نحوه ساخت رنگ زعفرانی + بهترین ست رنگ زعفرانی

رنگ زعفرانی سایه‌ای دوست‌داشتنی و گرم است که می‌تواند به هر خانه‌ای زندگی و عمق بیشتری ببخشد. ترکیب رنگ زعفرانی (قرمز + سبز + زرد = زعفرانی) یک رویکرد فوق‌العاده برای ایجاد رنگ‌های متمایز است که می‌تواند به هر پروژه‌ای شخصیت بدهد. در این مقاله به معرفی رنگ زعفرانی، نحوه درست کردن آن و بهترین ست رنگ زعفرانی اشاره می‌کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روانشناسی رنگ زعفرانی

بر اساس اساطیر هندو، زعفران (یا کساریا) رنگ غروب خورشید (ساندهیا) و آتش (آگنی) است که نمادی از فداکاری، نور و جستجوی نجات را نشان می‌دهد. این رنگ توسط برای پوشش زاهدان هندو به عنوان ارادت آن‌ها به دین پوشیده می‌شود. بنابراین رنگ زعفرانی یک رنگ نجات بخش برای فرد و محیط است که می‌تواند فداکارانه عمل کند.

رنگ زعفرانی باعث می‌شود که شادابی از دست رفته دوباره به وجود انسان بازگردد. به طوری که فراتر از معنای طلوع، سپیده دم  و تولدی دوباره را به ارمغان بیاورد. بنابراین استفاده از رنگ زعفرانی باعث به دست آوردن شوق و اشتیاق از دست رفته می‌شود.

جدول مشخصات رنگ زعفرانی
نام رنگنحوه ساختبهترین ست رنگنوع رنگروانشناسی رنگ زعفرانی
زعفرانیقرمز + سبز + زردزعفرانی + آبیاکریلیک و روغنینجات‌بخش، طلوع، فداکاری و نور

بیشتر بخوانید: خرید رنگ زعفرانی اکریلیک کامپیوتری

رنگ زعفرانی نماد چیست؟

زعفران که از رنگ آتش یا شعله آتش گرفته شده از دیرباز در سنت هندو نماد قربانی بوده است. زاهدان و راهبان هندو از زمان‌های قدیم لباس‌های اخرایی/زعفرانی بر تن می‌کردند. این رنگ معنای چشم‌پوشی از زندگی مادی را وعده می‎دهد که بخشی جدایی‌ناپذیر از فلسفه هندو و بودایی است.

حتما می‌ دانید که رنگ‌ها بر روی روحیه ما تاثیر زیادی دارند. رنگ زعفرانی بر خلق و خو، عواطف و روحیه ما تاثیر مثبت می‌گذارد. زیرا رنگی پر جنب و جوش و در عین حال آرام بخش است.

مکمل رنگ زعفرانی

رنگ‌های آبی و نیلی، چه روی مبلمان و چه روی چند تکه از دیوار خانه، به عنوان رنگ‌های مکمل رنگ زعفرانی شناخته می‌شوند. همچنین یک فرش طرح دار ترکب شده با رنگ‌های سفید، صورتی و آبی در کنار رنگ زعفرانی، کاملا با نمای کلی این فضا سازگاری دارد. این رنگ ملایم و گرم در خانه‌‌های بزرگ نیز به خوبی کار می‌کند.

رنگ زعفرانی

کد رنگ زعفرانی زرد چیست؟

رنگ زعفران روشن با کد هگز #F4C430 شناخته می‌شود که نام خود را از ادویه با ارزش زعفران گرفته است.

رنگ زعفرانی تیره

رنگ زعفرانی تیره متعلق به کدام خانواده رنگی است؟ رنگ زعفرانی تیره یا عمیق از سایه‌های رنگ زرد با کد هگز #E99D23 است. این رنگ بیشتر برای دیوار پذیرایی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین تیرگی رنگ زعفرانی کمک می‌کند تا محیط خانه شما به سمت شور و شوق جدید حرکت کند.

چگونه رنگ زعفرانی درست کنیم؟

فقط کمی رنگ زرد را از روی پالت نقاشی خود بردارید و مقداری رنگ نارنجی به آن اضافه کنید. رنگ زرد باید در محصول نهایی قابل اجرا باشد. طرز ساختن رنگ زعفرانی به این صورت است.

ترکیب رنگ زعفرانی عبارتند از:

  • قرمز: ۱۰ درصد
  • زرد: ۹۰ درصد

رنگ زعفرانی روشن با کد رنگ CMYK، از موارد زیر تشکیل شده است:

  • سرخابی ۳۰ درصد
  • زرد ۷۰ د رصد

شما می‌توانید رنگ زعفرانی را با ترکیب قرمز و سبز نیز درست کنید. سپس باید مقداری رنگ زرد را با رنگ قرمز ترکیب نمایید.

  • قرمز + سبز + زرد = زعفرانی

همچنین زردچوبه که از خانواده زنجبیل است، محبوب‌ترین جایگزین رنگ زعفرانی به شمار می‌رود. 

نحوه ساخت رنگ زعفرانی

برای رسیدن به رنگ زعفرانی مناسب در فضای زندگی خود، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

۱- سایه‌های قرمز و زرد مناسب را انتخاب کنید

برای ایجاد یک رنگ زعفرانی واقعی باید یک زرد روشن را با یک قرمز پررنگ و تند ترکیب کنید. برای رنگ قرمز، رنگ‌هایی مانند رنگ زرشکی و برای رنگ زرد، رنگ زرد روشن و آفتابی را انتخاب نمایید.

۲- رنگ‌ها را به درستی ترکیب کنید

در ابتدا با ترکیب کردن کمی قرمز در رنگ زرد شروع کنید. تا زمانی که به رنگ زعفرانی مورد نظر برسید، قرمز را به آرامی اضافه نمایید. صبور باشید و خوب هم بزنید زیرا اضافه کردن کمی رنگ می‌تواند باعث تغییر چشمگیر سایه شود.

۳- قبل از رنگ آمیزی، رنگ را تست کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کل اتاق را با رنگ زعفرانی رنگ کنید، باید سایه یا پالت آن را روی قسمت کوچکی از دیوار تست نمایید. با استفاده از پیشنهادات ارائه شده در بالا می‌توانید رنگ زعفرانی دوست داشتنی را به خانه خود هدیه  دهید که محبت، عمق و متمایز بودن را به ارمغان می‌آورد.

رنگ زعفرانی

بهترین ست رنگ زعفرانی

از آنجایی که ما ثابت کرده‌ایم که رنگ زرد به خوبی با آبی ست می‌شود، رنگ زعفرانی نیز به همان اندازه با سایه‌های مختلف آبی کار می‌کند. استفاده از رنگ آبی سرمه‌ای در کنار زعفرانی را در خانه خود در نظر بگیرید.

رنگ زعفرانی نه رنگ زرد است و نه نارنجی. بنابراین بستگی به درک شما از رنگ دارد. اگرچه ادویه زعفران مایل به قرمز است اما رنگ زعفرانی بیشتر به رنگ زرد نارنجی تمایل دارد و بسیاری از مردم رنگ زعفران را با طلوع خورشید مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین ست آبی کاربنی

رنگ زعفرانی دکوراسیون

رنگ زعفرانی یکی از رنگ‌های خاص و قابل توجه است که به خوبی می‌‍توان برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد. این رنگ که از رنگ ادویه زعفران الهام گرفته است، برای رنگ دیوار، فرش، کاشی، سرامیک و تزیینات داخلی دکوراسیون استفاده می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا باید از رنگ زعفرانی در دکوراسیون خانه به ویژه دیوار استفاده کنید.

رنگ زعفرانی دیوار

یکی از گزینه‌های اصلی دیزاین خانه با رنگ زعفرانی، دیوار است. دیوارهای اتاق خواب، آشپزخانه و حتی پذیرایی به راحتی با رنگ زعفرانی ست می‎شوند. رنگ زعفرانی قدرت عجیبی در شادابی خانه دارد، بنابراین توصیه می‎کنیم که این رنگ را در کنار رنگ‌های تیره مانند آبی یا آبی سرمه ای استفاده کنید.

رنگ زعفرانی لباس

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رنگ زعفرانی به عنوان پوشش اصلی هندوها یا اساتید مکتب هندو است. دلیل اصلی این کار، قدرت ماورایی رنگ زعفرانی است که می‌تواند به عنوان محافظ انسان در برابر عناصر بیرونی عمل کند. پیشنهاد ما این است که رنگ زعفرانی را برای لباس خود امتحان کنید تا متوجه اثرات مثبت روحی و روانی آن در زندگی شخصی خود بشوید.

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه ساخت رنگ زعفرانی و بهترین ست آن پرداختیم. رنگ زعفرانی یک رنگ پر شور و اشتیاق است که می‌تواند محیط خانه شما را شاداب کند. بهترین رنگ‌هایی که با رنگ زعفرانی به خوبی ست می‌شود و می‌توان به رنگ آبی، آبی سرمه ای، قرمز و … اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان فروشگاه اینترنتی مینیاتور مشورت کنید. گروه کارشناسان مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. 

سوالات متداول

رنگ زعفران نارنجی است یا زرد؟

نارنجی رنگی در بین طیف قرمز و زرد است. این رنگ روشن و گرم است که اغلب با اشتیاق، انرژی و سرزندگی همراه می‌شود. از طرف دیگر زعفرانی رنگی متمایل به رنگ نارنجی و زرد است. در نتیجه این رنگ اغلب به عنوان رنگ طلایی یا زرد متمایل به نارنجی توصیف می‌شود.

کدام رنگ‌ها با رنگ زرد زعفرانی ست می‌شود؟

از آنجایی که ما ثابت کرده‌ایم که زرد به خوبی با آبی ست می‌شود، عناصر زعفرانی به همان اندازه با سایه‌های مختلف آبی کار می‌کنند. استفاده از رنگ آبی سرمه ای را در کنار رنگ زعفرانی در خانه خود در نظر بگیرید.

چگونه رنگ زعفرانی درست کنیم؟

برای ساخت رنگ زعفرانی باید رنگ زرد روشن را با مقداری رنگ قرمز سیر یا تند ترکیب کنید. استفاده از رنگ زرد روشن و زرشکی نیز برای ساخت رنگ زعفرانی توصیه می‌‎‌شود.

رنگ زعفرانی گرم است یا سرد؟

زعفران یک رنگ زرد-نارنجی زیبا است که به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید