رنگ عسلی؛ نمادها و کاربردها

خیلی از مردم احتمالا تصور می‌کنند که رنگ عسلی همان رنگ زرد یا رنگ طلایی است. در نگاه اول شاید چنین تصوری نادرست نباشد اما وقتی رنگ عسلی را زیر ذره بین می‌برید متوجه خواهید شد که این رنگ اگرچه جزو خانواده رنگ‌های زرد است ولیکن به صورت یک رنگ مستقل شناخته می‌شود. رنگ عسلی نماد خرد، دانش و گرما است که برای دکوراسیون خانه، لباس و مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تا درباره ترکیب رنگ عسلی، نمادها و کاربردهای آن صحبت کنیم. با ما در مجله مینیاتور همراه باشید.

رنگ عسلی چیست؟

عسلی رنگی است که در بسیاری از برندهای لوازم آرایشی دیده می‌شود. این رنگ امروزه به عنوان یک رنگ قابل توجه برای طراحی دکوراسیون داخلی به ویژه برای دیوار خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ عسلی یک نوع رنگ از خانواده زرد و طلایی است که اغلب بر خرد و ثروت تاکید می‌کند.

مشخصات رنگ عسلی
فامترکیب رنگنمادمکمل رنگبهترین ست رنگکاربرد
عسلیزرد و مقداری نارنجیخرد، دانش و فراوانیسفید، بژ، خاکستری، آبی، قهوه‌ای، بنفش و سبزشتری، قرمز و زیتونیدکوراسیون، مو، لباس و …

رنگ عسلی روشن

رنگ عسلی روشن معمولا رنگ کهربایی کم رنگ یا طلایی است. این رنگ شباهت زیادی به عسل شبدر به عنوان یکی از رایج ترین انواع عسل، دارد. رنگ عسل بسته به نوع گلی که زنبورها گرده افشانی می‌کنند و میزان فرآوری آن می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ عسل روشن نسبت به انواع تیره تر، ظاهر ملایم تری دارد که می تواند گرمای متعادلی را به دکوراسیون اضافه کند. رنگ عسلی روشن بیشتر برای محیط آشپزخانه مناسب است.

رنگ عسلی

رنگ عسلی تیره‎

رنگ عسلی تیره یکی از انواع رنگ عسلی است که تنالیته‌های آن به کهربایی یا قهوه ای نزدیک می‎شود. این رنگ الهام گرفته از عسل تهیه شده از گندم سیاه یا سایر گل های تیره است که تاکید بر شیرینی محیط دارد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که رنگ عسلی تیره برای اتاق خواب در راستای ایجاد یک محیط آرام، مناسب است.

رنگ عسلی به انگلیسی

اگر به دنبال یافتن عبارت انگلیسی رنگ عسلی هستید، باید اشاره کنیم که این رنگ در ادبیات انگلیسی با عنوان Honey color  شناخته می‌شود.

نماد رنگ عسلی

رنگ عسلی نماد چیست؟ این سوالی است که احتمالا بسیاری از شما به دنبال پاسخ آن هستید. مهم‌ترین نمادهای رنگ عسلی عبارتند از:

۱- گرمی و شیرینی: رنگ عسلی اغلب با گرمی و شیرینی همراه است. از این نظر، عسل به عنوان نماد عشق، راحتی و شادی معرفی می‌شود..

۲- شفا و سلامتی: عسل از دیرباز به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است و رنگ آن می‌تواند نمادی از شفا و سلامتی باشد.

۳- طبیعت و باروری: عسل محصول طبیعت است و رنگ آن به چرخه‌های طبیعی و باروری اشاره می‌کند. به همین دلیل، این رنگ نماد زیبایی، رشد و دگرگونی است.

۴- خرد و دانش: در برخی فرهنگ‌ها عسل را نماد خرد و دانش می‌دانند. این موضوع در داستان‌های مربوط به زئوس (خدای یونانی) مشاهده می‌شود که در کودکی با عسل تغذیه می‌کرد تا او را عاقل کند.

۵- ثروت و فراوانی: عسل در گذشته‌های دور به عنوان یک کالای لوکس به حساب می‌آمد و رنگ آن نمادی از ثروت و فراوانی بود. در برخی فرهنگ‌ها، رنگ عسلی همچنان به عنوان نماد رفاه استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ عسلی

روانشناسی رنگ عسلی را می‌توان به روش های مختلفی تفسیر کرد. رنگ عسلی اغلب با گرما و شادی همراه است. این رنگ می‌تواند احساس راحتی، لذت و شادی را برانگیزد که در بسیاری از موقعیت‌ها می تواند جذاب باشد. از طرفی، این رنگ با اعتماد و راحتی همراه است. به همین خاطر اغلب در برندسازی و بازاریابی برای القای حس قابل اعتماد بودن استفاده می شود.

رنگ عسلی نماد طبیعی بودن محصولات ارگانیک است. این موضوع ممکن است برای افرادی که به محصولات سازگار با محیط زیست علاقه دارند، جذابیت خاصی داشته باشد. بنابراین این رنگ می‌تواند از نظر روانشناسی، سلامتی و تندستی را در میان رنگ‌ها رهبری کند.

رنگ عسلی

مکمل رنگ عسلی در دکوراسیون

مهم‌ترین رنگ‌های مکمل رنگ عسلی عبارتند از:

  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، بژ یا خاکستری
  • قهوه‌ ای
  • سبز
  • مسی
  • آبی
  • بنفش
  • طلایی

روش ساخت رنگ عسلی

رنگ عسلی با ترکیب رنگ زرد روشن با مقداری کمی رنگ نارنجی ساخته می‌شود.

رنگ عسلی برای دیوار

بهترین کاربرد رنگ عسلی در دکوراسیون داخلی شامل اتاق ناهارخوری و آشپزخانه است. زیرا این رنگ باعث ایجاد آرامش، اشتها و شوخ طبعی در میان اعضای خانواده می‌شود. از طرفی، رنگ عسلی شادی آور است و خاطرات روزهای شیرین را به یاد می‌آورد.

رنگ عسلی با زیتونی روشن

اگر به دنبال ترکیب موتیف‌های رنگ عسلی با دیوارهای زیتونی روشن هستید، در ادامه به چند ترکیب رنگ زیبا اشاره می‌کنیم:

۱- رنگ آبی روشن: سایه‌های روشن آبی با موتیف‌های رنگ عسلی و دیوارهای زیتونی روشن، به خوبی کار می‌کند. این ترکیب فضایی آرام به وجود می‌آورد.

۲- رنگ سفید: گرمای سایه‌های رنگ عسلی و دیوار زیتونی روشن را با رنگ سفید تکمیل کنید. ترکیب این رنگ‌ها فضایی دنج و جذاب را ایجاد می‌کند.

۳- رنگ سبز روشن: وقتی سایه‌های سبز روشن با رنگ عسلی و زیتونی روشن ترکیب می‌شود، حسی طبیعی و با طراوت برای اتاق به ارمغان می‌آورد.

۴- رنگ صورتی روشن: ترکیب رنگ صورتی روشن، زیتونی و عسلی، فضایی جذاب و رمانتیک ایجاد می‌کند.

۵- رنگ قرمز تیره: اگر به دنبال ظاهری دراماتیک هستید، سایه‌های قرمز تیره را می‌توان با رنگ عسلی و دیوارهای زیتونی روشن ست کرد. این ترکیب فضایی ظریف ایجاد می‌کند.

رنگ عسلی با قرمز

رنگ پر جنب و جوش رنگ عسلی با قرمز می‌تواند محیطی دلپذیری برای دکوراسیون شما ایجاد کند. همچنین می‌تواند دکور و وسایل موجود در فضا را برجسته و جلوه ای چشمگیر برای آن به وجود آورد. به طور کلی، رنگ عسلی با قرمز، انتخاب مناسبی برای دیوارهای سالن پذیرایی است؛ زیرا حس گرما و زیبایی به آن می‌دهد.

رنگ عسلی با قهوه ای

عسلی با قهوه ای رنگی گرم و دنج است که حس طبیعی بودن را به اتاق اضافه کند. ست کردن رنگ قهوه‌ای روشن ​​و تیره با رنگ عسلی، باعث به وجود آمدن فضایی آرام‌ بخش و دلپذیر شود. به طور کلی، قهوه ای با عسلی گرمای طبیعی و خاکی را به اتاق اضافه و فضایی دنج و دلپذیر برای آن ایجاد می‌کند.

رنگ عسلی با چی ست میشه

بهترین رنگ‌های قابل ست با رنگ عسلی عبارتند از:

  • ست رنگ عسلی با سبز
  • ست رنگ عسلی با خرمایی
  • ست رنگ عسلی با بژ
  • ست رنگ عسلی با سفید
  • ست رنگ عسلی با سفالی
  • ست رنگ عسلی با قرمز تیره
  • ست رنگ عسلی با آبی روشن
  • ست رنگ عسلی با یا خاکستری-آبی

بهترین ترکیب رنگ عسلی

اگرچه قرار دادن انواع رنگ در کنار رنگ عسلی به سلیقه افراد بستگی دارد اما در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین ترکیب رنگ عسلی آشنا کنیم:

۱- شما می‌توانید کفپوش‌های چوبی عسلی رنگ یا کاشی های مرمر عسلی رنگ را انتخاب کنید که فضایی گرم و دنج را در سالن پذیرایی یا اتاق خواب ایجاد می‌کند.

۲- رنگ عسلی گرم است و می‌تواند با زرد کم رنگ، سفید روشن یا خاکستری سرد به خوبی ست شود. از طرف دیگر، شما می‌توانید این رنگ را با سایه‌های تیره‌تر مانند آبی سرمه‌ ای یا زغالی ست کنید.

۳- استفاده تنها از رنگ عسلی در دکوراسیون، می‌تواند محیط خانه را خسته کننده کند. بنابراین از آن به عنوان رنگ برجسته برای بالشت، پرده یا فرش استفاده می‌شود.

۴- دیوارها یا کف‌ عسلی رنگ، اتاق را گرم می‌کنند.

ترکیب رنگ عسلی اکریلیک‎

رنگ عسلی اکریلیک یک رنگ زیبا، گرم و جذاب برای استفاده در محیط خانه است. در ادامه به چند ایده جذاب برای ترکیب رنگ عسلی اکریلیک با رنگ‌های دیگر اشاره می‌کنیم:

۱- با رنگ های خنثی ست کنید: رنگ عسلی اکریلیک با طیفی از رنگ‎های خنثی مانند سفید، بژ یا خاکستری ست می‌شود. این ترکیب، ظاهری شیک و مدرن ایجاد می‌کند.

۲- آن را با رنگ‌های تیره‌تر مقایسه کنید: عسلی اکریلیک را می‌توان با رنگ‌های تیره مانند آبی سرمه‌ای، خاکستری زغالی یا قهوه‌ای تیره ست کرد. این ترکیب یک بیانیه جسورانه و جذاب در یک فضا ایجاد می کند.

۳- از آن به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید: اگر می خواهید ظاهر ظریف تری داشته باشید، می توانید از عسلی اکریلیک به عنوان رنگ برجسته در زمینه خنثی یا سفید استفاده کنید. می توانید از بالش های عسلی رنگ، پرده ها یا نقاشی دیواری استفاده کنید.

۴- ایجاد یک ظاهر تک رنگ: یک ظاهر تک رنگ را می توان با استفاده از سایه های مختلف عسل ایجاد کرد. برای مثال، می‌توانید دیوارها را با رنگ عسلی روشن‌تر رنگ کنید و از رنگ‌های عسلی تیره‌تر برای مبلمان یا قطعات برجسته استفاده کنید.

۵- آن را با رنگ های مکمل ترکیب کنید: عسلی اکریلیک را می توان با رنگ های مکمل در چرخه رنگ مانند سبز، بنفش یا آبی جفت کرد. این ترکیب ظاهری چشمگیر و متعادل ایجاد می‌کند.

تفاوت رنگ عسلی و شتری

اگرچه رنگ عسلی و شتری هر دو رنگ‌های خاکی و گرم هستند، اما تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. به جدول زیر نگاه کنید.

تفاوت رنگ عسلی و شتری
معیاررنگ عسلیرنگ شتری
فامیک رنگ زرد- نارنجی گرم استیک رنگ زرد-قهوه ای مایل به خاکستری است
تنالیتهروشن و تیرهروشن
نمادشیرینی و گرماتجمل و پختگی
کاربرددکوراسیون، مو، لباس و …لوازم جانبی مانند کیف، کفش و کت

رنگ‎ چوب عسلی رنگ

رنگ عسلی چوب، یک رنگ گرم و طلایی است که شباهت زیادی به عسل طبیعی دارد. این رنگ را می‌توان با استفاده از انواع پوشش‌های چوبی از جمله لاک‌ها و روغن‌ها به دست آورد.

این رنگ یک انتخاب محبوب برای مبلمان و کابینت است. زیرا بدون ایجا روشنایی بیش از حد، گرما را به اتاق اضافه می‌کند. در ضمن رنگ عسلی چوب به خوبی با طیفی از رنگ‌های دیگر مانند آبی، سبز و نارنجی ست می‌شود.

رنگ چوب عسلی روشن‎

رنگ چوب عسلی روشن رنگی گرم و طلایی است که گرما و روشنایی ظریفی به اتاق می‌افزاید. این رنگ به اتاق احساس راحتی و خوش‌آمدگویی می‌دهد. در واقع رنگ عسلی روشن چوب اغلب در فضای داخلی به سبک اسکاندیناویایی استفاده می‌شود؛ جایی که رنگ‌های چوب روشن، از ویژگی‌های اصلی طراحی هستند.

در ضمن این رنگ به راحتی با رنگ‎های روشن و خنثی، از جمله سفید، خاکستری و پاستلی ست می‌شود. به طور کلی، رنگ چوب عسلی روشن یک سایه طبیعی همه کاره است که در طیف وسیعی از سبک‌های طراحی داخلی، از مینیمالیستی گرفته تا روستایی و مدرن، به خوبی کار می‌کند.

رنگ عسلی

مکمل رنگ عسلی در لباس

وقتی صحبت از مد می‌شود، چند رنگ وجود دارد که لباس‌های عسلی را تکمیل می‌کنند. این رنگ‌ها عبارتند از:

۱- رنگ کرم: کرم رنگی طبیعی و گرم است که به خوبی با لباس‌های عسلی رنگ ست می شود. این رنگ به برجسته کردن غنای رنگ‌های عسلی و ایجاد ظاهری ظریف کمک می‌کند.

۲- رنگ زیتونی: رنگ زیتونی یک رنگ خاکی است که تضاد خوبی با لباس‌های عسلی رنگ ایجاد می‌کند. این رنگ به پالت کلی عمق و غنا می‌بخشد و می‌تواند حسی مدرن و مطابق با مد روز به لباس بدهد.

۳- رنگ شرابی: رنگ بورگوندی یا همان رنگ شرابی، یک رنگ مجلل و جسور است که زیبایی لباس‌های عسلی را تکمیل می‌کند. این رنگ برای مجالس رسمی مناسب است.

۴- رنگ سرمه ای: رنگ سرمه ای یک رنگ کلاسیک است که تقریبا با هر چیزی از جمله لباس های عسلی ست می‌شود. این رنگ، یک انتخاب عالی برای ایجاد ظاهری شیک و ساده است که برای محل کار یا گردش های غیررسمی مناسب به نظر می‌رسد.

۵- رنگ آبی: آبی یک رنگ همه کاره است که به خوبی با طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر از جمله عسلی کار می‌کند. این رنگ احساس راحتی و غیررسمی به لباس اضافه می‌کند.

بهترین رنگ عسل

برخی از افراد، ترکیب رنگ عسلی با رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که برخی دیگر به رنگ عسلی تیره توجه می‌کنند. با این حال، بهترین رنگ عسل شامل روشن یا تیره، بستگی به سلیقه شما دارد.

خرید رنگ ساختمانی عسلی

شما می‌توانید برای خرید رنگ ساختمانی عسلی، به فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور سر بزنید. این فروشگاه به دو صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌‎کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید رنگ عسلی روغنی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. یا در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ عسلی و کاربردهای آن پرداختیم. رنگ عسلی یک رنگ زرد مایل به نارنجی است که در کنار رنگ‌هایی مانند آبی، شتری، قرمز، زیتونی و بسیاری از رنگ‌های دیگر، به خوبی کار می‌کند. این رنگ به عنوان نماد اگاهی و خرد برتر انسانی، محیطی گرم و آرامش بخش برای خانه به ارمغان می‌آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت یا مشورت در زمینه خرید رنگ عسلی، با کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ عسلی نماد چیست؟

رنگ عسلی نماد دانش، طبیعت و باروری، شفا و سلامتی و … است.

رنگ عسلی از چه ترکیبی درست می‌شود؟

ترکیب رنگ زرد با مقداری رنگ نارنجی، رنگ زرد را ایجاد می‌کند.

بهترین کاربرد رنگ عسلی چیست؟

رنگ عسلی به واسطه موتیف گرم خود، کاربردهای زیادی دارد که از جمله می‌توان به دکوراسیون داخلی، دیوارها، لباس، مو و لوازم آرایشی اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید