوب یکی از مهم ترین عوامل زیبایی کار شماست. بتونه های آماده معمولا تفاوت رنگ زیادی با چوب دارند و اکثرا قهوه ای کم رنگ هستند.
  • یکی از بارز ترین مشکلات بتونه های آماده قدرت کم آن ها در پر کردن شکاف ها و سوراخ های بزرگ در سطح چوب است. بتونه های دست ساز این مشکل را حل می کنند و گودال های بزرگ چوب را هم می پوشانند.

با توجه به دلایل بالا احتمالا مشتاق آشنایی با آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب شده اید؛ پس وقت آن رسیده است تا ابزار لازم را تهیه کنید.

خرید بتونه روغنی ممتاز ۱ کیلویی نهنگ نشان خرید بتونه اکریلیک همه کاره ۱ کیلویی نهنگ نشان

برای آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب به چه مواد و ابزاری نیاز دارید؟

ابزار مورد نیاز:

  • سنباده برقی
  • کاردک
  • کاغذ سنباده ریز
  • پارچه چسبناک

مواد مورد نیاز:

  • ضایعات چوب
  • چوب
  • الک
  • چسب چوب
  • واکس چوب

آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب

  • خاک اره درست کنید.آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب

برای درست کردن یا بهتر بگوییم جمع آوری خاک اره، باید قطعه ای چوب که در پروژه تان استفاده می کنید را سنباده بزنید. سنباده برقی کار شما را آسان تر و سریع تر می کند؛ اما سنباده های دستی هم قابل استفاده اند. به عنوان فوت کوزه گری، به یاد داشته باشید که اگر هنگام اره کردن چوب، خاک اره های آن را در یک کیسه جمع کنید، بعد ها می توانید از همان خاک اره ها استفاده کنید و نیازی به سنباده زدن نداشته باشید.

خرید محصول

پس از جمع آوری خاک اره، آن ها را از الک عبور دهید تا تکه های درشت، ناخالصی ها یا هر ماده دیگری از آن جدا شود. بهتر است علاوه بر الک از یک تکه آهن ربا برای جذب براده های آهن از داخل خاک اره استفاده کنید.

حواستان باشد که حتما از چوبی هم جنس و هم رنگ با پروژه تان برای تولید خاک اره استفاده کنید.

  • بتونه مخصوص چوب خود را بسازید.بتونه مخصوص چوب خود را بسازید.

خاک اره های الک شده و یک دست را در یک ظرف بریزید. مقداری چسب چوب به آن ها اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید. سپس کم کم مقدار چسب چوب را افزایش دهید و همچنان هم بزنید تا ماده ای به غلظت خمیر شیرینی درست شود. حالا بتونه شما آماده است! یادتان باشد که چسب چوب بیش از اندازه، بتونه را آبکی می کند.

راز ساخت یک بتونه خوب توجه به زمان است. چسب چوب به سرعت خشک می شود. فراموش نکنید که شما مجموعا ده دقیقه برای ساخت این خمیر بتونه کارامد فرصت دارید.

خرید کیلر مخصوص چوب گالن اشن

غلظت بتونه باید به اندازه ای باشد که بین انگشتان شما به راحتی شکل بگیرد. اگر احساس کردید که غلظت آن کم است یا بتونه مقداری خشک شده و قابل اعمال روی سطح مورد نظر نیست، مجددا مقداری چسب چوب به آن اضافه کنید.

فرصت را از دست ندهید و هر زمان که از غلظت و یک دستی بتونه مطمئن شدید به سراغ اعمال آن بروید.

  • بتونه را روی سطح مورد نظر اعمال کنید.بتونه را روی سطح مورد نظر اعمال کنید.

مقدار مورد نیاز از بتونه را با دست بردارید و با آن، گودال، شکاف یا حفره روی چوب را پر کنید. اضافه مواد را از سطح چوب بردارید و با یک کاردک سطح بتونه را صاف کنید تا با چوب هم سطح شود. حفظ سرعت بالا در هنگام کار فراموش نشود. یادتان باشد که بتونه سریعا خشک می شود پس فکر ذخیره کردن اضافی مواد را از سرتان دور کنید. هر چه از بتونه شما اضافه آماده است را دور بریزید و قبل از خشک شدن مواد، کاردک را با آب گرم بشویید.

  • سطح چوب را سنباده بزنید.

پس از خشک شدن بتونه، سطح چوب را سنباده بزنید تا یک دستی چوب و بتونه بیشتر شود. زیاد سنباده نزنید که پیوند بتونه و سطح از بین نرود. از سنباده زدن باقی نواحی چوب هم جدا خودداری کنید. شما با این کار فقط خاک اره ها را به باقی سطح منتقل می کنید و از زیبایی و تمیزی کارتان کم می کنید. پس از سنباده زدن از یک پارچه چسبناک استفاده کنید تا خاک اره حاصل از سنباده را به خود جذب کند و سطح چوب تمیز و زیبا شود.

تماس با ما

  • در صورت نیاز از واکس چوب استفاده کنید.

برای تطابق بیشتر رنگ قسمت بتونه شده با باقی سطح چوب می توانید از یک واکس چوب رنگی استفاده کنید. حتی ترکیب چند رنگ واکس چوب هم گزینه خوبی برای رنگ آمیزی چوب و یک دستی بیشتر است.

جمع بندی

راحتی ساخت، تطابق جنس و رنگ و چسبندگی عالی دلایل موجهی برای تشویق شما به آموزش طریقه ساخت بتونه مخصوص چوب است. در مقاله ساخت بتونه مخصوص چوب، ساخت بتونه در کوتاه ترین و آسان ترین روش ممکن آموزش داده شد. کل فرایند ساخت بتونه با روش بالا، بیش از پانزده یا بیست دقیقه از زمان شما را نمی گیرد. امیدواریم بتونه مخصوص چوب خود را بسازید و از تمیزی و زیبایی سطح چوب خود لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید