آموزش نحوه کار با چسب سنگ در موقعیت ‌های مختلف

سنگ ها یک متریال تزئینی عالی برای محوطه سازی هستند، فرقی ندارد شن بادامی باشد یا سنگ‌ های صیقلی رودخانه یا تخته سنگ ‌های کوچک. البته باید نحوه کار با چسب سنگ برای به هم چسباندن آن ها را بلد باشید. شما باید چسب خود را بر اساس اندازه سنگ ها انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، انواع سنگ و چگونگی استفاده کردن از چسب بر اساس اندازه آن ها را بررسی کرده ایم. همچنین نکاتی که هنگام کار باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید را مطرح کرده ایم.

چسباندن سنگ های بزرگ با چسب ساختمانی

  1. برای شروع کار باید سنگ ها را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شوند. همچنین می توانید با استفاده از جارو یا قلم موی سفت، هرگونه کثیفی و آلودگی سطحی را از روی آن پاک کنید. اگر ترجیح می دهید به جای چسب ساختمانی از ملات استفاده کنید، اجازه دهید سنگ ها مرطوب بمانند.
  2. در گام بعدی، کار با چسب سنگ آغاز می شود. یک لایه ضخیم از آن را روی یکی از سنگ ها بمالید. سعی کنید که این لایه را به صورت مارپیچ روی یکی از سنگ ها بمالید. برای نتیجه بهتر، چسبی را انتخاب کنید که برای کار های سنگ تراشی طراحی شده است.
  1. سنگ دوم را مستقیما روی چسب قرار دهید و فقط کمی تکان دهید تا در جای خود قرار بگیرد. برای پخش کردن چسب، سنگ دوم را نچرخانید یا نلغزانید. سنگ ها را حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به هم فشار دهید، سپس در صورت نیاز، از سیم یا طناب برای نگه داشتن سنگ ها روی هم تا زمانی که چسب خشک می شود، استفاده کنید. (طناب را دور دو سنگ روی هم بپیچید تا سنگ ها از جای خود تکان نخورند.)

چسباندن سنگ های متوسط با بتونه اپوکسی و رزین اپوکسی

چسباندن سنگ های متوسط

  1. برای شروع کار با چسب سنگ اگر سنگ هایی که در اختیار دارید صیقلی هستند، سطح آن ها را سنباده بکشید. یک تکه کاغذ سنباده درشت را بردارید و آن را به سمت جلو و عقب بر روی مناطقی که سنگ ها به هم چسبانده می شوند، بکشید. اگر سنگ ها از قبل سطح ناصافی دارند، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.
  2. خاک و آلودگی را از روی آن ها پاک کنید. با یک قلم مو یا برس سفت هرگونه کثیفی سطح را از بین ببرید، سپس از آب برای تمیز کردن گرد و غبار باقی مانده و زباله از سطح سنگ استفاده کنید. قبل از ادامه چسب کاری، اجازه دهید سنگ ها کاملا خشک شوند.
  3. بتونه اپوکسی و رزین اپوکسی بهترین گزینه برای چسباندن این اندازه سنگ است. می توانید از هر دو نوع استفاده کنید، اما رزین برای سنگ های مسطح و بتونه برای سنگ های ناهموار بهتر است. در ادامه روند کار با هر یک آمده است:
  • رزین اپوکسی: برای کار با چسب سنگ از نوع رزین باید دو بخش مایعی که دارد را در یک ظرف یکبار مصرف با یک چوب مخلوط کنید. بعد هم بلافاصله آن را روی یکی از سنگ ها بمالید. برای اینکه رزین اپوکسی سفت شود، سنگ ها را حداقل ۳۰ ثانیه کنار هم نگه دارید.

خرید محصول

  • بتونه اپوکسی: این چسب هم از دو بخش تشکیل شده که باید با دست ورز دهید تا رنگ های جداگانه کاملا با هم ترکیب شوند و به رنگ جدید تبدیل شوند. یک لایه بتونه با ضخامت متوسط ​​را روی یکی از سنگ ها فشار دهید، سپس سنگ دیگر را فشار دهید. سنگ را در جای خود برای حداقل ۳۰ ثانیه نگه دارید.
  1. بسته به اندازه و شکل سنگ‌ ها، از نوار لاستیکی، سیم فلزی یا گیره استفاده کنید تا سنگ ‌ها به مدت یک تا چند ساعت ثابت بمانند. کار با اپوکسی آسان است و فقط باید تا زمانی که کامل به هم نچسبیده اند از جابجا کردن یا تغییر مکان سنگ ها خودداری کنید.

کار با چسب سنگ فوری برای سنگ های کوچک

کار با چسب سنگ فوری

  1. سنگ ها را بشویید و صبر کنید تا خشک شوند. مطمئن شوید که هر گونه کثیفی و آلودگی سطحی را از روی سنگ ها پاک کرده اید تا شاهد چسبندگی خوبی بعد از کار باشید. اگر سنگ‌ ها هنوز مرطوب باشند، چسب فوری سنگ سریع‌ تر از حد معمول سفت می شود.
  2. در این مرحله از کار با چسب سنگ روی هر سطح سنگ مدنظر خود کمی چسب در حد یک نقطه قرار دهید. برای بهترین نتیجه، چسب فوری ای را انتخاب کنید که به طور خاص برای استفاده بیرونی طراحی شده است. از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید تا چسب روی پوستتان اثر نگذارد. سنگ ها را تقریباً ۳۰ ثانیه به هم فشار دهید تا چسب سفت شود. چسب فوری سنگ خیلی سریع فیکس می شود. اگر سنگ ها مرطوب باشند، ممکن است این کار فقط ۱۵ ثانیه طول بکشد.

چسباندن شن نخودی با رزین مایع

  1. شن نخودی را کاملا تمیز کنید. برگ ها، شاخه ها و سایر زباله ها را بردارید. سپس از یک شلنگ برای شستن کثیفی سطح آن استفاده کنید.
  2. شن ها را جایی که برای محوطه سازی مد نظرتان است، بریزید و آن ها را صاف و هموار کنید. می توانید از چنگک باغبانی برای این کار استفاده کنید.
  3. اینجاست که کار با چسب سنگ از نوع رزین شروع می شود. رزین مایع را در یک قوطی یا بطری بریزید، سپس بلافاصله شروع به پاشیدن آن روی شن نخودی کنید. هدف این است که کل سطح شن را به مایع رزین آغشته کنید.
  4. حدود ۲۴ ساعت طول می کشد تا رزین سفت شود. در طول این مدت شن ها از رطوبت دور نگه دارید و نگذارید کسی روی آن ها قدم بردارد. قبل از شروع کار مطمئن شوید که پیش بینی بارندگی نشده باشد.

تماس با ما

جمع بندی

نحوه کار با چسب سنگ بستگی به نوع متریال و اندازه آن ها دارد. فرقی ندارد که چه نوع چسب سنگی در اختیار دارید. باید نحوه کار با آن را بدانید تا به نتیجه دلخواه برسید. استفاده از این نوع چسب ها هزینه شما را در مقایسه با استفاده از ملات ساختمانی کمتر خواهد کرد. همچنین به دلیل مشخص نبودن آن، زیبایی ظاهری به کار شما می‌ بخشد. با این چسب ها می توانید کار محوطه سازی را به صورت دلخواه انجام دهید و از استقامت و محکم بودن آن مطمئن باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید