آموزش استفاده از چسب های PVC در آسان ترین حالت

در هنگام کار با چسب های PVC دقت و سرعت بسیار مهم است. با استفاده از مقاله آموزش استفاده از چسب های PVC، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید. لوله های ساخته شده از پلی وینیل کلراید که معمولاً PVC نامیده می شوند، در انواع کار های ساختمانی و پروژه های صنایع دستی و حتی مبلمان نیز استفاده می شوند. همان طور که به نظر می رسد چسباندن لوله های PVC کار سختی است و اگر مرتکب اشتباهی شوید، دیگر راه برگشتی برای شما وجود ندارد و باید لوله را دوباره ببرید و از ابتدای کار شروع کنید. در هنگام کار از نوع نامناسب سیمان استفاده نکنید. در هنگام خرید سیمان برچسب ها را بخوانید و مطمئن شوید مدلی که انتخاب کرده اید نوعی مناسب برای کار شما است. همچنین مطمئن شوید که نوع سیمان انتخابی شما مناسب لوله های PVC باشد. اگر در هنگام انتخاب سیمان و نحوه استفاده از چسب ها به مشکل برخورد کرده اید، پس حتما با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا باید ها و نباید های استفاده از چسب های PVC و آموزش استفاده از چسب های PVC را به شما عزیزان ارائه دهیم.

خرید محصول

اندازه گیری، برش و جداسازی لوله های PVC

آموزش استفاده از چسب های PVC

۱- طول کامل لوله PVC را اندازه بگیرید و علامت گذاری کنید. طول مورد نیاز خود را برای پروژه تان پیدا کنید و سپس همان طول را روی لوله علامت گذاری کنید و نشان بزنید. به عنوان مثال اگر لوله ای را تعمیر می کنید، طول لوله شکسته را اندازه بگیرید و سپس همان اندازه را در لوله جدید خود پیدا کنید و علامت بزنید. به یاد داشته باشید که شما هر دو سر لوله را در اتصالات خود قرار می دهید که انتهای لوله شما را محکم در جای خود نگه می دارند؛ بنابراین اندازه های شما برابر با طول بین اتصالات شما است.

۲- اکنون برای کمک به برش لوله، یک گیره نصب کنید. برای انجام برشی تمیز و ایمن با اره برقی، لوله خود را با گیره در جای خود نگه دارید و محکم کنید. اگر گیره ای برای انجام این کار ندارید، به سادگی دو تکه چوب را به هم بچسبانید و میخ بزنید تا زاویه ای ۹۰ درجه تشکیل شود و سپس لوله خود را در کنج آن قرار دهید. استفاده از گیره مناسب از بریدگی و یا ایجاد خراش و آثار ناخواسته جلوگیری می کند.

تماس با ما

۳- لوله خود را با استفاده از اره برقی یا اره دستی برش دهید. لوله خود را روی گیره به گونه ای قرار دهید که علامت گذاری شما به درستی بر روی لبه گیره قرار گیرد و آویزان باشد تا بتوانید تسلط بیشتری هنگام برش، بر لوله داشته باشید. سپس با فشار دادن همزمان ابزار به سمت پایین و عقب و جلو کردن، لوله خود را صاف برش دهید. اگر اره کابل، اره لوله PVC و یا اره برقی دستی دارید، از این ها نیز می توانید استفاده کنید. اره لوله PVC برای این نوع لوله ها ساخته شده است و بسیار مفید است. آن ها برش تمیز و آسانی را ایجاد می کنند و دردسر زیادی ندارند؛ اما گاهی فقط لوله هایی با قطر ۵ سانتی متر را برش می دهند.

۴- لبه بریده شده لوله خود را با یک کاتر یا یک کاغذ سنباده به آرامی بتراشید تا سطحی صاف ایجاد شود. پس از برش لوله، ممکن است سوراخ هایی ناهموار در اطراف لبه های بریده شده لوله خود مشاهده کنید که آن ها را نیز با استفاده از یک چاقو و یا کاغذ سنباده می توانید از بین ببرید. پس از برداشتن ناهمواری ها و سوراخ ها، داخل و خارج لوله ها را به آرامی کمی سنباده بزنید تا کاملا صاف شوند. برای این کار، کاغذ سنباده خود را به صورت دایره ای بر روی لوله مالش دهید. همچنین می توانید از یک پارچه سنباده برای انجام این کار استفاده کنید. خیلی از سنباده ها استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است اتصال محکمی را ایجاد نکند.

آموزش استفاده از چسب های PVC

آموزش استفاده از چسب های PVC

  1. لوله ها را خشک کنید و طبق دستورالعمل پروژه خود مرتب کنید و در کنار هم قرار دهید. در حین انجام کار حتماً دقت کنید که برش ها را درست انجام دهید و به درستی اندازه گیری کنید. اگر قطعات بیش از اندازه کوتاه و یا بلند هستند، لوله را برش دهید و یا لوله جایگزین دیگری را انتخاب کنید. همه بخش های پروژه شما باید به درستی در اتصالات قرار گیرند. اگر قبل از انجام کار همه چیز را آزمایش کنید، می دانید که همه چیز برای چسباندن، هماهنگ و آماده است.
  2. سیمان و چسب مخصوص PVC را خریداری کنید و دقت کنید که چسب مخصوص لوله های خودتان را خریده باشید. برای مطمئن شدن از این قسمت حتماً برچسب های درج شده بر روی سیمان و چسب خود را بخوانید.
  3. قبل از اینکه به سیمان کاری بروید، لوله خود را با چسب بپوشانید. ابتدا لباسی را که از کثیف شدن آن بدتان نمی آید بپوشید. سپس با استفاده از قلم مو چسب دور بیرونی لوله خود را ۳ بار با چسب به خوبی بپوشانید. بعد از آن قسمت داخلی لوله خود را نیز با چسب ۳ بار بپوشانید. در مرحله بعد، محل داخلی اتصال را نیز ۳ بار با چسب بپوشانید. چسب را به صورت یک نوار ۲ سانتی متری در دور این قسمت ها به خوبی بمالید. قبل از شروع سیمان کاری، ابتدا آن را آماده استفاده کنید. شما حدود ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا سیمان را هم بمالید.
  4. مرحله آخر آموزش استفاده از چسب های PVC این است که سیمان را نیز به لوله و اتصالات خود بمالید. بلافاصله پس از مالیدن چسب به لوله های خود، با استفاده از قلم سیمان خود، ۳ لایه سیمان یا چسب را روی قسمت بیرونی لوله خود بمالید. بعد از آن نیز ۳ لایه سیمان به قسمت داخلی اتصالات خود بمالید. سیمان خود را بر روی نوار ۲ سانتی متری که به تازگی با چسب خود ایجاد کرده اید بمالید و آن را بپوشانید. سیمان لوله PVC در عرض ۳۰ ثانیه خشک می شود؛ پس سریعاً به تکرار این مراحل برای قسمت بعدی پروژه خود بروید.

سیمان و چسب مخصوص PVC

جمع بندی

اکنون زمان کافی را در نظر بگیرید و لوله را ۳۰ ثانیه در جای خود نگه دارید تا چسب به خوبی خشک شود. سیمان نیز حداقل ۲۰ دقیقه طول می کشد تا به درستی در جای خود قرار گیرد. قبل از استفاده از لوله برای پروژه خود، سعی کنید که ۲۴ ساعت صبر کنید تا کاملا سیمان و چسب شما خشک شود. امیدواریم که این مقاله آموزش استفاده از چسب های PVC برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید