بهترین چسب کاغذ دیواری و انواع مختلف آن

کاغذ دیواری های مختلفی در بازار هستند که هر کدام طراحی مخصوص به خود را دارند؛ اما زمانی می توانید از زیبایی آن ها لذت ببرید که از بهترین چسب کاغذ دیواری برای اتصال آن  به دیوار استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را بکنید، بهتر است با اصول انتخاب چسب و ویژگی های آن آشنا شوید. ما در این مقاله در مورد این که چگونه می توانید بهترین چسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید توضیح داده ایم.

اصول چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری به صورت خمیر یا پودر برای استفاده موجود است. مدل هایی که به صورت پودر هستند معمولا در بسته بندی کیسه ای عرضه می شوند و برای حفظ کیفیت، حتما باید در مناطق خشک نگهداری شوند. پودر چسب کاغذ دیواری برای استفاده باید با آب ترکیب شود. بعد از ترکیب آن با آب قوام ژله مانندی به دست می آید و تا مدت زمان خاصی بسته به مدل چسب، می توانید از آن برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوار استفاده کنید. بهترین چسب کاغذ دیواری آن است که دوام زیادی داشته باشد.

مدل های مایع نیز مدل های آماده مصرف هستند و معمولا نیازی نیست که با آب ترکیب شوند؛ اما اگر چسبی که خریداری کرده اید بیش از حد غلیظ است، بهتر است که آن را با کمی آب ترکیب کنید تا قوام آن برای مصرف مناسب باشد. اگر قوام چسب بیش از حد بالا باشد، استفاده از آن سخت تر می شود.

برای اینکه بهترین چسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید و از آن نتیجه دلخواه بگیرید، حتما باید به تمام دستورالعمل های سازنده چسب توجه کنید. برای مثال اگر لازم است که مقدار دقیقی از آب به چسب اضافه شود، حتما همان مقدار را اضافه کنید.

چسب های کاغذ دیواری موجود در بازار معمولا در بسته های ۱۶ کیلوگرمی به فروش می رسند. چسب های کاغذ دیواری را علاوه بر چسباندن کاغذ دیواری می توانید برای چسباندن تراشه های چوب، وینیل و خیلی از مواد دیگر نیز استفاده کنید.

چسب کاغذ دیواری

اینکه چه نوع چسبی می تواند بهترین چسب کاغذ دیواری باشد، بستگی به شرایط شما دارد. شما می توانید با مطالعه برچسب اطلاعات روی بسته بندی، اطلاعات مختلفی مانند جنس، وزن و نیاز های چسب را به دست بیاورید. برای مثال کاغذ دیواری هایی مثل وینیل در برابر نفوذ آب مناسب هستند. به همین دلیل بهتر است که از چسب هایی مانند پلاستیک استفاده شود. علاوه بر این، برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، چسبی که استفاده می کنید حتما باید خالص باشد.

خرید محصول

درباره مشخصات بهترین چسب کاغذ دیواری و چگونگی تشخیص آن باید گفت که ترکیبات چسب، کیفیت آن را مشخص می کند. مدل های با کیفیت معمولا از نشاسته طبیعی، غیر سمی و متیل سلولز تشکیل می شوند. افزودنی های مختلفی نیز مانند رزین های مصنوعی برای افزایش دوام و استفاده آسان تر از چسب به آن اضافه می شوند. در چسب های با کیفیت معمولا مقدار متیل سلولز برابر یا بیشتر از نشاسته ای است که در چسب استفاده می شود؛ زیرا متیل سلولز می تواند استحکام و چسبندگی فوق العاده ای ایجاد کند.

انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری بسته به نوع کاغذ دیواری

انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری بسته به نوع کاغذ دیواری

  • چسب استاندارد: درمورد انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری باید گفت که معمولا چسب های استاندارد بهترین هستند؛ زیرا از اتر سلولز و نشاسته تشکیل شده اند که باعث می شود انتخاب آن برای کاغذ دیواری های سبک و سنگین مناسب باشد.
  • چسب های ویژه: چسب های ویژه معمولا شامل رزین مصنوعی برای افزایش استحکام چسب می شوند. این مدل برای کاغذ دیواری های سنگین مانند کاغذ دیواری های چوبی، وینیلی، والریا و بافت دار مناسب است. البته با توجه به مدل چسب ویژه، می شود از آن برای استفاده از کاغذ دیواری های پارچه ای، ابریشمی و چوب پنبه ای نیز بهره مند شد.
  • چسب نساجی: مدل های نساجی حاوی اجزای اصلی یک چسب به همراه مقداری مواد افزودنی هستند که کمک می کنند چسب استحکام بیشتری داشته باشد و بهتر بتواند مواد را به خود جذب کند. این مدل بهترین چسب برای کاغذ دیواری های وینیلی و متالیک است.
  • چسب برای کاغذ دیواری های نانوون: این دسته از چسب ها به طور خاص برای کاغذ دیواری های نانوون طراحی شده اند. این دسته از چسب ها به طور مستقیم روی دیوار می چسبند. به کمک این چسب می توانید بهترین نتیجه را از کاغذ دیواری های نانوون بگیرید. علاوه بر این، چسب ها پس از خشک شدن کاملا شفاف هستند و رنگی از خود به جای نمی گذارند.

چسب برای کاغذ دیواری های نانوون

  • چسب ماشینی: برای اینکه درباره بهترین چسب کاغذ دیواری انتخاب بی نقصی داشته باشید، بهتر است که به مدل های ماشینی نیز نگاهی بیندازید. چسب های ماشینی دارای قوام پایین و مناسبی هستند. همچنین این چسب برای چسبندگی بهتر در ترکیبات خود رزین های مصنوعی دارد.
  • چسب های ارتجاعی: چسب های ارتجاعی بر پایه رزین پلاستیکی و مصنوعی هستند. قوام و رنگ این چسب ها تا حد زیادی با چسب های دیگر متفاوت است. چسب ارتجاعی را می توانید در بسته بندی با اندازه های مختلف خریداری کنید. یکی از ویژگی های مثبتی که این چسب دارد این است که می توانید آن را به دیگر چسب ها اضافه کنید تا قدرت چسبندگی آن افزایش یابد. همچنین میتوانید آن را به تنهایی نیز استفاده کنید. این مدل برای کاغذ دیواری های سنگین و ضد آب که به چسبندگی بالایی نیاز دارند مناسب است.

تماس با ما

نتیجه گیری

استفاده از چسب مناسب برای نصب کاغذ دیواری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا چسبی که انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت کاغذ دیواری شما دارد. امروزه برای گرفتن نتیجه بهتر، چسب های بسیار مختلفی با ویژگی های بسیار متفاوت تولید شده اند. برای اینکه راحت تر بتوانید بهترین چسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید، به ویژگی های مهم یک چسب خوب اشاره کردیم. همچنین مدل های مختلف چسب کاغذ دیواری را نام بردیم و در مورد هر یک از آن ها توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید