آموزش گام به گام چسباندن کاغذ دیواری به ساده‌ترین روش

خیلی از خانواده‌ها برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه یا جهت جلوگیری از کثیف شدن دیوار، ترجیح می‌دهند که دیوار خانه خود با کاغذ دیواری تزئین کنند. کاغذ دیواری یکی از محصولاتی است که برای پوشش‌دهی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نصب کاغذ دیواری، داشتن چسب مخصوص این کار نیز ضروری است. چسب کاغذ دیواری در انواع مختلف به صورت پودر سفید رنگ تولید می‌شود. اگر به دنبال نصب کاغذ دیواری خانه خود هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید؛ زیرا به صورت تخصصی به انواع چسب کاغذ دیواری و جایگزین‌های مناسب برای آن اشاره خواهیم کرد.

همچنین در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «آموزش چسباندن کاغذ دیواری»، به موضوعاتی نظیر بهترین چسب برای نصب کاغذ دیواری، انواع چسب کاغذ دیواری، نصب کاغذ دیواری روی گچ، ساده‌ترین روش نصب کاغذ دیواری، مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری، چسباندن کاغذ دیواری با چسب کاغذ دیواری، نحوه چسباندن کاغذ دیواری با چسب چوب، چسباندن کاغذ دیواری با چسب رازی، چسباندن کاغذ دیواری کنده شده، طرز تهیه چسب کاغذ دیواری و قیمت چسب کاغذ دیواری کوچک بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

بهترین چسب برای نصب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری یک نوع پودر چسب سفید رنگ برای چسباندن انواع کاغذ دیواری در طرح‌های مختلف است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. این نوع چسب دارای ماده‌ای به نام متیل سلولز است که وظیفه ایجاد مقاومت بیشتر در چسب به ویژه در چسبندگی آن دارد. لازم به توضیح است که چسب کاغذ دیواری به صورت پودری تولید میشود که پس از ترکیب شدن با آب، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول معرفی انواع چسب کاغذ دیواری

با این حال برای چسباندن کاغذ دیوار، چه نوع چسبی مناسب است؟ بهترین چسب کاغذ دیواری، بر اساس کیفیت سنجیده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌ها برای کیفیت چسب کاغذ دیواری، استفاده از نشاسته طبیعی، غیر سمی بودن مواد مورد استفاده در آن و قدرت چسبندگی است. چسب‌هایی که از متیل سلولز تولید می‌شوند دارای قدرت چسبندگی بالایی هستند که شما می‌توانید با خیال راحت به وسیله آن‌ها، اقدام به نصب کاغذ دیواری خانه خود کنید.

 انواع چسب کاغذ دیواری

چسب‌ کاغذ دیواری به چند دسته چسب کاغذ دیواری خمیر آب سرد، چسب خمیر همه منظوره، چسب خمیر سنگین و سایر تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه به طور مفصل به توضیح هر کدام از انواع چسب کاغذ دیواری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید چسب چوب ۴ کیلویی شمال

۱- چسب کاغذ دیواری خمیر آب سرد

این نوع چسب برپایه گندم و نشاسته به صورت پودری تولید و عرضه می‌شود که برای استفاده از آن باید با آب سرد ترکیب و به یک ماده خمیری شکل تبدیل گردد. یکی از مزیت‌های این نوع چسب، فرصت کافی برای تصحیح اشتباهات در حین نصب و چسباندن کاغذ دیواری است. با توجه به اینکه زمان زیادی طول می‌کشد تا این نوع خمیر خشک شود، بنابراین شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و هرگونه اشتباه احتمالی را جبران نمایید.

۲- چسب کاغذ دیواری خمیر همه منظوره

همانطور که از اسم چسب‌های همه منظوره مشخص است، این نوع چسب‌ها در انواع کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزیت‌های چسب کاغذ دیواری خمیر همه منظوره، خاصیت ضد باکتری، قارچ و کپک است که می‌تواند قابلیت نصب آن را برای محیط آشپزخانه با درصد رطوبت بالا، بیشتر کند. این نوع چسب نیز به مانند چسب خمیر سرد، به صورت پودری تولید و عرضه می‌شود که برای استفاده از آن باید با آب، قابلیت ترکیب داشته باشد.

تماس با ما

۳- چسب کاغذ دیواری خمیر سنگین

این نوع چسب‌ها با خاصیت چسبندگی بالا، به سرعت خشک می‌شوند و برپایه وینیل به تولید می‌رسند. استفاده از رزین مصنوعی برای مقاوم‌سازی بیشتر این نوع چسب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد استفاده از چسب کاغذ دیواری خمیر سنگین را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کاغذ دیواری ابریشمی و پارچه‌ای استفاده نمایید.

خرید لیسه ساختمانی ۲۰ سانتی ارش

چسب‌های سنگین کاملا مبتنی بر وینیل هستند. معمولا به منظور افزایش مقاومت، از رزین مصنوعی در ساخت آن استفاده می‌شود. این نوع چسب سریع خشک می‌شود. بنابراین خطر سقوط کاغذ دیواری سنگین و با کیفیت از روی دیوار وجود ندارد. اگر کاغذی که انتخاب کرده‌اید، کاغذی با درجه‌ی ضخیم و عالی مانند کاغذ دیواری‌ پارچه‌ای و ابریشمی است، از چسب سنگین استفاده کنید. از این نوع چسب برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی کاشی نیز بهره‌ می‌گیرند.

چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار

۴- سایر چسب‌های کاغذ دیواری

برای چسباندن برخی از کاغذهای دیواری مانند فلزی، فویل و … نیاز به یک نوع چسبی وجود دارد که مواد افزودنی بیشتری در آن مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از بیشتر شدن میزان افزودنی‌ها، قوام و چسبندگی بالای چسب مورد استفاده است که بتواند در بلندمدت، زمینه را برای چسبندگی دائمی کاغذ دیوار به وجود آورد.

اگر چه اغلب چسب‌ها در این زمینه پیش از نصب، به کاغذ قابل نصب اعمال می‌شوند، اما برخی چسب‌ها وجود دارند که در همان ابتدا به دیوار زده می‌شود. این نوع چسب‌ها مقاومت و چسبندگی بالایی دارند.

نصب کاغذ دیواری روی گچ

اگر به دنبال نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار گچی هستید، ابتدا زیرسازی مناسب برای این کار انجام دهید. یکی از مهم‌ترین کارها برای زیرسازی دیوار، رفع کامل حفره‌ها، ترک‌ها و سوراخ‌ها است. برای این کار بهتر است از مواد و وسایلی مانند بتونه، کاردک یا لیسه و پرایمر استفاده کنید.

ابتدا دیوار را تمیز کنید و شکاف‌ها را با بتونه پر کنید. اجازه دهید تا خشک شود و درنهایت برای قوام بیشتر دیوار و جلوگیری از نفوذ چسب به دیوار پیش از نصب کاغذ دیواری، حتما از پرایمر مناسب دیوار گچی مانند روغن الیف یا سیلر استفاده نمایید. در ضمن برای افزایش میزان چسبندگی دیوار برای چسباندن کاغذ دیوار، ترکیب چسب کاغذ دیواری و سریش را بر روی دیوار بزنید.

خرید تیغ شیشه پاک کن بزرگ

روش نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری کار سختی نیست اما نکات فنی آن موجب شده است که بدون حضور نصاب متخصص، امکان چسباندن آن به دیوار با سختی مواجه شود. برای نصب کاغذ دیوار به وسیله چسب، ابتدا زیرسازی لازم را انجام دهید. هرگونه لک، رطوبت، سوراخ و … را با بتونه پر کرده و به وسیله ماده پرایمر، تقویت کنید.

پس از اینکه زیرسازی را به طور کامل انجام دادید، نوبت به برش کاغذ می‌رسد. برش کاغذ دیواری بنا بر ابعاد دیوار می‌تواند متفاوت باشد، اما با این حال سعی کنید پس از برش کامل کاغذ دیواری، ابتدا چسب را به کاغذ و سپس بر روی دیوار نصب کنید. در ضمن فراموش نکنید که وسایل خانه را با کاور رنگ پوشش دهید.

همچنین اگر کاغذ دیواری شما نازک بود یا نوع پیپر را برای این کار انتخاب کردید، ابتدا چسب را بر روی دیوار بزنید و سپس اقدام به چسباندن کاغذ بر روی دیوار کنید.

چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار

مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری

  • دستکش
  • ظرف پلاستیکی یا فلزی
  • کاردک
  • لیسه
  • بتونه
  • پرایمر
  • کاتر
  • تیغ موکت بری
  • چسب کاغذ دیواری
  • خط کش
  • چهارپایه
  • نردبان
  • قلم مو کوچک و بزرگ
  • غلطک رنگ
  • دسته غلطک رنگ

چسباندن کاغذ دیواری با چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری یکی از رایجترین مواد و متریال مورد نیاز برای چسباندن کاغذ به سطح دیوار است که امروزه محبوبیت زیادی نزد عموم مردم دارد. همانطور که پیشتر درباره انواع چسب کاغذ دیواری صحبت کردیم، برای چسباندن کاغذ دیواری، ابتدا چسب مورد نیاز خود را تهیه کنید.

پس از اینکه چسب خود را از نزدیک‌ترین فروشگاه رنگ و چسب تهیه کردید، نوبت به زیرسازی دیوار می‌رسد. برای زیرسازی دیوار نیز باید حفره‌ها، سوراخ‌ها، ترک‌ها و هرگونه امواجی را از سطح دیوار صاف کنید. بهترین مواد برای زیرسازی دیوار پیش از نصب کاغذ دیواری، استفاده از بتونه است. وقتی بتونه خشک شد، از پرایمر روغن الیف یا سیلر برای قوام بخشیدن به دیوار و جلوگیری از نفوذ بیش از حد چسب به آن استفاده نمایید.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان

حال نوبت به برش زدن کاغذها پیش از چسباندن به دیوار می‌رسد. ابعاد دیوار خانه خود را اندازه بگیرید و کاغذ دیواری را بر اساس آن برش بزنید. معمولا کاغذ دیواری از ابتدای سقف تا لبه قرنیز نصب می‌شود.

وقتی مراحل اولیه را انجام دادید، اکنون زمان استفاده از چسب کاغذ دیواری است. چسب کاغذ دیواری خریداری شده را با آب ترکیب کنید. میزان ۱۰۰ گرم چسب کاغذ دیواری را در ۰٫۵ لیتر آب ترکیب و هم بزنید. به طور معمول چسب کاغذ دیواری به صورت پودری فروخته می‌شود که پس از ترکیب شدن با آب، حالت خمیری به خود می‌گیرد.

پس از آماده‌سازی چسب کاغذ دیواری، ابتدا باید محلول آماده شده را به پشت کاغذ دیواری بزنید. وسیله مورد نیاز برای این کار شامل قلم مو است. سعی کنید چسب را به صورت یکنواخت و در یک لایه میانی (نه نازک باشد و نه ضخیم) بر روی کاغذ دیواری بزنید تا زمان خشک شدن چسب برای کل کاغذ به یک میزان صورت بگیرد.

چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار

وقتی همه چیز آماده شد، کاغذ دیواری را از بالا به پایین نصب کنید و اجازه دهید خشک شود. در صورتی که برخی نقاط چسبندگی لازم را نداشت، می‌توانید محل را تمیز و دوباره با اعمال چسب کاغذ دیواری، اقدام به چسباندن مجدد آن کنید.

در ضمن اگر پس از نصب کاغذ دیواری، حباب‌هایی بر روی دیوار مشاهده کردید، کافی است به وسیله کاردک پلاستیکی، کل محل را بکشید تا حباب‌ها از ناپدید شوند. با این حال توجه داشته باشید که معمولا حباب‌‌های ایجاد شده بر روی دیوار، پس از ۳ تا ۴ روز از بین می‌روند؛ بنابراین نگرانی خاصی از این جنبه وجود ندارد.

نحوه چسباندن کاغذ دیواری با چسب چوب

اگر به دنبال چسباندن کاغذ دیواری با چسب چوب هستید، ابتدا زیرسازی لازم را انجام بدهید و سپس اقدام به چسب زدن کنید. برای این کار دو روش وجود دارد؛ روش اعمال چسب چوب در دو لایه به تمام سطح دیوار است. توجه داشته باشید که چسب چوب باید تمام سطح دیوار را به طور یکنواخت پوشش دهد.

روش دوم استفاده از مقداری چسب کاغذ دیواری و ترکیب آن با چسب چوب است تا زمان گیرش و چسبندگی افزایش پیدا کند. اگرچه این روش برخلاف روش قبلی تنها نیاز به یک لایه چسب بر روی سطح دیوار دارد، اما ممکن است بر روی دیوار سایه تیره رنگی به جای بگذارد که از پشت کاغذ دیواری هم مشخص باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که از روش اول برای چسباندن کاغذ دیواری با چسب چوب استفاده کنید.

چسباندن کاغذ دیواری با چسب رازی

یکی از بهترین چسب‌های موجود در بازار، چسب رازی است. چسب رازی از جمله برندهای مطرح در زمینه تولید انواع چسب خانگی، ساختمانی و صنعتی است که کمتر کسی هست که نام آن را نشنیده باشد. اگر به دنبال چسباندن کاغذ دیواری به وسیله چسب رازی هستید، پیشنهاد ما استفاده از چسب همه‌کاره رازی است. این نوع چسب علاوه بر استفاده در مقوا، کاغذ، چرم، چوب و شیشه، قابلیت استفاده برای انواع پارچه را دارد. بنابراین شما می‌توانید از چسب همه کاره رازی برای چسباندن کاغذ دیواری استفاده کنید.

چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار

چسب همه کاره رازی قابلیت انعطاف‌پذیری و دوام بالایی دارد و به سرعت خشک می‌شود. چسبندگی این نوع چسب نیز قابلیت تحمل انواع کاغذ دیواری را دارد. روش استفاده از چسب همه کاره رازی برای کاغذ دیواری به مانند چسب کاغذ دیواری است. شما می‌توانید این نوع چسب را ابتدا به پشت کاغذ اعمال کرده و درنهایت کاغذ دیواری را به دیوار نصب کنید..

چسباندن کاغذ دیواری کنده شده

گاهی پیش می‌آید که بخشی از کاغذ دیوار نصب شده از روی دیوار کنده می‎شود. اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید یا دوست دارید اطلاعات لازم در این زمینه داشته باشید، این مقاله را تا پایان دنبال کنید. برای انجام این کار، ابتدا به یک چسب درز کاغذ دیواری نیاز دارید.

پس از تهیه چسب درز کاغذ دیواری، نوبت به اعمال آن می‌رسد. ابتدا سطح کنده شده کاغذ دیواری را با پارچه مرطوب تمیز کنید و سپس چسب را به وسیله قلم مو بر روی آن بزنید. هنگام که چسب به صورت یکنواخت بر روی محل مورد نظر قرار گرفت، آن را به دیوار بچسبانید و چند بار با غلطک درز فشار دهید تا به طور کامل به دیوار بچسبد. در ضمن زمان مناسب برای چسبیدن کامل چسب درز کاغذ دیواری نزدیک به یک شبانه‌روز است.

همچنین اگر کاغذ دیواری شما صرفا نیاز به درزگیری داشت، می‌توانید از سرنگ پر شده از چسب درز کاغذ دیواری به جای قلم مو استفاده کنید. در صورتی که قصد داشتید که حباب‌های روی کاغذ دیواری نصب شده را از بین ببرید، باز هم می‌توانید از سرنگ استفاده نمایید. برای این کار به وسیله سوزن سرنگ، حباب را سوراخ کرده و چسب را به درون آن تزریق کرده و آن را بچسبانید.

لازم به توضیح است اگر کاغذ دیواری کنده شده حجم زیادی از دیوار را تشکیل می‌داد یا کاغذ دیوار شما پاره شده بود، بهتر از رول کامل کاغذ دیواری را از روی دیوار کنده و یک رول جدید به جای آن نصب کنید. برای این کار دیگر نیازی به چسب درز کاغذ دیواری ندارید و بهتر است از چسب مخصوص کاغذ دیواری (چسب پودری و ترکیب با آب)، استفاده نمایید.

طرز تهیه چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری به صورت پودری در بازار فروخته می‎شود. برای درست کردن آن باید بدانید که چه میزان آب با آن ترکیب کنید. به همین خاطر استانداردهایی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اگر قصد دارید که از کاغذ دیواری معمولی برای دیوار خانه خود استفاده کنید، باید بدانید که میزان مصرف آب برای چسباندن ۸۰ رول کاغذ دیواری، نزدیک به ۶۰ لیتر است. در صورت استفاده از کاغذ دیواری سبک، مصرف آب برای ۱۰۰ رول کاغذ دیواری به ۷۰ لیتر آب می‌رسد. همچنین برای کاغذ دیواری سنگین با ۵۵ رول، میزان آب مورد نیاز شما نزدیک به ۵۰ لیتر است.

وقتی میزان ترکیب چسب کاغذ دیواری با آب را محاسبه کردید، حال نوبت به ترکیب کردن آن‌ها می‌رسد. پس از آماده شدن چسب به شکل خمیری، به مدت ۳ دقیقه به آن استراحت دهید. پس از تمام شدن زمان مورد نظر، دوباره ترکیب چسب کاغذ دیواری و آب را هم بزنید و این بار مدت زمان استراحت را به ۳۰ دقیقه برسانید. در واقع پس از نیم ساعت، محلول آماده استفاده می‌شود.

قیمت چسب کاغذ دیواری کوچک

امروزه استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یک برند در خانه‌ها دیده می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از رنگ یا سایر پوشش‌های مدرن، کاغذ دیواری را امتحان کنند. یکی از متریال‌های ضروری برای نصب کاغذ دیواری، چسب کاغذ دیواری است که برخی از شرکت‌های تولیدی در زمینه تولید این محصول مشغول به فعالیت هستند.

چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار

از جمله عوامل موثر بر قیمت تمام شده چسب کاغذ دیواری می‌توان به نوع چسب، برند تولیدکننده چسب و کیفیت اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای چسب کاغذ دیواری، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید چسب کاغذ دیواری از طریق وب سایت و اپلیکیشن، همین حالا با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «آموزش چسباندن کاغذ دیواری» صحبت کنیم. چسب کاغذ دیواری یکی از ضروری‌ترین متریال‌های مورد استفاده در نصب کاغذ دیواری است که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربردها، قیمت و نحوه خرید چسب کاغذ دیواری، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

زدن چسب کاغذ دیواری بر روی دیوار مناسب است یا کاغذ؟

چسب زدن به پشت کاغذ یک روش سنتی در نصب کاغذ دیواری است. دیوارپوش‌های ساخته شده با لایه‌های کاغذی، پنبه‌ای یا وینیل می‌توانند رطوبت را جذب کرده و در هنگام چسباندن منبسط شوند. اگر مستقیما روی دیوار اعمال شود، ممکن است این ماده حباب زده و چروک شود.

آیا می‌توان از هر چسبی برای کاغذ دیواری استفاده کرد؟

برخی از انواع کاغذ دیواری طوری طراحی شده‌اند که تنها از طریق چسب مخصوص کاغذ دیواری قابلیت چسبیدن به دیوار را دارند. اگرچه دستورالعمل‌های این نوع کاغذها به شما می‌گویند که می‌توانید از هر چسب باکیفیت در این زمینه استفاده کنید اما برای این کار بهتر است از چسب‌های مخصوص کاغذ دیواری استفاده نمایید.

چسب کاغذ دیواری برای چه مدت مفید است؟

خمیر چسب کاغذ دیواری حداقل ۴۸ ساعت دوام خواهد داشت. با این حال خمیر چسب کاغذ دیوار را با با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و مطمئن شوید که هوا در آن نفوذ نمی‌کند. وقتی دوباره آماده استفاده از آن شدید، کافی است آن را خوب هم بزنید و استفاده نمایید.

سرعت خشک شدن چسب کاغذ دیواری چقدر طول می‌کشد.؟

زمان خشک شدن می‌تواند به نوع کاغذ دیواری و وضعیت اتاق بستگی داشته باشد. میانگین زمان خشک شدن بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. با این حال، برخی از کاغذ دیواری ها ممکن است تا دو هفته طول بکشد تا چسب کاملا خشک و سفت شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید