همه چیز درباره رنگ فیلی

خیلی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که رنگ فیلی همان رنگ عاجی است. در واقع رنگ فیلی یک رنگ مستقل است که شباهت زیادی به رنگ بدن فیل و رنگ خاکستری روشن دارد. این رنگ در طیف‌های مختلف فیلی روشن تا فیلی تیره تولید می‌شود. از مهم‌ترین کاربرد رنگ فیلی می‌توان به دکوراسیون داخلی و لباس اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ فیلی، ترکیب رنگ‌ و کاربردهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ فیلی

رنگ فیلی یک رنگ خاکستری روشن با مقدار مشکی کمتر است که به رنگ پوست فیل شباهت دارد. این رنگ به طور کلی جزو خانواده رنگ‌های خاکستری-طوسی است که معمولا در دکوراسیون منزل و همچنین در صنایع لباس و … استفاده می‌شود.

مشخصات رنگ فیلی
فامنوع رنگترکیبنمادبهترین ست رنگکاربرد
فیلیپلاستیک، روغنی و اکریلیکرنگ سفید+ چند قطره رنگ مشکی و آبیآرامش و تعادلسفید، قهوه ای،آبی، مشکی و صورتیدیوار، فرش، پرده، لباس و …

رنگ فیلی چه رنگیه

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رنگ فیلی شباهت زیادی به خاکستری روشن دارد بنابراین می‌توان این رنگ را نمونه مشابه خاکستری یا طوسی عنوان کرد. از طرفی برای درست کردن رنگ فیلی، شما نیاز به رنگ سفید، مشکی و آبی دارید. به این صورت که در یک کیلوگرم رنگ اکریلیک سفید، چند قطره مشکی و آبی اضافه کنید و هم بزنید.

توجه داشته باشید که مقدار آبی اضافه شده در رنگ سفید برای ساخت رنگ فیلی، کمتر از مقدار رنگ مشکی است. بنابراین در حین درست کردن رنگ فیلی، به این نکته توجه لازم را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ آبی، مقاله «آشنایی با روانشناسی رنگ آبی؛ نمادها، کاربردها و نکات طلایی» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

رنگ فیلی

رنگ فیلی روشن

رنگ فیلی روشن، نسبت به رنگ فیلی تیره، کمی کمرنگ‌ تر و روشن ‌تر است. این رنگ به ‌عنوان پایه ‌ای برای طراحی‌های مدرن و صنعتی امروزی به‌ کار می‌رود. با استفاده از هماهنگی مناسب، رنگ فیلی روشن می‌تواند به ترکیب جذابی در دکوراسیون‌ داخلی منزل شما تبدیل شود.

رنگ فیلی تیره

رنگ فیلی تیره، یکی از رنگ‌های محبوب دکوراسیون داخلی است که شباهت زیادی به رنگ خاکستری تیره دارد. این رنگ معمولا با احساس طراوت و آرامش همراه است.

رنگ فیلی تیره همچنین احساس گرما و مفهوم دوست‌ داشتن را به مخاطب خود منتقل می‌کند و معمولا جزو رنگ‌های زمستانی است.

یکی از ویژگی‌های مهم رنگ فیلی تیره، ترکیب با رنگ‌های طیف روشن مانند سفید، نقره‌ای، طلایی و بنفش حریری است. بنابراین شما می‌توانید این رنگ را در کنار رنگ‌های اشاره شده استفاده کنید.  

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ طلایی، مقاله «آموزش ساخت رنگ طلایی» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

رنگ عاج فیلی

رنگ عاج فیلی یا فیلی عاجی، ترکیبی از دو رنگ عاجی و فیلی است. رنگ عاجی به ترکیب رنگ سفید، زرد و قهوه ‌ای روشن اشاره دارد و بیشتر برای آثار هنری استفاده می‌شود. در نتیجه، رنگ عاجی و فیلی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک رنگ خاص را به وجود آورند. این ترکیب رنگ برای دکوراسیون منزل به ویژه سالن پذیرایی، گزینه مناسبی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ قهوه ای، مقاله «رنگ قهوه ای، نمادها، کاربردها و نکات طلایی» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

رنگ فیلی دیوار

رنگ فیلی به عنوان یک رنگ‌ آرام و شیک، گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی دیوار است. این رنگ باعث آرامش و شعف بیشتر در فضای داخلی می‌شود. در ضمن، برای محیطی که نور کمی دارد، حتما از رنگ فیلی برای دیوار استفاده کنید. زیرا این رنگ کمک می‌کند تا محیط روشن ‌تر به نظر بیاید.

استفاده از رنگ فیلی به عنوان رنگ دیوار برای فضاهای کوچک نیز مناسب است؛ زیرا این رنگ، باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ فیلی برای دیوار خانه، استفاده از رنگ‌ خاکستری و قهوه است. اگر رنگ دیوار شما فیلی است، سعی کنید لوازم خانه مانند مبلمان، پرده و … را به رنگ قهوه ای و خاکستری دربیاورید. 

همچنین اگر به دنبال ایجاد یک محیط شیکِ الگانت هستید، توصیه می‌کنیم که رنگ فیلی را در کنار رنگ صورتی به کار ببرید.

رنگ فیلی

ترکیب رنگ فیلی برای دیوار

یکی از ترکیبات مناسب با رنگ فیلی برای دیوار، ترکیب با رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره است. همچنین، ترکیب رنگ فیلی با رنگ مشکی، خرمایی، خاکستری، سرمه ای نیز بسیار دلنشین و خوشایند خواهد بود. در صورتی که قصد رنگ آمیزی اتاقی روشن و بزرگ را دارید، بهتر است که رنگ فیلی با رنگ‌هایی مانند سفید یا طلایی ترکیب شود تا محیط به روز و تمیزی ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سفید، مقاله «هر آنچه که باید درباره رنگ سفید بدانید» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

طیف رنگ فیلی

رنگ فیلی یک رنگ پر نور است که هیچ گونه انرژی منفی در خود ندارد. بنابراین گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی است. برای استفاده از این رنگ، شما می‌توانید از طیف‌های مختلف استفاده کنید. به طور مثال می‌توان به طیف روشن تا سیر رنگ فیلی اشاره کرد.

ست با رنگ فیلی

رنگ فیلی یک رنگ آرام و دلنشین است که به راحتی با رنگ‌های مختلف ترکیب می‌شود. یکی از ترکیب‌های متداول با رنگ فیلی، ترکیب با رنگ طلایی است. این ترکیب ظاهر شیک و دلپذیری دارد و در دکوراسیون محبوب است.

همچنین، می‌توانید رنگ فیلی را با رنگ‌های خاکستری، آبی روشن و آبی دریایی یا همان سرمه ای ترکیب کنید. این ست رنگ نیز ظاهری دلنشین و زیبا دارد.

در صورتی که بخواهید محیط ساختمانی خود را کلاسیک و زیبا جلوه دهید، می‌توانید رنگ فیلی خود را در کنار رنگ قهوه ‌ای روشن یا قهوه ‌ای ‌تیره به کار ببرید. این ترکیب به دلیل طبیعی بودن رنگ‌ها، شادی و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین، ترکیب رنگ فیلی با رنگ سفید (به دلیل ظاهر تمیز)، گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی است. اگر قصد ساختن یک فضای پاک و شاداب را دارید، از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

رنگ فیلی

رنگ فیلی با چه رنگی ست میشود

رنگ فیلی به راحتی با رنگ‌هایی مانند طلایی، آّبی و خاکستری ست می‌شود. با این حال، برخی از رنگ‌ها مانند صورتی، نقره ای، هلویی سبز روشن و لاجوردی، قابلیت ست شدن با رنگ فیلی را دارند.

برای مثال، ترکیب رنگ فیلی با رنگ صورتی و نقره‌ای، باعث ایجاد احساس شادی و روشنی در محیط می‌شود. به طوری که این ترکیب برای اتاق خواب مناسب است.

از طرفی ست شدن رنگ فیلی با رنگ سبز روشن، آبی نفتی و رنگ هلویی، فضای دکوراسیون داخلی را دلنشین و طبیعی نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ آبی نفتی، مقاله «رنگ آبی نفتی به شکوه خانه شما فکر می‌کند» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

بهترین ست رنگ فیلی

رنگ فیلی با اغلب رنگ‌ها ست می‌شود. در جدول زیر قصد داریم تا شما را با بهترین ست رنگ فیلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین ست رنگ فیلی
ست مورد نظرویژگی
رنگ فیلی و سفیدترکیبی تمیز، شیک و کلاسیک که در همه فصول جذاب است.
رنگ فیلی و قهوه ایترکیبی نیمه کلاسیک و نیمه مدرن که برای فرش و لوازم خانگی رایج است.
رنگ فیلی و آبیترکیبی خنثی و زیبا که برای دکوراسیون داخلی آرامش و صداقت را به ارمغان می‌آورد.
رنگ فیلی و صورتییک ترکیب رمانتیک که برای مراکز آرایشی و زیبایی مناسب است.
رنگ فیلی و مشکیترکیبی زیبا، جوان پسند و مدرن

تفاوت رنگ فیلی و طوسی

رنگ فیلی و رنگ طوسی، دو رنگ با ارزش برای استفاده در دکوراسیون داخلی هستند. بدون شک، هر دو رنگ گزینه مناسبی برای محیط‌ صمیمی و شیک به شمار می‌آیند. با این حال، بین این دو رنگ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟ بیایید به بررسی تفاوت‌های بین رنگ فیلی و طوسی بپردازیم.

رنگ فیلی یک رنگ شبیه به خاکستری روشن است که جزو خانواده رنگ‌های سرد و خنثی در نظر گرفته می‌شود. این رنگ نه تنها برای دیوار دکوراسیون داخلی مناسب است بلکه به دلیل تنالیته روشن، در اتاق‌های کوچک نیز کاربرد دارد.

علاوه بر این، رنگ فیلی یکی از رنگ‌های آرام و صمیمی است که به دلیل داشتن لطافت و احساس شیک بودن، گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی است. در ضمن شما به راحتی می‌توانید رنگ فیلی را با اغلب رنگ‌ها ترکیب کنید.

از سوی دیگر، رنگ طوسی یک رنگ نیمه گرم و نیمه سرد است و بیشتر با حال و هوای کلاسیک نسبت دارد. این رنگ یکی از رنگ‌های محبوب برای دیوارهای داخلی است که می‌تواند برای تمام اتاق‌های خانه مناسب باشد. با این حال، به دلیل وجود بخش گرم رنگ، برای اتاق‌های بزرگ مناسب است.

رنگ فیلی

رنگ فیلی پارچه

یکی از کاربردهای مهم رنگ فیلی، استفاده برای پارچه است که شامل پتو، رومیزی و پرده می‌شود. این رنگ آرامش بخش، به دلیل امکان انعکاس نور، برای فضاهایی مناسب است که نور کمتری دارند. بنابراین برای محیط کوچک و کم نور، از پارچه فیلی استفاده کنید.

در ضمن این رنگ فضا را بزرگ‌تر و بازتر می‌کند؛ به همین خاطر در فضاهای داخلی مدرن و رویایی استفاده می‌شود. در نتیجه، اگر می‌خواهید فضای رویایی و شیکی را برای اتاق خود ایجاد کنید، انتخاب رنگ فیلی برای پارچه‌ها و سایر ملزومات، گزینه مناسبی است.

رنگ فیلی لباس

لباس‌های فیلی به دو دلیل پرطرفدارند. اول، به دلیل انعکاس نور که می‌توانند احساس بهتری برای فرد به وجود آورند. دوم، به دلیل ظاهر لطیف و شیکی که دارند، برای مراسم و رویدادهای هنری مناسب است.

اگر به دنبال شرکت در مراسم نامزدی، عروسی یا مهمانی هستید، توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده، رنگ فیلی را امتحان کنید. با این حال، رنگ لباس فیلی برای کارهای روزمره نیز مناسب است.

همچنین، رنگ فیلی لباس در ترکیب با رنگ‌های دیگر نیز به خوبی عمل می‌کند و می‌تواند به نحوی رنگ پذیری داشته باشد. به عنوان مثال، با ترکیب با رنگ مشکی، یک لباس شیک و خاص خلق می‌کند. علاوه بر این با ترکیب رنگ طوسی، یک طرح یکسان و کلاسیک به وجود می‌آورد.

فرش فیلی رنگ

رنگ فیلی یکی از رنگ‌های پر استفاده در فرش‌ یا قالی است. فرش فیلی در طراحی داخلی، گزینه مناسبی برای اتاق‌ مدرن و باکلاس محسوب می‌شود.

این رنگ علاوه بر شیک بودن، با رنگ برنزی و طلا همخوانی دارد. همچنین، به دلیل نزدیکی با رنگ سفید، علاوه بر ایجاد زیبایی در فرش فیلی، می‌تواند طراحی ساده اتاق را حفظ کند.

در نهایت، فرش فیلی با ترکیب با رنگ‌های مختلف، می‌تواند به شیوه‌های مختلفی استفاده شود تا حس انسجام را در فضای داخلی اضافه کند.

خرید رنگ فیلی

برای خرید رنگ فیلی، ابتدا باید نوع رنگ را انتخاب کنید. به طور مثال، رنگ روغنی فیلی، رنگ اکریلیک فیلی و رنگ پلاستیک فیلی، جزو رنگ‌های پر طرفدار برای دیوار خانه است.

هر کدام از این رنگ‌ها به دو شکل تولید می‎‌شوند: روش اول به صورت کارخانه‌ای است؛ یعنی رنگ فیلی مورد نیاز توسط یک شرکت و در قوطی‌های فلزی یا پلاستیکی تولید می‌شود.

روش دوم، درست کردن رنگ فیلی در طیف های مختلف، به وسیله دستگاه ترکیب رنگ است که البته هزینه بیشتری نسبت به روش اول دارد.

اگر قصد خرید رنگ فیلی به صورت قوطی آماده یا با استفاده از دستگاه ترکیب رنگ را دارید، همین حالا به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید یا در صورت نیاز با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ فیلی و کاربردهای آن پرداختیم. این رنگ از ترکیب رنگ سفید، مشکی و آبی ساخته می‌شود که شباهت زیادی به رنگ خاکستری روشن دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای رنگ فیلی می‌توان به استفاده در دکوراسیون داخلی برای دیوار، فرش، پرده و سایر لوازم خانه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ فیلی، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. 

سوالات متداول

رنگ فیلی چیست؟

رنگ فیلی از جمله رنگ‌های هم خانواده با رنگ خاکستری است که رنگ بدن فیل را به نمایش می‌گذارد.

رنگ فیلی چه کاربردی دارد؟

مهم‌ترین کاربردهای رنگ فیلی می‌توان به دکوراسیون داخلی (دیوار، فرش، پرده و …) و لباس مهمانی اشاره کرد.

رنگ فیلی از چه ترکیب رنگ‌هایی درست می‌شود؟

برای ساختن رنگ فیلی، رنگ سفید، مشکی و آبی را با یکدیگر ترکیب کنید. به طور مثال، برای یک کیلوگرم رنگ سفید، نیاز به چند قطره رنگ مشکی و آبی دارید.

رنگ فیلی نماد چیست؟

رنگ فیلی نماد آرامش و تعادل است.

ممکن است شما دوست داشته باشید