آموزش مراحل نقاشی خانه نوساز

نقاشی خانه های نوساز یکی از کار های اصلی، پیش از سکونت در یک خانه است. خانه های نوساز معمولا برای اولین بار رنگ می شوند؛ به همین دلیل اگر می خواهید بدانید که خانه نوساز خود را چگونه رنگ کنید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله در مورد مراحل نقاشی خانه نوساز توضیح داده ایم.

معرفی مراحل نقاشی خانه نوساز

مراحل نقاشی خانه نوساز

نقاشی خانه نوساز به پنج سطح تقسیم می شود. هر کدام از این سطوح با یکدیگر فرق دارد و در نتیجه باعث می شود رنگ آمیزی آن ها هم فرق داشته باشد. این سطوح شامل موارد ذیل می شود:

  • مرحله ۱

از آن جایی که در خانه های نوساز هیچ وسیله ای وجود ندارد، به راحتی می توانید رنگ را اسپری کنید، بدون اینکه نگران رنگی شدن وسیله ای باشید. برای رنگ آمیزی ابتدا باید از پرایمر استفاده کنیم. در مرحله اول باید پرایمر را روی دیوار اعمال کنیم. در مراحل نقاشی خانه نوساز پرایمر به شما کمک می کند تا رنگ ها نتیجه بهتری داشته باشند.

  • مرحله ۲

حتی اگر فردی حرفه ای هم باشید، باز هم نمی توانید پرایمر را یکدست و صاف روی دیوار اعمال کنید. بعد از اعمال پرایمر و خشک شدن آن، باید از یک سنباده مخصوص استفاده کنید و تمام قسمت های پرایمر را به صورت یکدست و صاف در بیاورید.

پرایمر دقیقاً باید سطح یکدستی روی دیوار داشته باشد. اگر پرایمر اعمال شده صاف و یکدست نباشد، رنگ اعمال شده روی دیوار نیز صاف و یکدست نخواهد بود.

  • مرحله ۳

در مراحل نقاشی خانه نوساز بعد از اعمال پرایمر و یکدست کردن سطح آن به کمک سنباده ، باید اولین لایه رنگ ساختمان را اعمال کنیم. ابتدا سعی کنید که از قسمت های سخت مانند گوشه ها شروع به رنگ آمیزی کنید. برای رنگ آمیزی گوشه ها و قسمت های سخت دقت داشته باشید تا کار به بهترین نحو تمام شود.

  • مرحله ۴

بعد از اعمال رنگ گوشه ها باید قسمت های دیگر خانه را رنگ کنید. مانند مرحله قبل، قسمت های دیگر خانه را با دقت رنگ کنید. رنگ آمیزی را می توانید با استفاده از پیستوله، قلم مو یا غلطک انجام دهید. همان طور که توضیح دادیم از آن جایی که در خانه های نوساز وسیله ای وجود ندارد، توصیه می کنیم از پیستوله استفاده کنید. استفاده از پیستوله ساده و سریع است و نیاز به تخصص زیادی ندارد.

  • مرحله ۵

در مراحل نقاشی خانه نوساز گاهی اوقات بهتر است که لایه دوم رنگ را نیز اعمال کنید. لایه دوم رنگ بیشتر برای مناطقی مانند آشپزخانه و دیوار های حمام اعمال می شود. لایه دوم رنگ باعث مقاومت بیشتر رنگ می شود. برای لایه دوم رنگ فقط لازم است که پس از خشک شدن لایه اول رنگ، لایه دوم را اعمال کنید تا کار رنگ آمیزی را به پایان برسانید.

محبوب ترین رنگ های بازار برای رنگ کردن دیوار های داخلی خانه های نوساز

محبوب ترین رنگ های بازار برای رنگ کردن دیوار های داخلی خانه های نوساز

  • رنگ کرم استخوانی

از بین رنگ های بازار برای رنگ کردن دیوار، این رنگ را می توان بین بین سفید وکرم دانست. حال که با مراحل نقاشی خانه نوساز آشنا شدید، خوب است بدانید که این رنگ به عنوان رنگی خنثی شناخته می شود. می توان در کنار این رنگ از رنگ سفید روشن استفاده کرد تا زیبایی رنگ را دو چندان کند. این رنگ بیشتر برای قسمت هایی از خانه مانند حمام، اتاق خواب و یا آشپزخانه پیشنهاد می شود.

  • رنگ سبز پسته ای

بعد از یادگیری مراحل نقاشی ساختمان نوساز، خوب است که با بهترین رنگ هایی که می توانید برای ساختمان نو ساز خود انتخاب کنید آشنا شوید. این رنگ یکی از رنگ های بسیار خوبی است که می توانید از آن استفاده کنید. رنگ بنجامین مور فلورا می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. اگر بخواهیم این رنگ را توصیف کنیم باید بگوییم که رنگی سبز متمایل به آبی است و زیاد تیره نیست. این رنگ احساس سنگینی به شما نمی دهد و می تواند با وسایل چوبی به خصوص چوب های تیره هماهنگ شود.

  • رنگ صورتی

این رنگ که به قرمز تمایل دارد، یکی از مناسب ترین رنگ ها برای به کار گیری در مراحل نقاشی خانه نوساز است. می توانید از این رنگ زیبا در کنار رنگ سفید استفاده کنید و به خانه خود زیبایی ببخشید.

  • رنگ طوسی روشن

این رنگ در واقع سایه کلاسیک و خاکستری دارد که می تواند در کنار رنگ های دیگر به عنوان مکمل عمل کند. اگر قصد دارید که برای خانه نوساز خود یک رنگ انتخاب کنید، این رنگ می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

نکات مهم در انتخاب رنگ

نکات مهم در انتخاب رنگ

  • از طرح های الهام بخش رنگ استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در مراحل نقاشی خانه نوساز و انتخاب رنگ، استفاده از طرح های الهام بخش است. برای اینکه بتوانید رنگی مناسب خانه خود پیدا کنید و خانه را با آن رنگ کنید، می توانید از اینترنت کمک بگیرید. سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست به شما در انتخاب رنگ خانه کمک می کنند.

  • استفاده خلاقانه از رنگ های خنثی

استفاده از رنگ های خنثی فقط به دلیل آرام بودن و حس آرامشی که می دهند نیست. شما می توانید با استفاده از رنگ خنثی در مراحل نقاشی خانه نوساز و به کار گیری کمی خلاقیت، خانه ای بسیار زیبا داشته باشید. می توانید از رنگ های پاستلی استفاده کنید و اتاق خود را به فضایی آرام و زیبا تبدیل کنید.

  • وسایل خود را به رنگ دیوار در بیاورید.

می توانید برای زیبایی بیشتر، وسایل خود مانند بالش، ملحفه و رومیزی را به رنگ دیوار خانه خود دربیاورید. شاید این مورد، ساده و کوچک به نظر برسد؛ اما می تواند تأثیر بسیاری زیادی در زیبایی خانه شما داشته باشد.

  • از سایه روشن تر یا تیره تر رنگ مورد نظر خود استفاده کنید.

قبل از اینکه از رنگ مد نظر خود منصرف شوید و به سراغ رنگ دیگری بروید، خوب است که یکبار سایه های روشن تر و تیره تر رنگ مورد نظرتان را امتحان کنید. سایه های رنگ می توانند تجربه ای بسیار متفاوت برای شما رقم بزنند.

تماس با ما

جمع بندی

مراحل نقاشی خانه نوساز با خانه های معمولی کمی تفاوت دارد. از آن جایی که خانه های نوساز همگی از دیوار خشک استفاده می کنند، باید با سطح های مختلف دیوار خشک آشنا شد تا بتوان خانه را به خوبی رنگ آمیزی کرد. ما در این مقاله درمورد نحوه رنگ آمیزی ساختمان های نوساز و نکات موجود در رابطه با آن توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید