نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

به منظور آگاهی از نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان، لازم است بدانید که ابتدا باید رنگ را در سینی رنگ بریزید و آن را با آب مخلوط کنید. توجه داشته باشید غلظت مواد به گونه‌ای باشد که قلم مو به راحتی و به شکل روان بر روی سطح حرکت کند؛ البته در صورتی که رنگ آمیزی را با پیستوله انجام می‌دهید، غلظت رنگ را بیشتر در نظر بگیرید. در این مقاله به موضوع نحوه ترکیب رنگ پلاستیک و چگونگی اجرای آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روش آماده‌سازی رنگ پلاستیک چگونه است؟

معمولا برای رنگ آمیزی دیوار و به ویژه سقف ساختمان از رنگ پلاستیک استفاده می‌شود. با توجه به اینکه رنگ پلاستیک به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، لازم است قبل از اجرا تغییراتی بر روی آن اعمال شود و رنگ پلاستیک رقیق شود؛ بنابراین توجه به جنس و کیفیت حلال و رقیق کننده و همچنین میزان آن بسیار مهم است.

رنگ پلاستیک به راحتی توسط آب رقیق می‌شود؛ اما لازم است پس از رقیق کردن، آن را در چند مرحله از صافی بگذرانید. پیشنهاد می‌شود در دمای بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد از رنگ پلاستیکی استفاده کنید.

نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

قبل از آماده‌سازی رنگ باید مراحل رنگ آمیزی ساختمان را یاد بگیرید. ااغلب رنگ‌‌های پلاستیکی به شکل سفید خام و در بسته بندی‌هایی دبه، گالن و حلب تولید می‌شوند که باید برای استفاده و رنگ آمیزی حتما با آب رقیق شوند. با اینکه رنگ پلاستیک در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ اما روش آماده کردن هر دو آن ها شبیه به هم است.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

برای درست کردن رنگ پلاستیک، به مقداری آب به عنوان حلال و رقیق‌کننده نیاز دارید. آب و رنگ را ترکیب کنید و به مقدار نیاز بر روی دیوار اعمال نمایید.

خرید محصول

افزودن لاجورد به رنگ پلاستیک برای سقف ساختمان، باعث پوشش‌دهی دو چندان رنگ می‌شود. توجه داشته باشید که باید پس از افزودن لاجورد به رنگ، آن را به صورت کامل مخلوط کنید. (لازم است قبل از افزودن لاجورد دقت داشته باشید که آن را با استفاده از مقدار کمی آب رقیق کنید و سپس به آرامی این محلول را به رنگ پلاستیک اضافه کنید.)

درضمن توجه به غلظت آب و پودر لاجورد (آزوریت) در نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان بسیار مهم است.

خرید پودر لاجورد

مقدار آب در رنگ پلاستیک

مقدار آب موجود در رنگ بسته به نوع رنگ، سازنده و کاربرد مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، رنگ‌های پایه آب ممکن است در مقایسه با رنگ‌های روغنی حاوی درصد بیشتری آب باشند. مقدار آب موجود در رنگ نیز بر بافت، قوام و زمان خشک شدن آن تاثیر می‌گذارد. با این حال بسیاری معتقدند که برای ترکیب رنگ با آب، بهتر است از فرمول ۴۰-۶۰ استفاده شود؛ یعنی ۶۰ درصد رنگ ۴۰ درصد آب.

نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

غلظت رنگ پلاستیک برای غلطک

غلظت رنگ پلاستیک برای غلطک بستگی به نوع رنگ پلاستیکی مورد استفاده، ضخامت رنگ اعمال شده و نوع غلطک آن دارد. با این حال، توصیه می‌شود که هنگام استفاده از انواع رنگ پلاستیک، رنگ را در لایه‌های نازک و یکنواخت بر روی غلطک اعمال کنید.

خرید غلطک ۲۵ سانتی امپراتور

لاجورد در رنگ پلاستیک چیست

لاجورد یک سنگ نیمه قیمتی آبی است که قرن‌ها به عنوان رنگدانه در هنر استفاده می شود. امروزه نیز در برخی از رنگ های گران قیمت استفاده می شود. استفاده از پودر سنگ لاجود در رنگ پلاستیک، باعث دوام و افزایش کیفیت رنگ پلاستیک برای سقف می‌گردد.

نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی

به طور کلی استفاده از رنگ پلاستیک روی رنگ روغنی توصیه نمی‌شود؛ زیرا این دو نوع رنگ خواص متفاوتی دارند و ممکن است به درستی به هم نچسبند. رنگ پلاستیک نیز ممکن است به خوبی به رنگ روغنی نچسبد و به مرور زمان باعث پوسته شدن و ترک خوردن شود.

خرید رنگ پلاستیک قرمز ۱ کیلویی ایران

اگر قصد چنین کاری دارید، بهتر است یا رنگ روغنی را کاملا سنباده بزنید و رنگ پلاستیک را روی سطح تمیزی بمالید یا از آستر روغنی استفاده نمایید تا سطح مناسبی برای چسبیدن رنگ پلاستیک ایجاد کنید. علاوه بر این، هنگام استفاده از رنگ روغنی، مراقب هرگونه خطر بالقوه سلامتی مانند ترکیبات آلی فرار (VOCs) و رنگدانه های سمی باشید.

سوالات متداول در خصوص نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

رنگ پلاستیک با پیستوله برقی

رنگ پلاستیک را می‌توان با پیستوله برقی اعمال کرد که اغلب به عنوان رنگپاش یا تفنگ اسپری شناخته می‌شود. در اینجا به مراحل اولیه استفاده از پیستوله برقی برای رنگ آمیزی رنگ پلاستیک  اشاره می‌کنیم:

۱- سطح دیوار را آماده کنید: سطح پلاستیک را کاملا تمیز کنید تا هرگونه کثیفی، چربی یا آلودگی از بین برود. اگر پلاستیک قدیمی یا آسیب دیده است، ممکن است لازم باشد آن را به آرامی سنباده بزنید تا سطح صافی برای نقاشی ایجاد کنید.

۳- رنگ را آماده کنید: رنگ را خوب مخلوط و صاف کنید تا ناخالصی‌ها از بین بروند.

۴- پیستوله برقی را روشن کنید: رنگ را در بطری پیستوله بریزید و آن را به پستوله وصل کنید. مطمئن شوید که پیستوله روی الگوی اسپری و فشار هوای مناسب برای نوع پلاستیک و رنگی که استفاده می‌کنید، تنظیم شده است.

۵- اسپری آزمایشی: قبل از رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک، الگوی اسپری را روی یک تکه سطح کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که با الگوی اسپری به راحتی کار می‌کند.

۶- رنگ‌آمیزی را شروع کنید: پیستوله را در فاصله ۱۲ تا ۲۰ سانتی از سطح دیوار نگه دارید و اقدام به رنگ آمیزی کنید.

سوالات متداول در خصوص نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان

تفاوت رنگ پلاستیک مات و براق

رنگ پلاستیک مات دارای سطحی غیر بازتابنده است که نور را در همه جهات پخش می‌کند. این باعث می‌شود که رنگ پلاستیک نرم‌تر و کدرتر به نظر برسد. فقدان انعکاس همچنین می تواند تشخیص سایه دقیق پلاستیک مات را بسته به شرایط نور دشوار کند.

از سوی دیگر، رنگ پلاستیک تنها در نوع مات تولید و عرضه می شود و رنگ پلاستیک براق وجود ندارد.

خرید رنگ پلاستیک

برای خرید راحت، آسان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به وب سایت مینیاتور سر بزنید تا با انواع برندهای تولیدکننده رنگ پلاستیک آشنا شوید. همین حالا بر روی لینک کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در رابطه با نحوه ترکیب رنگ پلاستیک ساختمان صحبت کردیم. رنگ پلاستیک در دو نوع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک (مات) تولید می‌شود. حلال این رنگ آب است و پس از اجرا بر روی دیوار، به سرعت خشک می‌گردد.  برای اجرا رنگ پلاستیک بر روی سقف ساختمان، پودر لاجورد ضروری است. این نوع پودر باعث افزایش چسبندگی و بهبود کیفیت رنگ می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ پلاستیک و نحوه خرید رنگ پلاستیک، با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

اجرای رنگ پلاستیک در سقف ساختمان به چه متریالی نیاز دارد؟

برای افزودن پوشش‌دهی رنگ پلاستیک سقف، از پودر لاجورد استفاده می‌کنند. وقتی رنگ پلاستیک با آب ترکیب شد، پودر لاجورد را اضافه کنید و هم بزنید.

نسبت رنگ پلاستیک به حلال (آب) چقدر است؟

۶۰ به ۳۰ درصد.

بهترین وسایل برای رنگ پلاستیک چیست؟

برای اجرای رنگ پلاستیک، می‌توانید از قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله استفاده کنید.

غلظت رنگ پلاستیک در حین اجرا چگونه باید باشد؟

اگر رنگ پلاستیک به وسیله قلم مو یا غلطک رنگ اجرا می‌شود، نیازی به غلظت بالا ندارد؛ اما اگر این رنگ به وسیله پیستوله مورد استفاده قرار گیرد، باید غلظت آن را کمتر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید