۱۸ رنگ جذاب برای دیوار خانه در سال ۱۴۰۲

هر خانه‌ای بر اساس کشور، فرهنگ، مذهب و … دارای انواع مختلفی از اتاق‌ها است. از این رو تعیین یک استاندارد برای همه کار دشوار و سختی به نظر می‌رسد. با این حال آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن، جزو مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ به حساب می‌آید. از این رو ایده‌ها و پیشنهادهای مختلفی برای رنگ کردن ۳ بخش ضروری خانه وجود دارد که ما در اینجا قصد داریم به ۱۸ پیشنهاد عملی اشاره کنیم. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون عنوان «۱۸ ایده رنگ دیوار برای ترند شدن خانه در سال ۱۴۰۲»، به موضوعاتی نظیر بهترین رنگ اتاق خواب، بهترین رنگ آشپزخانه و بهترین رنگ اتاق پذیرایی بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

بهترین رنگ جذاب برای دیوار اتاق خواب

  • اتاق خواب خاکستری تیره

اگر تصمیم دارید از این رنگ برای اتاق خواب خود استفاده کنید، باید بدانید که رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی شناخته می‌شود. از این رو بهتر است که رنگ خاکستری در کنار رنگ‌های گرم و روشن به کار گرفته شود. به طور مثال می‌توانید از رنگ خاکستری در کنار رنگ سبز و کرم استفاده کنید.  ست کردن رنگ خاکستری با رنگ سبز و حتی رنگ کرم، یکی از ایده‌های رنگی پیشرو در طراحی معاصر است.

اتاق خواب خاکستری

  • اتاق خواب آبی یخی

آبی یک رنگ پیشرو برای ترکیب رنگ‌های مختلف است؛ به طوری که عاشقان رنگ آبی به عنوان کسانی که به دنبال آرامش و هماهنگی با آسمان بیکران هستند، تمایل دارند که برای اتاق خواب خود از چند موتیف رنگ آبی استفاده کنند. ترکیب رنگ آبی یخی در کنار وسایل به رنگ آبی فیروزه‌ای، آبی لجنی و آبی تیره، محیط اتاق را مدیترانه‌ای می‌کند. جدای از ایجاد فضای خنک در خانه، ترکیب رنگ آبی با رنگ‌های روشن، استایل اتاق خواب را به یک استایل جسورانه تبدیل می‌نماید.

  • اتاق خواب سبز مغز پسته‌ای

سبز یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه ما برای رنگ اتاق خواب است. این رنگ باعث بهبودی و آرامش در اتاق خواب می‌شود.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن سایر رنگ‌ها در کنار رنگ سبز مغز پسته‌ای، استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای، کرم، زرد و سفید برای وسایل دکوراسیون اتاق خواب در کنار دیوار به رنگ مغز پسته‌ای است.

  • اتاق خواب قهوه‌ای/بژ

اگر در مورد ایده‌های رنگی برای هر اتاق، تحقیقات زیادی انجام داده‌اید، امکان ندارد که به گزینه رنگ قهوه‌ای/بژ فکر نکرده باشید. این ترکیب رنگ یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های رنگ در اتاق خواب‌ است. رنگ قهوه‌ای/ بژ نه تنها یک رنگ ظریف و بدون زمان و مکان است بلکه این رنگ می‌تواند گرما و آرامش را به اتاق خواب شما بازگرداند.

  • اتاق خواب زرد آفتابی

وقتی در مورد طرح‌های رنگی محبوب صحبت می‌کنیم، به سختی می‌توان به رنگ زرد فکر نکرد. این رنگ به عنوان رنگ زرد آفتابی، برگرفته از رنگ زرد خورشید به ویژه هنگام تابش در اواسط روز (ظهر) است. با اضافه کردن رنگ زرد آفتابی به اتاق خواب، نه تنها روشنایی به محیط خواب برمی‌گردد بلکه به طرز عجیبی، فضای اتاق روشن می‌شود. همچنین می‌توانید.

در صورت انتخاب رنگ زرد آفتابی برای اتاق خواب خود، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های طلایی، سبز روشن و سفید در کنار رنگ زرد استفاده کنید تا آرامش بیشتری به دست آورید.

اتاق خواب زرد

  • اتاق خواب اسطوخودوسی

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی، رنگ اسطوخودوسی است. این رنگ نماد مثبت‌اندیشی و آرامش در دنیای شلوغ امروز است که به محض مواجهه با آن، تمام دغدغه‌های فکری کنار می‌روند. دیوارهای اتاق خواب خود را با رنگ اسطوخودوسی رنگ‌آمیزی کنید تا رنگ آرامش و نشاط به اتاق شما بیاید.

بهترین انتخاب برای ست کردن رنگ اسطوخودوسی در اتاق خواب، استفاده از رنگ سفید است. با اضافه کردن رنگ سفید به رنگ اسطوخودوسی به همراه چندین گل و گیاه سبز تیره، اتاق خواب رویایی برای خود بسازید.

بهترین رنگ‌های جذاب برای آشپزخانه 

  • آشپزخانه آبی

آبی تنها رنگی است که هیچوقت شما را ناامید نمی‌کند. وقتی از این رنگ برای رنگ‌آمیزی دیوار یا کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌کنید، انگار که در حال مراقبه برای رسیدن به آرامش هستید. رنگ آبی که شباهت زیادی به رنگ آسمان و رنگ اقیانوس‌های پهناور دارد، همواره نقطه تاکید خود را بر رفع استرس و اضطراب می‌گذارد.

  • آشپزخانه سبز

بدون شک استفاده از رنگ سبز برای تزئین آشپزخانه، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این رنگ سبز از خانواده سبز کم رنگ، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط آشپزخانه است که می‌تواند طبیعت را به درون خانه شما بیاورد. اگر قصد رنگ کردن کابینت‌ها به رنگ سبز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ سبز تیره استفاده کنید.

آشپزخانه سبز

  • آشپزخانه خاکستری تیره

اگرچه ممکن است رنگ خاکستری، یکی از رنگ‌های محبوب آشپزخانه نباشد، اما با این حال ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. وقتی رنگ خاکستری با دکورهای چوبی یا سفید ست می‌شود، محیط آشپزخانه ظاهری خردمندانه به خود می‌گیرد. با این حال رنگ خاکستری را با رنگ‌های روشن ست نمایید تا مبادا در آشپزخانه احساس سردرگمی کنید.

همه می‌دانند که رنگ زرد قابلیت بالایی در بزرگ‌تر نشان دادن محیط دارد. به طوری که می‌تواند برای آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار گیرد.

  • آشپزخانه مشکی

تیرگی رنگ مشکی باعث شده می‌شود که این رنگ در طیف رنگ‌های تراژیک (غم انگیز) قرار گیرد. با این حال اگر به درستی در محیط استفاده شود، می‌تواند سبک منحصربه‌فردی در خانه به وجود آورد. شما می‌توانید به سراغ کاشی‌های طرح‌دار مشکی بروید یا به سادگی کابینت‌ها، رنگ مشکی را اضافه کنید.

آشپزخانه مشکی

  • آشپزخانه صورتی روشن

صورتی یک رنگ آرام، شاد و پر زرق و برق است که باید به دکوراسیون خانه اضافه شود. با رنگ‌آمیزی دیوارها به رنگ صورتی روشن، ظاهری شیک و آرام برای آشپزخانه خود به ارمغان آورید. در کنار این رنگ، سایر دکوراسیون آشپزخانه را با عناصر چوبی ست کنید. همچنین از رنگ سفید برای کابینت‌ها استفاده کنید تا تم به وجود آمده، نشان‌دهنده تجمل، ظرافت و گرما باشد. رنگ دیوار آشپزخانه به رنگ صورتی، یک رنگ شاد و شیک برای فضاهای آشپزخانه است.

بهترین رنگ جذاب برای دیوار اتاق پذیرایی

  • اتاق پذیرایی آبی

اگر به دنبال این هستید که اتاق پذیرایی پررنگ شود، حتما از رنگ آبی تیره استفاده کنید. این رنگ احساس راحتی را به مانند حضور در یک ساحل، برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • کلاسیک مشکی و سفید

اگر به دنبال یک خانه رویایی با سبک ساده و کلاسیک هستید، رنگ مشکی و سفید را انتخاب کنید. ترکیب مشکی و سفید یک ترکیب چشم‌نواز برای اتاق پذیرایی است.

  • اتاق پذیرایی هلویی

این تصور نادرست است که رنگ هلویی فقط برای اتاق کودکان مناسب است. درواقع شما می‌توانید رنگ هلویی را در اتاق پذیرایی به عنوان اصلی‌ترین اتاق خانه نیز استفاده کنید. استفاده از این رنگ نه تنها زیبا به نظر می‌رسد بلکه ظاهری بسیار نرم و ظریف دارد. علاوه بر اینکه رنگ هلویی از نظر زیبایی‌شناسی بسیار آرام‌بخش است، این رنگ برای جریان آرام انرژی در خانه شما نیز توصیه می‌شود.

  • اتاق پذیرایی خاکستری

نادیده گرفتن رنگ خاکستری به همراه عناصر روشن در اتاق پذیرایی، برخلاف یک کار حرفه‌ای است. این  رنگ به عنوان یک رنگ کلاسیک، شیک و ظریف درنظر گرفته می‌شود. با افزودن برخی عناصر مانند پرده‌های زرد رنگ، گیاهان سبز و غیره در کنار رنگ خاکستری دیوار، فضای خاص و مدرنی برای خانه شما به وجود می‌آورد.

  • اتاق پذیرایی کرم/بژ

این طرح رنگی گزینه بسیار مناسب برای رنگ‌آمیزی اتاق پذیرایی است. یکی از دلایل محبوبیت این طرح رنگی، این است که می توان آن را با هر نوع دکور، مبلمان یا رنگی ترکیب کرد.

  • اتاق پذیرایی سفید مات

اتاق نشیمن کاملا سفید، یک اتاق رویایی است که با داشتن آن می‌توانید خانه خود را به سبک مدرن نزدیک کنید. با این حال رنگ سفید با چالش‌هایی مانند کثیف شدن و نشستن گردغبار بر روی آن مواجه است. از این رو توصیه می‌کنیم رنگ سفید دیوار را با رنگ‌های دلخواه خود برای مبلمان یا اکسسوار ترکیب کنید.

رنگ‌های پیشنهادی از نظر جهت‌های جغرافیایی

  • دیوار شمالی

برای رنگ‌آمیزی دیوار شمالی خانه، از رنگ سبز روشن، سبز پسته‌ای یا آبی آسمانی استفاده کنید. جهت شمالی خانه یک مکان مقدس و پاک است؛ از این رو استفاده از رنگ‌های اشاره شده می‌تواند انرژی خانه را به سمت بهبود وضعیت مالی هدایت کند. بنابراین به هیچ وجه از رنگ‌های تیره برای دیوار شمالی خانه استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ موجب ضرر و زیان مالی می‌شود.

  • دیوار شمال شرقی

سعی کنید دیوارهای شمال شرقی را به رنگ سفید، آبی آسمانی، زرد یا بنفش دربیاورید.

  • دیوار شرقی

دیوارها در جهت شرق باید به رنگ سفید یا آبی روشن باشند.

  • دیوار جنوب شرقی

جهت جنوب شرقی خانه با آتش همراه است. از این رو می‌توانید دیوارها را در این جهت به رنگ سفید، زرد یا نارنجی رنگ‌آمیزی کنید. در این جهت به طور معمول آشپزخانه وجود دارد.

  • دیوار جنوبی

نارنجی رنگ ایده‌آلی برای دیوارهای جنوبی است؛ زیرا شور و شوق را در آنجا حفظ می‌کند. با این حال، اگر اتاق خواب خود را در این راستا دارید، به سراغ رنگ صورتی بروید.

  • دیوار جنوب غربی

رنگ‌های مایل به سفید، قهوه‌ای و سبز برای جهت جنوب غربی مناسب است.

  • دیوار غربی

رنگ‌های سفید و آبی، رنگ‌های ایده‌آل برای جهت دیوار غربی هستند.

  • دیوار شمال غربی

رنگ سفید، خاکستری روشن یا کرم را برای رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق پذیرایی در جهت شمال غربی انتخاب کنید.

دیوار سفید

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نور خانه، مقاله «نور چه تاثیری بر دیده شدن فام‌ها می‌گذارد» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «۱۸ ایده رنگ دیوار برای ترند شدن خانه در سال ۱۴۰۲» صحبت کنیم. اتاق پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه، جزو مهم‌ترین نقاط یک خانه هستند که رنگ‌آمیزی آن‌ها باید با دقت تمام صورت بگیرد. در این مقاله توضیح دادیم که چگونه می‌توان با استفاده از رنگ، انرژی اتاق‌های مختلف یک خانه را تغییر داد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی و آشپزخانه در سال ۱۴۰۲، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

کدام رنگ برای آشپزخانه بهتر است؟

رنگ دیوار مانند آبی، سبز، خاکستری تیره و زرد، بهترین انتخاب برای رنگ آشپزخانه است.

بهترین رنگ برای اتاق پذیرایی کدام است؟

برخی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق پذیرایی شامل رنگ‌های ظریف مانند بژ، سفید، آبی یا هلویی می‌شود. این رنگ‌ها به محیط شما ظاهری شیک و باکلاس می‌دهد.

چه رنگ‌هایی در سال ۱۴۰۲ مرسوم هستند؟

رنگ‌های پرطرفدار در سال ۲۰۲۳ شامل رنگ‌های سرخابی، اسطوخودوسی، رژگونه تمشکی، آبی پررنگ، سبز، زرد و نارنجی روشن می‌شود.

آیا اتاق‌ها باید تک رنگ باشند یا چند رنگ؟

هرگز نباید از تک رنگ برای رنگ‌‌آمیزی خانه استفاده کنید. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید چند رنگ را در کنار رنگ اصلی دیوار ترکیب نمایید.

چه رنگی جایگزین خاکستری در سال ۱۴۰۲ می‌شود؟

رنگ بژ.

محبوب ترین رنگ مبل در سال ۱۴۰۲ چیست؟

خاکستری به دلیل پرکاربردترین رنگ در میان رنگ های خنثی، محبوب‌ترین رنگ برای ست کردن مبلمان در سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید