بهترین ست آبی کاربنی

اگر به دنبال یک رنگ رویایی با جلوه‌ای از رمز، راز و جادو هستید، آبی کاربنی بهترین گزینه است. این رنگ در دو طیف روشن و تیره، نقش مهمی در دکوراسیون ایفا می‌کند. برای ایجاد آرامش در فضای خانه، استفاده از رنگ آبی کاربنی برای دیوارها، مبلمان، پرده‌ها، وسایل تزئینی و بسیاری موارد دیگر توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به این موضوع اشاره کنیم که چه رنگ‌هایی در کنار آبی کاربنی، به خانه و لایف استایل ما جلوه رویایی و جادویی می‌بخشد. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

آبی کاربنی چیست

آبی کاربنی یا آبی navy، یک سایه تیره از رنگ آبی است که برای لباس، دکوراسیون خانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ اغلب در کنار رنگ‌هایی مانند سفید، قرمز یا زرد ست می‌شود. رنگ آبی کاربنی به دو شکل روشن و تیره موجود است.

آبی کربنی

آبی کاربنی روشن

آبی کاربنی روشن، سایه‌ای از رنگ آبی است که کمی روشن‌تر از آبی کاربنی نشان داده می‌شود. این رنگ گاهی اوقات به عنوان رنگ آبی دریایی نیز شناخته می‌شود.

از طرفی، رنگ آبی کاربنی روشن یک رنگ همه کاره است که در صنعت مد، دکوراسیون داخلی و طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبی کاربنی روشن، رنگی شیک و کلاسیک است که می‌تواند مکمل بسیاری از رنگ‌های دیگر مانند سفید، خاکستری و بژ باشد.

آبی کاربنی تیره

رنگ آبی کاربنی تیره، یک سایه عمیق از رنگ آبی است که مقدار کمی رگه‌های مشکی دارد. این رنگ، یک انتخاب درست برای لباس‌های فرم دار و کت و شلوار است. از نظر روانشناسی، آبی تیره حس اقتدار، ثبات و محافظه‌کاری را منتقل می‌کند.

آبی کربنی

آبی کاربنی چگونه درست می‌شود؟

آبی کاربنی از ترکیب مقدار مساوی رنگ آبی و مشکی ساخته می‌شود. فرمول دقیق درست کردن رنگ آبی کاربنی بسته به برند خاص تولیدکننده رنگ به همراه سایه و شدت رنگ مورد نظر متفاوت است.

ترکیب رنگ آبی کاربنی برای دیوار

۱- ست آبی کاربنی، سفید و مشکی: در کنار رنگ آبی کاربنی دیوار، سقف را به رنگ سفید و رنگ مشکی را به مبلمان یا دکور خانه خود اضافه کنید. این ست رنگ یک ظاهر مدرن و مینیمالیستی برای دکوارسیون داخلی به وجود می‌آورد.

۲- ست آبی کاربنی، زرد خردلی و نارنجی سوخته: استفاده از رنگ‌های گرم و خاکی در کنار آبی کاربنی، فضایی دنج و دلپذیر را برای اتاق فراهم می‌کند.

۳- ست آبی کاربنی، صورتی روشن و رنگ گل رز: ترکیب آبی کاربنی با رنگ‌های ملایم‌ و کم‌رنگ‌تر مانند صورتی و رنگ گل رز، حسی زنانه و رمانتیک ایجاد می‌کند.

۴- ست آبی کاربنی و طلایی: برای داشتن ظاهری مجلل و جذاب، رنگ طلایی متالیک  را به دیوار آبی کاربنی اضافه کنید. این ترکیب رنگی به ویژه برای اتاق خواب یا پذیرایی مناسب است.

۵- ست آبی کاربنی و سبز زیتونی: این رنگ‌های ارگانیک ، به ایجاد حال و هوای آرام در خانه کمک می‌کنند. استفاده از مبلمان چوبی طبیعی به همراه رنگ سبز زیتونی، تداعی‌کننده طبیعت است.

مکمل رنگ آبی کاربنی در مبل

روش‌های مختلفی برای ست کردن رنگ آبی کاربنی در مبل وجود دارد. انواع مکمل رنگ آبی کاربنی برای مبل عبارتند از:

۱- رنگ‌های متالیک: رنگ آبی کاربنی به خوبی با رنگ‌های متالیک مانند برنجی یا طلایی ست می‌شود.

۲- رنگ‌های گرم و روشن: استفاده از رنگ آبی کاربنی در کنار رنگ زرد خردلی، مرجانی یا حتی صورتی، فضای سرخوش و زیبایی را برای محیط به وجود می‌آورد.

۳- از رنگ‌های خنثی استفاده کنید: اگر به دنبال بک ظاهر ملایم هستید، بنابراین مبل آبی کاربنی را با رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری یا عاجی ست کنید.

۴- بازی با الگوها: ترکیب الگوها، جذابیت بصری زیادی را برای اتاق فراهم می‌کند. اضافه کردن بالشت‌های راه راه، خال‌ خالی یا اشکال هندسی در رنگ‌های مکمل، به زیبایی هر چه بیشتر مبل آبی کاربنی کمک می‌کند.

۵- از خانواده رنگ آبی استفاده کنید: یکی از بهترین مکمل‌های رنگ آبی کاربنی، رنگ‌های خانواده آبی است.

آبی کربنی

مکمل رنگ آبی کاربنی در لباس

۱- آبی کاربنی و صورتی روشن: برای داشتن رنگی به سبک پاپ، آبی کاربنی را با سایه روشن صورتی ست کنید. به عنوان مثال، یک روسری صورتی یا یک گردنبند معمولی، جذابیت زیادی به یک لباس با رنگ آبی کاربنی می‌دهد.

۲- آبی کاربنی و آبی روشن: اگر قصد دارید که در خانواده رنگ‌های آبی باقی بمانید، آبی روشن مکمل خوبی برای آبی کاربنی است. به عنوان مثال، یک لباس پشمی به رنگ آبی روشن را با شلوار آبی کاربنی ست کنید.

۳- آبی کاربنی و نارنجی: یکی دیگر از رنگ‌هایی که به خوبی با آبی کاربنی ست می‌شود، رنگ نارنجی است. به عنوان مثال، بلوز نارنجی (زنگ زده) با لباس آبی کاربنی، جلوه زیبایی به ظاهر شما می‌بخشد.

۴- آبی کاربنی و متالیک: رنگ‌های متالیک مانند نقره‌ای یا طلایی، باعث ایجاد درخشش در آبی کاربنی می‌شوند. گردنبند طلایی براق یا گوشواره‌های نقره‌ای رنگ در کنار لباس به رنگ آبی کاربنی، یک انتخاب مناسب برای رفتن به مهمانی مجلل است.

آبی کاربنی و طوسی

ترکیب این دو رنگ، یک پالت پیچیده و جاودانه ایجاد می‎کند که برای دکوراسیون خانه (دیوار اتاق‌ها) یا اداره مناسب است. در ادامه به چند طیف پرطرفدار آبی کاربنی و طوسی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید بنا به سلیقه خود، از آن‌ها (به صورت جداگانه یا ترکیبی) استفاده نمایید:

۱- آبی کاربنی:

  • آبی روشن دریایی
  • آبی تیره اقیانوسی

۲- طوسی:

  • خاکستری روشن
  • خاکستری تیره
  • خاکستری زغالی

ست آبی کاربنی و کرم

ست رنگ آبی کاربنی و کرم، ظاهری کلاسیک برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد. لازم به توضیح است که از ست رنگ آبی کاربنی و کرم می‌توان در صنعت مد و لباس (مانند کت و شلوار کاربنی با پیراهن کرم رنگ یا بلوز کرم رنگ با شلوار کاربنی) نیز استفاده کرد.

بهترین ست رنگ آبی کاربنی و کرم برای دکوراسیون داخلی عبارتند از:

  • دیوارهای آبی کاربنی با قرنیزهای کرم رنگ.
  • مبلمان کرم رنگ در برابر دیوارها یا کفپوش‌های رنگ آبی کاربنی.
  • مبل آبی کاربنی با کوسن‌های کرم رنگ.
  • پرده راه راه به رنگ آبی کاربنی و روپرده کرم.
  • فرش به رنگ آبی کاربنی و قالیچه کرم رنگ.
  • روتختی کرم رنگ با بالشت‌ها و پتو به رنگ آبی کاربنی.
  • کابینت آشپزخانه به رنگ آبی کاربنی با رومیزی کرم رنگ.
  • صندلی‎های ناهار خوری کرم رنگ با رومیزی و زیرانداز آبی کاربنی.
  • قاب آینه یا عکس به رنگ آبی کاربنی در کنار تزئینات داخلی به رنگ کرم.
آبی کربنی

ست آبی کاربنی با سفید

رنگ آبی کاربنی و سفید، یک ترکیب کلاسیک است که پیچیدگی و ظرافت را همزمان به نمایش می‌گذارد. بهترین ست رنگ آبی کاربنی با سفید عبارتند از:

۱- کت و شلوار آبی کاربنی با پیراهن سفید: این ترکیب کلاسیک هیچوقت از مد نمی‌افتد. یک کت و شلوار به رنگ آبی کاربنی همراه با یک پیراهن سفید شفاف، برای مجالس رسمی مانند عروسی و جلسات کاری مناسب هستند.

۲- راه راه آبی، سفید و سرمه ای: یک پیراهن یا لباس راه راه آبی کاربنی و سفید، حس سواحل مدیترانه را به ظاهر شما اضافه می‌کند.

۳- اکسسوری‌های آبی کاربنی و سفید: اکسسوری‌های کوچک مانند کراوات، روسری و دستمال‌های مربع جیب کت، ساده‌ترین راه برای ست کردن رنگ آبی کاربنی با سفید در دیزاین لباس است.

۴- فضای داخلی به رنگ آبی کاربنی و سفید: در دکوراسیون داخلی خانه، قرار گرفتن رنگ آبی کاربنی و سفید در کنار هم می‌توانند محیطی آرام و بی سر و صدا به وحود آورند. این ست رنگ را در دیوارها (آبی کاربنی) و سقف سفید امتحان کنید.

۵- رو تختی آبی کاربنی و سفید: با استفاده از ملحفه‌هایی به رنگ آبی و سفید، آرامش را به اتاق خواب بازگردانید. این ترکیب رنگ با انواع سبک‌ها (از راه راه‌ تا اشکال هندسی مدرن)، به خوبی کار می‌کند.

۶- دیوارهای آبی کاربنی با تزئینات سفید: اگر به دنبال یک دکور جسور برای خانه هستید، دیوارهای خود را به رنگ آبی کاربنی با تزئینات سفید رنگ آمیزی کنید.

۷- آشپزخانه آبی کاربنی و سفید: با استفاده از کاشی‌ها، کابینت‌ها یا لوازم جانبی آبی و سفید، سواحل دریا را به آشپزخانه خود بیاورید.

۸- چیدمان گل‌های آبی و سفید: برای داشتن یک دسته گل برجسته، از گل‌های به رنگ آبی کاربنی مانند دلفینیوم، زنبق، ادریسی با گل های سفید مانند گل رز یا نفس نوزاد استفاده کنید.

۹- لوازم التحریر رنگ آبی کاربنی و سفید: به دنبال طرح‌های راه راه‌های کلاسیک یا مونوگرام‌های نقش‌ برجسته در لوازم تحریر باشید.

آبی کربنی

ست آبی کاربنی و زرد

این ست رنگ آبی کاربنی و زرد می‌تواند به زمینه‌های مختلف مانند لباس، دکوراسیون منزل و … اشاره داشته باشد.

۱- ست لباس: یک ست لباس به رنگ آبی کاربنی و زرد می‌تواند ترکیبی از پیراهن یا بلوز آبی کاربنی با شلوار یا دامن زرد یا بالعکس باشد. همچنین ست رنگ آبی کربنی برای اکسسوری‌هایی مانند روسری زرد همراه با کفش‌ها به رنگ آبی کاربنی، بهترین انتخاب است.

۲- ست روتختی: ست روتختی به رنگ آبی کاربنی و با بالشت‌‌های زرد رنگ، حس مفید بودن را القا می‌کند.

۳- ست دکوراسیون خانه: ست دکور خانه به رنگ آبی کاربنی و زرد می‌تواند شامل مواردی مانند پرده به رنگ آبی کاربنی با سایه‌های زرد یا بالعکس باشد. همچنین استفاده از رنگ آبی کربنی در کنار رنگ زرد برای دیوار پذیرایی، توصیه می‌شود.

آبی کربنی

ست آبی کاربنی و نارنجی

ست آبی کاربنی و نارنجی، یک ترکیبی شیک و پر جنب و جوش برای سطوح مختلف از جمله دیوار، لباس، اکسسوری و دکوراسیون است. به طور کلی ست آبی کاربنی و نارنجی، ظاهری مدرن و شیک برای وسایل و دکوراسیون خانه ایجاد می‌کند.

۱- لباس: کت آبی کاربنی با کراوات نارنجی، ظاهری کلاسیک برای آقایان به وجود می‌آورد. برای خانم‌ها، یک لباس آبی کاربنی با کمربند یا کفش نارنجی، جذابیت آن‌ها را دو چندان می‌کند.

۲- اکسسوری‌ها: روسری به رنگ آبی کاربنی با رگه‌های نارنجی، گزینه مناسبی برای فصل پاییز و زمستان است. همچنین ساعت آبی کاربنی با رگه نارنجی، یک انتخاب شیک و اسپرت برای خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود.

۳- دکوراسیون خانه: بالشت به رنگ آبی کاربنی در کنار پتوی نارنجی، یک طرح شیک و زیبا برای اتاق خواب پدید می‌آورد. استفاده از دیوارها به رنگ آبی گاربنی در کنار فرش نارنجی، فضایی جسورانه و پرانرژی در اتاق پذیرایی ایجاد می‎‌کند.

انواع رنگ آبی کاربنی

رنگ آبی کاربنی در دو نوع روغنی و اکریلیک تولید می‌شود که اغلب در سطوح گچی، فلزی، سیمانی، بتنی و غیره کاربرد دارد. برای استعلام قیمت و نحوه خرید انواع رنگ آبی کاربنی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ آبی کربنی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی و لباس پرداختیم. این رنگ از خانواده رنگ آبی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. رنگ آبی کاربنی در دو نوع روغنی و اکریلیک موجود است و شما می‌توانید به راحتی آن را از فروشگاه مینیاتور تهیه کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ آبی کاربنی از چه ترکیبی درست می‌شود؟

برای درست کردن رنگ آبی کاربنی، رنگ آبی را با مقداری مشکی ترکیب کنید.

بهترین ست رنگ دیوار با آبی کاربنی چیست؟

برای ایجاد ظاهری مدرن و مینیالیستی در دکوراسیون داخلی خانه، بهتر است که رنگ آبی کاربنی را در کنار مشکی و سفید استفاده کنید.

ست آبی کاربنی و نارنجی، چه ویژگی دارد؟

اگر به دنبال ایجاد یک فضای شیک و پر جنب و جوش در دکوراسیون خانه خود هستید، ست آبی کاربنی و نارنجی بهترین انتخاب است.

برای ایجاد ظاهری کلاسیک در دکوراسیون داخلی، چه رنگ‌هایی در کنار آبی کاربنی استفاده می‌شود؟
ست رنگ آبی کاربنی و کرم، نه تنها ظاهری کلاسیک برای دکوراسیون داخلی به ارمغان می‌آورد بلکه باعث می‌شود که خانه رنگ و بوی تپه‌های مرتفع  باستانی را به خود بگیرد.

فام آبی کاربنی در چه نوع رنگ‌هایی تولید می‌شود؟

فام آبی کاربنی در دو نوع رنگ روغنی و رنگ اکریلیک موجود است که در سطوح گچی، فلزی، سیمانی، بتنی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید