جدیدترین رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳

بسیاری از مردم به دنبال تغییر رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ هستند. زیرا تازه کردن محیط خانه جزوی از فرهنگ ایرانی‌ها به صورت سالانه است. رنگ‌های زیادی برای دکوراسیون ۱۴۰۳ پیشنهاد شده است که شاید شما هم آن‌ها را شنیده‌‍ یا خوانده‌‌اید اما در این مطلب نکات کاربردی و جدید درباره رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ به شما گفته خواهد شد. تنها نکته‌ای که باید در ابتدای مقاله به شما گوشزد کنیم، رعایت رنگ‌بندی در اتاق‌های خانه است. شما باید بدانید که هر کدام از اتاق‌ها، چگونه رنگ‌آمیزی شوند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای تغییر رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ چه استراتژی به کار ببرید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ سال ۱۴۰۳

بر اساس اعلام شرکت پنتون، رنگ هلویی به عنوان رنگ سال ۱۴۰۳ یا به عبارتی رنگ سال ۲۰۲۴ معرفی شد. شما می‌توانید برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳، از این رنگ در کنار سایر رنگ‌های مکمل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ ترکیب رنگ سال ۲۰۲۴

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳
ترکیب رنگ پیشنهادیکاربرد
سبز خزه‌ای + خرمایی + سفیددیوار، سقف، کمد دیواری و حتی مبلمان خانه
خاکستری + شنی + آبیآشپزخانه و اتاق پذیرایی
سبز + قرمزدیوار، وسایل خانه و …
سفید + طرح‌های انتزاعیاتاق خواب
آبی + نئوناتاق خواب یا بالکن‌ها
آبی روشن + سبز زمردیآشپزخانه و کابینت
آبی + بژاتاق پذیرایی، دفتر کار خانگی
مشکی + قرمزپذیرایی، راهروها و راه‌پله‌ها
سبز زمردی + برنزیرنگ سبز زمردی برای دیوار و رنگ برنزی برای مبلمان

رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳

یکی از دغدغه‌های مهم مردم پیش از شروع سال ۱۴۰۳، تغییر رنگ دکوراسیون و به عبارتی نونَوار کردن محیط خانه است. برای تغییر رنگ دکوراسیون، ابتدا باید ببینید محیط شما بزرگ است یا کوچک. اگر محیط بزرگی دارید، حتما باید به سراغ رنگ‌های نسبتا تیره و مکمل رنگی آن‌ها بروید.

در صورتی که خانه شما کوچک است، قاعدتا رنگ دکوراسیون باید به سمت طیف رنگ‌های روشن حرکت کند. زیرا رنگ‌های روشن باعث بزرگتر دیده شدن محیط می‎شود. در ادامه به شما می‌گوییم که چه رنگ‌هایی را می‌توانید برای تغییر رنگ دکوراسیون داخلی منزل ۱۴۰۳ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک دکوراسیون با قیمت مناسب

جدیدترین رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳

هنگامی که یک طرح رنگی جذاب ایجاد می‌کنید، به عنوان یک طراح بسیار مهم است که اجازه دهید ایده‎های خلاقانه شما جاری شود. اما همیشه لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. تعداد زیادی پالت رنگی از قبل وجود دارد که می‌توانید با آنها بازی کنید تا اثری جوان‌کننده داشته باشید.

اینها همچنین می‌توانند پایه خوبی برای ایجاد طرح‌های رنگی پیشرفته باشند، اگر صاحبان خانه تمایل به رنگ‌های خاص داشته یا واکنش منفی به برخی رنگ‌ها دارند، باید از آنها اجتناب کنید.

بیایید برخی از طرح‌های رنگی برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ را مرور کنیم:

۱- رنگ‌های مکمل

رنگ هایی که در دو طرف چرخه رنگ قرار دارند، رنگ های مکمل نامیده می‌شوند. مفهوم یک طرح رنگ مکمل این است که شخصیت رنگ متضاد را نشان دهد. قاعده کلی برای اجرای یک طرح رنگ مکمل استفاده از یک رنگ ظریف و یک رنگ غالب است.

۲- رنگ‌های مکمل را تقسیم کنید

اگر مشتری به دنبال جلوه‌های دراماتیک در طول تغییر رنگ دکوراسیون منزل است، می‎توانید رنگ اصلی را انتخاب کنید، سپس آن را با دو سایه متضاد در هر طرف تکمیل نمایید. این جلوه دراماتیک می‌تواند به شما در ایجاد یک محیط منحصر به فرد کمک کند.

۳- رنگ‌های تک رنگ

در عصر مینیمالیسم، رنگ‎های تک رنگ به طور گسترده‌ای محبوب هستند. به ویژه اگر بخواهید رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ خود را به این سمت ببرید. آن‌ها اساسا از یک رنگ اصلی تشکیل شده‌اند که با تمام سایه‌ها و رنگ‌های آن تکمیل می‌شود. نمونه‌ها کاملا مبتنی بر تغییر ارزش رنگ اصلی برای ایجاد رنگ‌های ظریف هستند.

رنگ دکوراسیون منزل 1403

چرا طرح رنگ داخلی اینقدر مهم است؟

اگرچه ساده به نظر می‌رسد، انتخاب یک ایده رنگ موثر می‌تواند در ایجاد طراحی رنگ دکوراسیون خیره‌کننده تفاوت ایجاد کند. رنگ‌های گرم، رنگ‌های سرد و رنگ‌های خنثی، همگی تاثیرات متفاوتی بر خلق و خو دارند. ایجاد یک طرح رنگ خوب چندین مزیت دارد، اما اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به برخی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ در نظر گرفته شود، بیاندازیم.

۱- ست کردن رنگ دکوراسیون داخلی

یک طرح رنگی می‌تواند در خانه جریان داشته باشد و هر اتاق را به هم متصل کند تا زبان بصری چشم نوازی به وجود آورد. رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ باید با اتاق‌های داخل از جمله ورودی، اتاق پذیرایی، اتاق خواب، هال و آشپزخانه مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اتاقی با رنگ خنثی و یا حتی تک رنگ، بدون دستکاری باقی می‌ماند. به طوری که می‌توانید رنگ مورد نظر خود را به وسایل دکوراسیون مانند بالش یا آباژور اضافه کنید.

۲- اجرای پالت‌ تک رنگ و مختلف

شما می‌توانید طرح‌های رنگی متفاوتی را برای قسمت‌های مختلف دکوراسیون خانه در عید ۱۴۰۳ انتخاب کنید. برخی از خانواده‌ها تمایل بیشتری به آزمایش با یک پالت رنگ متنوع دارند. همچنین به جای تمرکز بر فضای داخلی یک اتاق، یک طرح رنگ مکمل از اتاقی به اتاق دیگر انجام دهید.

۳- انتخاب رنگ‌‌های خنثی برای دکوراسیون

اگر افراد مختلف محیطی آرام را ترجیح می‌دهند و از رنگ‌آمیزی خوششان نمی‌آید، نگران نباشید. داشتن رنگ‌های خنثی لزوما خسته کننده نیست. شما می‌توانید یک پالت آرامش بخش از رنگ های خنثی و جذاب را برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ انتخاب کنید

پالتی که انتخاب می کنید باید خاکستری یا بژ روشن داشته باشد. همچنین می‌توانید آبی روشن، قرمز، سبز روشن یا سایه‌های مختلف از رنگ سفید را در کنار رنگ‌های خنثی برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ به کار ببرید.

۴- اجازه دهید نور طبیعی وارد خانه شود

رنگ دکوراسیون به ویژه برای دیوار را می‌توان با توجه به نور طبیعی موجود در هر اتاق تنظیم کرد. اگر این موضوع را در نظر نگیرید، در معرض خطر قرار گرفتن اتاقی بسیار کسل‌کننده یا بسیار پر جنب و جوش قرار می‌گیرید. در اتاقی با نور ورودی خوب با منشاء خورشید، حتی رنگ‌های کدر نیز روشن‌تر به نظر می‌رسند. لازم است تاثیر نور طبیعی را بر روی پالت رنگی که انتخاب می‎کنید، در نظر بگیرید.

۵- از اتاق‌های پر تردد شروع کنید

همیشه به یاد داشته باشید که برنامه‌‎ریزی برای رنگ دکوراسیون را از پر تردد ترین قسمت خانه شروع کنید. در بیشتر موارد، اتاق پذیرایی یا آشپزخانه است.

۶- به مکان‌های انتقالی توجه کنید

مناطق انتقالی مانند ورودی‌ و راهروها اغلب نادیده گرفته می‌شوند. هنگام طراحی رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳، مطمئن شوید که این فضاها را در نظر گرفته‌اید. همچنین می‌توانید رنگ سال را برای ورودی و راهروها انتخاب کنید که در سال ۲۰۲۴ رنگ هلویی است.

بیشتر بخوانید: رنگ هلویی؛ نمادها، ترکیب رنگ و نحوه ساخت

بهترین رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳

اکنون که اهمیت طرح‌های رنگی داخلی را می‌دانید، اجازه دهید ۲۰ ترکیب رنگ مناسب برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ را مورد بحث قرار دهیم.

۱- سبز خزه‌ای + خرمایی + سفید

برای دوستداران طبیعت، هیچ ترکیبی به اندازه سبز خزه ای، خرمایی و سفید وجود ندارد. پارچه‌های بافت طبیعی مانند کتان، کنف و غیره مکمل‌های درخشان این پالت هستند. شما می توانید با افزودن آثار هنری الهام گرفته از طبیعت، این ترکیب را بیشتر دراماتیک کنید.

همچنین استفاده از این ترکیب برای دیوار، سقف، کمد دیواری و حتی مبلمان خانه نیز می‌تواند تاثیر دوچندانی بر شادابی خانه با استفاده از پالت‌های برگرفته از طبیعت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ بیرونی خانه را انتخاب کنیم؟

۲- خاکستری + شنی + آبی

اگر به دنبال یک فضای دریایی یا ساحلی برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. ست کردن دکوراسیون داخلی خانه با رنگ‌های آبی، شنی و کمی خاکستری، محیط شما را شبیه ساحل می‎کند.

این ست رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی که فضایی پیچیده، مدرن و در عین حال راحت دارند، نقش بسزایی ایفا می‌کند. آشپزخانه و اتاق پذیرایی وقتی در این پالت قرار می‌گیرند، می‌توانند دلپذیر به نظر برسند.

۳- سبز + قرمز

این ست رنگ برای ایجاد یک شاهکار شیک و باکلاس در دکوراسیون خانه است در صورتی که این ست رنگ به خوبی استفاده شود، به هر اتاقی انرژی و جوانی می‌‎دهد. هنگامی که با این رنگ را به درستی برای دیوار، وسایل خانه و … ست کنید، می‎توانید انتظار داشته باشید که نظیر آن را نخواهید دید.

بیشتر بخوانید: رنگ دکوراسیون خود را آنلاین ببینید

۴- سفید + طرح‌های انتزاعی

رنگ سفید به معنای واقعی کلمه فضایی ایجاد می‌کند که شما می‌توانید تخیل رنگی خود را بر روی آن اجرا کنید. طرح‌های انتزاعی به شکل نقاشی دیواری، اشکال انتزاعی یا آثار هنری می‌توانند رنگ سفید را تکمیل کنند. رنگ سفید باعث می‌شود که هر عنصری بر روی دیوار، برجسته شود.

با این حال، استفاده بیش از حد از این موضوع ممکن است در صورت شلوغ شدن با جزئیات، آشفته شود. بهترین مکان برای اجرای این طرح و ست رنگ، اتاق خواب است

۵- آبی + نئون

یک انتخاب رنگی نامتعارف برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ که فضای شما را شاداب و جذاب می کند، استفاده از رنگ آبی در کنار لامپ‌های نئونی است. از این ترکیب رنگ و نور برای اتاق خواب یا بالکن‌ها استفاده کنید.

۶- آبی روشن + سبز زمردی

قرار گرفتن آبی روشن در کنار سبز زمردی، شکوه خاصی به رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ می‌دهد. این ست رنگ، آرامش را به همراه دارد که شما می‎توانید در تزئینات آشپزخانه و کابینت استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون منزل 1403

۷- آبی + سبز چمنی

رنگ کردن دیوارها با دو رنگ سرد مانند سبز چمنی و آبی، آن را هوشمندتر نشان می‌دهد. نحوه رنگ‌آمیزی دیوار با رنگ آبی و سبز چمنی، به اندازه اتاق و میزان نور دریافتی آن بستگی دارد.

۸- آبی + بژ

احتمالا تا به حال حدس زده‌اید که رنگ آبی در اغلب ترکیبات رنگ دکوراسیون ۱۴۰۳ نقشی اساسی دارد. آبی رنگی است که اجازه تخیل کردن به ذهن را به فراسوی کهکشان‌ها می‌دهد، در حالی که رنگ بژ، یک رنگ کاملا زمینی به حساب می‌آید. این ست رنگ برای محیط‌های رسمی مانند اتاق پذیرایی، دفتر کار خانگی یا مطالعه بهترین است.

همچنین بخوانید: ۱۱ ست رنگ نیلی برای دکوراسیون

۹- خاکستری + قهوه ای

برای نقاط کانونی دکوارسیون خانه، رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و قهوه‌ای بهترین انتخاب است. این ترکیب زمانی خوب عمل می‌کند که بخواهید یک اثر هنری برنجی یا برنزی را برجسته کنید.

۱۰- مشکی + قرمز

زمانی که ترکیب قرمز و مشکی وجود دارد، احتمالا شما را به یاد سریال گیم آف ترونز یا برخی فیلم‌های تاریخی جذاب می‌اندازد. این ست رنگ برای نقاط کانونی و مهم مانند پذیرایی، راهروها و راه‌پله‌ها مناسب است. البته این ست رنگ برای افراد مسن پیشنهاد نمی‌شود.

۱۱- خاکستری-سبز + سفید + مشکی

برای اینکه طبیعت را به طور رسمی و ظریف‌تر در فضای داخلی بگنجانید، به سراغ ترکیب معاصر خاکستری-سبز، سفید و مشکی بروید. در حالی که سبز مایل به خاکستری و سفید کمی شفافیت را به اتاق اضافه می‌کنند، رنگ مشکی سایر عناصر را پوشش می‌دهد.

۱۲- آبی + خاکستری + قرمز

رنگ‌های اتاق می‌توانند بر روحیه ما تاثیر بگذارند. به طور کلی، رنگ‌هایی مانند خاکستری و آبی آرامش بخش هستند، در حالی که قرمز رنگی گرم است که رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ را شاداب می‎کند.

۱۳- مشکی + سرمه‌ای

این یک تصور اشتباه است که رنگ‌های خنثی خسته کننده و یکنواخت هستند. دو رنگ مشکی و سرمه‌ای را می‌توان برای ایجاد ظاهری مجلل ترکیب کرد. این ترکیب رنگ زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه، به عنوان ست کلاسیک جهت افزایش انرژی در اتاق‌ خواب‌ و حتی آشپزخانه‌ها به کار می‌روند.

۱۴- سبز زمردی + برنزی

رنگ‌های جواهری مانند زمردی را می‌توان به صورت براق استفاده کرد. آن‌ها نور را به اطراف بازتاب داده و فورا باعث افزایش روحیه می‌شوند. سپس رنگ برنزی را به رنگ سبز زمردی اضافه کرده تا تغییر را به خوبی در اتاق احساس کنید. پیشنهاد می‌کنیم رنگ سبز زمردی برای دیوار و رنگ برنزی برای مبلمان استفاده شود.

۱۵- سبز جنگلی + خاکستری روشن

در صورتی که مساحت خانه شما بزرگ است، پیشنهاد می‌کنیم از ست رنگ سبز جنگلی و خاکستری روشن استفاده کنید. این ترکیب بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های بزرگ است. شما می‌توانید رنگ سبز جنگلی را برای دیوار آشپزخانه و رنگ خاکستری را برای کابینت‌ها استفاده نمایید.

۱۶- زرد + خاکستری

زرد محرک‌ترین رنگ دیوار در چرخه رنگ برای رنگ دکوراسیون ۱۴۰۳ است. رنگ زرد نه تنها خوش شانسی به همراه می‌آورد بلکه وقتی با رنگ خاکستری روشن ست شود، رازآلود به نظر می رسد. این ترکیب احساس تازگی را در شما زیاد می‌کند. بنابراین می‌تواند در مهد کودک‌ها، اتاق‌های بازی و همچنین اتاق پذیرایی یا صبحانه معجزه کند.

۱۷- صورتی + سبز

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر دو رنگ عمیق را در کنار هم به کار ببرید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ ترکیب صورتی با سبز بلافاصله شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند جان تازه‌ای به اتاق خواب یا پذیرایی بدهد.

جنب و جوش و گرمای صورتی در برابر جنبه‌های طبیعی سبز، اتاق را سرزنده تر نشان می دهد و تابستان را به رنگ دکوراسیون ۱۴۰۳ شما وارد می‎کند.

رنگ دکوراسیون منزل 1403

۱۸- صورتی روشن + مشکی

یکی دیگر از روش‌های مدرن، ترکیب رنگ تیره با سایه پاستلی است. به عنوان مثال، رنگ صورتی روشن را با رنگ مشکی تیره ترکیب کنید. بازیگوشی و گرمای رنگ صورتی آرامش‌بخش است، در حالی که کنتراست تیره رنگ مشکی، ظرافت را به محیط اضافه می‎کند.

۱۹- مشکی + سفید

مشکی و سفید دو رنگ کلاسیک هستند که گزینه مناسبی برای رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ است. این ترکیب برای سنین مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم نیست که چگونه از آن استفاده می‌کنید، زیرا کمتر پیش می‌آید که در دکوراسیون داخلی کار نکند. شما می‌توانید از هر یک از رنگ‌ها بر روی دیوارها استفاده کنید و اتاق را با رنگ مقابل تزئین کنید یا هر دو رنگ را به صورت طرح‌های شعاعی در اطراف اتاق اضافه کنید تا ریتم خوبی به وجود آید.

۲۰- آبی + سفید

بسته به سبک دکوراسیون داخلی، آبی و سفید می‌توانند نقش‌های مدرن و شیک ایفا کنند. همچنین می‌توانند خود را به سبک روستایی و ساده نشان دهند. یکی از ساده ترین ترکیب‌ها برای استفاده از رنگ‌های آبی و سفید، ست کردن با رنگ سبز است.

دکوراسیون رنگ روشن منزل

پاگرد دیوارها تیره است، مبلمان را خنثی نگه دارید. فراموش نکنید که نمونه‌های رنگ روشن خود را قبل از اینکه به یک رنگ خاص علاقه مند شوید، آزمایش کنید. آن‌ها تقریبا همیشه روی دیوار متفاوت از نمونه به نظر می‌رسند. اکسسوری‌های روشن را با برخی از اکسسوری‌ها به رنگ خنثی ترکیب نمایید.

شیک‌ترین رنگ دکوراسیون منزل

محبوب‌ترین و شیک‌ترین رنگ برای دکوراسیون منزل عبارتند از:

  • خاکستری
  • بژ
  • سفید
  • رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و بژ
  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی و …
خرید رنگ، چسب و ابزارآلات

جمع‌بندی

در این مقاله به بهترین رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ پرداختیم. برای اینکه بتوانید از همان آغاز سال ۱۴۰۳، دکوراسیون جذاب و دیدنی داشته باشید، حتما به موارد و نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید. برای داشتن دکوراسیونی جذاب، باید از روش ترکیب رنگ‌ها اطلاع داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم تا به شما بگوییم کدام ترکیب‌ رنگ‌‎ها برای محیط داخلی خانه شما مناسب‌تر است.

سوالات متداول

بهترین رنگ دکوراسیون منزل ۱۴۰۳ چه رنگی است؟

انتخاب رنگ دکوراسیون بستگی به سلیقه شما دارد، اما سعی کنید از رنگ آبی در کنار سایر رنگ‌های مکمل استفاده نمایید.

در سال ۱۴۰۳ چه رنگی برای آشپزخانه مد است؟

رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای در کنار وسایل روشن، جزوی از ترندهای آشپزخانه برای سال ۱۴۰۳ است.

چگونه می‌توان دکوراسیون خانه‌های کوچک را رنگ‌آمیزی شوند؟

برای تغییر رنگ دکوراسیون منزل کوچک، باید از رنگ‌های روشن به همراه پرده‌های نازک سفید استفاده کرد. پرده‌های نازک باعث می‌شود که نور بیشتری وارد خانه گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید