آموزش رنگ آمیزی داخل ساختمان

امروزه بسیاری از افراد سعی دارند تا با استفاده از رنگ ها، نمای داخلی و خارجی خانه خود را تغییر دهند. رنگ ها نه تنها می توانند به زیبایی خانه شما بیفزایند، بلکه می توانند فوایدی مانند محافظت از دیوار های شما داشته باشند. فقط دقت داشته باشید که رنگ آمیزی کار ساده ای نیست و باید در هنگام رنگ آمیزی داخل ساختمان به نکات بسیار زیادی توجه کرد. ما در این مقاله به طور کامل در مورد این نکات توضیح داده ایم تا شما بتوانید با استفاده از آن ها یک رنگ آمیزی راحت تر و نتیجه بهتری داشته باشید.

 

نکات و تکنیک های مهم در رنگ آمیزی داخل ساختمان

رنگ آمیزی داخل ساختمان

  1. برای جلوگیری از اثر داغی رنگ

اگر نتوانید به خوبی رنگ آمیزی را انجام دهید، معمولا با لکه های داغی مواجه خواهید شد. این لکه ها در اصل لایه های زشتی هستند که در اثر تجمع لایه های ناهموار رنگ خشک شده و خشک نشده ایجاد می شوند. به همین خاطر این اثر معمولا زمانی اتفاق می افتد که رنگ خشک شده باشد.

نکته کلیدی که در اینجا برای رنگ آمیزی داخل ساختمان وجود دارد، این است که سعی کنید رنگ را مرطوب نگه دارید تا بتوانید از روی دادن این اتفاق جلوگیری کنید. برای این که بتوانید رنگ را تا اتمام کار تازه و مرطوب نگه دارید، کار های زیر را انجام دهید:

  • همیشه از یک گوشه شروع کنید و برای رنگ آمیزی غلطک رنگ خود را در تمام ارتفاع دیوار از بالا به پایین بکشید. سعی کنید با هر حرکت غلطک، آن را دوباره به سمت بالا نیز حرکت دهید.
  • به هیچ عنوان اجازه ندهید که غلطک خشک شود. همیشه آن را با رنگ تازه نگه دارید.

  1. چندین قوطی رنگ را در یک سطل بزرگ بریزید.

چندین قوطی رنگ را در یک سطل بزرگ بریزید.

شاید عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که رنگ یک قوطی نسبت به قوطی دیگر ممکن است که متفاوت باشد. در هنگام رنگ آمیزی اگر مجبور شدید که قوطی جدیدی را باز کنید، ممکن است با متفاوت بودن رنگ قوطی باز شده مواجه شوید. به همین خاطر بهترین کار این است که در همان ابتدا تمامی رنگ های خود را در یک سطل بزرگ برای رنگ آمیزی داخل ساختمان ترکیب کنید. بهترین ایده این است که مقدار رنگ مورد نیاز خود را تخمین بزنید و سپس رنگ های خود را در یک سطل ۵ گالنی مخلوط کنید. در هنگام انجام این کار به نکات زیر دقت کنید:

  • اگر کاملا دقیق نمی دانید که چقدر نیاز دارید باید به صورت تقریبی این کار را انجام دهید. البته دقت داشته باشید که همیشه کمی بیشتر از حد نیاز در سطل بریزید تا با مشکل کمبود رنگ مواجه نشوید. در صورتی که رنگ اضافه بیاید می توان آن را به سطل خودش برگرداند اما اگر در هنگام رنگ آمیزی داخل ساختمان با کمبود رنگ آماده مواجه شوید، ممکن است که کمی به مشکل بخورید. پس همیشه کمی بیشتر از حد نیاز تقریبی در سطل رنگ بریزید.

خرید محصول

  • اگر می خواهید دیوار نسبتا بزرگی را رنگ کنید، بهترین کار این است که سینی غلطکی خود را کنار بگذارید و به جای آن از سطل و صفحه و غلطک استفاده کنید. سطل بسیار سریع تر از سینی غلطک رنگ هستند.
  • در صورت استفاده از سطل، غلطک را در آن فرو ببرید و سپس مقداری از آن را روی یک صفحه بکشید تا چکه نکند و سپس کار را ادامه دهید.
  1. اجازه دهید که رنگ خشک شود سپس نوار چسب کاغذی را جدا کنید.

در رنگ آمیزی داخل ساختمان ، بعد از خشک شدن رنگ، به هیچ عنوان نباید نوار چسب کاغذی یا نقاشی را با زور جدا کرد زیرا رنگ بین دیوار و نوار یک لایه ایجاد می کند. در صورتی که نوار را بردارید تکه های خشک رنگ از دیوار جدا می شوند.

برای جدا کردن کردن نوار حداقل ۲۴ ساعت به رنگ مهلت بدهید تا خشک شود. بعد از این که رنگ خشک شد، از یک چاقوی تیز استفاده کنید و با آن نوار را ببرید. برای این که از سفت بودن رنگ و جدا نشدن آن اطمینان پیدا کنید، از یک ناحیه که زیاد دیده نمی شود شروع کنید.

  1. با برنامه رنگ کنید.

در رنگ آمیزی داخل ساختمان افراد حرفه ای معمولا از یک قاعده و قانون خاصی پیروی می کنند. برای مثال آن ها ابتدا قسمت های طرح دار سپس سقف و سپس دیوار ها را رنگ می کنند. این کار دلیل خاصی دارد.

هنگام رنگ آمیزی قسمت های تزئینی لازم نیست زیاد مراقب باشید زیرا اگر رنگ بر روی دیوار بریزد، می توان هنگام رنگ آمیزی دیوار، رنگ های اضافی ریخته شده از قسمت های طرح دار را زیر رنگ های دیوار پنهان کرد.

رنگ امیزی داخل ساختمان

  1. از پرایمر استفاده کنید.

در رنگ آمیزی داخل ساختمان اگر از پرایمر استفاده نکنید، دیوار ها معمولا لکه دار به نظر خواهند رسید حتی اگر کار رنگ آمیزی را خوب انجام داده باشید، رنگ براقیت کافی را نخواهد داشت. در ضمن قسمت هایی از دیوار که کمی فرو رفتگی یا خرابی دارند می توانند در کیفیت تمام شده کار تاثیر منفی بگذارند.

اگر از پرایمر استفاده کنید، می توانید کاری کنید که رنگ کدر و لکه دار به نظر نرسد. علاوه بر این ها پرایمر رنگ را براق تر نشان می دهد. پرایمر می تواند برای دیوار هایی که کمی تو رفتگی دارند نیز مناسب باشند زیرا کاری می کنند که بعد از رنگ آمیزی کمتر دیده شوند.

  1. دیوار را تمیز کنید.

قبل از رنگ آمیزی داخل ساختمان بسیار مهم است که دیوار را تمیز کنید. دیواری که کثیف و روغنی باشد خوب رنگ را به خود جذب نمی کند. به همین خاطر بسیار مهم است که دیوار خانه خود را برای آماده سازی با یک براق کننده یا یک پاک کننده قوی تمیز کنید تا تمامی کثیفی های آن از بین بروند تا بتوان به راحتی سطح را رنگ کرد.

تماس با ما

جمع بندی

رنگ آمیزی داخل ساختمان ، یکی از بهترین کار هایی است که می توان برای تغییر فضای دیزاین خانه انجام داد اما رنگ آمیزی به آن سادگی که فکر می کنید نیست. در هنگام رنگ آمیزی باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد تا بتوان نتیجه خوبی گرفت. به همین خاطر ما در این مقاله برخی از نکاتی که در هنگام رنگ آمیزی باید به آن ها توجه کنید را نام بردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید