آموزش نصب کاغذ دیواری در ۶ گام

دیوار های ساده و تک رنگ ظاهر مینیمالیستی و زیبایی دارند؛ اما اگر به دنبال رنگ های بیشتر و جذابیت بیشتر هستید، می توانید از  کاغذ دیواری های رنگی استفاده کنید. اگر بلد نیستید که آن ها را روی دیوار خود نصب کنید، نگران نباشید. ما در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری را قرار داده ایم.

وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

  • متر نواری
  • اسفنج
  • خط کش فلزی
  • کاتر
  • نردبان
  • کاغذ دیواری
  • محلول تمیز کننده

مراحل نصب کاغذ دیواری

  • آماده کردن دیوار

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که سطح دیوار را برای نصب کاغذ دیواری آماده کنید. ابتدا پریز برق، تابلو ها و دیگر وسایل را از روی دیوار بردارید. بعد از اینکه تمام وسایل را از روی دیوار جدا کردید، از یک محلول تمیز کننده سبک به همراه یک اسفنج استفاده کنید و سطح دیوار را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن دیوار، اجازه دهید که دیوار کاملاً خشک شود تا مشکلی در ادامه کار ایجاد نکند.

  • یک خط راهنما ایجاد کنید.

آموزش نصب کاغذ دیواری

این مرحله در آموزش نصب کاغذ دیواری یکی از مهم ترین مراحل است. در این مرحله، شما باید خطوط راهنما را برای نصب کاغذ دیواری ایجاد کنید. خطوط راهنما به شما کمک می کند تا اطمینان پیدا کنید کاغذ دیواری ها به درستی نصب شده اند.

برای اندازه گیری عرض کاغذ دیواری از خط کش فلزی استفاده کنید. بعد از اندازه گیری، عرض کاغذ دیواری را از سمت چپ خانه خود روی دیوار علامت بزنید. سپس در کنار همین خط دوباره یک قسمت دیگر نیز درست به اندازه عرض کاغذ دیواری ایجاد کنید و تا تمام شدن دیوار این کار را ادامه دهید.

  • اعمال کاغذ دیواری

در مراحل آموزش نصب کاغذ دیواری به مرحله مهم آن یعنی نصب کاغذ دیواری می رسیم. با توجه به خط راهنمایی که روی دیوار ایجاد کرده اید ، اولین نوار کاغذ دیواری را روی دیوار نصب کنید. ارتفاع دیوار را اندازه گیری کنید و کاغذ دیواری را کمی بلند تر از ارتفاع قیچی کنید. به نوعی که بتواند لبه سقف را نیز بپوشاند.

کاغذ دیواری را روی دیوار نصب کنید. از سقف شروع کنید و حدود ۳۰ سانتی متر از لایه پشتی آن را جدا کنید و کاغذ دیواری را روی دیوار بچسبانید. به کمک یک وسیله، به خوبی کاغذ دیواری را صاف کنید تا هیچ گونه حباب یا سطح ناصافی وجود نداشته باشد.

برای آموزش نصب کاغذ دیواری باید گفت که بعد از نصب قسمت بالایی، باید شروع به نصب قسمت پایینی کنید. محافظ پشت کاغذ دیواری را جدا و قسمت پایینی آن را نیز به دیوار بچسبانید. در حالی که طبق مراحل پیش می روید، در صورت لزوم حتماً از نردبان استفاده کنید. استفاده از ابزار های مخصوص برای صاف کردن و حذف هر گونه حباب زیر کاغذ دیواری نیز به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید.

در قسمت های پایین دیوار، کاغذ دیواری باید روی سطح تخته قرنیز را بپوشاند.

  • نصب نوار های بعدی

نصب نوار های بعدی

در مراحل آموزش نصب کاغذ دیواری، مرحله بعدی نصب نوار های بعدی کاغذ دیواری است. بعد از اینکه اولین نوار کاغذ دیواری را نصب کردید، نصب دیگر نوار های آن آسان تر است. در حالی که دارید کاغذ دیواری را برای برش اندازه گیری می کنید، به الگوی چسباندن کاغذ دیواری دقت کنید تا بعد از نصب، یک کاغذ دیواری زیبا با الگوی منسجم داشته باشید.

نوار ها را برش دهید و مانند مرحله قبل آموزش نصب کاغذ دیواری ، محافظ پشت آن را جدا کنید و هنگام نصب آن روی دیوار، کمی کاغذ دیواری را روی دیوار بمالید تا حبابی زیر کاغذ دیواری نماند.

اگر هنگام نصب کاغذ دیواری با موانعی مانند پریز برق، کلید چراغ یا غیره رو به رو شدید، کافی است که فقط کاغذ دیواری آن قسمت را جدا کنید تا بتوانید کاغذ دیواری را اطراف مانع نصب کنید. نصب کاغذ دیواری را تا جایی ادامه دهید که کل اتاق کاغذ دیواری شود.

  • صاف کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ای که نصب کرده اید احتمالاً هنوز ناصافی و حباب دارد. در آموزش نصب کاغذ دیواری باید گفت که باید برای اتمام این کار از یک وسیله برای صاف کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.

می توانید از کاتر برای اصلاح قسمت هایی از کاغذ دیواری که نیاز به برش دارند استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که برش های تمیزی ایجاد کنید.

  • نصب دوباره وسایل

بعد از اینکه کاغذ دیواری را نصب کردید و از نتیجه رضایت داشتید، نوبت به آن می رسد که وسایلی که در مراحل ابتدایی از روی دیوار حذف کردید را دوباره سر جای خود نصب کنید. بعد از نصب می توانید از یک دستمال نه چندان مرطوب نیز برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده کنید.

ایده های جالب برای نصب کاغذ دیواری

ایده های جالب برای نصب کاغذ دیواری

  • پوشاندن کامل دیوار

در آموزش نصب کاغذ دیواری خوب است که با چند ایده نصب کاغذ دیواری آشنا شوید. ساده ترین راه ممکن برای نصب کاغذ دیواری این است که تمام دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانید. در این روش کلاسیک می توانید از طرح های ساده و ظریف گل استفاده کنید و آن را در اتاق خود و خانه خود نصب کنید.

  • پوشاندن نیمی از دیوار

پوشاندن فقط نیمه بالایی یا نیمه پایینی با کاغذ دیواری یکی از طرح های ساده ای است که می توانید از آن استفاده کنید. این طرح نیز خیلی وقت است که استفاده می شود؛ اما هنوز هم بسیاری از افراد آن را دوست دارند و به آن پایبند هستند.

  • استفاده از دو کاغذ دیواری

یکی از راه های بسیار جذاب برای نصب کاغذ دیواری، پوشاندن نیمه بالایی دیوار با یک نوع کاغذ دیواری و پوشاندن نیمه پایینی آن با یک نوع کاغذ دیواری دیگر است. شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد؛ اما مطمئن باشید بعد از نصب، از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر از رنگ های متضاد استفاده کنید.

تماس با ما

جمع بندی

کاغذ دیواری ها یکی از راه های بسیار ساده برای تغییر دکوراسیون و نمای داخلی خانه هستند. به کمک آن ها می توان ظاهر خانه را تغییر داد و آن را زیبا تر کرد؛ به همین دلیل، ما در این مقاله آموزش نصب کاغذ دیواری را قرار دادیم تا به کمک آن بتوانید کاغذ دیواری خود را نصب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید