بهترین رنگ نمای ساختمان ویلایی

چه طیفی برای رنگ نمای ساختمان ویلایی مناسب است؟ رنگ‌آمیزی از جمله کارهای ضروری برای تکمیل نمای بیرونی ساختمان است. وقتی صحبت از انتخاب رنگ‌‎های نمای بیرونی ساختمان می‌شود، اولین نکته این است که چه نوع رنگی برای نمای ساختمان کاربرد دارد. بهترین رنگ برای نمای ساختمان ویلایی، رنگ اکریلیک مخصوص نما است. در این مقاله قصد داریم در خصوص رنگ نمای ساختمان ویلایی و نکات مربوط به آن با شما صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

نمای ساختمان ویلایی

رنگ نمای ساختمان ویلایی ویلای مدرن چیست؟ ترکیب رنگ‌های بیرونی خاکستری و سفید به دلیل توانایی در برجسته کردن ظاهر، مناسب‌ترین و ارجح‌ترین ترکیب برای ساخت و سازهای ویلایی و خانه‌های مدرن است. مزیت این رنگ‌های بیرونی خانه این است که می‌توانند به خوبی با فضای سبز ترکیب شوند.

رنگ نمای ساختمان ویلایی

کدام رنگ برای نمای بیرونی خانه بهتر است؟ خاکستری و نارنجی، خاکستری و سفید، قهوه‌ای، سفید و قرمز، قهوه‌ای-طلایی، سفید و خاکستری و سفالی روشن و سفید برخی از ترکیب رنگ‌های برتر برای نمای بیرونی خانه هستند.

رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا

چگونه رنگ نمای ساختمان ویلایی را انتخاب کنید؟ با انتخاب رنگ اصلی نما شروع کنید و سپس به دنبال رنگ‌های تکمیلی باشید. شما می‌توانید الهامات بسیاری را در همه جا پیدا کنید. کافی است به اطراف نگاه نمایید. انتخاب رنگ نه تنها تحت تأثیر فضا، بلکه تحت تأثیر رنگ سقف، پنجره‌ها و ناودان‌ها نیز قرار می‌گیرد.

رنگ‌ها به ۸ گروه اصلی تقسیم می‌شوند، از فام‌های سفید، زرد، قهوه‌ای، قرمز تا گروه خاصی از رنگ‌های خنثی. فقط رنگ‌های خنثی پایه‌ای عالی برای رنگ اصلی نمای ساختمان ویلایی می‌سازد. این نوع رنگ‌ها مانند طوسی و حتی آبی، ظاهری ساده و طبیعی به نمای بیرونی می‌دهند.

نکاتی برای در نظر گرفتن رنگ نمای ساختمان ویلایی

از جمله نکاتی که لازم است برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلای خود به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن رنگ و میزان هماهنگی و هارمونی آن با معماری ویلا است. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و با پرداخت هزینه‌‌ای معقول و به صرفه، ساختمان خود را به شکل زیبایی رنگ آمیزی کنید.

توجه به رنگ‌‌های ثابت و غیر قابل تغییر در نمای بیرونی ساختمان نیز مسئله‌ای است که باید در نظر داشته باشید. همچنین برای قسمت‌‌هایی از ساختمان مانند ناودان‌ها و تهویه هوا، بهتر است رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که توجه مخاطب را به خود جلب نکند. در واقع برای رنگ نمای ساختمان ویلایی خود، رنگی را انتخاب کنید که حالت خنثی داشته باشد.

برخی از طراحان پیشنهاد می‌‌کنند که رنگ نمای ساختمان ویلایی را به شکل متضاد با خانه‌های اطراف انتخاب کنید تا جلوه ساختمان شما بهتر شود. البته انتخاب رنگ‌ها برای ساختمان باید هوشمندانه و با ظرافت زیادی انجام شود. در نهایت لازم است رنگ ساختمان را به گونه‌ای انتخاب کنید که با فضا و منظره اطراف ویلا هماهنگی داشته باشد.

راهکار‌هایی برای بهبود ویلا

جدیدترین رنگ نمای ساختمان

هنگام انتخاب نما، هدف شما ایجاد تصویری است که نشان‌دهنده سبک زندگی شما باشد. فاکتورها و ایده‌های زیادی برای طراحی نما برای خانه شما وجود دارد که شامل معماری، مکان، رنگ‌ها و متریال های دلخواه و همچنین ویژگی‌هایی مانند نورپردازی و محوطه‌سازی می‌شود.

یکی از بهترین رنگ‎ها برای نمای ساختمان ویلایی، رنگ سبز است که حس سرزندگی را به فضای شما اضافه می‌کند. این رنگ همچنین محیط اطراف ساختمان را با یکدیگر ادغام می‌کند و بین عناصر مصنوعی و طبیعی، تعادل به وجود می‌آورد.لازم به توضیح است که امروزه برندهای مختلفی به تولید رنگ سبز اکریلیک مخصوص نمای ساختمان مشغول هستند که شما می‌توانید بسته به کیفیت هر کدام، رنگ مورد نظر خود را تهیه نمایید.

جهت کسب اطلاعت بیشتر درباره برندهای تولیدکننده رنگ نما، مقاله «معرفی بهترین برندهای تولیدکننده رنگ نما» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

خرید محصول

رنگ در منزل ویلایی

ترکیب آبی زنده و زرد باعث می‌شود رنگ نمای ساختمان ویلایی شما هیجان انگیزتر و پویاتر به نظر برسد. دیوارهای آبی تضاد رنگ زرد را دریافت کرده و حال و هوای خانه شما را ملایم می‌کنند. این ترکیب پویا بیشتر برای اتاق مطالعه شما مناسب است؛ زیرا رنگ زرد حافظه را تقویت می‌کند.

در صورت شک، از رنگ‌های همه‌کاره استفاده کنید. شما نمی‌توانید با رنگ‌های گرم مانند بژ-شنی، سفید-کرمی و قهوه ای شکلاتی یا رنگ‌های سرد مانند سفید روشن و خاکستری کلاسیک اشتباه کنید. همچنین رنگ‌های خاموشی مانند آبی مایل به خاکستری روشن، صورتی مایل به قرمز یا سبز مریم گلی ملایم وجود دارد که احساس آرامش را در منزل ویلایی شما بر می انگیزد.

از طرفی خانه‌های ویلایی به گران بودن قیمت آن‌ها شناخته می‌شوند. این یعنی باید سعی کنید از رنگ‌هایی که خانه شما را گران می‎کند استفاده نمایید. با این حال چه رنگی خانه شما را گران می‌کند؟ ۶ رنگی که خانه شما را گران می‌کند عبارتند از:

  • خاکستری تیره.
  • سفید.
  • کرم / مایل به سفید.
  • سبز.
  • صورتی کمرنگ.
  • قرمز.

بهترین رنگ برای نمای سیمانی

نمای ساختمان سیمانی یا دیوار بیرونی ساختمان ویلایی ساخته شده از سیمان یا بتن، در اشکال مختلف مانند پوشش‌های صاف یا بافت دار، الگوها و رنگ‌های متنوع اجرا می‌شوند. نماهای سیمانی به دلیل دوام، مقاومت در برابر آتش و تطبیق‌پذیری در معماری مدرن، محبوب هستند.

بهترین رنگ‌ها برای نمای سیمانی ساختمان ویلایی عبارتند از

۱- رنگ‎های خنثی: رنگ خاکستری، بژ یا سفید، به عنوان رنگ‌های همه کاره هستند که می‌توانند مکمل انواع سبک معماری باشند. این رنگ‌ها ظاهری تمیز و مینیمالیستی برای نمای سیمانی ایجاد می‎کنند.

۲- رنگ‌های خاکی: رنگ‌های الهام گرفته شده از طبیعت مانند قهوه‎ای یا سفالی، ظاهری گرم و دلپذیر برای نمای سیمانی به وجود می‌آورند.

رنگ نمای ساختمان ویلایی

۳- رنگ‎های تیره: برای ظاهری چشمگیر و امروزی در نمای سیمانی ساختمان ویلایی، استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی، آبی تیره یا حتی قرمز، توصیه می‌شود. این رنگ‌ها بهترین انتخاب برای ساختمان‌های ویلایی مدرن یا صنعتی هستند که نمای آن‌ها جلوه‌ای سیمانی دارد..

با این حال، رنگ سفید برای نمای سیمانی ساختمان ویلایی بهترین گزینه است؛ زیرا به خوبی با رنگ‌‌های دیگر ترکیب می‌شود. علاوه بر این، رنگ سفید نور بیشتری را به داخل ساختمان انتقال می‌دهد و گرما را کمتر از رنگ‌های دیگر به خود جذب می‌کند.

راهکار‌هایی برای بهبود ویلا

قیمت رنگ نمای ساختمان ضد آب

نمای سیمانی ضد آب ساختمان ویلایی، از ساختمان در برابر هرگونه رطوبت و آب محافظت می‌کند. برای ضد آب کردن نمای ساختمان، باید به وسیله رنگ اکریلیک مخصوص نما پوشش داده شود. ویژگی‌های کلیدی رنگ اکریلیک نمای ساختمان ضد آب عبارتند از:

  • پایه آب
  • فاقد بوی بد
  • سازگار با محیط زیست
  • خاصیت ارتجاعی
  • دوام بالا در برابر شرایط محیطی مختلف
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و نور خورشید

برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ اکریلیک نمای ساختمان، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ نمای ساختمان ویلایی پرداختیم. برای رنگ آمیزی ساختمان ویلایی، باید رنگ مناسب آن مورد استفاده قرار گیرد. بهترین رنگ برای این کار، رنگ اکریلیک مخصوص نما است که در انواع فام تولید می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستتند.

تماس با ما

سوالات متداول

بهترین رنگ برای رنگ کردن نمای ساختمان ویلایی چیست؟

رنگ اکریلیک مخصوص نما، بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ویلایی است. این رنگ ضد آب است و در برابر نور خورشید، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

بهترین فام برای نمای ساختمان ویلایی کدام است؟

بهترین رنگ، رنگ سفید است ؛ زیرا علاوه بر انعکاس نور، از ورود گرما به داخل ساختمان، جلوگیری می‌کند.

رنگ اکریلیک مخصوص نمای ساختمان ویلایی، بر روی چه سطوحی اجرا می‌شود؟

از رنگ اکریلیک نما می‌توان برای رنگ‌آمیزی دیوارهای سیمانی و گچی استفاده  کرد.

برای رنگ نمای سیمانی، رنگ روغنی بهتر است یا اکریلیک؟

رنگ اکریلیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای نقاشی نمای سیمانی ساختمان است. این رنگ بر خلاف رنگ روغنی، پوشش‌دهی مناسبی برای نمای سیمانی ایجاد می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید