نکات کلیدی درمورد اهمیت ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه

اگر از دستگاه های رنگ آمیزی استفاده کنید، احتمالا در پایان کار متوجه تفاوت های جزئی در رنگ ها خواهید شد. شما در هر حوزه از صنعت که هستید باید بهترین کیفیت را به مشتریان خود تحویل دهید. یکی از مواردی که برای حفظ کیفیت کار باید به آن توجه کنید، ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه است. ما در این مقاله درمورد این موضوع و تمامی نکات در رابطه با آن توضیح داده ایم.

دستگاه رنگ آمیزی چیست؟

دستگاه رنگ آمیزی یک دستگاه آماده سازی پوشش و رنگ است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است و این اجزاء با یکدیگر تعامل دارند. به کمک دستگاه رنگ آمیزی می توان یک رنگ دقیق به دست آورد.

هر سازنده رنگی در دستگاه رنگ خود از نمودار های رنگی متفاوتی با هزاران گزینه مختلف استفاده می کند تا رنگ های مخصوصی تولید کند. برای مثال رنگ های مخصوص صنعت خودرو، رنگ های ساختمانی، رنگ مخصوص چوب و خیلی از موارد دیگر. در واقع ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه به شما کمک می کند تا هر سایه رنگی را که می خواهید با توجه به مقدار نیاز مشتری در زمان کوتاه تولید کنید.

 از دستگاه ترکیب معمولا در تاسیسات صنعتی مانند انبار ها و همچنین مغازه های بزرگ می توان استفاده کرد. استفاده از دستگاه ترکیب رنگ یک راه ایده آل برای ارائه رنگ های دقیق در زمان مشخص با مقدار مشخص است.

نحوه کار دستگاه رنگ چگونه است؟

ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه کار نسبتا ساده ای است. دستگاه برای دستیابی به کیفیت و سایه دلخواه شما ابتدا رنگدانه ها را تست می کند. بعد از تست این مواد و رضایت بخش بودن کیفیت آن ها، نوبت به مرحله بعد می رسد. در مرحله بعد، دستگاه محاسبات خود را برای به دست آوردن سایه دقیق رنگ انجام می دهد. به کمک همین بخش است که امکان تولید رنگ های سفارش شده در مقدار مشخص وجود دارد.

دستگاه از یک رنگ پایه استفاده می کند و سپس با مجموعه ای از تونر ها و خمیر ها رنگ را تولید می کند. برای ترکیب و تولید رنگ معمولا دو جز با هم آن قدر هم زده می شوند تا مخلوطی همگن و منظم به دست آید. بعد از ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه، رنگ جدید شما آماده است و می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه

مزایای ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه

استفاده از دستگاه مزایای بسیار زیادی دارد. برای اینکه با برخی از این مزایا آشنا شوید، برخی از آن ها را نام می بریم:

  • خدمات سفارشی

اولین و مهم ترین مزیت استفاده از دستگاه این است که شما می توانید خدمات سفارش شده ارائه دهید. ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه شما را قادر می سازد هر نوع رنگی تولید کنید. به همین دلیل می توانید هر مدل سفارشی را از مشتریان خود بگیرید و در زمانی بسیار کوتاه رنگ خواسته شده را تولید کنید.

  • سرعت بالا

دستگاه ترکیب رنگ سرعت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل دیگر برای نحوه ترکیب رنگ و تولید آن لازم نیست که زمان زیادی صبر کنید. می توانید هر مدل رنگ را با هر مقدار در زمان نسبتا کوتاه تولید و از آن استفاده کنید.

  • کاهش هزینه ها

دستگاه ترکیب رنگ به مقدار مشخصی از مواد نیاز دارد و در مصرف آن ها بسیار دقیق است. به همین دلیل در مصرف مواد اولیه صرفه جویی می شود و همین کمک می کند تا هزینه ها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

  • عدم وابستگی

آموزش ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه کار ساده ای است و هنگامی که از آن استفاده می کنید دیگر به چیز اضافه ای نیاز نخواهید داشت. به همین دلیل امکان سرعت تولید شما افزایش می یابد و واسطه ها از بین می روند.

اجزای یک دستگاه رنگ

اجزای یک دستگاه رنگ

  • خمیر دستگاه

اولین ماده برای تولید و ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه، خمیر مورد نیاز دستگاه است. خمیر یا همان تونر ماده بسیار مهمی برای سیستم رنگ دهی دستگاه است. تونری که استفاده می شود باید مقاومت بالایی در برابر اشعه و عوامل جوی داشته باشد تا رنگ مناسبی تولید شود.

  • نرم افزار

نرم افزار مدیریت تولید رنگ یکی از اصلی ترین اجزای هر دستگاه ترکیب رنگ است. مدیریت و تهیه فرمول رنگ، ارائه برگۀ اطلاعات فنی رنگ، برچسب، اصلاح وزن، قیمت محصولات و خیلی از موارد دیگر به کمک نرم افزار انجام می شود. به همین دلیل است که این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • دستگاه همزن

برای ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه به قسمتی به نام دستگاه همزن نیاز است. دستگاه همزن خمیر های رنگی را هم می زند و آن ها را نگه می دارد. این بخش در واقع برای ترکیب مواد اصلی رنگ نیز به کار گرفته می شود.

تماس با ما

  • شیکر ژیروسکوپی

شیکر ژیروسکوپی به شما کمک می کند تا خمیر های رنگ همزده شده به وسیله دستگاه همزن را به سرعت روی مبدل اضافه کنید.

  • اسپکتروفتومتر

هدف اصلی اسپکتروفتومتر ارائه پاسخ های سریع به نیاز های شما برای تولید رنگ های سفارشی است. استفاده از این قسمت نیاز به تخصص دارد و معمولا متخصصان این حوزه از آن استفاده می کنند.

نتیجه گیری

احتمالا متوجه شدید که ترکیب رنگ با استفاده از دستگاه مزایای بسیار زیادی دارد. شما به کمک دستگاه ترکیب رنگ می توانید رنگ های سفارش شده ای را در زمان نسبتا کوتاه و با کیفیت بالا برای مشتریان خود تولید کنید. یک دستگاه ترکیب رنگ می تواند به بهره وری بهتر شما کمک کند و سود شما را افزایش دهد. همچنین دستگاه می تواند واسطه ها را حذف و کمک کند که فرآیند تولید رنگ کاملا توسط خودتان و بدون دخالت عضو دیگری انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید