آموزش نحوه پاک کردن رنگ روی ماشین در چهار مرحله

بهترین راه برای پاک کردن رنگ از نمای بیرونی خودرو به شرایط مختلفی بستگی دارد. یادگیری راه های متفاوت و مختلفی که برای پاک کردن رنگ از روی ماشین موجود است می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید که بهترین راه برای شما کدام است. هنگامی که یک وسیله نقلیه به یک شیئ یا هر چیز دیگری که رنگ آمیزی شده باشد کشیده می شود، ضمن ایجاد خراش، نوعی انتقال رنگ نیز در محل خراشیدگی اتومبیل اتفاق می افتد. نحوه پاک کردن رنگ روی ماشین چیزی است که همه مالکان اتومبیل در طول زندگی خود تا حدی با آن درگیر هستند. در مواردی که خراش عمیق تر باشد، این کار می بایست به یک فرد حرفه ای سپرده شود. خراش های انتقال دهنده رنگ حاصل از نیروهای مالشی هستند که بین دو سطح رنگ شده ایجاد می شوند. در این حالت، رنگ یک سطح به سطح دیگر منتقل می شود.

راه های پاک کردن رنگ از روی ماشین

راه های پاک کردن رنگ از روی ماشین

  1. حذف رنگ به روش مکانیکی: اکثر گاراژها با استفاده از یک پاک کننده خودکار رنگ، از شر رنگ روی ماشین خلاص می شوند. می توان با استفاده از اسپری شیمیایی با قدرت بالا، یا سنباده ای که به سادگی رنگ را از بین می برد این کار را انجام داد .

  1. حذف رنگ به روش شیمیایی: از پاک کننده های رنگ شیمیایی می توان برای پاک کردن رنگ از خودرو، بدون آسیب رساندن به بدنه خودرو استفاده کرد. ممکن است مجبور شوید قسمتی از ماشین را که می خواهید رنگ آن را پاک کنید را جدا کنید، در غیر این صورت ممکن است بسیار کار سخت شود .
  1. حذف رنگ به صورت دستی: استفاده از روش‌های دستی نیاز به کار بیشتری دارد. رایج ترین روش موجود، استفاده از کاغذ سنباده است. برای جدا کردن لایه های رنگ به صورت دستی نیز می توانید از لایه بردار رنگ استفاده کنید. اما اگر ماشین کلاسیکی دارید که ممکن است با روش‌های خشن مانند لایه بردارهای شیمیایی آسیب ببیند، احتمالاً این بهترین راه است.

ملزومات حذف رنگ خودرو

ملزومات حذف رنگ خودرو

سطوح شیشه ای، از جمله تمام پنجره ها و آینه های جانبی را بپوشانید. همچنین باید از چرخ‌ها و سپرها، درپوش‌های درب و سایر موارد اطراف خودرو که ممکن است تحت تأثیر نوار لایه بردار رنگ قرار گیرند، محافظت کنید. فرآیند پاک کردن رنگ از ماشین خود را با سنباده زدن شروع کنید. این کار در مواردی مفید است که سطح ماشین آسیب دیده باشد و رنگ روی خراش یا فرورفتگی اضافه شده باشد. اکنون آماده حذف رنگ هستید. بیشتر دستگاه‌های پاک‌کننده رنگ در قوطی‌های اسپری عرضه می‌شوند. برای اینکه بهترین نتیجه را به دست آورید، نوار لایه بردار رنگ را با حرکات یکنواخت از بالا به پایین حرکت دهید. بعد از گذشت نیم ساعت یا بیشتر، نوار حذف رنگ را بردارید. ابتدا از یک سوهان رنگ استفاده کنید تا تمام رنگ باقیمانده در محل را بتراشید و سپس با استفاده از پارچه یا اسفنج، روی آن ناحیه را تمیز کنید.

نکات ترمیم رنگ در نحوه پاک کردن رنگ روی ماشین

نکات ترمیم رنگ در نحوه پاک کردن رنگ روی ماشین

دو نوع رنگ مختلف وجود دارد: فلزی و تخت، رنگ فلزی  دارای رگه های کوچک براق و درخشان یا طلق نسوز در آن است. اگر  خودروی شما دارای رنگ فلزی است، باید از هر نوع محصول ساینده خودداری کنید. اگر رنگ روی خودرو به شدت آسیب دیده یا محو شده است، به احتمال زیاد نیاز به استفاده از ترکیب مالشی دارید. برای بازگرداندن درخشش سطح بدنه، از موم تمیزکننده یا پولیش غیر ساینده استفاده کنید. در صورت آسیب رساندن به لایه شفاف، به احتمال زیاد نیاز به اسپری مجدد دارید. پس از اتمام کار با استفاده از یک پاک کننده، آن را بشویید مقداری موم خالص  را به بدنه خودرو بمالید و اطمینان حاصل کنید که موم حاوی مواد ساینده نیست. این کار به رنگ شما ظاهری تازه می بخشد.

نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه ماشین

نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه ماشین

مرحله ۱: قبل از اینکه رنگ را از روی شیشه ماشین پاک کنید، ابتدا باید بررسی کنید که بر پایه آب است یا روغن، بررسی نوع رنگ، روش تمیز کردن را مشخص می کند. یک روش بسیار ساده با استفاده از شوینده مایع بر پایه آب وجود دارد. در ضمن برای رنگ روغنی دو روش وجود دارد که عبارتند از روش WD-40 و روش استون.

مرحله ۲: یک محلول صابونی با استفاده از یک شوینده مایع بر پایه آب درست کنید. این کار باعث نرم شدن رنگ روی سطح و جلوگیری از خراشیدگی در هنگام پاک‌کردن رنگ می شود. هنگامی که آن را آماده کردید، یک اسفنج بردارید، آن را در محلول فرو کنید و محلول را روی مناطق رنگ شده بمالید.

مرحله ۳: این محلول را به طور کامل پاک نمی کند، اما به آسان تر کردن مرحله زیر کمک می کند. پس از استفاده از محلول، زمان خراشیدن رنگ است. برای پنجره های غیر رنگی، می توانید از تیغ مخصوص رنگ زدایی استفاده کنید. برای پنجره های رنگی، باید از چاقوی بتونه ای پلاستیکی استفاده کنید. هنگام تراشیدن رنگ، باید این کار را با دقت انجام دهید، تیغه یا چاقوی بتونه را به صورت زاویه دار گرفته و لبه آن را با رنگ روی سطح قرار دهید. سپس آن را به سمت رنگ فشار دهید و تنها با استفاده از یک جهت آن را با حرکات طولانی تراش دهید و بعد از هر ضربه آن را بلند کنید. باید از تراشیدن به جلو و عقب خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خراش شود.

مرحله ۴: در نهایت، ناحیه ای را که روی آن کار کرده اید، به طور کامل با مواد شوینده مایع مبتنی بر آب بشویید. با این کار از شر رنگ های باقی مانده خلاص می شوید و پنجره کاملا تمیز می شود.

تماس با ما

جمع بندی

بنابراین دفعه بعد که از رنگ یا اسپری رنگ استفاده کردید یا به طور تصادفی در حین تعمیر رنگ بدنه ماشین خود ، بیش از حد از اسپری رنگ بر روی آن استفاده کردید، نحوه پاک کردن رنگ روی ماشین را میدانید و آگاهی دارید چگونه رنگ را از روی شیشه های ماشین به طور بی نقصی پاک کنید. فقط به ابزارهای لازم و محصولات تمیز کننده مناسب برای پاک کردن رنگ و کمی احتیاط احتیاج دارید تا یکبار دیگر ماشین خود را شر هرگونه لکه مزاحمی بر روی آن نجات دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید