سیر تا پیاز قیمت رنگ‌آمیزی خانه

زمان زیادی تا عید نوروز باقی نمانده است و احتمالا بسیاری از شما قصد دارید تا خانه تکانی اساسی را شروع کنید. یکی از کارهای مهم در خانه تکانی سال ۱۴۰۲، تغییر رنگ دیوار خانه است که شما می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب، خانه خود را به شکل خاصی که دوست دارید دربیاورید. برای تبدیل کردن خانه به یک شکل خاص و منحصربه‌فرد، ابتدا لازم است که درباره قیمت‌های رنگ و محصولات جانبی آن بیشتر بدانید.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «سیر تا پیاز قیمت رنگ‌آمیزی خانه»، به موضوعاتی مانند قیمت رنگ‌‌آمیزی ساختمان، قیمت و لوازم تجهیزات رنگ‌آمیزی، قیمت قلم مو روغنی، قیمت غلطک رنگ، قیمت لیسه، قیمت کاردک، قیمت سنباده، قیمت تیغ، قیمت سینی غلطک، قیمت نوار چسب کاغذی، قیمت کاور رنگ، قیمت روغن الیف، قیمت بتونه، قیمت تینر، قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی، قیمت ضد زنگ، قیمت رنگ آمیزی درب چوبی، قیمت رنگ خانه، قیمت رنگ روغنی، قیمت رنگ اکریلیک، قیمت رنگ پلاستیک، متراژ خانه، قیمت رنگ‌آمیزی خانه بر اساس قیمت نقاش، نکاتی درباره قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان، قیمت نقاشی ساختمان ۱۴۰۲، محاسبه آنلاین هزینه نقاشی ساختمان بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

تماس با ما

قیمت رنگ‌‌آمیزی ساختمان

رنگ‌آمیزی ساختمان به وسیله سه رنگ روغنی، پلاستیک و اکریلیک انجام می‌شود. با توجه به تفاوت‌های هر سه رنگ مورد استفاده در نمای داخلی ساختمان، قیمت‌های آن‌ها نیز متفاوت است. برای تعیین قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان، باید عوامل مختلفی را بررسی کرد که شامل قیمت لوازم و تجهیزات، روغن الیف، بتونه، تینر، ضدزنگ، ماده رنگ، رنگ، متراژ خانه و قیمت نقاش می‌شود. اگرچه عوامل زیادی در قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان موثر هستند اما در این مقاله قصد داریم تا سیر تا پیاز قیمت رنگ‌آمیزی از نظر تجهیزات، رنگ و بتونه، متراژ و نقاش (رنگ‌کار) را بررسی کنیم.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان

قیمت لوازم و تجهیزات رنگ‌آمیزی

لوازم و تجهیزات رنگ‌آمیزی شامل چه چیزهایی می‌شود؟ اگر دست به رنگ باشید و هر سال برای خانه تکانی شب عید، رنگ اتاق خود را تغییر داده‌اید، احتمالا آشنایی نسبی با اغلب لوازم و تجهیزات رنگ‌آمیزی دارید. لوازم و تجهیزات رنگ‌آمیزی به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم‌بندی می‌شود.

دسته اصلی شامل قلم مو و غلطک رنگ است که قیمت‌گذاری آن‌ها بر اساس قیمت روز بازار و متریال مورد استفاده تعیین می‌شود. در واقع، قیمت دسته اصلی تجهیزات رنگ‌آمیزی بستگی به قیمت مواد اولیه مورد استفاده در آن و برند تولیدکننده دارد. در ادامه به قیمت هر کدام از لوازم و تجهیزات مورد استفاده در رنگ‌آمیزی خانه می‌پردازیم.

قیمت قلم مو روغنی

جدول قیمت قلم مو

قیمت غلطک رنگ

جدول قیمت غلطک

دسته فرعی لوازم و تجهیزات رنگ‌آمیزی شامل وسایل آسترکاری مانند لیسه و کاردک، سنباده، تیغ، سینی غلطک، نوار چسب کاغذی و کاور رنگ می‌شود. قیمت هر کدام از لوازم فرعی رنگ‌آمیزی نیز بر اساس مواد اولیه تولید و برند تولیدکننده تعیین می‌شود.

خرید بتونه اکریلیک همه کاره ۱ کیلویی نهنگ نشان

در ضمن باید اشاره کنیم که لوازم فرعی رنگ‌آمیزی ساختمان از هر نظر به عنوان مکمل لوازم اصلی ساختمانی است. در واقع اگر لوازم و تجهیزات فرعی رنگ‌آمیزی وجود نداشته باشد، امکان تکمیل رنگ‌آمیزی ساختمان مجلل باشد.

قیمت لیسه

جدول قیمت لیسه و کاردک

قیمت کاردک

جدول قیمت لیسه و کاردک

قیمت سنباده

جدول قیمت سنباده
خرید سنباده ۱۲۰ اسمیر دکس

قیمت تیغ

جدول قیمت تیغ

قیمت سینی غلطک

جدول قیمت سینی رنگ

قیمت نوار چسب کاغذی

جدول قیمت چسب کاغذی

قیمت کاور رنگ

جدول قیمت کاور رنگ

قیمت روغن الیف

روغن الیف یا پرایمر زیرکار، یکی دیگر از متریال ضروری برای رنگ‌آمیزی ساختمان است. اگر دیوار شما تازه ساخته شده است، برای جلوگیری از خورده شدن یا مصرف بیش از اندازه رنگ، نیاز به روغن الیف دارید. روغن الیف به وسیله قلم مو یا غلطک رنگ بر روی دیوار اعمال می‌شود. در ضمن پس از هر بار بتونه زدن نیز باید از روغن الیف استفاده کنید تا امکان مصرف بیش از حد رنگ را به حداقل ممکن برسانید.

جدول قیمت روغن الیف

قیمت بتونه

با توجه به اهمیت بتونه ساختمان در آسترکاری و یکپارچه‌سازی سطح دیوار پیش از رنگ‌آمیزی، بنابراین قیمت آن نیز در تعیین قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان موثر است. بتونه به طور معمول در بسته‌بندی قوطی پلاستیکی تولید و عرضه می‌شود که مواد اولیه تولید و برند تولیدکننده، از جمله عوامل موثر بر قیمت این محصول به شمار می‌آید.

جدول قیمت بتونه

قیمت تینر

برای رقیق کردن رنگ روغنی، استفاده از تینر یا حلال شیمیایی ضروری است. به همین خاطر برای رنگ‌آمیزی خانه، نیاز به یک تینر ۴ کیلویی دارید. بنابراین محاسبه قیمت تینر به شما کمک می‌کند که قیمت نهایی رنگ‌آمیزی خانه را به راحتی به دست آورید.

جدول قیمت تینر

قیمت رنگ آمیزی درب و پنجره فلزی

برای تعیین قیمت رنگ‌آمیزی در و پنجره فلزی ساختمان، نیاز به قیمت ضد زنگ و رنگ مورد نیاز دارید. به طور متوسط برای یک خانه می‌توانید از ضد زنگ یک کیلویی استفاده کنید. همچنین رنگ روغنی به عنوان رنگ مناسب در و پنجره فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت آن نیز در جدول قیمت انواع رنگ ذکر شده است.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید دبه هپالوکس

در ضمن برای برای رنگ کردن کل در و پنجره‌های فلزی خانه، به ۴ کیلو رنگ روغنی نیاز دارید. با این حال توجه داشته باشید که هزینه نهایی در و پنجره فلزی علاوه بر محاسبه هزینه ضد زنگ و رنگ روغنی، جنس و تعداد در و پنجره، متراژ آن‌ها و هزینه نقاش نیز درنظر گرفته می‌شود.

قیمت ضد زنگ

جدول قیمت ضد زنگ

قیمت رنگ آمیزی درب چوبی

برای رنگ‌آمیزی در چوبی خانه خود، عوامل مختلفی دخیل هستند که شامل مواد اولیه و قیمت محصولاتی مانند سیلر، کیلر، نیم پلی استر و جوهر می‌شود. همچنین قیمت رنگ‌آمیزی در چوبی برای هر متر مربع  120 هزار تومان است.

خرید محصول

قیمت ماده رنگ

ماده رنگ به طور معمول در هنگام ساخت رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع ماده رنگ شامل ماده رنگ مخصوص رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک می‌شود. در ادامه به جدول قیمت انواع ماده رنگ روغنی، پلاستیک و اکریلیک اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید تاثیر قیمت آن را برای محاسبه قیمت نهایی رنگ خانه درنظر بگیرید.

جدول قیمت ماده رنگ اکریلیک

جدول قیمت ماده رنگ پلاستیک

جدول قیمت ماده رنگ روغنی

قیمت رنگ خانه

انواع رنگ شامل رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها بر اساس مواد اولیه و برند تولیدکننده تعیین می‌گردد. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای تهیه رنگ مورد نیاز ساختمان، دو روش وجود دارد که روش اول مربوط به رنگ‌های آماده در بسته‌بندی قوطی فلزی و پلاستیکی است و دسته دوم به رنگ‌ کامپیوتری مربوط می‌شود. رنگ کامپیوتری به طور معمول نسبت به رنگ آماده قیمت بیشتری دارد؛ زیرا رنگ کامپیوتری دارای کد رنگ است که به صورت کامپیوتری تولید می‌گردد و هر زمان که شما بخواهید با ارائه کد رنگ، همان رنگ با تنالیته خریداری شده را دریافت می‌کنید.

قیمت رنگ روغنی

جدول قیمت رنگ روغنی

قیمت رنگ اکریلیک

جدول قیمت رنگ اکریلیک

قیمت رنگ پلاستیک

جدول قیمت رنگ پلاستیک

متراژ خانه

متراژ خانه برای هر کدام از رنگ‌های مورد استفاده در رنگ‌آمیزی ساختمان شامل رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک متفاوت است که در ادامه به هر کدام از انواع رنگ‌های مورد استفاده در خانه می‌پردازیم.  

  • رنگ روغنی: برای تعیین قیمت رنگ روغنی ساختمان، علاوه بر قیمت مواد اولیه و برند تولیدکننده، عواملی مانند میزان مصرف هر یک لیتر رنگ بر متر مربع نیز موثر هستند. به طور مثال در هر ۳ تا ۴ متر مربع از سطح دیوار، یک لیتر رنگ روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه به این موضوع می‌تواند زمینه را برای تعیین قیمت رنگ‌‎آمیزی خانه بر اساس متراژ مورد نظر به وجود آورد.

همچنین سطح دیوار خانه نیز در تعیین قیمت هر یک لیتر رنگ روغنی مورد استفاده در دیوار موثر است. به طور مثال، قیمت هر یک لیتر رنگ روغنی مورد استفاده در سقف یا در و پنجره با دیوار ساختمان متفاوت است. سقف ساختمان به دلیل سختی دسترسی به آن و زحمت بیشتر برای نقاش، قیمت بیشتری را نسبت به دیوار ساختمان دارد. بنابراین برای تعیین قیمت رنگ روغنی ساختمان، موارد گفته شده را مد نظر قرار داشته باشید. اگر دیوار رنگ روغنی و سقف رنگ پلاستیک باشد، قیمت رنگ‌آمیزی برای هر متر مربع بین ۵۰٫۰۰۰ تومان تا ۷۰٫۰۰۰ تومان تعیین می‌شود.

  • رنگ پلاستیک: برای تعیین قیمت رنگ پلاستیک، علاوه بر مواد اولیه و برند تولیدکننده، متراژ مورد استفاده در سطح دیوار نیز موثر است. به طور کل، رنگ پلاستیک نسبت به رنگ‌های روغنی و اکریلیک ارزان‌تر است و شما می‌توانید از این رنگ برای دیوار خانه خود استفاده کنید. همچنین در تعیین قیمت هر متر مربع رنگ پلاستیک، عواملی مانند روغن آسترکاری یا روغن الیف و بتونه دیوار نیز نقش موثر ایفا می‌کند. اگر دیوار و سقف رنگ پلاستیک باشد، قیمت رنگ‌آمیزی برای هر متر مربع بین ۴۰٫۰۰۰ تومان تا ۶۰٫۰۰۰ تومان تعیین می‌شود.
  • رنگ اکریلیک: برای هر ۳ تا ۴ متر مربع، یک لیتر رنگ اکریلیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که نقش مهمی در تعیین قیمت این رنگ بر اساس متراژ دارد. رنگ اکریلیک نسبت به رنگ پلاستیک و روغنی گران‌تر است. اگر دیوار رنگ اکریلیک و سقف رنگ پلاستیک باشد، قیمت رنگ‌آمیزی برای هر متر مربع بین ۵۰٫۰۰۰ تومان تا ۸۰٫۰۰۰ تومان تعیین می‌شود.

سیر تا پیاز قیمت رنگ‌آمیزی خانه

قیمت رنگ‌آمیزی خانه بر اساس قیمت نقاش

قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان بر اساس قیمت نقاش، به دو روش انجام می‌شود که شامل روش کنترات یا پیمانکاری (چکی) و روش متری است. در روش اول و دوم یا همان روش پیمانکاری و متری، نقاش ساختمان، رنگ‌آمیزی یک خانه را به صورت پیمانکاری برعهده می‌گیرد. روش تعیین قیمت توسط نقاش به گونه‌ای است که او متراژ و تعداد اتاق خانه را مورد نظر قرار می‌دهد و بر اساس آن، قیمت نهایی را به صاحب خانه ارائه می‌کند.

شیوه تعیین قیمت به دو روش فوق این گونه است که نقاش حدود ۳۵ درصد هزینه را به  متریال و تجهیزات، ۳۵ درصد را برای اجرت (دستمزد کارگران) و ۳۰ درصد را برای خودش (پیمانکار) اختصاص می‌دهد. همچنین برای تعیین قیمت رنگ‌آمیزی خانه به صورت متراژ، متراژ خانه شامل سقف و دیوارها در عدد ۳ ضرب می‌شود. با این حال برای محاسبه متراژ دیوارها به صورت جداگانه، باید طول و عرض هر دیوار را به صورت جدا محاسبه و با هم جمع کرد.

نکاتی درباره قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان

  • قیمت در و نرده‌های خانه، برحسب مترمربع تعیین می‌شود. برای نرده‌های خانه، علاوه بر متر مربع، بر اساس متر طول نیز تعیین می‌گردد.
  • قیمت در آهنی به صورت عددی تعیین می‌شود.
  • قیمت پنجره به همراه حفاظ آن تعیین می‌شود.
  • قیمت رنگ کردن سقف، چارچوب در، آرک آشپزخانه و گچبری دیوار به صورت جداگانه تعیین می‌شود.
  • دستمزد نقاش در فصل سرما بیشتر از فصل‌های دیگر می‌شود

قیمت نقاشی ساختمان سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ عوامل مختلفی بر قیمت نهایی نقاشی ساختمان موثر هستند که شامل متراژ ساختمان، وضعیت سطح دیوارهای ساختمان، تعداد و قیمت ابزار و تجهیزات مورد استفاده، قیمت و وزن رنگ و بتونه مورد استفاده، میزان وزن و قیمت تینر، روغن الیف، قیمت ضدزنگ، نظافت و پوشش وسایل خانه، فصل و زمان اجرای کار می‌شود.

محاسبه آنلاین هزینه نقاشی ساختمان

برای محاسبه آنلاین هزینه نقاشی ساختمان، شما باید مواردی مانند طول (متر) و ارتفاع (متر) ابعاد مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی مانند دیوار و سقف خانه، به همراه طول و ارتفاع ابعادی که نیاز به رنگ‌آمیزی ندارند (مانند در و پنجره‌ها) را دراختیار داشته باشید. برای محاسبه آنلاین هزینه نقاشی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا  درباره موضوع «سیر تا پیاز قیمت رنگ‌آمیزی خانه» صحبت کنیم. عوامل مختلفی برای محاسبه قیمت رنگ‌‎آمیزی ساختمان وجود دارد که شامل قیمت لوازم و تجهیزات، روغن الیف، بتونه، تینر، ضدزنگ، رنگ، متراژ خانه و دستمزد نقاش می‌شود. اگر قصد برآورد کردن هزینه رنگ‌آمیزی خانه خود را دارید، با شماره تلفن تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

چه عواملی بر روی قیمت نهایی رنگ‌آمیزی خانه موثر هستند؟

قیمت لوازم و تجهیزات، روغن الیف، بتونه، تینر، ضدزنگ، رنگ، متراژ خانه و قیمت نقاش، از جمله عوامل موثر بر قیمت رنگ‌آمیزی خانه به حساب می‌آید.

نقاش ساختمان به طور معمول چه میزان از هزینه رنگ‌آمیزی ساختمان را به خود اختصاص می‌دهد؟

حدود ۳۰ درصد

چه میزان از قیمت رنگ‌آمیزی خانه به اجرت (کارگران)، اختصاص داده می‌شود؟

حدود ۳۵ درصد.

 چه میزان از قیمت رنگ‌آمیزی به متریال مصرفی، اختصاص داده می‌شود؟

حدود ۳۵درصد.

ممکن است شما دوست داشته باشید