ترفند های تشخیص انواع رزین برای سنگ

اگر به دنبال فضایی زیبا و در عین حال کاربردی برای محیط باغ و خانه خود هستید، باید راجع به طرح های مختلف رزین اطلاعات کسب کنید و نسبت به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. به کار بردن رزین برای سنگ در فضای راهرو ها و مسیر ها بسیار مناسب است و ترکیبی از یک طرح مدرن و سنتی به محیط شما عرضه می کند که تا به حال بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدل های استفاده از رزین برای سنگ

رزین برای سنگ

۱) سنگ و رزین یکپارچه، پوششی هموار و صاف

 یکی از مدل های رزین که می توانید از آن در راهرو ها استفاده کنید، ترکیب رزین با سنگ است. با مخلوط کردن سنگدانه های طبیعی و رزین می توانید زیبایی بسیار زیادی به محیط خود هدیه دهید. این ترکیب رزین برای سنگ اینگونه است که روی سنگ، یک لایه رزین قرار می گیرد که به طور کامل سنگ را می پوشاند.

این باعث می شود که سطح صافی برای راهروی شما ایجاد شود و روی لبه های ناهموار سنگدانه ها پوششی هموار ایجاد شود. عمق این طرح بسته به نیاز های فردی شما متفاوت است؛ اما به طور کلی رزین برای سنگ می تواند به عمق ۱۲ تا ۲۶ میلی متر برسد و بسیار ضخیم باشد.

  • بررسی زیبایی

رزین برای سنگ، زیبایی محیط روستایی را عرضه می کند. کارشناسان دکوراسیون می گویند:«این طرح توانایی دارد که در رنگ ها و اندازه های مختلف از سنگدانه هایی با سایز ها و جنس های مختلف تهیه شود و با هر فضایی خود را سازگار کند.» علاوه بر زیبایی، استحکام سنگ های ترکیب شده با رزین باعث می شود همواره در برابر فشار های وارد از سمت تردد ها مقاوم باشند و سنگ ها پراکنده نشوند و همیشه ظاهر خود را حفظ کنند.

  • بررسی نفوذپذیری

ماهیت متخلخل سنگ رزینی باعث جذب آسان آب می شود. این ویژگی رزین برای سنگ، به جلوگیری از سیلاب کمک می کند و اجازه می دهد آب به راحتی و بدون مانع به ریشه های گیاه برسد. این ویژگی در زمستان بسیار مفید است و از آسیب های ناشی از بارش های شدید جلوگیری می کند.

  • بررسی استحکام و قدرت

هنگامی که مخلوط رزین بر روی سطحی مانند بتن یا آسفالت قرار می‌گیرد، مقاومتی را به وجود می آورد که با شن شل نمی توان به آن دست یافت. ماهیت بادوام سنگ رزینی آن را به انتخابی مناسب برای مکان های پرتردد تبدیل کرده است.

رزین برای سنگ

۲) سنگ و رزین لایه لایه، سنگدانه و رزین غیر مخلوط

در این طرح بر خلاف رزین چسبانده شده که در آن سنگدانه ها و رزین با هم مخلوط می شوند، ابتدا سطح چسبانده شده با رزین به صورت لایه ای پوشانده می شود و سپس سنگدانه های طبیعی روی آن قرار می گیرند و ظاهری زیبا به شما هدیه می دهند.

  • بررسی زیبایی

با ظاهر کسل کننده و بلوکی بتن و آسفالت خداحافظی کنید و در عوض از ظاهر جذاب و سنتی رزین برای سنگ استفاده کنید. مجریان دکوراسیون می توانند رزین های رنگی را به کار گیرند تا مطمئن شوند که مسیر ورودی شما دقیقاً همان طور که می خواهید به نظر می رسد.

  • بررسی نفوذپذیری

اگر بخواهیم به یکی از نکات طلایی درباره رزین اشاره کنیم؛ باید بگوییم که به دلیل مدل طراحی، این ترکیب یک سطح آب بندی شده غیر قابل نفوذ است که اجازه نمی دهد آب از آن عبور کند و این امر مزیتی است که رزین برای سنگ می تواند به شما عرضه کند.

  • بررسی استحکام و قدرت

 از آنجایی که رزین و سنگدانه ها مستقیماً روی سطحی که از قبل وجود دارد اعمال می شود، استحکام و دوام سطح زیرین حفظ می شود. این بدان معناست که راهرو می تواند در برابر فشار ماشین های زیاد با حداقل مشکلات روبرو شود.

مقایسه سنگ و رزین

مقایسه سنگ و رزین

یکی از سوالاتی که اغلب پرسیده می شود این است که تفاوت میان طرح های رزین و سنگ چیست؟ به طور خلاصه، رزین در طرح یکپارچه یعنی رزین در سراسر سطح پخش می شود و سنگ های مجزا در آن پراکنده می شوند. در این طرح، رزین و مجموع سنگ ها ابتدا با هم مخلوط می شوند و سپس در جایی که مد نظر است اعمال می شوند. اما در طرح رزین برای سنگ لایه لایه، ابتدا سطحی از رزین اعمال می شود و سپس سنگ روی آن قرار می گیرد یا بالعکس.

نحوه اعمال رزین برای سنگ

نحوه اعمال رزین برای سنگ

اولین گام در پیاده سازی طرح رزینی، آماده سازی پایه است. حائز اهمیت است که زیرساخت مد نظر شما برای اعمال رزین، شرایط مناسبی داشته باشد؛ زیرا این کار پایه ای را ایجاد می کند که مخلوط بر روی آن گذاشته می شود و روی نحوه اجرا و دوام کار و… تاثیر گذار خواهد بود.

آماده سازی زیرساخت: برخی از سطوح هستند که نمی توان روی آن ها سنگ ریزه چسباند. این سطوح شامل سنگفرش های بلوکی و سطوح خاکی و چمنی هستند. سنگفرش بلوک پایداری کافی برای سطح رزینی ایجاد نمی کند. همچنین خاک یا چمن هر دو پشتیبانی کافی را نمی کنند و موجب بروز ترک و به هم خوردگی طرح می شوند.

پایه های مناسب برای روکش رزین شامل آسفالت و بتن و سطوح مشابه دیگر است؛ اما مهم است که این سطوح قبل از لایه گذاری آلودگی یا رطوبت نداشته باشند؛ زیرا آلودگی و رطوبت می تواند منجر به ایجاد ظاهری نامناسب شود. به یاد داشته باشید که در روز های بارانی اصلا اقدام به انجام اجرای طرح های رزین برای سنگ نکنید.

تماس با ما

مخلوط کردن رزین: طرح های فوق از ترکیب سنگدانه ها و رزین تشکیل شده است. هر دو عنصر باید به طور دقیق در ظرفی با ترتیبی خاص و برای مدت زمان مشخصی مخلوط شوند.

اجرای رزین برای سنگ: پس از درست مخلوط شدن مواد، زمان ماله کشی و اجرا فرا می رسد. فرایند اعمال ترکیب امری مهم است تا به صورت فشرده و یکنواخت صورت گیرد. سپس بسته به دما حدود ۴  ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود.

نتیجه گیری

شما با کسب اطلاعات دقیق در مورد طرح های مختلف و انتخاب مناسب ترین آن ها می توانید روحی تازه به محیط زندگی خود دهید. درمورد استفاده رزین برای سنگ پیشنهاد می شود پس از آن که متوجه شدید که این طرح ها چه ویژگی ها و مزایا و معایبی دارند چک لیستی تهیه کنید تا بتوانید ایده های خود را به مرحله اجرا برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید