همه چیز درباره رنگ کناف سقف و انواع آن

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ، سقف آن است. سقف خانه شما، نقش بسیار مهمی در زیبایی و دکوراسیون خانه شما دارد. به همین خاطر ارزش این را دارد که برای سقف خانه خود کمی وقت بگذارید. یکی از راه های زیبا تر کردن سقف خانه، استفاده از کناف و رنگ است. ما در این مقاله همه چیز درباره رنگ کناف سقف توضیح داده ایم تا شما بیشتر با آن آشنا شوید.

انواع کناف سقف

همه چیز درباره رنگ کناف سقف

  1. کناف پاپ

پاپ در واقع مخفف گچ پلاستر پاریس است. این گچ بسیار مقرون به صرفه است و قالب گیری بسیار آسانی دارد. به همین خاطر برای کناف سقف، محبوبیت بسیار زیادی دارد. تنها مشکل این مدل گچ، دوام نسبتا پایین آن در مقایسه با دیگر مدل ها است.

  1. کناف کاذب گچی

سقف کاذب گچی، یکی از مدل های با دوام و بسیار مقاوم در برابر آتش است که به شکل تخته های با اندازه های مختلف تولید می شود. این مدل دارای انواع رنگ های متنوع و اشکال منحصر به فرد است.

  1. سقف PVC

برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف بدانید، خوب است بگوییم که یکی از مدل های آن، مدل PVC است. این مدل از پلی وینیل کلراید که یک ماده مصنوعی مقرون به صرفه می باشد، ساخته شده است. این مدل در برابر رطوبت و حرارت مقاومت خوبی دارد.

  1. چوبی

این مدل همان طور که از اسمش پیداست، از نوار های چوبی ساخته می شودو همچنین بسیار شیک به نظر می رسد اما تنها مشکلی که دارد، هزینه نگهداری بالای آن است.

  1. فلزی

این مدل از کاشی های قلع استفاده می کند و جلوه ای جذاب به اتاق می دهد. مدل های فلزی معمولا در رنگ های مختلف و با روکش براق یا مات ارائه می شوند.

  1. آلومینیم

برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید ، خوب است بگوییم که یکی از مدل های محبوب، مدل های آلومنیمی هستند. آلومینیم وزن کمی دارد و به هزینه کمتری نیاز دارد.

  1. فولادی

سقف های فولادی ضد زنگ هستند و امروزه بیشتر رواج دارند. این مدل برای تزیین از ورق های فلزی استفاده می کند.

  1. پارچه ای

در این مدل برای پوشاندن سقف از پارچه ای ضخیم و تزئینی استفاده می شود.

  1. کاذب شیشه ای

برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید، خوب است اشاره کنیم که یکی از مدل های محبوب، مدل کاذب شیشه ای است. نگهداری از شیشه سخت است و هزینه زیادی دارد. اما می تواند جلوه ای بسیار زیبا به اتاق شما بدهد.

  1. سیمانی

سیمانی یکی از مدل های محبوبی است که امروزه استفاده می شود. این مدل به خاطر ظاهر تیره و گوتیک خود شناخته می شود.

  1. کاشی

یکی از راه های زیبایی بخشیدن به سقف، استفاده از کاشی های طراحی شده است. کاشی ها امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارند و می توان از آن ها در سقف نیز استفاده کرد. برای نگهداری این کاشی ها در سقف، از یک ماده شیمیایی مخصوص به عنوان دوغاب استفاده می کنند.

رنگ ها و کناف های محبوب برای سقف

همه چیز درباره رنگ کناف سقف

  1. سفید

برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید، خوب است بگوییم که یکی از محبوب ترین رنگ ها برای کناف سقف، رنگ سفید است. رنگ سفید مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال رنگ سفید می تواند نور را منعکس کند و بر میزان نور وارد شده در اتاق تاثیر مثبت بگذارد. همچنین سفید می تواند توهم عمق را ایجاد کند. این توهم می تواند کاری کند که شما سقف را بلند تر از آن چه که هست ببینید. به همین خاطر توصیه می شود که برای سقف های ۱۰ تا ۱۲ فوتی فقط از رنگ سفید استفاده شود.

  1. زرد

برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید و بفهمید که چه رنگی برای سقف بهتر است، خوب است که با رنگ زرد آشنا شوید. رنگ زرد بر خلاف رنگ سفید خود را بیشتر نشان می دهد. به همین خاطر بهتر است که این رنگ را با دیوار هایی که رنگ آرام تری مانند خاکستری یا رنگ های خنثی دیگر دارند ست کنید تا رنگ زرد بهتر بتواند خود را نشان دهد.

تماس با ما

  1. قهوه ای

یکی دیگر از رنگ های بسیار محبوب برای سقف ، رنگ قهوه است. برای این که همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید ، بهتر است که با رنگ قهوه بیشتر آشنا شوید. رنگ قهوه ای به طور کلی اتاق را کوچکتر و دنج تر نشان می دهد. به همین خاطر اگر قصد دارید اتاق راحت تر به نظر برسد، آن را به رنگ قهوه ای در بیاورید.

  1. آبی

یکی دیگر از رنگ های بسیار مناسب برای سقف، رنگ آبی است. رنگ آبی می توان احساس آسمان آبی را به شما بدهد. آبی روشن به باز کردن و گسترده تر کردن فضای بصری اتاق کمک زیادی می کند. البته توجه داشته باشید که رنگ آبی تیره با رنگ آبی روشن تفاوت زیادی دارند. رنگ آبی تیره حس آسمان شب را می دهد و کمی دلگیر تر است.

  1. قرمز

رنگ قرمز را از لحاظ جلب توجه ، می توانیم نقطه مقابل رنگ سفید بدانیم. رنگ قرمز توجه بسیار زیادی را به خود جلب می کند و می تواند به اتاق شما انرژی ببخشد. به خصوص اگر ناحیه ای که قصد استفاده از رنگ قرمز را در آن دارید، نور طبیعی زیادی جذب می کند.

  1. خاکستری

رنگ خاکستری نیز یکی از رنگ های محبوبی است که می توانید از آن استفاده کنید. البته پیشنهاد می کنیم از این رنگ برای یک یا نهایتا دو اتاق از خانه خود استفاده کنید. رنگ خاکستری در صورتی که در فضای مناسب استفاده شود، می تواند حس آرامش را به شما القا کند.

خاکستری

جمع بندی

ما در این مقاله برای این که شما همه چیز درباره رنگ کناف سقف را بدانید ، در مورد جنس سقف ها و رنگ ها صحبت کردیم.متوجه شدیم که کناف می تواند جنس های مختلف مثل چوب، آهن و خیلی از مواد دیگر داشته باشد. همچنین متوجه شدیم که هر کدام از رنگ ها نیز حس خاصی را به شما القا می کنند که می توان با توجه به ویژگی رنگ ها از آن ها برای رنگ آمیزی سقف استفاده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید