آموزش تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک و تشخیص آن

یکی از بهترین راه ها برای تغییر دکوراسیون خانه استفاده از رنگ ها و رنگ آمیزی محل مورد نظر است. به کمک رنگ آمیزی می توان محیط خانه را زیبا تر از گذشته کرد و به آن طرح و رنگ بخشید؛ اما یکی از مشکلاتی که برخی از افراد ممکن است قبل از رنگ آمیزی با آن رو به رو شوند، انتخاب بین رنگ پلاستیک و اکریلیک است. برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، ما در این مقاله درمورد تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک توضیح داده ایم.

معرفی رنگ ها و پایه آن ها

استفاده از رنگ های روغنی هنوز هم رواج دارد. این رنگ ها معمولاً از مواد شیمیایی در ترکیبات خود بهره می برند و معمولاً سمی هستند؛ به همین دلیل امروزه از رنگ های پلاستیک بیشتر استفاده می شود.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

رنگ های لاتکس یا همان پلاستیک در ساخت خود از آب و پلاستیک استفاده می کنند و امروزه به شدت محبوب شده اند. ما برای آشنایی بیشتر شما با رنگ های پلاستیک و اکریلیک، در ادامه بیشتر درموردشان توضیح خواهیم داد.

تفاوت رنگ های پلاستیک و رنگ های اکریلیک

رنگ امولسیونی

تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک

برای اینکه بهتر با تفاوت رنگ های پلاستیک و رنگ های اکریلیک آشنا شوید، خوب است که ابتدا درمورد رنگ های امولسیونی بدانید. رنگ های امولسیونی بر پایه آب هستند. یکی از ویژگی های بسیار خوب این رنگ ها این است که می توان از آن ها هم برای رنگ آمیزی داخل خانه و هم بیرون خانه استفاده کرد. در رنگ امولسیونی از آب برای حل کردن رنگدانه ها استفاده می شود. در ادامه نیز از بایندر و مواد افزودنی دیگری استفاده می شود. رنگ های امولسیونی شامل رنگ های اکریلیک و پلاستیک می شود. برخی از ویژگی های رنگ های امولسیونی شامل موارد زیر است:

برای درک بهتر تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک خوب است بدانید که رنگ های امولسیونی به طور کلی با رنگ های روغنی و پایه آب، راحت تر ترکیب و اعمال می شوند و سریع تر نیز خشک می شوند.

برای استفاده از رنگ های امولسیونی قبل از استفاده باید از تینر استفاده کرد؛ زیرا بدون افزودن تینر، رنگ های امولسیونی می توانند برای دیوار مشکل ایجاد کنند.

رنگ های امولسیونی به راحتی روی سطوح گچ کاری شده قدیمی و جدید، مبلمان های چوبی، شیشه و بتن اعمال می شوند.

خرید محصول

برای درک بهتر تفاوت رنگ پلاستیک و اکریلیک باید بدانید که رنگ های امولسیونی به اندازه رنگ های روغنی سمی نیستند.

سطح ایجاد شده توسط رنگ های امولسیونی معمولاً سخت است و می توان آن را با آب، تمیز کرد. (البته مدل های پلاستیکی چنین قابلیتی ندارند که در ادامه درمورد آن توضیح خواهیم داد.)

رنگ های امولسیونی را با شیوه های بسیار مختلفی می توان روی دیوار اعمال کرد. همچنین این رنگ ها به دلیل بافت ضخیم برای دیوار ها مناسب هستند. این رنگ ها را به راحتی می توان روی دیوار اعمال کرد.

رنگ های امولسیونی به غیر از مدل های پلاستیکی در برابر بخار و به طور کلی رطوبت و آفتاب به شدت مقاوم هستند. همچنین این رنگ ها کپک را به خود جذب نمی کنند.

رنگ های امولسیونی اکریلیک

رنگ های امولسیونی اکریلیک

رنگ های امولسیونی اکریلیک یکی از مدل های محبوب رنگ های امولسیونی هستند که برای درک تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک باید با آن ها آشنا شوید؛ زیرا اگر قصد دارید دیوار های خانه خود را با رنگ اکریلیک رنگ کنید، باید بیشتر درمورد ویژگی های آن بدانید و با این رنگ آشنا شوید. در این قسمت، ما درمورد ویژگی های رنگ های امولسیونی اکریلیک توضیح داده ایم.

برای اینکه به تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ امولسیون پی ببرید، خوب است بدانید که رنگ های اکریلیک بر پایه آب هستند و در مقایسه با رنگ های روغنی با سرعت بیشتری حل می شوند.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

رنگ امولسیونی اکریلیک عاری از مواد سمی و حساسیت زا است؛ به همین دلیل می توانید با خیال راحت از این رنگ استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که رنگ اکریلیک زمین و آب را نیز آلوده نمی کند و با محیط زیست سازگار است.

رنگ های اکریلیک با اینکه با رنگ های روغنی معمولی تفاوت زیادی دارند، اما در پایان رنگ آمیزی، به هم بسیار شبیه هستند. چیزی که رنگ اکریلیک را نسبت به مدل های پلاستیکی و روغنی خاص می کند، این است که رنگ اکریلیک در زمان کوتاه تر جلوه ای شبیه به رنگ روغنی ایجاد می کند.

خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق گالن هپالوکس

برای درک بهتر تفاوت رنگ پلاستیک و اکریلیک خوب است بدانید که در رنگ های اکریلیک از ماده ای به نام استایرن اکریلیک استفاده می شود. این ماده مقاومت رنگ را در برابر آب به شدت افزایش می دهد و رنگ را تا حدودی ضد آب می کند.

رنگ های امولسیونی اکریلیک معمولاً جلوه تیره تری از خود به جای می گذارند؛ به همین دلیل برای رنگ آمیزی سطوح داخلی نسبت به رنگ پلاستیک اولویت دارند و نتیجه بهتری را ارائه می دهند.

رنگ های امولسیونی پلاستیک

رنگ های امولسیونی پلاستیک

برای اینکه درمورد تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک بدانید، خوب است که با ویژگی های رنگ پلاستیک نیز آشنا شوید. رنگ امولسیونی پلاستیک رنگ ارزان قیمتی است. این ارزان بودن باعث می شود تا رنگ های پلاستیکی معایبی داشته باشند. برای مثال رنگ پلاستیک قابل شست و شو نیست و لکه ها از روی آن پاک نمی شوند.

خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق دبه هپالوکس

همچنین رنگ های پلاستیک مقاومت کمی در برابر تغییر دمای محیط دارند؛ به همین دلیل زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند افت کیفیت دارند. رنگ های پلاستیک براقیت و درخشندگی رنگ های اکریلیک را ندارند. همچنین مقاومت کمتری نسبت به مدل های اکریلیک در برابر رطوبت دارند.

تماس با ما

البته این را هم باید گفت که رنگ های پلاستیک، فاقد مشتقات نفتی هستند که باعث می شود محصول با محیط زیست سازگار باشد و برای انسان ضرر نداشته باشد.

جمع بندی

دو مدل از رنگ های محبوب بازار رنگ های پلاستیک و اکریلیک هستند. درمورد تفاوت رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک باید گفت که رنگ های اکریلیک مزایای بیشتری نسبت به رنگ های پلاستیکی دارند؛ به همین دلیل اگر قصد دارید خانه خود را رنگ کنید، پیشنهاد می کنیم که رنگ های اکریلیک را در اولویت قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید