بهترین ترکیب رنگ حمام

بهترین ترکیب رنگ حمام کدام است؟ رنگ حمام شما رنگ اتاق شما را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، رنگ‌های تیره می‌توانند فضایی آرامش‌بخش و خوش خلق ایجاد کنند، در حالی که سفید روشن می‌تواند فضای اتاق را تمیزتر کند. اگر برای تغییر آماده هستید، رنگ آمیزی دیوارها و تعویض لوازم جانبی، جان تازه‌ای به حمام شما می‌بخشد. در این مقاله به موضوع بهترین ترکیب رنگ حمام می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله فروشگاه اینترنتی مینیاتور را دنبال کنید.

روانشناسی رنگ حمام

روانشناسی رنگ به مطالعه چگونگی تأثیر رنگ‌ها بر خلق و خو و رفتار انسان می‌پردازد. اگر احساس خاصی وجود دارد که دوست دارید حمام شما به آن شبیه شود (مثلاً ممکن است آرامش یا انرژی باشد)، می‌توانید رنگ معرف را در آن بگنجانید.

بیشتر بخوانید: آموزش رنگ آمیزی کاشی و سرامیک حمام

بهترین رنگ حمام از نظر روانشناسی در سال جدید
رنگ حمامنماد
زردشادی و خوش‌بینی
آبیخرد، صلح و وفاداری
سفیدآرامش
سبزتعادل، طبیعت و آرامش
نارنجیخلاقیت و انرژی
قرمز انرژی بالا، رفاه، عشق و شجاعت
بنفشلوکس و سلطنتی

رنگ مخصوص حمام

خیلی از افراد تمایل دارند که رنگ حمام خانه خود را روشن در نظر بگیرند. زیرا محیط آنجا را شاد و مرفه نشان می‌دهد. رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی روشن، سبز روشن، آبی روشن و بسیاری از رنگ‌های دیگر، نمادی از صلح، آرامش و رفاه هستند. اگر به دنبال رنگ مخصوص حمام خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین ترکیب رنگ حمام در سال جدید را بخوانید.

بهترین ترکیب رنگ حمام در سال جدید

از این ۱۸ طرح رنگ حمام به عنوان نمونه برای بازسازی یا رنگ آمیزی حمام خود استفاده کنید. بنابراین بهترین ترکیب رنگ‌های حمام عبارتند از:

۱- دیوارهای سفید ساده با کابینت های رنگی

یکی از طرح‌های رنگی حمام، دیوارهای سفید با کابینت‌های رنگی است. به طور مثال، از یک کابینت خاکستری آبی رنگ با وسایل طلایی برس خورده در کنار دیوار سفید استفاده کنید. دیوارهای سفید، تزئینات و پیشخوان به این فضا ظاهری تازه و تمیز می‌بخشد. با این وجود کاشی‌های طرح‌دار جذابیت بیشتری در این محیط دارد.

۲- طرح‌های رنگی حمام سیاه و سفید

این طرح دارای کاشی‌های سیاه و سفید در اشکال شش گوش کوچک است. همچنین میز کوارتز و کابینت‌های صفحه تخت، طرح کلی را کامل می‌کنند. اگر نگران از مد افتادن حمام خود هستید، چیزی شبیه به این طرح را امتحان کنید.

۳- طرح رنگ شیری و مشکی

رنگ شیری یا سفید دارای موتیف‌های رنگ کرم، یکی از داغ ترین رنگ‌های خنثی سال است. این رنگ خاکی است و با همه چیز هماهنگ می‌شود. این سبک بیشتر به عنوان بهترین ترکیب رنگ حمام‌های ژاپنی دیده می‌شود؛ زیرا فضایی شبیه به یوگا و مدیتیشن دارد.

۴- سبز تیره و بژ

محبوبیت سبز تیره از چند سال پیش آغاز شد و هنوز هم به شدت ادامه دارد. اگر می‌خواهید از رنگی استفاده کنید که مد روز است، سایه‌ای مانند سبز تیره و بژ را در نظر بگیرید. دیوارهای بژ ظاهر را گرم می‌کنند و روکش‌های مرمری به حمام حسی با کیفیت می‌دهند.

۵- کرم و بژ

طرح رنگ کرم و سفید حمام، حال و هوای خانه‌های روستایی را ارائه می‌دهد. اگر حمام شما سنتی است، ممکن است از طرح رنگ خنثی لذت ببرید. حمام خنثی پایه‌ای عالی برای لوازم رنگارنگ فراهم می‌کند.

۶- قرمز گیلاسی و سفید روشن

کاشی‌های دیواری قرمز گیلاسی می‌توانند به یک حمام با کفپوش و وسایل سفید روشن، جذابیت بیشتری ببخشید. این ترکیب رنگ به عنوان طرح زیبا، منحصر به فرد و آنتی باکتریال شناخته می‌شود.

۷٫ ترکیب قرمز و صورتی + سفید

ترکیب رنگ قرمز و صورتی که به خوبی با نارنجی، سفید و صورتی روشن تر هماهنگ است، انتخاب مناسبی برای حمام محسوب می‎شود. این طرح رنگ، انرژی زنانه می‌دهد و مکانی سرگرم‌کننده برای آماده شدن در صبح ایجاد می‌کند.

۸- آبی و سفید کم رنگ

آبی کم رنگ و سفید از ترکیب رنگ‌های محبوب برای حمام خانه‌های سنتی هستند. آبی روشن باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود، در حالی که سفید تعادل و تمیزی را به ارمغان می‌آورد. از این ترکیب در حمام های کوچک استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

۹- آبی و سفید راه راه

ترکیب آبی و سفید راه راه یک رنگ ایده آل برای کسانی است که عاشق فضاهای خوش خلق و تضادهای شدید هستند. با رنگ آمیزی دیوارها و قالب‌گیری آبی تیره، می‌توانند فضا را بدون نیاز به بازسازی احساس کنند.

۱۰- خاکستری تیره روی خاکستری روشن

درست است، خاکستری به اندازه ۱۰ سال پیش محبوب نیست اما با این حال، به خصوص برای فضاهای معاصر یا مردانه از مد خارج نشده است. اگر می‌خواهید ظاهری فضاهای معاصر مردانه مشابه داشته باشید، از رنگ خاکستری تیره، روشن و متوسط ​​در طراحی حمام خود استفاده کنید.

۱۱- سیاه و سفید سنتی

رنگ سنتی سیاه و سفید، هرگز از مد نمی‌افتد. اگر در یک خانه تاریخی زندگی می‌کنید یا نمی‌خواهید دو بار بازسازی کنید، از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

۱۲- آبی و سفید روستایی

رنگ آبی در کنار رنگ سفید، یک زیبایی شناسی خاصی به حمام می دهد. سعی کنید در این فضا که دیوار آبی و کابینت سفید، از آینه با قاب چوبی بافت دار استفاده کنید. تزئینات سفید و کابینت ها ظاهری سنتی و تمیز به فضا می‌بخشد. این ترکیب رنگ جزو بهترین ترکیب رنگ حمام محسوب می‌شود.

۱۳- سفید روی سفید

این حمام با اینکه کاملا سفید است اما خسته کننده نیست. کاشی هندسی جذابیت را به محیط حمام شما می‌افزاید و قاب تکی روی دیوار باعث می‌شود که از آن لذت ببرید.

۱۴- رنگ حمام سفید و چوب

رنگ سفید همراه با وسایل یا قطعات چوبی، یک طرح رنگی کلاسیک برای حمام است. در این حمام سعی کنید از گل‌های سبز در محیط استفاده کنید.

۱۵- رنگ سفید و سبز

رنگ سفید پایه و اساس حمام سنتی است. بنابراین سعی کنید در کنار رنگ سفید، از رنگ سبز استفاده کنید.

۱۶- رنگ فیروزه ای، صورتی و طلایی

طرح‌های رنگی خنثی بهترین ترکیب برای حمام است. در این محیط سعی کنید رنگ سفید برای کف و دیوار باشد. همچنین رنگ فیروزه‌ای برای وسایل و رنگ صورتی برای قاب آینه در نظر گرفته شود. 

۱۷- مشکی تک رنگ

اگر می‌خواهید به روند مشکی بازگردید، یک حمام تک رنگ را در نظر بگیرید. با این حال در این محیط می‌توانید از رنگ‌های مکمل مانند سفید نیز استفاده کنید. بنابراین مشکی تک رنگ جزو بهترین ترکیب رنگ حمام در خانه است.

۱۸٫ رنگ سفید و مواد طبیعی (بتن و آجر)

در کنار رنگ‌های خنثی، مواد طبیعی مانند بتن و آجر در حال حاضر مد هستند. اگر ظاهری صنعتی اما طبیعی می‌خواهید، بتن و آجر بهترین انتخاب است.

بهترین ترکیب رنگ حمام

سبک‌های محبوب رنگ حمام در دنیا

تولیدکنندگان همیشه در حال توسعه محصولات و ویژگی‌های جدید هستند؛ در حالی که سعی می‌کنند طیف وسیع‌تری از سلیقه‌های شخصی و گرایش‌های رنگی را برآورده کنند. بنابراین منطقی است که ابتدا روی خود محصولات تمرکز کنیم.

۱- سبک هتل

با توجه به اینکه بسیاری از مردم به دنبال ایجاد محیطی آرامش‌بخش و مثبت هستند، جای تعجب نیست که سبک هتل در صدر فهرست سال ۱۴۰۳ قرار داشته باشد. به خصوص زمانی که به دنبال تکرار تجربیات خارق‌العاده و به یاد ماندنی در هتل های لوکس در خانه خود هستند. خواه این یک حمام مستقل خیره کننده باشد یا رنگ‌های طبیعی، مرمری، طراحی زیبای مینیمالیستی، همه و همه تحت تاثیر دیزاین حمام‌های هتل‌ها قرار دارند. به همین دلیل مردم دوست دارند که حمام دستشویی آن‌ها شبیه به حمام و دستشویی هتل‌ها باشد.

روندی که از سال ۲۰۲۲ در جریان بوده و تا سال ۲۰۲۴ راه خود را طی کرده است، پناهگاه‌هایی مانند آب گرم است. ما شاهد هستیم که طراحان و مصرف‌کنندگان بیشتری احساسی شبیه به آب گرم را برای حمام در خود جای داده‌اند. این روندی است که محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است؛ زیرا مردم به دنبال محیط‌های مجلل هستند که بیشتر به خود رسیدگی کنند.

پس از فروکش کردن موج ویروس کرونا، مسافرت به عنوان یک امر لوکس در جامعه نمایان شد. همین امر لوکس باعث شد تا مردم فکر کنند که باید از سفر لذت برد و تا جایی که امکان دارد، در هتل‌های شیک و لوکس اقامت داشت. رونق گرفتن هتل‌ها پس از ویروس کرونا، باعث شد که مردم به فکر جذابیت‌های منحصر به فرد حمام هتل‌ها شوند. در نتیجه افراد زیادی به دنبال بهترین ترکیب رنگ حمام و ایجاد سبک‌های موجود در حمام هتل‌ها برای خانه‌های خود هستند.

۲- سرامیک رنگی

استفاده از رنگ برای حمام در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. زیرا افراد بیشتری به دنبال فضای شخصی در حمام خود هستند. اگر در گذشته افراد به دنبال کاشی‌های رنگی برای حمام خود بودند، امروزه ترجیح می‌دهند که رنگ آن را تغییر دهند. رنگ‌هایی که برای کاشی حمام مورد استقبال واقع شده است می‌توان به رنگ مشکی مات و طوسی اشاره کرد. 

با این حال، برخی مردم همچنان بر کاشی‌های رنگی اصرار می‎کنند. تفاوت اصلی در این است که آن‌ها به دنبال یک تغییر کوچک در رنگ کاشی‌ها سبک گذشته هستند. یعنی به جای اینکه کاشی‌های رنگی را حذف کنند، رنگ غالب محیط حمام را به سمت رنگ‌های زیتونی و آبی دریایی می‌برند.

یکی از بزرگترین روندهای امسال (سال ۲۰۲۴)، رشد بیشتر لوازم بهداشتی رنگی بود. اگر چه این موضوع خیلی برای حمام‌های بزرگ  مصداق ندارد اما در حمام‌های کوچک به شکل ویژه دیده می‌شود. بنابراین بهترین ترکیب رنگ حمام و رنگ‌هایی که بیشتر مردم برای لوازم بهداشتی حمام می‌پسندند بیشتر از طیف رنگ‌‎های سبز و آبی است.

بهترین ترکیب رنگ حمام

رنگ مناسب سقف حمام

از قدیم و ندیم مردم تمایل بیشتری داشتند که سقف حمام خود را به سمت رنگ‌های روشن ببرند. رنگ مناسب سقف حمام شامل سفید است که اغلب باعث می‌شود محیط بزرگتر نشان داده شود. با این حال رنگ‌هایی مانند سبز و زیتونی برای سقف حمام نیز مناسب است. در نتیجه همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد که با حضور چه رنگی آرامش را به دست می‌آورید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برندهای تولیدکننده چسب کاشی

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع بهترین ترکیب رنگ حمام پرداختیم. امروزه انتخاب رنگ حمام جزو اولویت‌های مهم مردم در نظر گرفته می‌شود. اگر در گذشته محیط حمام خیلی مهم نبود که چه رنگ و چه بافتی داشته باشد اما امروزه انتخاب بهترین ترکیب رنگ حمام در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است.

اغلب مردم تمایل دارند که رنگ حمام را به سمت رنگ‌های روشن مانند سفید ببرند اما به معنای این نیست که سایر رنگ‌ها بدون کاربرد هستند. رنگ‌هایی مانند سبز، فیروزه‌ای، قرمز، زرد، نارنجی و صورتی، بهترین مکمل‌های رنگ حمام محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین ترکیب رنگ حمام کدام است؟

رنگ‌‎هایی مانند سفید، سبز، فیروزه‌ای در کنار رنگ‌های طبیعی مانند چوب، بتن و …، جزو بهترین ترکیب رنگ‌های حمام هستند.

چه رنگی برای سقف حمام مناسب است؟

اصولا رنگ سقف حمام را از طیف رنگ‎های روشن انتخاب می‌کنند. محبوب‌ترین رنگ برای سقف حمام، سفید است.

بهترین رنگ برای قاب آینه حمام کدام است؟

قاب آینه نقش مهمی در حمام ایفا می‌کند. با توجه به اینکه آدم‌ها تمایل دارند که حین رفتن در زیر دوش آب گرم، خود را در آینه ببیند. بنابراین رنگ قاب آینه مهم است. بهترین رنگ برای قاب آینه، شامل رنگ طلایی می‌شود.

چه رنگ‌هایی برای کاشی حمام در سال ۱۴۰۳ ترند است؟

رنگ طوسی و مشکی مات جزو رنگ‌های ترند کاشی حمام هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید