سریع‌ ترین راهکار ها برای اعمال رزین جلادهنده و براق کننده سنگ

رزین های سنگ (جلا دهنده های سنگ) محصولاتی هستند که بعد از اجرا شدن، یک لایه روی سطوح مختلف ایجاد می کنند. لایه ایجاد شده علاوه بر ضد آب کردن سطح مورد نظر، حالت خیسی در سطح ایجاد می کند و باعث می شود سنگ براق به نظر برسد. از طرف دیگر، از سطح در برابر انواع اشعه های خورشیدی محافظت کرده و طول عمر سنگ را افزایش می دهد. انواع رزین جلادهنده و براق کننده سنگ در دو نوع رزین پلی استر و اپوکسی موجود است که در این مقاله قصد داریم در خصوص رزین اپوکسی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع رزین جلا دهنده و براق کننده سنگ

انواع رزین جلا دهنده و براق کننده سنگ در یکی از دسته های زیر جای می گیرند.

رزین اپوکسی بر پایه آب

کار با رزین اپوکسی بر پایه آب خیلی راحت تر از رزین اپوکسی بر پایه حلال است. این به دلیل زمان خشک شدن کندتر و افزایش چکش خواری در نتیجه ویسکوزیته کمتر آن است. علاوه بر این، صاحب خانه ها تمایل بیشتری به انتخاب اپوکسی مبتنی بر آب نسبت به سایر گزینه ها دارند.

در مقابل، اگر به دنبال نتایج حرفه ای هستید؛ ما به شدت توصیه می کنیم از رزین اپوکسی بر پایه آب استفاده نکنید. به سراغ گزینه های بهتر و حرفه ای تر بروید.

اگرچه استفاده از رزین اپوکسی بر پایه آب راحت است؛ اما در برابر سایش و حرارت بالا زیاد مقاوم نیست. در نظر گرفتن این نکته به ویژه برای کاربردهای کف گاراژ بسیار ضروری است.

رزین اپوکسی بر پایه حلال

رزین جلادهنده و براق کننده سنگ

زایلن به عنوان حلال اصلی در اکثر رزین های اپوکسی بر پایه حلال استفاده می شود. همه رزین های اپوکسی بر پایه حلال مثل هم نیستند؛ برخی از آن ها کاملا با دوام هستند اما برخی دیگر دوام چندانی ندارند.

رزین اپوکسی بر پایه آب دو جزئی

اینها فرمولاسیون های ترکیبی حاوی اپوکسی واقعی (رزین و هاردنر) و آب به عنوان حلال هستند. این امر باعث شده است بهترین جایگزین برای رزین های اپوکسی سنتی باشند.

این نوع از بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ ممکن است با عناوینی همچون «VOC کم» یا «بی بو» در بازار عرضه شود. اپوکسی هایی که حاوی حلال های اضافه شده هستند؛ برای موثر بودن به تهویه وسیع نیاز دارند.

از آنجا که حلال باید کاملا تبخیر شود؛ این مواد اغلب به زمان خشک شدن و پخت طولانی تری ۲ تا ۳ روز نیاز دارند. از آن جایی که آن ها بر پایه آب هستند؛ مشابه با رنگ لاتکس، مقابله با آن ها ساده تر است.

مهمترین ویژگی های رزین های اپوکسی بر پایه آب به شرح زیر است:

  • این یک محصول دو جزئی است که در آن رزین با هاردنر و فعال کننده مخلوط می شود.
  • دوره خشک شدن کامل آن دو تا سه روز یا حتی بیشتر است.
  • بی بو است.
  • استفاده مجدد ممکن است هر چند سال یک بار لازم باشد.

رزین اپوکسی تک جزئی

رزین برای سنگ

یک جلا دهنده سنگ عالی، همیشه یک محلول دو جزئی است که حاوی رزین و هاردنر و فعال کننده است. کمی قبل از استفاده، رزین و هاردنر در یک کاسه همزن با هم ترکیب می شوند تا بهترین رزین اپوکسی را ایجاد کنند.

رزین اپوکسی که از قبل مخلوط شده و در یک ظرف وجود دارد؛ اپوکسی واقعی نیست. در چنین مواقعی باید به عنوان یک نوع رنگ در نظر گرفته شود نه به عنوان رزین جلادهنده و براق کننده سنگ.

اگرچه این مورد ممکن است عملکرد عالی تری را نسبت به رنگ معمولی ارائه دهد؛ اما دارای ترکیبات اپوکسی واقعی نیست.

ویژگی های رزین اپوکسی یک جزئی به شرح زیر است:

  • نیازی به مخلوط کردن ترکیباتش نیست؛ چون از قبل ترکیب شده اند.
  • اغلب از آن به عنوان اپوکسی تک جزئی یا اپوکسی اکریلیک یاد می شود.
  • خیلی سریع و در عرض تقریبا یک ساعت خشک می شود.
  • تمیز کردن آن با صابون و آب بوده و بسیار ساده است.
  • باید هر چند سال یکبار مجددا استفاده شود.

نحوه انتخاب بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ

نحوه انتخاب بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ

خرید بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ به خصوص در دفعه اول بسیار مهم است. در ادامه مواردی مطرح شده است که بهتر است هنگام مقایسه گزینه های مختلف رزین اپوکسی در نظر بگیرید.

  1. محل استفاده را در نظر بگیرید

در مقایسه با رزین اپوکسی استفاده شده در یک مغازه مکانیکی، رزینی که می خواهید در لابی یک ساختمان اداری استفاده کنید متفاوت خواهد بود.

برای مناطقی همچون ورودی ساختمان که پاخور زیادی دارند می توان از پرداخت های فلزی استفاده کرد. از طرف دیگر، در برخی از مکان ها مانند انبارها، کاربرد مهم تر از زیبایی شناسی است.

  1. مشاوره تخصصی بگیرید

تصور این که رزین اپوکسی در منطقه مورد نظر شما چگونه به نظر برسد ممکن است دشوار باشد. بر اساس یک نمونه کوچک یا عکسی که در اینترنت دیده می شود؛ نمی توانید مطمئن شوید.

به همین دلیل بهتر است از متخصصان کمک بگیرید. آن ها مزایا و معایب اپوکسی انتخابی شما را برایتان شفاف سازی می کنند.

یک رزین اپوکسی فلزی درخشان و خیره کننده با تراشه های بازتابنده در داخل لابی ساختمان شما، ممکن است چیزی نباشد که شما می خواهید؛ اما می تواند از نظر کارشناسان و متخصصان عالی به نظر برسد.

برای این که تصویر کاملی از آنچه می خواهید را داشته باشید؛ از محلی که قبلا اپوکسی انتخابی شما آنجا کار شده است دیدن کنید.

  1. بهترین رنگ را انتخاب کنید

رزین اپوکسی را می توانید با انتخاب طیف وسیعی از رنگ ها با ضرایب براقیت دلخواه سفارشی کنید؛ مانند انتخاب رنگ فرش، انتخاب رنگ رزین اپوکسی نیز بر زیبایی کلی فضای شما تاثیر می گذارد.

نحوه اعمال

نحوه اعمال

اکنون که درک بهتری از انواع رزین جلادهنده و براق کننده سنگ پیدا کردید؛ خوب است با مرحله بعدی که نحوه اعمال رزین اپوکسی است آشنا شوید.

مرحله ۱: سنگ زنی

شما باید تمام سطح زمین را با آسیاب زاویه ای سنگ زنی کنید و کف را با جاروبرقی تمیز کنید.

مرحله ۲: پرایمر زنی

  • برای داشتن بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ باید روکش پرایمینگ را به صورت مهره‌ های ۱۸ سانتی که تقریبا ۳۰ سانت از هم فاصله دارند روی زمین اعمال کنید.
  • با استفاده از تی، پرایمر را به طور یکنواخت در سراسر سطح پخش کنید.
  • لبه ها را باید با یک قلم موی کوچک رنگ آمیزی کنید.
  • برای داشتن پوشش یکنواخت، پرایمر را در جهت معکوس بغلتانید.

تماس با ما

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با رزین جلادهنده و براق کننده سنگ صحبت کردیم. در ابتدا انواع رزین جلا دهنده و براق کننده سنگ را به شما معرفی کردیم و در رابطه با هر کدام توضیحاتی را به شما ارائه کردیم. سپس نحوه انتخاب بهترین رزین جلادهنده و براق کننده سنگ را برای شما توضیح دادیم و در نهایت در مورد نحوه اعمال رزین اپوکسی بحث کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید