آموزش پاک کردن رنگ روی شیشه

رنگ آمیزی ساختمان کاری بسیار ساده است که نتیجه ای دلپذیر را به همراه دارد؛ اما گاهی اوقات ممکن است رنگ ها از ما سرپیچی کنند و بر روی سطوحی مانند شیشه بریزند. در این صورت باید هرچه سریع تر و با استفاده از روشی مناسب، رنگ ها را از روی سطح شیشه پاک کنید در ادامه مطلب قصد داریم آموزش روش های آسان پاک کردن رنگ روی شیشه را با تمام جزئیات در اختیارتان قرار دهیم. برای خواندن ادامه مطلب مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روش اول: استفاده از سرکه و آب

مواد لازم:

۱- سرکه سفید

۲- آب

۳- دستمال نرم و تمیز

۴- قابلمه

۵- اجاق گاز

۶- شیشه پاک کن

روش کار:

۱) جوشاندن سرکه و آب: حدود ۳ قاشق غذاخوری آب را که معادل با ۴۴ میلی لیتر آب است، به همراه ۳ قاشق غذاخوری معادل با ۴۴ میلی لیتر سرکه را در یک قابلمه با انداره ای مناسب، بجوشانید. مراقب نکات ایمنی باشید. حتماً دستکش در دست داشته و در صورت نیاز از ماسک استفاده کنید تا از هر گونه آسیبی در امان باشید و اتفاقی برایتان رخ ندهد.

آموزش روش های آسان پاک کردن رنگ روی شیشه

۲) آغشته کردن پارچه به سرکه: در ادامه لازم است با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم، محلولی که سرد شده است را بر روی شیشه های پنجره بمالید. با این کار، رنگ ها شروع به نرم شدن می کنند و شل خواهند شد. در ادامه پاک کردن آن بسیار ساده تر از سابق است و زحمت چندانی نمی خواهد.

۳) پهن کردن حوله زیر شیشه ها: از آن جایی که قصد داریم تمام رنگ ها را به سمت پایین اسکراب کنیم و از بین ببریمشان، لازم است یک پارچه یا حوله را زیر شیشه های خود پهن کنید تا در صورتی که مقداری از رنگ ها یا محلول ساخته شده به سمت پایین ریختند، به راحتی قابل جمع آوری باشند.

۴) از بین بردن کامل رنگ با اسکراب: حال که رنگ های موجود بر روی شیشه آرام آرام شل شده اند، لازم است با استفاده از یک پارچه یا فرچه نرم، به اسکراب کردن آن بپردازید و سعی کنید که تمام قسمت های رنگی را به طور کامل از بین ببرید تا شیشه خالی از هر گونه رنگ یا اثری از آن بشود. همچنین در صورت نیاز می توانید از پارچه ای زبر تر نیز برای این کار کمک بگیرید.

۵) شستن کامل پنجره ها: در ادامه آموزش روش های آسان پاک کردن رنگ روی شیشه، لازم به ذکر است که پس از اسکراب کامل شیشه ها و از بین بردن تمام لکه های رنگ، حال نوبت به شستن شیشه می رسد. شما می توانید با استفاده از یک شیشه پاک کن و دستمال نرم، به پاک کردن شیشه بپرادازید. همچنین بسیاری از افراد روزنامه را به پارچه های نرم ترجیح می دهند. روزنامه ممکن است بر روی شیشه خط بیندازد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از یک دستمال نرم و تمیز است.

تیغ برای پاک کردن رنگ

روش دوم: استفاده از تیغ برای پاک کردن رنگ

مواد لازم:

۱- صابون

۲- آب

۳- اجاق گاز

۴- تیغ مناسب و صاف

۵- ظرف مناسب

۱) تهیه آب و صابون: در ادامه آموزش روش های آسان پاک کردن رنگ روی شیشه، قصد داریم برای پاک کردن رنگ های سخت و ماندگار از روی شیشه استفاده از چند روش پاک کننده رنگ را به شما پیشنهاد کنیم. در مرحله اول شما به مقداری آب و صابون احتیاج دارید که حرارت ملایمی نیز داشته باشند.

۲) قرار دادن حوله یا دستمال بزرگ زیر شیشه ها: در ادامه یک دستمال را زیر شیشه ها قرار دهید تا جمع آوری محلول یا رنگ ها ساده تر شود.

۳) اعمال محلول آب و صابون: محلول آب و صابون را بر روی شیشه های رنگی بمالید. این کار رنگ ها را شل می کند و موجب کنده شدن آسان تر آن ها می شود. همچنین هنگامی که از تیغ بر روی شیشه ها استفاده می کنید، این محلول مانع خراشیده شدن شیشه می شود و تنها رنگ را از بین خواهد برد‌.

۴) استفاده از تیغ: در این مرحله مراقب باشید که کودکی در اطراف شما حضور نداشته باشد تا خطری آن را تهدید نکند؛ زیرا نوبت به استفاده از تیغ می رسد. تیغ را با زاویه ۴۵ درجه در دستان خود نگه دارید و از یک سمت به سمت دیگر شیشه با احتیاط زیاد آن را بر روی رنگ ها بکشید.

  • مراقب باشید که تیغ شما صاف باشد و هیچ گونه فرو رفتگی ای نداشته باشد.
  • تیغ را کاملاً صاف بر روی شیشه بکشید و مانع از کج شدن آن در دستانتان شوید.
  • برای اینکه شیشه شما آسیب نبیند و خراشی بر رویش نیفتد، مراقب باشید تا زاویه تیغ را نسبت به زاویه ای که در شروع کار گرفته بودید، تغییر ندهید.
  • انقدر تیغ زدن بر روی رنگ های موجود بر روی شیشه را ادامه دهید تا به طور کامل از بین بروند و شاهد سطحی خالی از هرگونه رنگ باشید.

۵) شست و شوی کامل شیشه: در ادامه نیز لازم است شیشه را به طور دایره ای و با استفاده از یک پارچه تمیز و مقداری شیشه پاک کن، تمیز کنید تا تمام اثرات باقی مانده رنگ و خرده های آن از روی شیشه پاک شود و شاهد نتیجه بی نظیری در انتهای کار خود باشید. فراموش نکنید که پس از اتمام کار تیغ را در جای امنی قرار دهید تا به دست کودکان عزیزتان نیفتد.

استفاده از تیغ:

پاک کردن رنگ روی شیشه

مراحل پاک کردن رنگ از روی شیشه عبارتند از:

۱- به آرامی رنگ اضافی را با یک لیسه پلاستیکی یا کارت اعتباری قدیمی از سطح شیشه جدا کنید.

۲- مقدار کمی الکل یا استون را روی یک پارچه تمیز و نرم بریزید و سطح را تمیز کنید.

۳- پس از پاک شدن رنگ، شیشه را با شیشه پاک کن و پارچه نرم تمیز کنید.

پاک کردن رنگ از روی شیشه ماشین

برای پاک کردن رنگ از شیشه ماشین به وسایل و مواد زیر نیاز دارید.

  • تیغ یا سوهان
  • الکل یا استون
  • پارچه میکروفیبر یا اسفنج نرم
  • شیشه پاک کن

مراحل حذف رنگ:

۱- با استفاده از یک تیغ تیز، رنگ را از روی ماشین جدا کنید. این کار را به آرامی انجام دهید.

۲- مقداری الکل یا استون به پارچه میکروفیبر بزنید و سطح ماشین را تمیز کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا فرایند پاک کردن رنگ تکمیل شود. با استفاده از حرکات دایره ای، اسفنج یا پارچه میکروفیبر را بر روی سطح شیشه بمالید.

۳-  در آخر، مقداری شیشه پاک کن به پارچه میکروفیبر بزنید و شیشه ماشین را تمیز کنید.

۴- در صورت نیاز می‌توانید ماشین را با آب بشویید و خشک کنید.

هنگام استفاده از الکل یا استون، پوشیدن دستکش و لباس کار در مکانی با تهویه مناسب ضروری است. قبل از شروع فرآیند، یک منطقه کوچک و نامحسوس را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به شیشه آسیب نمی‌رساند.

پاک کردن رنگ روغنی از روی شیشه

برای تمیز کردن رنگ روغنی از شیشه به مواد زیر نیاز دارید:

– تیغ

-۴۰WD یا تینر رنگ

– دستمال پارچه ای یا کاغذی

– شیشه پاک کن

مراحل پاک کردن رنگ روغن:

۱- رنگ روغنی را از روی شیشه جدا کنید. بهترین وسیله برای این کار، تیغ است.

۲ WD40- یا تینر رنگ را روی یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی بریزید.

۳- به آرامی ناحیه آسیب دیده را با پارچه یا دستمال کاغذی مالش دهید، مطمئن شوید که تمام سطح آن پوشیده شده است.

۴٫- اجازه دهید تا محلول چند دقیقه بماند تا رنگ حل شود.

۵٫ برای پاک کردن رنگ، از لبه های ناحیه آسیب دیده، از تیغ بزرگ یا لیسه استفاده کنید. مراقب باشید که شیشه خراش نبیند.

۶- شیشه را با شیشه پاک کن و پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

جمع بندی

در این مقاله به نحوه پاک کردن رنگ روی شیشه پرداختیم. برای پاک کردن رنگ از روی شیشه، سه روش وجود دارد که شامل استفاده از تیغ، سرکه و آب به همراه الکل یا استون می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزاتن هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

بهترین روش برای پاک کردن رنگ روی شیشه کدام است؟

استفاده از تیغ، سرکه و آب، الکل و استون، از جمله روش‌های محبوب برای جدا کردن رنگ از روی شیشه است.

بهترین پارچه برای پاک رنگ روی شیشه کدام است؟

پارچه پنبه ای و پارچه میکروفیبر به همراه دستمال کاغذی، جزو بهترین پارچه‌های مورد استفاده در پاک کردن رنگ روی شیشه به حساب می‌آید.

برای پاک کردن رنگ روغنی از روی شیشه، چه موادی مناسب است؟

استفاده از اسپری WD40 یا تینر.

ممکن است شما دوست داشته باشید