رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری + رنگ طرح کاغذ دیواری

در این مقاله قصد داریم درباره رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری، رنگ طرح کاغذ دیواری با شابلون، رنگ ساختمان طرح کاغذ دیواری، انواع رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری، رنگ طرح کاغذ دیواری اتاق خواب و … صحبت کنیم. آیا اجرای رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری سخت است؟ اگر قصد دارید به خانه خود زیبایی و تنوع منحصر به فردی بدهید، لازم است کار خود را از تغییر رنگ و مدل دیوارها آغاز کنید. به عنوان مثال رنگ طرح کاغذ دیواری، یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در سال‌های اخیر است که در عین حال قیمتی مقرون به صرفه و طراحی‌های متفاوتی دارد. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

طرح رنگ دیوار

قانون طرح رنگ دیوارها چیست؟ این یک قانون دکوراسیون کلاسیک است که به ایجاد یک پالت رنگ برای یک فضا کمک می‌کند. بر اساس این قانون، ۶۰ درصد اتاق باید رنگ غالب، ۳۰ درصد رنگ یا بافت ثانویه و ۱۰ درصد آخر باید به موتیف مکمل اختصاص داده شود. بنابراین هنگام انتخاب طرح رنگ دیوار، به قانون کلاسیک دکوراسیون توجه کنید.

طرح شابلون روی دیوار پذیرایی

برخلاف کاغذ دیواری، شابلون‌های دیواری به شما این امکان را می‌دهند که هر رنگی را انتخاب کنید و سپس آن رابا دکوراسیون خود مطابقت دهید. شما می‌توانید به جای خرید رول کاغذ دیواری گران قیمت، کل پذیرایی خود را تنها با یک شابلون ارزان قیمت با قابلیت استفاده مجدد، شابلون کنید. فروشگاه اینترنتی مینیاتور طرح‌های شابلون متنوعی را برای شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید برای پروژه خود انتخاب نمایید. برای دیدن شابلون‌های دیواری به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

طرح شابلون روی دیوار اتاق خواب

طرح‌های مختلفی برای شابلون وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را برای تزئین و رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب استفاده کنید. استفاده از طرح شابلون روی دیوار اتاق خواب، مزیت‌های زیادی دارد. از جمله می‌توان به فانتزی کردن اتاق به وسیله شابلون اشاره کرد. شابلون‌ها فضای فانتزی و در اغلب موارد رمانتیک را به اتاق منتقل می‌کنند. به طوری که با اجرای طرح شابلون در اتاق خواب، احتمالا خوابی راحت و بدون دغدغه خواهید داشت.

از طرفی، اتاق خواب یک مکان مهم برای استراحت است. شما باید بدانید که مکان‌های استراحت نباید از طرح‌های شلوغ پیروی کنند. به همین خاطر، تکرار طرح شابلون روی اتاق خواب می‌تواند محیط شما را از آشفتگی نجات دهد. در نتیجه رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری با استفاده از شابلون برای اتاق خواب، موقعیتی زیبا و منحصر به فرد ایجاد می‎‌‎کند.

رنگ ساختمان طرح کاغذ دیواری

چندین دهه است که طرح کاغذ دیواری محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. مشکلات رایج کاغذ دیواری مانند کنده شدن، پاره شدن و از بین رفتن خاصیت چسبندگی کاغذ، باعث شده است که این نوع طرح‌ها از دکوراسیون خانه به فضای اداری برخی شرکت‌های جدید کوچ کند. البته این رویه مطلق نیست و تعداد زیادی از مردم همچنان علاقه به کاغذ دیواری دارند اما رویه کلی عبور از کاغذ دیواری به صورت موقت است.

با این حال، خیلی از کارشناسان رنگ معتقدند که اگرچه جنس کاغذ دیواری آنچنان مطلوب نبوده و نیست اما نباید طرح‌های جذاب و دیدنی آن را نادیده گرفت. به نظر می‌رسد طرح‌های کاغذ دیواری فضای نوستالژیک و قدیمی را به خانه‌ها می‌آورد. وقتی نمی‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد، پس منطقی است به سراغ طرح کاغذ دیواری برویم که بتوان آن را با رنگ اجرا کرد. گاهی اجرای طرح کاغذ  دیواری با رنگ از طریق شابلون انجام می‌شود، گاهی هم با اسفنج یا ابزارهای ابداعی و ابتدایی صورت می‌گیرد. در این کار مهم ابزار نیست، بلکه خلاقیت اجراکننده یا نقاش از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال مشورت درباره طرح کاغذ دیواری با رنگ و اجرای آن هستید، کارشناسان متخصص فروشگاه رنگ، چسب و ابزارآلات مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. همین حالا تماس بگیرید.

انواع رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری

۱) مستطیل های مختلف Random Rectangles

رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری

همانطور که از نام این طرح پیداست، شامل چندین مستطیل با اندازه و رنگ‌های مختلف می‌شود که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. از آن جایی که اجرای این طرح بر روی دیوار کار چندان سختی نیست و عملا به مهارت خاصی نیاز ندارد، شما نیز می‌توانید به سادگی با اجرای آن، منزلی به روز داشته باشید. برای این کار لازم است چندین مستطیل را بر روی دیوار بکشید و بعد آن‌ها را رنگ کنید.

۲) سایه های مختلف آبی رنگ Nordic Blues

رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری

کشیدن سایه‌های مختلف از رنگ آبی و خاکستری، ظاهری مدرن، ملایم و مینیمالی به خانه شما می‌دهد. این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اسکاندیناوی شناخته می‌شود.

۳) طرح لانه زنبوری

رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری

در این مدل از رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری، شما به یک زمینه کاملا ساده و سفید احتیاج دارید که با استفاده از چندین خانه ۶ ضلعی مثل کندوی عسل با رنگ‌های مختلف پوشانده شده‌اند. مکان قرارگیری ۶ ضلعی‌ها باید به طور تصادفی انتخاب شود و رنگ‌های آن‎ها نیز با توجه به مکان قرارگیری تغییر می‌کنند. به عنوان مثال اتاق خواب کودک شما باید شامل ۶ ضلعی‌های رنگارنگ با سایه‌های روشن باشد و اتاق پذیرایی یا نهار خوری به ۶ ضلعی‎های کم رنگ تری احتیاج دارد.

۴) فیروزه ای آمبره Turquoise Ombre

فیروزه ای آمبره  Turquoise Ombre

در میان انواع رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری، این مدل یک رنگ فیروزه‌ای، خنک و اقیانوسی را به منزلتان می‌بخشد. اگر طرفدار ترند رنگ‌های دریایی و خنک هستید، این مدل برای شما بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید از کفپوش‌های روشن‌تر برای منزل خود استفاده کنید تا ترکیب زمین و دیوار را به تعادل برسانید.

۵) سبک گینگهام Gingham Style

سبک کینگهام Gingham Style

این مدل به عنوان یک مدل الهام گرفته از سبک گینگهام، دارای چندین مربع با رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر است. با استفاده از این مدل می‌توانید دکوراسیونی روستایی را برای خانه خود ایجاد کنید.

رنگ طرح کاغذ دیواری نانو

رنگ نانو که به نام نانو پوشش یا رنگ مبتنی بر فناوری نانو نیز شناخته می‌شود، نوعی رنگ است که حاوی ذرات میکروسکوپی به نام نانوذرات (اتم‌ها یا مولکول‌هایی با اندازه‌ی معمولی ۱ تا ۱۰۰ نانومتر) است که با رنگ مخلوط می‌شوند. این نانوذرات می‌توانند مزایای مختلفی از جمله افزایش دوام، بهبود مقاومت در برابر خراش، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و خواص ضد خوردگی را ارائه دهند.

برخی از نانو پوشش‌ها به دلیل توانایی در دفع آلودگی و آب، خاصیت خود تمیز شوندگی نیز دارند. این می‌تواند سطوح پوشیده شده با نانو پوشش‌ها را برای تمیز کردن و نگهداری آسان‌تر کند. یکی دیگر از مزایای بالقوه نانو پوشش‌ها، توانایی آن‌ها در افزایش ویژگی‌های زیبایی‌شناختی، مانند شادابی رنگ یا بافت است.

رنگ‌های ساختاری نانو معمولا در کاربردهای تجاری و مسکونی مانند خودروها، ساختمان‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شوند. با این حال، به دلیل هزینه بالای آن‌ها در مقایسه با پوشش‌های سنتی، استفاده از نانوپوشش‌ها هنوز به کاربردهای خاصی محدود می‌شود که مزایای آن‌ها ضروری تلقی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله «آموزش استفاده از رنگ نانو در ساختمان» از مجله مینیاتور مطالعه کنید.

جدول مشخصات رنگ طرح کاغذ دیواری

رنگ طرح کاغذ دیواری ساده

برای اجرای رنگ طرح کاغذ دیواری با اشکال ساده، می‌توانید از ترکیب رنگ مشکی و سفید استفاده کنید. همچنین اشکال ساده شامل اشکال هندسی مانند مربع یا مثلث و از طریق ابزارهایی مانند ابر یا اسفنج صورت بگیرد.

به عنوان مثال، رنگ پس زمینه دیوار می‌تواند هلویی روشن با ابرهای سفید پراکنده و مثلث‌های سیاه در اندازه های مختلف باشد. رنگ هلویی گرما و لطافت را به این طرح اضافه می‌کند؛ در حالی که اشکال مشکی و سفید، کنتراست و جذابیت را برای این محیط به وجود می‌آورد.

یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی، پس زمینه آبی روشن با دایره‌های زرد و مربع‌های مشکی روی هم است. رنگ آبی فضای آرامی برای این طرح ایجاد می‌کند؛ در حالی که رنگ زرد باعث ایجاد انرژی در اتاق می‌شود.

رنگ طرح کاغذ دیواری پذیرایی

۱- رنگ‌های خنثی مانند بژ، کرم و خاکستری.

۲- سایه‌های پاستلی مانند صورتی کم رنگ، آبی یا سبز.

۳- رنگ‌های پر جنب و جوش مانند قرمز، نارنجی، یا طلایی برای یک بیانیه جسورانه.

۴- رنگ‌های تیره مانند سرمه ای یا مشکی برای ایجاد یک جلوه دراماتیک.

۵- رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای یا سبز برای داشتن فضایی طبیعی و آرام.

بین رنگ آمیزی ساختمان یا کاغذ دیواری کدام را انتخاب کنیم

رنگ طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

مطالعات نشان می‌دهد که بهترین رنگ‌ها برای رنگ طرح کاغذ دیواری اتاق خواب، شامل سایه‌های ملایم و آرام‌بخش هستند. این نوع رنگ‌ها می‌توانند بر ایجاد یک خواب آرام و کاهش استرس تاثیر زیادی داشته باشند. برخی از انتخاب‌های محبوب  در این زمینه عبارتند از:

۱-آبی روشن: این رنگ با آرامش همراه است. رنگ آبی فشار خون و سطح اضطراب را کاهش می‌دهد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اتاق خواب تبدیل میکند.

۲- سبز روشن: رنگ سبز تاثیر زیادی بر آرامش روح و روان ما دارد.  این رنگ با طبیعت مرتبط است و می‌تواند باعث ایجاد یک محیط آرام شود

۳- صورتی کم رنگ: صورتی رنگ آرامش‌بخشی است که باعث ایجاد محیطی آرام و آسوده در اتاق خواب شود. این رنگ برای تقویت احساسات عشق مناسب است.

۴- اسطوخودوس: اسطوخودوسی یک رنگ آرامش بخش است که برای کاهش سطح استرس و آرامش ذهن مورد استفاده قرار می‌گبرد.

رنگ طرح کاغذ دیواری با شابلون

تقریبا تمام رنگ‌های پایه آب مانند اکریلیک و پلاستیک بهترین گزینه برای رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری است. این نوع رنگ‌ها، نه تنها بوی ناخوشایند ندارند، بلکه به راحتی می‌توان آن‌ها را اجرا کرد. سرعت خشک شدن بالا به همراه سازگاری با محیط زیست، از جمله مزیت‌های رنگ‌های پایه آب است. بنابراین توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های پایه آب برای رنگ طرح کاغذ دیوار با شابلون استفاده کنید.

۱- شابلون خود را انتخاب کنید: شابلونی را انتخاب کنید که مکمل طرح رنگ کاغذ دیواری و تم کلی اتاق شما باشد. می‌توانید شابلون‌های آماده را خریداری کنید یا خود با دستگاه cnc یا با برش دستی بسازید.

۲- دیوارها را آماده کنید: قبل از ادامه کار مطمئن شوید که دیوارها تمیز، صاف و خشک هستند. این نکته کمک می کند که تا از جای لک شدن شابلون جلوگیری شود.

۳- شابلون را بر روی دیوار قرار دهید: پس از انتخاب شابلون، آن را با استفاده از چسب کاغذی به دیوار بچسبانید.

۴- اجرای رنگ: با استفاده از یک غلطک رنگ یا قلم مو، رنگ را با احتیاط و به آرامی از لبه‌های بیرونی شابلون شروع کنید.

۵٫ شابلون را بردارید: پس از خشک شدن رنگ، شابلون را به آرامی از روی دیوار جدا کنید تا طرح شما نمایان شود.

۶- مرتب کردن: به خاطر داشته باشید که پس از اتمام رنگ‌آمیزی، شابلون‌های خود را تمیز کنید.

رنگ طرح کاغذ دیواری اتاق کودک

۱- رنگ‌های پاستلی: رنگ‌های پاستلی ملایم و آرام‌بخش مانند صورتی، آبی، سبز و زرد می‌توانند محیطی آرام‌بخش برای استراحت و بازی کودکان ایجاد کنند.

۲- طرح طبیعت: جنگل‌ها، کوه‌ها و حیوانات، تم‌های محبوب اتاق کودکان هستند. از رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و آبی برای اجرای این طرح‌ها استفاده کنید.

۳- رنگ‌های روشن و تند: از رنگ‌های تند و روشن مانند قرمز، نارنجی و زرد برای تقویت بازیگوشی و انرژی در کودکان استفاده کنید. اضافه کردن الگوهای هندسی به دیوار، حسی مدرن به اتاق کودک می‌دهد.

۴- شخصیت ها یا قهرمان‌های کارتونی: کودکان عاشق شخصیت‌های کارتونی یا ابرقهرمانان مورد علاقه خود هستند. از رنگ طرح کاغذ دیواری با شخصیت‌های مورد علاقه آن‌ها برای ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و پر خاطره استفاده کنید.

۵- تم فضایی: از آبی تیره و بنفش برای ایجاد حس کیهانی در اتاق کودک استفاده کنید. ستاره‌ها، سیاره‌ها و موشک‌ها را به رنگ طرح کاغذ دیواری اضافه کنید تا حس تخیل و خلاقیت کودکان را افزایش دهد.

رنگ یا کاغذ دیواری؟

اگر رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری را برای منزل خود انتخاب کردید، آماده سوپرایز باشید، زیرا ممکن است کار نهایی با چیزی که شما انتخاب کرده اید، متفاوت باشد. اما کاغذ دیواری همیشه یکسان بوده و هیچ تغییری در رنگ یا مدل آن ایجاد نخواهد شد.

با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه بین رنگ و کاغذ دیواری، کدام یک را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ ساختمان مدل کاغذ دیواری پرداختیم. برای اینکه بتوانید رنگ طرح کاغذ دیواری را به درستی اجرا کنید، حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه لازم را داشته باشید. از جمله نکات مهم می‌توان به انتخاب شابلون، انتخاب رنگ برای محیط‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

بهترین رنگ برای طرح کاغذ دیواری اتاق کودک چیست؟

رنگ‌هایی مانند صورتی، آبی، سبز و زرد در کنار طرح طبیعت و شخصیت‌های کارتونی، بهترین انتخاب برای طرح کاغذ دیواری اتاق کودک است.

چه رنگ‌هایی مناسب طرح کاغذ دیواری اتاق خواب است؟

آبی روشن، سبز روشن و صورتی، بهترین انتخاب برای رنگ طرح کاغذ دیواری اتاق خواب جوانان و میانسالان به حساب می‌آید.

برای اتاق پذیرایی، کدام رنگ طرح کاغذ دیواری مناسب است؟

رنگ‌هایی مانند بژ، کرم، خاکستری، صورتی کم رنگ، آبی، سبز، قرمز، نارنجی، طلایی، سرمه‌ای، مشکی و قهوه‌ای، بهترین انتخاب برای رنگ طرح کاغذ دیواری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید