آموزش استفاده از چسب توری پنجره در ۳ مرحله

چسب توری پنجره برای چسباندن توری به قاب پنجره‌های فلزی، آلومینیومی، چوبی، فایبرگلاس و … استفاده می‌شود. این نوع چسب، مقاومت خوبی در برابر آب، رطوبت، نور خورشید دارد. با این حال بهترین چسب توری پنجره شامل چسب دوطرفه مخصوص کاغذ دیواری و پارچه است. در این مقاله قصد داریم درباره چسب توری پنجره، مزایا و نحوه نصب صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

توری در و پنجره

توری در و پنجره برای جلوگیری از ورود حشرات و پشه‌ها به داخل ساختمان استفاده می‌شود. این نوع توری‌ها را به وسیله چسب‌های مخصوص، نصب و اجرا می‌کنند. به طوری که چسب‌های مورد استفاده‌ دارای چسبندگی بالا و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است و برای نصب لوازم جانبی پنجره و همچنین دیگر لوازمی که نیاز به چسبندگی قوی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول چسب توری پنجره

چسب توری پنجره

اگر به دنبال جلوگیری از ورود حشرات به داخل خانه خود از طریق پنجره هستید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر تهیه توری مخصوص، چسب توری مناسبی را برای نصب آن انتخاب نمایید. این نوع چسب‌ها نه تنها توری را در برابر باد محافظت می‌کنند بلکه به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد

چسب توری پنجره چیست

چسب توری پنجره که به عنوان چسب توری نیز شناخته می‌شود، نوعی چسب طراحی شده برای پنجره است که مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و آب باران دارد.

این نوع چسب نه تنها شیوه نصب آسانی دارد بلکه در بلندمدت نیز می‌تواند دوام کافی داشته باشد. همچنین چسب توری برای قاب پنجره چوبی، آهنی، آلومینیوم و فایبرگلاس نیز استفاده می‌شود.

چسب برای توری پنجره

برای نصب توری پنجره می‌توان از چسب‌های مخصوص توری پنجره استفاده کرد. این نوع چسب‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند چسبندگی قوی، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، اشعه uv خورشید و خوردگی هستند. چسب توری پنجره معمولا به صورت رولی در بازار به فروش می‌رسند و می‌توان به سادگی آن‌ها را برش داده و توری را به وسیله آن چسباند.

چسب توری پنجره

نوار چسب توری پنجره

یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای نصب توری پنجره، استفاده از نوار چسب توری پنجره است. این نوع چسب عموما به صورت رولی عرضه می‌شوند و دارای چسبندگی بالا و مقاومت در مقابل شرایط آب و هوایی هستند.

برای نصب توری پنجره با استفاده از نوار چسب توری پنجره، ابتدا توری را برش داده و در قاب پنجره قرار دهید. وقتی نوار چسب بر روی لبه‌های توری قرار گرفت، آن را به طور کامل روی پنجره بچسبانید.

در صورت نیاز، می‌توانید نوار چسب را در محل‌های دیگری از لبه‌های توری نیز قرار دهید تا توری به طور محکم به پنجره بچسبد. با استفاده از نوار چسب توری پنجره، نصب توری بسیار سریع و آسان است و نیاز به ابزار خاصی ندارید.

نوار چسب پارچه ای

یکی از چسب‌های محبوب برای استفاده در صنایع مختلف تحت عنوان نوار چسب پارچه‌ای شناخته می‌شود. این نوار چسب با متریال پارچه تهیه شده است و توانایی چسبیدن به سطوح پارچه‌ای را دارد.

این نوع چسب برای تعمیرات پارچه‌های مختلف، لباس‌ها و محصولات چرمی، بسته‌بندی، وسایل بهداشتی و البته توری‌های پارچه‌ای مناسب است. همچنین به دلیل قدرت چسبندگی آن، می‌توان از آن به جای دوخت استفاده کرد.

چسب دو طرفه برای توری پنجره

برای چسباندن توری پنجره، بهترین گزینه استفاده از چسب دو طرفه مخصوص پارچه و کاغذ دیواری است. برای این کار، ابتدا باید توری پنجره را با اندازه‌ای بیشتر از ابعاد پنجره برش دهید.

سپس دو تکه چسب دو طرفه را در طول پهنای پنجره، به صورت موازی با یکدیگر بچینید و پوشش دهید. سپس توری را بر روی چسب قرار داده و فشار دهید. در نهایت اضافه‌های توری را با قیچی از روی قاب پنجره جدا کنید.

توری پنجره پارچه ای

توری پنجره پارچه‌ای، یک پارچه بادوام است که برای استفاده در پنجره‌ها، درب‌های اتاقی، دور تا دور تخت خواب و دیوارهای داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع توری علاوه بر بهبود تهویه و جریان هوا در محیط، برای جلوگیری از ورود پشه و سایر حشرات نیز مناسب است.

توری پارچه‌ای مخصوص پنجره از پارچه‌های نخی ساخته شده و دارای بافتی نرم و مقاوم در برابر سایش و پاره شدن است. بافت پارچه برای جلوگیری از تبخیر سطحی و رطوبت داخلی، بسیار مناسب است.

از دیگر مزایای استفاده از توری پنجره پارچه‌ای می‌توان به طول عمر بالا، سبک بودن و انعطاف پذیری آن اشاره کرد. این نوع توری معمولا با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی مانند سفید، خاکستری، قهوه ‌ای و غیره در بازار موجود است و می‌توان به راحتی آن را با دکوراسیون ست کرد.

بهترین چسب توری پنجره

همانطور که پیشتر گفتیم، بهترین چسب برای توری پنجره، چسب دو طرفه است. این نوع چسب دارای چسبندگی بالا و مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و حرارت است که می‌تواند توری پنجره را برای مدت طولانی در محل خود نگه دارد.

این نوع چسب برای استفاده در محیط‌های خانگی و سایر کاربردهای مربوط به دکوراسیون مناسب است. درضمن چسب دو طرفه مخصوص پارچه قیمت مناسبی دارد و در اکثر فروشگاه‌های ساختمانی و دکوراسیون فروخته می‌شود.

چسباندن توری به پنجره دوجداره

برای چسباندن توری به پنجره دو جداره، ابتدا باید قاب پنجره را با دقت اندازه‌گیری کرده تا بتوانید توری را برش دهید. همچنین شما می‌توانید از چسب دو طرفه استفاده کنید؛ اما فرآیند چسباندن برای پنجره دو جداره، کمی سخت تر از پنجره معمولی است. بنابراین بهتر است از یک متخصص برای این کار استفاده کنید.

با این حال، در ادامه قصد داریم تا شما را با جزئیات نصب توری پنجره دو جداره آشنا کنیم. همانطور که در ابتدای پارگراف قبل اشاره کردیم، ابتدا قاب‌های پنجره را با دقت تمام اندازه‌گیری کنید. سپس  توری را به اندازه مناسب برش داده و آن را بر روی پنجره دو جداره قرار دهید.

پس از این کار، توری را بر روی لبه‌های چسب دو طرفه قرار دهید. سپس قاب پنجره را از پشت با دقت به صورت عمودی بلند کنید و با دقت توری را از پشت قاب پنجره بچسبانید. درنهایت پنجره را به وضعیت افقی برگردانید و به دنبال تراز کردن آن باشید.

چسب توری پنجره

طریقه نصب چسب توری پنجره

نصب چسب توری پنجره بسیار آسان است و به سرعت انجام می‌شود. مراحل نصب چسب توری پنجره عبارتند از:

۱- ابتدا نیاز است که اندازه پنجره خود را اندازه گیری کنید. سپس توری پنجره را به اندازه مورد نیاز برش دهید. در حالت کلی، اندازه برش توری باید بیش از ابعاد پنجره باشد.

۲- پس از برش دادن توری، آن را روی پنجره قرار دهید و با استفاده از چسب دوطرفه، سمت پایین آن را به پنجره بچسبانید.

۳- حال کافی است که بالای توری را با چسب بچسبانید. بهتر است پیش از چسباندن توری، سطح پنجره را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید.

نحوه نصب توری فلزی پنجره

نصب توری فلزی پنجره نیز بسیار آسان و سریع صورت می‌گیرد. ابتدا توری فلزی را به اندازه پنجره‌ برش زده و آن‌ها را با چکش و میخ بر روی فریم پنجره نصب کنید. در این مرحله می‌توانید از دستکش استفاده کنید تا دست شما دچار آسب نشود.

همچنین شما می‌توان از چسب آهن برای نصب توری فلزی پنجره استفاده کنید. مزیت چسب این است که تمام قسمت‌های توری فلزی را برای مقاومت بیشتر آن، درگیر می‌کند. یعنی دور تا دور قاب پنجره، امکان جدا شدن به واسطه باد شدید را ندارد.

با این دو روش ساده و سریع، توری فلزی پنجره را به راحتی و با قیمت مناسبی نصب کنید. همچنین برای بهره بردن از بهترین نتیجه، قبل از نصب توری فلزی پنجره مطمئن شوید که اطراف پنجره پاک و خشک است.

نصب توری پنجره چسبی

ابتدا پنجره خود را اندازه گیری کنید. سپس برش توری پنجره را به اندازه مورد نیاز انجام دهید. پس از برش دادن توری، توری را با استفاده از چسب دوقلوی قوی یا چسب آهن بچسبانید. حالا باید انتهای توری را در حاشیه پنجره قرار دهید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی می‌چسبد.

سپس توری را در طول کل پنجره بچسبانید و هر بخش از آن را به خوبی فشار دهید. سعی کنید توری را در حالت کشیده (بدون هیچگونه چین و چروکی) استفاده نمایید. زمانی که تمام توری به خوبی به پنجره چسبید، چسب‌های اضافی را از سطح پنجره جدا کنید.

الکل و استون به همراه کاردک، بهترین گزینه‌ها برای جدا کردن چسب اضافی است. پس از نصب توری چسبی، پنجره خود را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ چیزی باقی نمانده است.

چسب توری پنجره

نصب توری پنجره ریلی

مراحل نصب توری پنجره ریلی عبارتند از:

۱- همچون روش‌های قبل، اولین کار شامل اندازه‌گیری ابعاد پنجره است. آگاهی از ابعاد پنجره باعث می‌شود که به صورت بهینه از توری و چسب مخصوص آن استفاده گردد. همچنین باید ریل های پایه را هم اندازه گیری و برش داده و  آن‌ها را بر روی پنجره و در حالت راست چین بچسبانید.

۲- حال پنجره خود را باز کرده و یکی از توری‌ها را داخل ریل بر روی پایه قرار دهید. سپس ریل را بر روی پنجره قرار داده و به صفحه زیرین یا سمت دیگر پنجره بچسبانید. توری دوم را همانند روشی که توضیح دادیم، نصب کنید. سمت دیگر از توری را تکرار کنید. در ضمن توری در عرض پنجره باید به راحتی در ریل حرکت کند.

چسب توری پنجره از کجا بخریم

چسب توری پنجره را می توانید در فروشگاه های ساختمانی، تجهیزات خانگی و فروشگاه های اینترنتی بخرید. معمولا در این فروشگاه‌ها انواع مختلف چسب های دو طرفه و چسب دوقلو قابل دسترس هستند که برای نصب توری پنجره مناسب است. به هر حال برای خرید چسب توری با کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، مشورت کنید.

چسب توری پنجره

چسب توری پنجره پارس فوم

پارس فوم یکی از شرکت های تولید کننده چسب های صنعتی و مواد ساختمانی است. این شرکت نیز محصول چسب توری پنجره را در کاتالوگ خود دارد که با نام چسب دوطرفه پارس فوم شناخته می‌شود.

این چسب دارای ویژگی‌های خوبی مانند مقاومت در برابر آب، رطوبت، حرارت و خوردگی است. همچنین قابلیت چسباندن به انواع سطوح، شامل سطوح فلزی، پلاستیکی، چوبی و شیشه ای را دارد. این محصول با توجه به کیفیت خوب خود، یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در نصب توری پنجره است.

چسب توری پنجره هلیسا

هلیسا یکی از شرکت‌های تولیدکننده چسب‌های ساختمانی است که محبوبیت زیادی در بین عموم دارد. یکی از محصولات مهم این شرکت چسب توری پنجره است که به عنوان چسب دوطرفه در بازار به فروش می‌رسد.

این چسب از مواد با کیفیت تهیه شده است و قابلیت چسبیدن به انواع سطوح را دارد؛ از جمله سطوح فلزی، چوبی، سرامیکی و شیشه‌ای.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع چسب توری پنجره پرداختیم. چسب توری پنجره که برای جلوگیری از ورود حشرات و پشه‌ها به داخل خانه، وظیفه چسباندن توری را به قاب پنجره برعهده دارد، یکی از محصولات کاربردی برای دکوراسیون داخلی است. این نوع چسب در انواع چسب دوقلو و چسب دو طرفه برای استفاده در سطوح فلزی، چوبی، فایبرگلاس، آلومینیومی و  ورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چسب توری پنجره چیست؟

یکی از چسب‌های مناسب برای چسباندن توری پنجره، تحت عنوان چسب توری پنجره یا چسب دوطرفه و دوقلو شناخته می‌شود.

چسب توری پنجره در چه سطوحی کاربرد دارد؟

از چسب توری پنجره به راحتی می‌توانید در سطوح فلزی، فایبرگلاس، چوبی و … استفاده کنید.

چسب توری دوطرفه چیست؟

چسب دو طرفه مخصوص پارچه و کاغذ دیواری، از جمله انواع چسب توری پنجره یا درب به حساب می‌آید.

مهم‌ترین ویژگی‌های چسب توری پنجره چیست؟

این نوع چسب در برابر رطوبت، اشعه خورشید، آب، حرارت و غیره مقاوم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید