معرفی رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳

کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که تمایل نداشته باشد تا درباره رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ بداند. هر چقدر اطلاعات شما درباره رنگ‌های مد روز کابینت آشپزخانه بیشتر باشد، جذابیت و زیبایی محیط آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

برخی از رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ شامل رنگ آبی، خاکستری، سبز و مشکی است. با این حال، در این مقاله قصد داریم تا به رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳، بهترین رنگ کابینت، ترکیب رنگ کابینت مدرن و موارد بیشتر بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله فروشگاه اینترنتی مینیاتور را دنبال کنید.

چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم

قوانین مشابهی برای رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ شما وجود دارد. رنگ‌های تیره‌تر فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر می‌کنند. از آنجایی که کابینت شما بیشتر فضای دیوار را اشغال می‌کند، بسیاری از طراحان توصیه می‌ کنند ابتدا رنگ را انتخاب کنید، سپس طرح کابینت را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ ترند رنگ آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

جدول مشخصات رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳
ترند رنگویژگی
مشکیقدرت و ظرافت
سبزطبیعت، رشد و تولدی دوباره
خاکستریمدرن، جذاب و خنثی
آبیرمز و راز به همراه آرامش

رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳

۱- مشکی: ظرافت بی نهایت

۲- ترکیب دو رنگ: سرمه‌ای و آبی روشن + سبز و سفید + مشکی و طلایی

۳- آبی: آرامش و تطبیق‌پذیری

۴- رنگ‌های فلزی: مسی + برنجی + رز گلد  

۵- خاکستری: یک رنگ خنثی و مدرن

۶- رنگ چوب طبیعی: قهوه‌ای روشن + بژ + قهوه‌ای تیره

رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال 1403

بهترین رنگ‌ کابینت

انتخاب بهترین رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ شامل در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند تمایلات شخصی، اندازه آشپزخانه، نور، سبک طراحی و ارزش فروش مجدد است. در اینجا به چند مرحله دقیق برای کمک به انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ اشاره می‌کنیم: 

۱- نور و جهت را در نظر بگیرید

میزان و نوع نور طبیعی در آشپزخانه شما بر ظاهر رنگ‌ها تأثیر می‎گذارد. رنگ‌های روشن‌تر باعث می‌شوند آشپزخانه کوچک، بزرگ‌تر و بازتر احساس شود، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر فضایی دنج‌تر را در فضای بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند.

۲- رنگ‌ها را بر اساس طراحی آشپزخانه انتخاب کنید

آشپزخانه‌های سنتی ممکن است با رنگ‌های کلاسیک مانند کرم و سفید بهتر به نظر برسند، در حالی که آشپزخانه‌های مدرن می‌توانند انتخاب‌های جسورانه‌تری مانند آبی تیره، قرمز پررنگ یا زرد آفتابی را انتخاب کنند.

۳- رنگ‌های مختلف را برای کابینت‌های بالا و پایین در نظر بگیرید

استفاده از رنگ‌های مختلف برای کابینت‌های بالا و پایین می‌تواند جذابیت بصری ایجاد کرده و فضا را کمتر یکنواخت کند.

۴- به ترکیب‌ها فکر کنید

بهترین ترکیب‌ رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ آن‌هایی هستند که شادی یا لبخند را بر لبانتان می‌آورند. رنگ‌های مختلف را آزمایش کرده تا به بهترین ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه دست پیدا کنید.

۵- ارزش فروش مجدد را در نظر بگیرید

اگر قصد دارید خانه خود را در آینده بفروشید، رنگ‎هایی را انتخاب کنید که جذابیت گسترده‌ای داشته باشند و خنثی یا بی زمان در نظر گرفته شوند.

۶- با یک رنگ شروع کنید

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است کابینت‌های خود را از یک رنگ استفاده کنید، زیرا این کار باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

۷- الهام گرفتن از رنگ ها را کاوش کنید

از پلتفرم های طراحی داخلی، مانند گالری‌های آنلاین، مجلات طراحی داخلی و وب سایت‌های طراحی مانند پینترس الهام بگیرید تا طرح‌های رنگی مختلف را در عمل ببینید.

۸- نمونه‌های آزمایشی 

قبل از تصمیم‌گیری، نمونه‌های رنگی خود را در آشپزخانه و در زمان‌های مختلف طی طول روز مشاهده کنید، زیرا نور می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه ظاهر شدن رنگ‌ها در فضا داشته باشد.

ترکیب رنگ کابینت

یکی از ترندهای قابل توجه در سال ۱۴۰۳استفاده از پالت‌های رنگی خنثی برای کابینت آشپزخانه است. بنابراین بهترین ترکیب رنگهای ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ شامل رنگ‌های خنثی می‌شود. این رنگ‌ها مانند خاکستری روشن و سفید، فضایی آرام و جاودانه را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کنند. سادگی رنگ های خنثی ظرافت جالب توجهی به طراحی آشپزخانه شما می‌بخشد.

ترکیب رنگ کابینت مدرن

سبز و خاکستری + آبی آسمانی+ سفید، بهترین ترکیب رنگ کابینت مدرن محسوب می‌‍شوند. به طوری که شما می‌توانید کابینت‌های آشپزخانه را به رنگ خاکستری، میز کابینت به رنگ سفید و کاشی‌ها را به رنگ آبی آسمانی دربیاورید.

رنگ کابینت سفید با چه رنگی ست می‌شود

کابینت های سفید روشن را می‌توان با رنگ‌های تیره هنگام رنگ آمیزی دیوارها تقویت کرد. اگر آشپزخانه شما دارای کابینت‌های سفید مایل به زرد با رنگ‌های سرد است، به رنگ‌های آبی یا رنگ خاکستری گرم در کنار آن فکر کنید. هنگام تزئین دیوارهای آشپزخانه با کابینت‌های سفید، می‌توانید از چند رنگ مختلف استفاده نمایید.

رنگ کابینت جدید

رنگ‌های کلاسیک و خنثی هرگز به روز و جدید محسوب نمی‌شوند اما گزینه‌های جسورانه‌تر مانند مشکی جوهری، سبز خاکی، خردلی، گل ماش و یاسی روشن برای رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ یا رنگ کابینت جدید به طور فزاینده‌ای محبوب هستند.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین مراحل رنگ‌آمیزی کابینت فلزی آشپزخانه

به روزترین رنگ کابینت

جدیدترین رنگ‌هایی که در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴) به عنوان رنگ‌های به روز یا آپدیت شده محسوب می‌شوند، عبارتند از:

  • مشکی
  • سبز
  • خاکستری
  • آبی
رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال 1403

رنگ کابینت جدید ۱۴۰۳

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جدیدترین رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ شامل رنگ مشکی، سبز، خاکستری و آبی است. این رنگ‌ها برای طیف وسیعی از سبک‌ها مناسب هستند و می‌توانند آشپزخانه شما را دلنواز و زیبا جلوه دهند.

رنگ کابینت فلزی جدید

بهترین رنگ‌های کابینت فلزی آشپزخانه برای سال ۱۴۰۳ شامل رنگ‌های زمینی است. رنگ‌های طبیعی و گرم‌ در سال ۱۴۰۳ نقش مهمی را برای تزئین کابینت‌های فلزی ایفا می‌کنند. برای کابینت فلزی یا حتی کل آشپزخانه‌، رنگ‌های خاکی مانند رنگ‌های چوب طبیعی، خاکستری و سبز آرامش‌بخش و دلپذیر هستند.

رنگ کابینت فلزی سفید طلایی

یکی از رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳، سفید طلایی است. برای داشتن ظاهری پر زرق و برق، استفاده از کابینت‌های سفید با وسایل یا دستگیره‌های طلایی گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این سبک جسورانه و دراماتیک برای کسانی که عاشق سرگرمی هستند، مناسب است.

کابینت سفید طلایی براق

کابینت‌های سفید با وسایل طلایی انتخابی محبوب برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن هستند. وسایل به رنگ طلایی براق، ظاهری پیچیده و امروزی ایجاد می‌کند که برای آشپزخانه‌های مدرن گزینه مناسبی است. در کنار رنگ طلایی براق، استفاده از سنگ مرمر و لوازم استیل نیز توصیه می‌شود.

کابینت سفید طلایی مات

از قدیم و ندیم گفته‌اند که رنگ‌ها مات برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. با این حال، رنگ اغلب خانه‌های سلطنتی بزرگ، از نوع مات بود. بنابراین استفاده از رنگ‌های مات می‌تواند فرهیختگی و دانش را به افراد خانه بدهد. به طوری که کابینت سفید-طلایی مات، بهترین گزینه برای ایجاد یک فضای منحصر به فرد است.

رنگ کابینت فلزی نسکافه‌ای

وقتی درباره کابینت فلزی به رنگ نسکافه‌ای حرف می‌زنیم، منظور رنگ‌هایی است که با طبیعت سازگاری بالایی دارد. رنگ نسکافه‌ای جزو رنگ‌های طبیعی و زمینی است که وقتی بر روی کابینت فلزی می‌نشیند، حس طراوت و تازگی را به آشپزخانه می‌آورد. برای یک بار هم که شده این رنگ را برای آشپزخانه به ویژه کابینت استفاده کنید.

کابینت رنگ شیری و نسکافه ای

اگرچه شیری رنگ مناسبی برای کابینت آشپزخانه نیست اما وقتی در کنار رنگ نسکافه‌ای قرار می‌گیرد، می‌تواند جنبه سردی خود را خنثی کند. پیشنهاد ما این است که کابینت را به رنگ نسکافه‌ای و برای رنگ آمیزی دستگیره و سایر وسایل از رنگ شیری استفاده کنید.

فرمول اصلی قرار دادن رنگ‌های سرد و گرم، این گونه است که رنگ‌های گرم به عنوان عنصر اصلی و رنگ‌های سرد به عنوان عنصر فرعی در نظر گرفته شود. این موضوع در قواعد رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ نیز وجود دارد.

کابینت دو رنگ سفید و نسکافه ای

یکی از ترکیب رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳، استفاده از دو رنگ سفید و نسکافه‌ای در کنار یکدیگر است. منظور از استفاده دو رنگ برای کابینت، خود کابینت است و نه وسایل اطراف آن. بنابراین شما می‌توانید رنگ نسکافه‌ای را برای کابینت‌های بالا و رنگ سفید برای کابینت‌های پایین در نظر بگیرید.

ترجیحا این فرمول بهتر است زیرا به دلیل رنگ سفید سقف و نزدیک بودن قسمت بالایی کابینت به سقف، بهتر است از رنگ سفید برای کابینت‌های بالایی خودداری کنید.

رنگ کابینت فلزی دورنگ

اگر به دنبال ایجاد حس بهار یا تابستان در آشپزخانه خود هستید، از دو رنگ برای کابینت‌های خود استفاده کنید. انتخاب دو رنگ متفاوت برای کابینت‌های آشپزخانه، محیط متعادلی را به وجود می‌آورد. به طور مثال، رنگ آبی را در کنار رنگ سفید یا بژ قرار دهید. یا رنگ مشکی را در کنار سفید بگذارید و از جذابیت بصری آن لذت ببرید. همه چیزی بستگی به سلیقه شما دارد. بنابراین سعی کنید به درستی این کار را انجام دهید.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

یکی از اصول مهم رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ این است که برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه کوچک، باید از رنگ‌های روشن و البته گرم استفاده کرد. به طور مثال، رنگ سفید، خاکستری، بژ و آبی بهترین رنگ‌ها برای آشپزخانه کوچک هستند.

علاوه بر این، رنگ‌های سفید به تنهایی نز برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر نیز گزینه مناسبی است و به ایجاد حس مطبوع کمک می‌کند. مهم نیست متراژ آشپزخانه شما چقدر محدودیت داشته باشد. از رنگ‌های سفید و خنثی برای پوشش دیوارها و کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید تا فضایی روشن و مطبوع داشته باشید.

رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال 1403

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه بزرگ

برای آشپزخانه‌های بزرگ نیازی به استفاده از رنگ‌های روشن نیست. البته شما می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید، به شرطی که رنگ اصلی یا غالب کابینت آشپزخانه نباشد. پیشنهاد ما این است که رنگ‌ها گرم و تیره را برای کابینت آشپزخانه بزرگ استفاده کنید. به طور مثال می‎‌‌توانید از ترکیب رنگ آبی، خردلی و سرمه‌ای یا رنگ‌های جگری، سفید و گل ماش استفاده نمایید.

زیباترین رنگ کابینت فلزی

زیباترین رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ به ویژه برای کابینت‌های فلزی یا استیل عبارتند از:

  • سفید
  • طوسی
  • نسکافه‌ای
  • آبی ساحلی

شیکترین کابینت سال

هر چقدر کابینت آشپزخانه مینیمال باشد، بیشتر با اصول زیبایی‌شناسی سال ۱۴۰۳ مطابقت دارد. شیک‌ترین کابینت سال همان کابینت‌های مینیمال هستند که هم در زمینه رنگ و طرح کلی، فاقد جزئیات پیچیده هستند. رنگ این نوع کابینت‌ها عموما تک رنگ است و جزئیات حکاکی شده پیچیده ندارند. رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی و خاکستری چنین قابلیتی دارند که کابینت آشپزخانه شما را شیک نشان دهند.

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

عناصر مدرن و شیک، تمایل کمی به خودنمایی دارند. به طور مثال، اگر به دنبال کابینت آشپزخانه مدرن و شیک هستید، به هیچ عنوان سراغ رنگ‌های براق نروید. هرچند رنگ‌های براق قابلیت بیشتری برای جلوگیری از زنگ‌زدگی کابینت دارند اما انعکاس نور در آن‌ها باعث می‌شود که چشم، شلوغی محیط را متوجه شود. حتی اگر قصد استفاده از رنگ‌های براق را دارید که تاحدودی مدرنیته و شیک بودن را در خود داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

اسپری رنگ برای کابینت فلزی

شاید باور نکنید ولی رنگ آمیزی کابینت فلزی تنها چند ساعت از زمان شما را می‌گیرد. برای رنگ کردن کابینت فلزی بر اساس رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳، کافی است که به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید تا از طرح، رنگ و برندهای تولیدکننده آن با خبر شوید. بیشتر مردم تمایل دارند که رنگ کابینت خود را با اسپری رنگ آمیزی کنند. با این حال، پیشنهاد ما این است که از رنگ‌های طیف روشن برای اسپری کردن کابینت در سال جدید استفاده کنید.

قیمت اسپری رنگ برای کابینت فلزی

در میان انواع رنگ‌های موجود در بازار، اسپری رنگ کمترین و شاید مقرون به صرفه ترین قیمت را دارد. قیمت اسپری رنگ برای کابینت فلزی بستگی به برند تولیدکننده آن دارد. چندین برند در بازار وجود دارد که از جمله می‌توان به شرکت هپالوکس، گل پخش و گلریز اشاره کرد. همچنین طیف رنگ‌های اسپری موجود این شرکت‌ها برای کابینت فلزی، شامل رنگ‌های مات و براق در پالت‌های سفید، مشکی، آبی، کرم، طلایی، نقره‌ای، طوسی، قهوه‌ای، قرمز، زرد و سبز می‌شود. 

در ضمن اسپری رنگ جزو رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ است که شما به راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی مینیاتور خریداری کنید. در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان متخصص ما نیز مشورت نمایید. شماره تماس: ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱

بهترین رنگ برای کابینت چوبی

رنگ‌های مختلف برای کابینت چوبی وجود دارد اما توصیه ما بر اساس رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ این است که به سمت رنگ‌های چوب مانند سیلر، کیلر و شاپان حرکت کنید. هر کدام از محصولات اشاره شده، قابلیت این را دارند که کابینت چوبی شما تازه، جدید و مدرن کنند. بنابراین همین حالا به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید و محصولاتی مانند شاپان، سیلر و کیلر را سفارش دهید.

دیزاین کابینت آشپزخانه مدرن

برای دیزاین کردن کابینت آشپزخانه مدرن به ویژه در سال ۱۴۰۳، مینیمال بودن عنصر مهمی است. یعنی بیش از آنکه به فکر اضافه کردن وسایل یا تزئینات بر روی کابینت خود باشید، باید اولویت اصلی را بر حذف عناصر اضافه بگذارید. هر چیز اضافه‌ای به جز رنگ کابینت آشپزخانه، توانایی دارد که آشپزخانه شما را شلوغ و پیچیده کند. بنابراین اولویت دیزاین کابینت آشپزخانه مدرن بر انتخاب رنگ آن است. پس رنگ را جدی بگیرید.

رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال 1403

بهترین نوع کابینت مدرن

هر کسی که به شما می‌گوید بهترین نوع کابینت، فلان طرح را دارد، بدانید که به دنبال کلاهبرداری یا خالی کردن جیب شما است. مهم‌ترین عاملی که بهترین را به ویژه در زمینه کابینت تعیین می‌کند، میزان متراژ آشپزخانه، نوع چیدمان کابینت، مقدار نور ورودی به داخل و از همه مهم‌تر، سلیقه شخصی است؛ بنابراین بهترین نوع کابینت بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید آن‌ها را در سال ۱۴۰۳ در نظر بگیرید.

جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰۳

مدل کابینت بستگی به سلیقه افراد مختلف دارد اما با این حال، سبک‌های مدرن و جدید بیشتر مینیمال هستند. یعنی شما باید از کمترین عناصر برای مدل کابینت خود در سال جدید استفاده کنید. به طوری اولویت اصلی در طرح‌های مینیمال، رنگ است. بر اساس رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳، شما باید به سمت رنگ‌هایی برای کابینت خانگی خود بروید که حس شادی و شعف شما را بیشتر کند. پیشنهاد ما این است که رنگ‌های سفید، طوسی و آبی را امتحان کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ پرداختیم. رنگ‌های جدید، شیک و مدرن کابینت در سال ۱۴۰۳، به سمت رنگ‌های مشکی، سبز، خاکستری و آبی رفته است. یعنی ترندهای کابینت آشپزخانه اغلب شامل رنگ‌های تیره و تا حدودی روشن می‌شود. پیش از اینکه بخواهید رنگ کابینت خود را انتخاب کنید، با کارشناسان متخصص ما در فروشگاه اینترنتی مینیاتور تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

رنگ کابینت باید روشن‌تر از رنگ دیوار باشد یا تیره‌تر؟

قوانین سختگیرانه‌ای وجود ندارد و هر دو گزینه مزایای خود را دارند. کابینت‌های روشن می‌توانند آشپزخانه‌ای کوچک را بزرگ‌تر و جادارتر نشان دهند، در حالی که کابینت‌های تیره‌تر می‌توانند به آشپزخانه گرما و عمق ببخشند. همچنین کابینت‌های روشن‌‌تر نور بیشتری را منعکس می‌کنند و در ترکیب با رنگ دیوار، حس تداوم به وجود می‌آورند.

بهترین رنگ کابینت چیست؟

بهترین رنگ کابینت شامل قرمز، زرد، آبی، خاکستری، سفید و سبز است.

از چه رنگ هایی در کابینت آشپزخانه اجتناب کنیم؟

از رنگ‌های نئون، بسیار تیره، قهوه‌ای (به جز کابینت چوبی)، سفید شیری، رنگ‌های یخی و قرمز روشن برای رنگ‌های ترند کابینت آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ خودداری کنید.

بهترین رنگ‌های کابینت در سال ۱۴۰۳ کدام است؟

مشکی، سبز، خاکستری و آبی.

ممکن است شما دوست داشته باشید