چگونگی و مراحل ده گانه نصب کاشی با چسب

اگر قصد دارید که کاشی های خود را روی دیوار نصب کنید اما نمی دانید چطور این کار را انجام دهید، نگران نباشید. یکی از راه های بسیار ساده نصب کاشی استفاده از چسب است. برای اینکه بتوانید از چسب به درستی استفاده کنید و کاشی های خود را با آن نصب کنید، این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله درمورد چگونگی نصب کاشی با چسب توضیح داده و نکات مهم آن را بیان کرده ایم.

چگونه با چسب، کاشی نصب کنیم ؟

وسایل مورد نیاز برای نصب کاشی با چسب

سطل، چسب، میله همزن، ماله، لیسه، تجهیزات حفاظتی (عینک، ماسک، دستکش)، اسپیسر، آب.

اگر چسب آماده تهیه کرده اید، نیازی نیست که سطل، میله همزن یا آب تهیه کنید. فقط لازم است که وسایل دیگر را آماده و شروع به کار کنید.

نحوه مخلوط کردن و چسباندن چسب کاشی

نصب کاشی با چسب

برای این کار بهتر است که به دستور العمل سازنده روی بسته بندی محصول دقت کنید تا متوجه شوید از چه نوع کاشی ای می توانید در آن استفاده کنید. همچنین روی بسته بندی محصول مشخص می شود که شما چه مقدار آب برای ترکیب مواد نیاز دارید. برای آموزش نصب کاشی با چسب، در ادامه مراحل آماده سازی چسب را نام برده ایم. اگر از چسب آماده استفاده می کنید، لطفا مراحل ۱ تا ۴ را نادیده بگیرید.

مرحله ۱ : ابتدا مقدار آبی را که روی بسته بندی گفته شده پیدا کنید و دقیقا به همان میزان آب در داخل سطل بریزید.

مرحله ۲ : حتما قبل از شروع مرحله ۳ از لباس و تجهیزات مناسب مانند دستکش، عینک و ماسک صورت استفاده کنید. پودر پایه سیمانی و مواد چسب کاشی می توانند باعث تحریک پوست و سیستم تنفسی شوند و به آن آسیب برسانند.

خرید محصول

مرحله ۳ : در مرحله ۳ چسب را هم بزنید. مطمئن شوید میله همزن شما به دو طرف و کف سطل نیز برخورد می کند. دقت کنید که برای هم زدن حتما از میله همزن استفاده کنید نه از وسیله دیگر.

مرحله ۴ : در مرحله ۴ باید مقدار بیشتری هم بزنید. آن قدر هم زدن را ادامه دهید که به یک قوام صاف و بدون پودر و توده برسید. بعد از صاف و یکدست شدن می توانید کار نصب کاشی با چسب را آغاز کنید.

مرحله ۵ : هنگامی که مشغول پخش کردن چسب روی دیوار هستید، باید این نکته را نیز بدانید که چسب به سرعت خشک می شود؛ به همین دلیل برای شروع کار بهتر است از یک ناحیه کوچک شروع کنید. با این کار هم چسب کمتری مصرف می کنید هم کیفیت کارتان بیشتر خواهد شد.

نحوه مخلوط کردن و چسباندن چسب کاشی

مرحله ۶ : از یک ماله استفاده کنید و چسب روی دیوار را ماله بکشید. با این کار چسب سطح یکدست تری خواهد داشت و چسبندگی آن نیز بهتر خواهد بود.

مرحله ۷ : برای نصب کاشی با چسب اولین کاشی خود را روی چسب ماله کشیده شده قرار دهید و کمی آن را فشار دهید. فشار کم در حین نصب کمک می کند کاشی بهتر روی دیوار جای بگیرد و هوای بین کاشی و سطح دیوار کمتر شود. هر چه هوا کمتر باشد، احتمال جدا شدن کاشی هم کمتر می شود.

مرحله ۸ : این کار را با کاشی بعدی نیز انجام دهید. مقدار فاصله ای را که مد نظر دارید اعمال کنید و همه کاشی ها را روی دیوار نصب کنید.

مرحله ۹ : هنگامی که نصب کاشی با چسب تمام شد و تمام دیوار خود را با کاشی پر کردید، باید منتظر باشید. البته با توجه به دستورالعمل سازنده، ممکن است لازم باشد کار خاصی برای خشک شدن چسب انجام دهید؛ ولی در اکثر محصولات خود معمولا چسب بدون نیاز به کار خاصی خشک می شود و تنها کاری که شما لازم است انجام دهید، انتظار است.

مرحله ۱۰ : پس از انجام مراحل بالا، کار به اتمام می رسد و دیگر نیاز به کار اضافه ای نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وسایل کار خود را جمع و آن ها را تمیز کنید.

برای نصب کاشی به چه مقدار چسب نیاز خواهم داشت؟

برای نصب کاشی به چه مقدار چسب نیاز خواهم داشت

سوالی که برای بسیاری از افراد درباره نصب کاشی با چسب پیش می آید این است که به چه مقدار چسب برای نصب کاشی نیاز خواهند داشت. برای این که بیشتر با این موضوع آشنا شوید، ما در این قسمت درمورد مقدار چسب مورد نیاز برای هر متر مربع توضیح داده ایم.

این نوع محصولات و چسب ها معمولا در بسته های ۲۰ کیلوگرمی به فروش می رسند. یک بسته ۲۰ کیلوگرمی حدودا می تواند بین ۴ تا ۵ متر مربع را با ضخامت ۳ میلی متر پر از چسب کند تا شما بتوانید در نصب کاشی با چسب از آن استفاده کنید. لایه چسب بسته به نوع کاشی امکان دارد که تا ۱۲ میلی متر نیز افزایش یابد.

در مورد چسب های آماده کمی تفاوت وجود دارد. چسب های آماده که معمولا در بسته های ۱۰ لیتری به فروش می رسند، می توانند تقریبا ۶ متر از دیوار را بپوشانند تا شما برای نصب کاشی از آن استفاده کنید. برای اینکه کار شما مشکل دار نشود، همیشه ۱۰ درصد بیشتر از مقداری که لازم دارید چسب تهیه کنید تا در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار بتوانید از چسب اضافه استفاده کنید.

تماس با ما

نتیجه گیری

یکی از بهترین راه ها برای نصب کاشی استفاده چسب مخصوص است. به کمک چسب های مخصوص شما می توانید به راحتی و در چند مرحله کوتاه، کاشی های خود را روی دیوار نصب کنید. چسب هایی که کیفیت بالایی داشته باشند و به درستی روی دیوار استفاده شده باشند، می توانند تا مدت بسیار طولانی کاشی های شما را روی سطح دیوار نگه دارند. برای اینکه بهتر بتوانید چسب خود را روی دیوار بچسبانید و از آن نتیجه بهتری بگیرید، در این مقاله نحوه نصب کاشی با چسب را توضیح دادیم و به نکات موجود در این زمینه اشاره کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید