نحوه ساخت رنگ نسکافه ای دیوار | بهترین ترکیب رنگ نسکافه ای دیوار

ساخت رنگ نسکافه ای دیوار ساده و آسان است. با ترکیب کردن رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و گل ماش، می‌توانید رنگ نسکافه ای را بسازید. تنها مشکل اصلی اینجا است که باید بدانید چه مقدار رنگ از ترکیب گفته شده را استفاده کنید. به طور مثال در ترکیب رنگ نسکافه‌ ای به چه مقدار رنگ سفید یا مشکی نیاز است. در این مقاله به طور مفصل به نحوه ساخت رنگ نسکافه ای و بهترین ترکیب رنگ نسکافه ای دیوار می‌پردازیم. اگر قصد رنگ آمیزی دیوار، درب‌ها و دکوراسیون داخلی خانه خود به رنگ نسکافه ای را دارید، حتما این مقاله را تا پایان دنبال نمایید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

نحوه ساخت رنگ نسکافه ای

ساخت رنگ نسکافه ‎ای بسیار کار آسانی است. برای درست کردن رنگ نسکافه‌ ای، کافی است که مقداری رنگ سفید، مشکی، گل ماش و قرمز را با یکدیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر شما به دست آید. شاید برای شما سوال باشد که مقدار استفاده از ترکیب رنگ‌های گفته شده برای ساخت رنگ نسکافه‌ ای چگونه است؟ در ادامه با توجه به جدول راهنما می‌توانید رنگ نسکافه‌ ای را بسازید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رنگ شکلاتی و نحوه ساخت آن

جدول نحوه ساخت رنگ نسکافه ای (روش اول)
ترکیب رنگ‌هامقدار
سفیدیک کیلوگرم
مشکی۳ قطره
گل ماشیک قاشق چای خوری
قرمزنصف قاشق چای خوری

روش دوم ساخت رنگ نسکافه ای با استفاده از شاپان انجام می‌شود. به طوری که شما می‌توانید مقداری شاپان را با رنگ سفید ترکیب کنید تا رنگ نسکافه ای مورد نظر شما به دست آید. توجه داشته باشید که به دلیل پایه روغنی بودن شاپان، حتما باید از رنگ روغنی سفید برای ترکیب نسکافه ای مورد نظر استفاده کنید. در جدول زیر مقدار مورد نظر شاپان و رنگ روغنی سفید را به شما خواهیم گفت تا با خیال راحت بتوانید رنگ نسکافه ای دیوار را بسازید.

جدول نحوه ساخت رنگ نسکافه ای (روش دوم)
ترکیب رنگ‌هامقدار
رنگ روغنی سفیدیک کیلوگرم
شاپان قهوه ایبه مقدار نیاز

رنگ نسکافه ای روشن

همانطور که پیشتر گفتیم، برای ساخت رنگ نسکافه ای به رنگ‌های سفید، مشکی، گل ماش و قرمز نیاز دارید. وقتی رنگ نسکافه ای را طبق فرمول رنگ‌های ارائه شده درست کردید، می‌توانید میزان روشنی آن را با اضافه کردن رنگ سفید بیشتر کنید. بنابراین هر چقدر رنگ سفید شما در ترکیب رنگ‌های گفته شده بیشتر باشد، رنگ نسکافه ای  با روشنی بیشتر در آخر خواهد داشت.

در ترکیب رنگ شاپان و رنگ سفید نیز که رنگ نسکافه ای را شکل می‌دهد نیز این نسبت را رعایت کنید. یعنی هر چقدر مقدار رنگ سفید شما در ترکیب با شاپان قهوه ای بیشتر باشد، رنگ نسکافه ای مورد نظر روشن تر خواهد بود.

رنگ نسکافه ای تیره

رنگ نسکافه ای تیره نیز با کم کردن رنگ سفید یا اضافه کردن رنگ مشکی در ترکیب سفید، مشکی، گل ماش و قرمز به دست می‌آید. توجه داشته باشید که با اضافه کردن بیش از حد رنگ مشکی، رنگ نسکافه ای شما تیرگی زیادی به خود خواهد گرفت. بنابراین سعی کنید نسبت و تعادل اضافه کردن رنگ مشکی به ترکیب رنگ نسکافه ای را در نظر بگیرید.

همچنین در ترکیب رنگ روغنی سفید با شاپان قهوه ای نیز این نسبت را در نظر بگیرید. یعنی هر چقدر رنگ سفید روغنی مورد نظر در ترکیب با شاپان قهوه ای کمتر باشد، رنگ نسکافه ای دیوار تیرگی بیشتر خواهد داشت.

ترکیب رنگ نسکافه ای اکریلیک

وقتی شما بدانید که ترکیب رنگ‌های تشکیل دهنده رنگ نسکافه ای چیست، به راحتی می‌توانید در این فرمول را برای انواع رنگ‌های پایه آب یا روغنی به کار ببرید. به طور مثال، برای درست کردن رنگ نسکافه ای اکریلیک، کافی است که رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و گل ماش، از نوع اکریلیک باشد تا بتوانید این رنگ را به دست آورید. فقط در نظر بگیرید که رنگ اکریلیک برپایه آب است. یعنی برای رقیق کردن آن نیاز به آب دارید. بنابراین با اضافه کردن آب به رنگ اکریلیک مورد نظر، می‌توانید رنگ نسکافه ای دیوار مناسبی برای سطوح خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ اکریلیک

رنگ نسکافه ای دیوار

ترکیب رنگ روغنی نسکافه ای

رنگ روغنی یک رنگ پایه حلال است که شما برای رقیق کردن آن، نیاز به تینر یا بنزین دارید. توصیه ما این است که از تینر استفاده کنید تا غلظت مورد نیاز رنگ شما کم و زیاد نشود. با این حال، برای درست کردن رنگ روغنی نسکافه ای، کافی است که رنگ‌های سفید، مشکی، گل ماش و قرمز از نوع روغنی باشد. وقتی رنگ‌های مورد نیاز برای ترکیب رنگ روغنی نسکافه ای را خریداری کردید، می‌توانید آن‌ها را به مقدار نیاز با یکدیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر شما به دست آید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ روغنی

رنگ روغنی نسکافه ای روشن

همانطور که اشاره کردیم، رنگ روغنی نسکافه ای با استفاده از رنگ‌های سفید روغنی، مشکی روغنی، قرمز روغنی و گل ماش روغنی با تینر به دست می‌آید. برای اینکه رنگ روغنی نسکافه ای شما روشنایی بیشتری داشته باشد، مقدار رنگ سفید روغنی را بیشتر در نظر بگیرید. در صورتی که رنگ سفید بیشتری در اختیار ندارید، می‌توانید مقدار قطرات اضافه شده رنگ مشکی به ترکیب فوق را کمتر در نظر بگیرید. 

ترکیب رنگ نسکافه ای پلاستیک

اگرچه رنگ پلاستیک تولید شده در خارج از ایران، کیفیت بیشتری نسبت به رنگ‌های اکریلیک و روغنی دارد اما در کشور ما برعکس است. یعنی رنگ پلاستیک کیفیت پایین‌تری از نظر جنس رنگ، دوام، مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. از طرفی رنگ پلاستیک تولید شده در ایران قابل شستشو نیست. با این حال، نداشتن بوی آزاردهنده نسبت به سایر رنگ‌ها، مهم‌ترین مزیت رنگ پلاستیک است. 

اگر همچنان تمایل به ساخت رنگ نسکافه ای دیوار با رنگ پلاستیک دارید، حتما باید مقداری آب در کنار دست خود داشته باشد. همچنین باید رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و گل ماش از نوع پلاستیک باشند تا بتوانید رنگ نسکافه ای پلاستیک را درست کنید. در نهایت پس از درست کردن رنگ نسکافه ای از نوع پلاستیک، می‌توانید آن را بر روی سطوح مورد نظر پیاده نمایید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ پلاستیک

ترکیب رنگ نسکافه ای برای چوب

برای اینکه بتوانید رنگ نسکافه ای مناسب چوب را درست کنید، دو راه پیش روی شما وجود دارد. ابتدا ترکیب رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و گل ماش است و دوم استفاده از ترکیب رنگ سفید و شاپان قهوه‌ای مخصوص چوب. هر کدام از روش‌ها، کیفیت خوبی دارند اما پیشنهاد ما این است که از ترکیب شاپان قهوه ای با رنگ سفید استفاده کنید. زیرا شاپان علاوه بر نو کردن سطح چوبی شما، سازگاری بیشتری با محصولات چوبی دارد. فراموش نکنید که برای کم کردن میزان تیرگی یا روشنی رنگ نسکافه ای چوب به این روش، مقدار رنگ سفید را کم یا زیاد کنید.

ترکیب رنگ کرم نسکافه ای

وقتی قرار است که رنگ کرم نسکافه ای را درست کنید، کافی است که همان رنگ‌های مورد نیاز برای رنگ نسکافه ای شامل سفید، مشکی، گل ماش و قرمز را در اختیار داشته باشید. با این تفاوت که مقدار رنگ سفید و گل ماش بیشتر از سایر رنگ‌ها باشد. منظور از بیشتر بودن این دو رنگ در ترکیب رنگ نسکافه ای این است که گل ماش دو برابر و رنگ سفید به مقدار نیاز استفاده شود. اینگونه می‌توانید رنگ کرم نسکافه ای را به دست آورید.

طیف رنگ نسکافه ای دیوار

بیشتر مردم دوست دارند تا دیوار خود را به رنگ نسکافه ای در بیاورند اما شاید اطلاع نداشته باشند که چگونه می‌توان رنگ نسکافه ای دیوار را درست کنند. نحوه درست کردن رنگ نسکافه ای دیوار در پاراگراف‌های بالا به آن اشاره شد. یعنی طیف اصلی رنگ نسکافه ای دیوار شامل رنگ‌های سفید، مشکی، گل ماش و قرمز است. با این تفاوت که شما می‌توانید برای درست کردن آن از دو روش دستی و ماشینی استفاده کنید.

روش دستی یعنی ترکیب کردن طیف رنگ‌ها با یکدیگر که خودتان می‌توانید در خانه انجام دهید. مشکل این روش در ثابت نبودن روشنی یا تیرگی رنگ است. یعنی ممکن است هر بار که رنگ را درست می‌کنید، یک طیف مختلفی ایجاد شود. این مشکل برای زمانی که شما رنگ کم می‌آورید، بیشتر نمایان می‌گردد.

برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید طیف رنگ نسکافه ای دیوار را با استفاده از ترکیب رنگ کامپیوتری یا ماشینی به دست آورید. فروشگاه اینترنتی مینیاتور با در اختیار داشتن دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری می‌تواند رنگ نسکافه ای دیوار شما را در کمتر از ۵ دقیقه بسازد. وقتی رنگ ساخته شد، یک کد در اختیار شما قرار داده می‌شود تا در صورت نیاز به طیف رنگ ساخته شده، رنگ مورد نیاز ساخته گردد. این روش باعث می‌شود که رنگ شما هر بار پس از ساخته شدن، یکدست باشد.

رنگ نسکافه ای روشن برای دیوار

اگر رنگ نسکافه ای دیوار به صورتی دستی توسط خود شما درست شد، باید به تیرگی یا روشنی آن توجه کنید. هر چقدر رنگ‌ سفید اضافه شده به ترکیب رنگ نسکافه ای بیشتر باشد، رنگ شما روشن تر خواهد بود. در صورتی که رنگ‌های تیره در ترکیب شما بیشتر باشد، قاعدتا رنگ خروجی شما تیره تر می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که رنگ نسکافه ای روشن برای دیوارهایی مناسب است که نور ورودی کمتری به محیط شما وارد می‌گردد. 

رنگ کرم نسکافه ای دیوار

اگر ترکیب رنگ نسکافه ای را به خوبی بلد باشید، حتما می‌دانید که برای درست کردن رنگ کرم نسکافه ای دیوار، باید مقدار رنگ‌های سفید و گل ماش بیشتری در ترکیب خود به کار ببرید. این کار باعث می‌شود که رنگ نهایی شما، بیشتر به کرم نزدیک باشد. رنگ کرم نسکافه ای یک نوع رنگ کلاسیک- مدرن است که برای متعادل کردن خانه گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد. زیرا رنگ کرم یک رنگ کلاسیک است و در آن طرف، رنگ نسکافه ای به عنوان یک رنگ مدرن شناخته می‌شود.

رنگ نسکافه ای دیوار پذیرایی

دیوار پذیرایی همیشه به عنوان دیوار مهمانی یا دیواری که قرار است پذیرای مهمانان خانه باشد، شناخته می‌شود. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های روشن، ملایم، متعادل و همسو با طبیعت، بهترین انتخاب برای دیوار پذیرایی است. یکی از رنگ‌های جذاب و دیدنی برای دیوار پذیرایی، رنگ نسکافه ای است. این رنگ به دلیل دارا بودن موتیف ملایم و همسو با طبیعت، بهترین انتخابی است که می‌توانید برای دیوار پذیرایی داشته باشید. زیرا هم نور طبیعی و مصنوعی را منعکس می‌کند و هم باعث می‌شود محیط شما بزرگتر از آن چیزی که هست نشان داده شود.

رنگ نسکافه ای دیوار

رنگ نسکافه ای در حیاط

شاید شما یادتان نباشد ولی قدیمی‌ترها می‌گفتند از هر ۱۰ خانه در یک خیابان، ۸ تای آن‌ها در حیاط خود را به رنگ کرم رنگ‌آمیزی کرده‌اند. رنگ کرم یک رنگ کلاسیک است که در دنیای مدرن امروز، رنگ نسکافه‌ ای بهترین جایگزین برای آن به حساب می‌آید. زیرا به عنوان یک رنگ مدرن که شباهت زیادی به رنگ کرم دارد، شناخته می‌شود. بنابراین استفاده از رنگ نسکافه ای برای در حیاط، می‌تواند ورودی خانه شما را شاد و روشن نشان دهد.

رنگ نسکافه ای دیوار اتاق خواب

شاید تصور کنید که رنگ نسکافه ای در میان جوانان طرفدار آنچنانی ندارد اما این گونه نیست. زیرا برخی از جوانانی که در دهه چهارم زندگی خود هستند، تمایل زیادی به رنگ نسکافه ای دارند.

با این حال، افراد بالای ۴۰ سال تمایل بیشتری به رنگ نسکافه ای دارند. زیرا هم فضای شادی را به وجود می‌آورد و هم می‌تواند آرامش‌بخش روح و روان آن‎‌ها باشد. بنابراین افراد بالای ۴۰ سال تمایل بیشتری برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب خود به رنگ نسکافه ای دیوار دارند. هر چند این قانون ثابت نیست و بسته به تمایلات شخصی می‌تواند تغییر کند.

رنگ نسکافه ای برای در اتاق

اولین گزینه برای رنگ درب اتاق که به ذهن اغلب افراد می‌رسد، رنگ قهوه ای است. شاید دلیل اصلی آن متریال چوب در‌ها باشد که بیشتر افراد به رنگ قهوه‌ای آن را می‌شناسند. به مرور با گذشت زمان و در دنیای مدرن، بسیاری از افراد تمایل کمتری به استفاده از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای برای در اتاق دارند. به طوری که خیلی‌‎ها بر این باورند که رنگ نسکافه‌ای هم جایگزین رنگ قهوه‌ای است و هم می‌تواند چندین پله جلوتر از قهوه‌ای، محیط را متعادل کند. بنابراین رنگ نسکافه‌ای در اتاق، برای خانه‎هایی که دیوار نسبتا تیره‌ای دارند، پیشنهاد می‌شود.

رنگ چوب نسکافه ای روشن

برای درست کردن رنگ چوب نسکافه ای روشن، کافی است که مقدار رنگ سفید ترکیب شده با شاپان قهوه‌ای، بیشتر از حد معمول باشد. این اتفاق باعث می‎شود که رنگ نسکافه ای دیوار شما روشن‌تر به نظر برسد. روشن بودن رنگ چوب نسکافه‌ای زمانی کارساز است که شما با یک محیط نسبتا تیره مواجه هستید یا پرده‌های خانه شما تیره هستند. اینجاست که ما توصیه می‌کنیم که وسایل چوبی دکوراسیون را به رنگ نسکافه‎ای روشن دربیاورید.

رنگ نسکافه ای چوب مبل

این تصور که اغلب خانه‌های ایرانی دارای مبلمان به رنگ قهوه‌ای هستند، احتمالا تصور درستی است. دلیل آن نیاز به یک بررسی جامع دارد ولی در مرحله اول باید پذیرفت که ایرانی‌ها، خواسته یا ناخواسته، بیشتر از مبلمان قهوه‌ای استفاده می‌کنند. با این حال، چند سالی است که مبلمان به رنگ نسکافه‌ای به عنوان یک رنگ ترند مطرح می‎شود. به همین خاطر شرکت‌های مبل سازی نیز تمایل بیشتری به استفاده از رنگ نسکافه‎ای چوب مبل دارند. یعنی چوب مبل را به رنگ نسکافه‌ای انتخاب می‌‎‎کنند. این رنگ برای مبلمان تیره با رنگ قهوه‌ای نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ چوب

خرید رنگ، چسب و ابزارآلات

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه ساخت رنگ نسکافه ای دیوار و ویژگی‌های آن پرداختیم. برای درست کردن رنگ نسکافه ای، کافی است که رنگ‌های سفید، مشکی، گل ماش و قرمز را به یکدیگر ترکیب کنید. همچنین به رنگ خود نیز توجه کنید که از نوع روغنی است یا اکریلیک و پلاستیک. مثلا رنگ روغنی پایه حلال است و با تینر یا بنزین رقیق می‎شود. در حالی که رنگ اکریلیک و پلاستیک پایه آب است و برای رقیق کردن آن به مقداری آب نیاز دارید. در نتیجه ساخت رنگ نسکافه ای روغنی، پلاستیک و اکریلیک، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و شما باید به حلال و کیفیت هر کدام از انواع رنگ توجه کنید.

سوالات متداول

نحوه ساخت رنگ نسکافه ای چگونه است؟

برای ساخت رنگ نسکافه ای، از ترکیب رنگ سفید، مشکی، گل ماش و قرمز استفاده کنید.

برای ساخت رنگ نسکافه ای روشن چه اقداماتی باید انجام داد؟

رنگ نسکافه ای روشن زمانی به دست می‌آید که مقدار رنگ سفید به کار برده شده در ترکیب، بیشتر از حد معمول باشد.

رنگ کرم نسکافه‌ ای چگونه ساخته می‌شود؟

ترکیب رنگ کرم نسکافه ای، همان ترکیب درست کردن رنگ نسکافه ای است. یعنی برای درست کردن رنگ کرم نسکافه ای، نیاز به رنگ‌های سفید، قرمز، مشکی و گل ماش دارید. با این تفاوت که مقدار استفاده از رنگ گل ماش بیشتر از حد معمول باشد. 

بهترین محیط برای رنگ نسکافه ای دیوار کجا است؟

رنگ نسکافه ای برای اغلب محیط‌های داخلی و بیرونی خانه مناسب است، اما پیشنهاد ما این است که رنگ نسکافه ای را برای پذیرایی استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید