عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان/ قیمت رنگ چگونه تعیین می‌شود؟

وقتی قوانین تعیین قیمت رنگ ساختمانی از یک ملک به یک ملک دیگر متفاوت است، بنابراین بررسی هزینه پروژه‌های نقاشی به صورت کلی می‌تواند چالش برانگیز باشد. در مرحله اول برای بررسی عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان، ابتدا باید به کیفیت رنگ و انتظار ما از رنگ مورد نظر توجه کنیم. این مهم است که بفهمیم هزینه نقاشی تجاری چگونه محاسبه می‌شود تا علت این امر را تشخیص دهیم. در این مقاله به این سوال جواب می‌دهیم که قیمت رنگ چگونه تعیین می‌شود.

بررسی عوامل موثر بر قیمت رنگ

۱- کیفیت و نوع رنگ

رنگ‌ها و پوشش‌های تخصصی با کیفیت بالا، اگر چه هزینه بالایی دارند اما پوشش‌دهی آن‌ها نیز وسوسه کننده است. از مزیت‌های رنگ با کیفیت بالا می‌توان به محافظت در برابر عناصری مانند خوردگی، محیط‌های دریایی و صنعتی، حذف مواد شیمیایی، ضربه یا سایش و … اشاره کرد. لازم به توضیح است که هر چقدر رنگ شما کیفیت بالاتری داشته باشد، تعداد لایه‌های اجرا شده بر روی دیوار نیز کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین باید بررسی شود که رنگ مورد استفاده چه نوع مواد اولیه‌ای دارد. در واقع مواد اولیه تولید رنگ، جزو عوامل مهم بر قیمت نهایی رنگ‌آمیزی به شمار می‌آید. به طوری که قیمت رنگ روغنی با رنگ اکریلیک، رنگ پلاستیک با رنگ مولتی کار و رنگ اپوکسی صنعتی با رنگ مخصوص دکوراسیون داخلی متفاوت است.

۲- تعداد لایه‌ها

جنبه مهم دیگر رنگ که بر هزینه رنگ آمیزی تاثیر می‌گذارد، این است که چند لایه رنگ باید بر روی سطح مورد نظر اعمال شود تا به کیفیت نهایی برسیم. اگر در حال برنامه‌ریزی برای تغییر رنگ خانه خود هستید، باید بدانید که در برخی موارد ممکن است نیاز به لایه‌های بیشتری برای رنگ‌ آمیزی سطح خود داشته باشید. وقتی چنین اتفاقی بیفتند، پس نیاز به رنگ و ساعات کاری بیشتر برای اعمال لایه‌های اضافی دارید که هر دو بر هزینه نهایی رنگ نقاشی ساختمام تاثیرگذار است.

۳- طراحی

اگر طرح خلاقانه‌ای برای ساختمان خود در نظر دارید، یا طرح شما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، بنابراین باید توجه داشته باشید که اجرای هر طرح جدید و خلاقه، نیازمند صرف هزینه بیشتر است.

قیمت انواع رنگ ساختمان

۴- مجوزها

یک پیمانکار با تجربه نقاشی، هزینه مجوزهای مورد نیاز را به عنوان بخشی از قیمت پیشنهادی شما درج خواهد کرد. در واقع هزینه مجوزها بیشتر برای مکان‌هایی است که نیاز به صدور مجوز از سوی شهرداری دارد. به طور مثال می‌توان به رنگ آمیزی نمای ساختمان مرتفع اشاره کرد.

۵- کار کردن بعد از ساعت اداری

یکی از مزایای همکاری با پیمانکاران مجرب رنگ آمیزی، امکان تکمیل پروژه پس از ساعت کاری است. این امر باعث می‌شود که مزاحمت برای سایر خانه‌ها به حداقل برسد؛ با این حال، کار کردن پس از ساعت اداری، هزینه پروژه‌های نقاشی را افزایش می‌دهد؛ زیرا کارگران باید برای کار  کردن خارج از ساعات کاری عادی، دستمزد بیشتری دریافت کنند.

۶- رنگ آمیزی ساختمانی‌های قدیمی

اگر ساختمان شما قدیمی یا در فهرست میراث فرهنگی قرار دارد، باید پیمانکارانی را استخدام کنید که تخصص و تجربه کار با ساختمان‌های قدیمی را دارند. پیمانکاران شما باید الزامات مربوط به طرح‌های رنگی تایید شده، حفظ لایه‌های رنگ قبلی و کار با رنگ آزبست را به خوبی بدانند. در این مورد، شما نه تنها برای تخصص پیمانکاران هزینه می‌کنید، بلکه برای اطمینان از رعایت استانداردهای مربوطه برای کارهای نقاشی و نگهداری از اموال قدیمی، هزینه مازاد می‌پردازید.

۷- مساحت  پروژه

هرچه مساحت پروژه شما بزرگتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. بدیهی است که هر چه ساختمان‌ها یا سطوح بیشتری نیاز به رنگ آمیزی داشته باشند، نیاز به رنگ بیشتری وجود دارد و به تبع آن، ساعت‌های بیشتری برای انجام کار ایمن و با استاندارد بالا مورد نیاز است.

انواع نقاشی ساختمان

یکی از موضوعاتی که تاثیر زیادی بر قیمت نقاشی ساختمان و قیمت رنگ می‌گذارد، نوع رنگ آمیزی است. در واقع انواع نقاشی ساختمان قیمت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. به طور مثال، محبوب‌ترین انواع نقاشی ساختمان شامل رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک می‌شود. قیمت رنگ روغنی نسبت به رنگ‌های پایه آب مانند اکریلیک و پلاستیک، گران‌‎تر است. همچنین رنگ اکریلیک نسبت به رنگ پلاستیک قیمت بیشتری دارد. بنابراین مهم است که چه نوع رنگی برای ساختمان استفاده شود.

علاوه بر این، رنگ‌های قابل شستشو مانند اکریلیک و روغنی، قیمت نقاشی ساختمان را افزایش می‌دهند. این در حالی است که رنگ پلاستیک قابلیت شستشو ندارد و به همین دلیل، هزینه نقاشی ساختمان را کاهش می‌دهد. از طرفی مات، نیمه مات و براق بودن رنگ نیز در قیمت نقاشی ساختمان اثرگذار است. رنگ‌های اکریلیک و روغنی شامل دسته‌بندی مات، نیمه مات و براق می‎شود.

در نظر داشته باشید که برای محیط آشپزخانه که دائم در معرض روغن‌ و رطوبت پخت و پز قرار دارد، نیاز به رنگ روغنی دارید تا بتوانید از فضای آنجا محافظت کنید. با توجه به پایه حلال بودن رنگ روغنی، از این رو نیاز به تینر برای رقیق کردن رنگ دارید. همین موضوع هزینه‌ای بیشتر از انتظار شما به نقاشی ساختمان تحمیل می‎کند.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت نقاشی ساختمان از نظر نوع نقاشی، رنگ‌های مدرن و امروزی است. به طور مثال، رنگ مولتی کار برای مکان‌های پر تردد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. زیرا این رنگ در برابر گرد و غبار و حتی دود نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‎دهد. پس با این توضیح می‌توان انتظار داشت که استفاده از رنگ مولتی کار باعث افزایش هزینه و قیمت نقاشی ساختمان می‌شود.

رنگ‌هایی مانند رنگ بلکا که یک نوع پوشش سلولزی است، بیشتر برای اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا این رنگ جایگزین خوبی به جای کاغذ دیواری است و قابلیت شستشو نیز دارد. از طرفی، رنگ پتینه بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که احتمال کثیفی در آنجا وجود دارد؛ یعنی اگر به دنبال یک رنگ مقاوم در برابر کثیفی هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ پتینه است.

رنگ کنیتکس هم یک رنگ گران محسوب می‌شود. زیرا ضخامت این رنگ بیشتر از سایر رنگ‌ها است و در انواع روغنی، اکریلیک و پلاستیک تولید می‌گردد. بنابراین انتخاب نوع رنگ تاثیر مستقیم بر قیمت نقاشی ساختمان می‎گذارد. اینکه شما بدانید که چه رنگی نیاز دارید و قیمت آن چقدر است.

رنگ ها بر چه اساس قیمت گذاری می شوند؟

۱- دستورالعمل رنگ: یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع رنگ ساختمان، موادی است که در دستورالعمل آن به کار رفته است. مواد بهتر، موجب قوام و پوشش بهتری خواهد شد. از آن طرف، مواد بی کیفیت می‌تواند زیبایی رنگ را کاهش دهد و درخشش آن را از بین ببرد.

۲- برند رنگ: شرکت‌های رنگسازی برای به شهرت رساندن برند خود تلاش‌های بسیاری کرده‌اند؛ به همین دلیل است که اغلب برندهای شناخته شده قیمت بالاتری نسبت به برندهای کمتر شناخته شده دارند.

۳- عملکرد شرکت: علاوه بر موارد بالا، عملکرد شرکت، محل قرارگیری، ابزار های مورد استفاده و غیره نیز تاثیر شگفت انگیزی بر روی قیمت انواع رنگ ساختمان دارند. ممکن است یک شرکت، برند قابل توجهی را تولید نکند؛ اما با این وجود کیفیت بالایی را عرضه کند.

قیمت انواع رنگ ساختمان

چه چیزی موجب کیفیت بالای یک رنگ خواهد شد؟

۱- زمان‌بندی دقیق: یکی از خواسته های اصلی پیمانکاران هر پروژه ای، خرید یک رنگ با کیفیت برای ساختمان مورد نظر خود است. همچنین علاوه بر مواد استفاده شده و قیمت انواع رنگ ساختمان، نحوه اعمال رنگ نیز اهمیت فراوانی دارد. در زمان های گذشته افراد با تجربه ای بودند که برای اعمال رنگ های مختلف به پیمانکاران کمک می کردند و یک زمان بندی و ترکیب خوب را در اختیار آن ها قرار می دادند؛ اما امروزه با توجه به پیشرفت چشم گیر تکنولوژی، شاهد نرم افزار هایی هستیم که زمان بندی دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند تا مشکلی در اعمال رنگ به وجود نیاید.

۲- ترکیبات مختلف: رنگ ساختمان از مواد مختلفی تشکیل شده است. یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت و قیمت انواع رنگ ساختمان، میزان موادی است که در محصول نهایی مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال برای داشتن یک رنگ روشن و با کیفیت بالا به ترکیبات ۲۰ درصد رنگدانه مورد نظر به علاوه ۱۵ درصد حلال، ۴۰ درصد چسب، ۲۰ درصد توسعه دهنده و در نهایت ۵ درصد افزودنی های معتبر، احتیاج است.

۳- نفوذ آب: یک رنگ با کیفیت متخلخل نیست و اجازه ورود آب به ترکیباتش را نخواهد داد. در حالی که رنگ های بی کیفیت به سادگی آب را به سمت خود جذب می کنند و در نهایت پوسته پوسته خواهند شد. همچنین دیده شده است که حباب های بزرگی نیز در زیر آن ها رشد می کند تا ماندگاری و دوام آن را پایین بیاورد. همچنین شما می توانید برای مشکل نفوذ آب رنگ های قابل شست و شو یا همان ضد آب را تهیه کنید.

۴- درصد مواد: به طور کلی دیده شده است که رنگ های با کیفیت درصد چشم گیری از رنگدانه دارند؛ به همین دلیل است که قیمت انواع رنگ ساختمان با کیفیت، زیاد است؛ زیرا درصد بالایی از مواد ذکر شده را دارند.

رنگ با کیفیت ارزش سرمایه گذاری را دارد؛ زیرا با استفاده از آن خیالی آسوده دارید و با گذشت زمانی کوتاه، به شارژ آن نیازی نخواهید داشت؛ بلکه با دوام بالای خود چندین سال برایتان می مانند.

مقایسه رنگ‌های ارزان و گران

اگر با طیف گسترده قیمت ها در صنعت رنگ آشنا نباشید، ممکن است قیمت برخی از آن ها شما را شوکه کند؛ اما باید ذکر کرد که قیمت انواع رنگ ساختمان می تواند نشان دهنده اطلاعات زیادی باشد. در ادامه مطلب می خواهیم برخی از ویژگی های رنگ ساختمان ارزان و گران قیمت را برایتان بررسی کنیم.

مقایسه رنگ های ارزان و گران

قیمت رنگ ساختمان متری

رنگ آمیزی ساختمان به دو روش متری و کنتراتی انجام می‌شود. هر کدام از روش‌ها، قیمت مخصوص به خود را دارد که می‌تواند بر هزینه نقاشی ساختمان شما اضافه کند. با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع رنگ ساختمانی، مقاله «سیر تا پیاز قیمت رنگ‌ آمیزی ساختمان» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

قیمت رنگ کاری ساختمان در تهران

در ابتدا باید بگوییم که قیمت رنگ کاری در شهر تهران تفاوت چندانی با سایر شهرها ندارد. اما باید در نظر داشته باشید که مهم‌ترین عامل در قیمت رنگ کاری، رنگ مورد استفاده است. هر چقدر رنگ با کیفیت تر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. از طرفی هزینه نقاشان در مناظق مختلف تهران متفاوت است.

علاوه بر این، رنگ آمیزی ساختمان‌‌های لوکس قیمت بالاتری نسبت به ساختمان‌های غیر لوکس دارند. همچنین قیمت رنگ آمیزی ساختمان‌های قدیمی بیشتر از ساختمان‌های لوکس در نظر گرفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت رنگ ساختمانی در سال ۱۴۰۲، مقاله «قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۲» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

قیمت انواع رنگ

عوامل زیادی بر قیمت انواع رنگ اثر می‌گذارند. یکی از عوامل موثر بر قیمت انواع رنگ، قابل شستشو بودن آن است. هر چقدر یک رنگ بتواند در برابر آب و رطوبت به همراه مواد شیمیایی دوام بیاورد، قیمت آن نیز بیشتر در نظر گرفته می‌شود. برای استعلام قیمت انواع رنگ، به فروشگاه اینترنتی رنگ مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت انواع رنگ ساختمان

انواع رنگ ساختمان شامل رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک می‌شود که هر کدام قیمت مختص به خود را دارد. به جز رنگ روغنی که بر پایه حلال است، رنگ‌های اکریلیک و پلاستیک برپایه آب هستند. به همین خاطر قیمت کمتری نسبت به رنگ روغنی دارند. برای استعلام قیمت انواع رنگ ساختمان، با ما تماس بگیرید.

نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

خیلی از فعالان و علاقه‌مندان به نقاشی ساختمان، به دنبال راهی هستند که بتوانند قیمت نقاشی ساختمان را محاسبه کنند. برای محاسبه قیمت نقاشی ساختمان، ۲ راه وجود دارد که شما را رسیدن به قیمت نهایی یاری می‌دهند. راه اول، مراجعه مستقیم و به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه اینترنتی مینیاتور است. راه دوم شامل کسب استعلام قیمت نقاشی ساختمان و نحوه محاسبه روز آن، از طریق تلفنی می‌شود. این ۲ راه بهترین مسیر برای محاسبه قیمت نقاشی ساختمان است.

خرید رنگ ساختمان

اگر به دنبال خرید رنگ ساختمان در انواع روغنی، پلاستیک و اکریلیک هستید، همین حالا به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزارآلات مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره عوامل موثر بر قیمت رنگ ساختمان صحبت کردیم؛ به طوری که متوجه شدیم که رنگ‌ها بر چه اساسی قیمت گذاری می‌شوند کدام ویژگی رنگ‌های ساختمان باعث می‌شود که قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

چگونه قیمت رنگ را محاسبه کنیم؟

برای اینکه بفهمید چقدر باید برای رنگ هزینه کنید، ابتدا به مقدار رنگی که برای پوشاندن هر سطح نیاز دارید را بررسی نمایید. آن را بر اساس نوع رنگی که برای هر سطح نیاز دارید، تقسیم کنید، سپس مقدار رنگ مورد نیاز را در قیمت رنگ ضرب کنید. تمام مبالغ را با هم جمع کنید تا قیمت کل را بدست آورید.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان چیست؟

از جمله عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان شامل کیفیت و نوع رنگ، تعداد لایه‌ها، طراحی، مجوزها، کار کردن بعد از ساعت اداری، رنگ آمیزی ساختمانی‌های قدیمی و محدوده پروژه می‌شود.

رنگ‌های ارزان و گران چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

این رنگ‌ها را بر اساس معیارهایی مانند پوشش یکنواخت بر روی دیوار، تعداد لایه‌ها، صرفه جویی در زمان، دوام بالا و صرفه جویی در هزینه تعیین می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید