معرفی رنگ گرانیتی ساختمان

رنگ گرانیتی ساختمان نوعی رنگ برای طرح گرانیت، نمای ساختمان، مبلمان، دیوار اتاق و … است که نتیجه‌ای شبیه سنگ مرمر و گرانیت به شما ارائه می‌دهد. این رنگ عمدتا از پودر سنگ طبیعی با رنگ‌‌های مختلف ساخته می‌‌شود که اغلب به صورت پاششی یا اسپری موجود است. رنگ گرانیتی وظیفه دارد تا سطح سنگ مورد نظر را صیقلی و جلا بدهد تا این محصول بتواند علاوه بر آب گریز شدن، ظاهر جذابی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ گرانیتی، کاربردها و بهترین رنگ، صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ گرانیت

سنگ‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ مرمر، آجر، تراورتن و گرانیت اشاره کرد. سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های تزئینی، مقاوم و با دوام است که قیمت نسبتا بالاتری نسبت به متریال هم خانواده از نظر کاربرد دارد. یعنی ممکن است سنگ‌های هم رده سنگ گرانیت، قیمت پایین‌تری داشته باشند. با این وجود، برای حفاظت از سطح گرانیت، نیاز به یک رنگ مخصوص وجود دارد که بتوان سطح سنگ را صیقلی، جلا و درخشان کرد.

رنگ گرانیتی

رنگ گرانیت یک نوع براق کننده سطوح سنگی مانند گرانیت‌ها هستند که به واسطه آن، امکان عبور آب از درزهای گرانیت نیز حذف می‌شود. بیشترین کاربرد رنگ گرانیتی برای سطوح کف و نمای بیرونی ساختمان است که احتمال نفوذ رطوبت و آب در بین درزها وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال آبگریز کردن گرانیت یا افزایش درخشندگی این نوع سنگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ گرانیت یا رنگ مخصوص انواع گرانیت استفاده کنید. آنچه مهم‌ است، کیفیت محصول است که می‌تواند مشتری را مجاب به خرید رنگ گرانیت کند.

رنگ گرانیت چیست؟

رنگ سنگ گرانیتی جزو رنگ‌های ضد آب، نسوز، اسیدی-قلیایی، غیر سمی و بی‌بو است که می‌تواند به طور موثری از فرسایش محیط بیرونی ساختمان جلوگیری کرده و عمر ساختمان را افزایش دهد.

به دلیل چسبندگی خوب و مقاومت در برابر یخ زدگی، رنگ سنگ گرانیتی به ویژه برای استفاده در مناطق سردسیر مناسب است. این رنگ به سادگی بر روی سطح اسپری می ‌شود و سرعت خشک شدن آن نیز به نسبت بالا است؛ در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان شما می‌‌شود.

رنگ گرانیت در انواع مختلفی وجود دارد که می‌توان به رنگ‌ سفید، مشکی، خاکستری، صورتی، قرمز، سبز، آبی و قهوه‌ای اشاره کرد. در ضمن رنگ گرانیتی به شکل مایع است بنابراین به آن سنگ مایع نیز گفته می‌‌شود.

رنگ گرانیتی ساختمان

رنگ گرانیت ساختمان چیست؟

رنگ گرانیت ساختمان در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. رنگ گرانیت می‎‌تواند جلوه ‌ای مشابه سنگ مرمر و گرانیت ایجاد کند و تاثیر زیادی در زیبا‌سازی ساختمان شما داشته باشد.

رنگ سنگ گرانیت

رنگ سنگ گرانیت، محصولی برای جلابخشی به سطح سنگ گرانیت است. برای اجرا رنگ سنگ گرانیت، ابتدا سطح سنگ را خشک کنید. وقتی از خشک و تمیز بودن مطمئن شدید، نوبت به اجرای رنگ به وسیله قلم مو، اسفنج، پیستوله یا غلطک رنگ می‎رسد. وقتی رنگ را روی گرانیت اعمال کردید، به وسیله یک دستمال تمیز، اضافه‌های رنگ را بیرون بیاورید. در نهایت پیش از اجرای این رنگ، از ترابانتین برای رقیق کردن رنگ گرانیت استفاده کنید.

رنگ مخصوص سنگ گرانیت

خیلی از افراد به دنبال رنگ‌ها یا براق‌کننده‌هایی برای سنگ‌های تزئینی یا گرانیت‌ها هستند. در بازار ایران یک نوع براق کننده‌ای وجود دارد که به وسیله آن می‌توان سطح سنگ و گرانیت را براق و درخشنده کرد. یکی از ویژگی‌های مهم رنگ مخصوص سنگ گرانیت، سرعت بالای خشک شدن آن است. یعنی پس از اجرا، به سرعت خشک می‌شود. بنابراین رنگ مخصوص سنگ گرانیت یک نوع جلادهنده سطوح بیرونی گرانیت‌‌ها هستند که علاوه بر افزودن براقیت، زمینه را برای آبگریز کردن سنگ به وجود می‌آورد.

از سنگ گرانیت چه جاهایی استفاده می‌شود؟

رنگ گرانیت ساختمان به شما این فرصت را می‌‌دهد تا ظاهر هر اتاق را به طور قابل توجهی تغییر دهید. میزهای آشپزخانه، جزو بهترین و مناسب‌‌ترین سطوح برای رنگ‌آمیزی با این رنگ به حساب می‌آید. دیوارها، مبلمان و پروژه‌‌های هنری را نیز می‌‌توان با استفاده از رنگ گرانیت به طرز چشمگیری تغییر داد. بسته به نوع پروژه و سطوح مختلف، رنگ‌های گرانیتی متنوعی در بازار موجود است.

انواع رنگ سنگ گرانیت

انواع رنگ سنگ گرانیت عبارتند از:

  • سفید
  • مشکی
  • قهوه ای
  • قرمز
  • آبی
  • طلایی
  • سبز
  • خاکستری
  • سالمون (رنگی)
  • صورتی

رنگ گرانیت برای میز

بسیاری از افراد هنگام تعمیر و بازسازی آشپزخانه خود در فکر تامین بودجه مورد نظر برای سنگ‌های گرانیتی جدید آشپزخانه هستند. رنگ گرانیت ساختمان گزینه‌ای مقرون به صرفه برای بازسازی آشپزخانه است و می‌‌تواند ظاهر سطوح مختلف را به طور کامل تغییر دهد. کیت‌‌های رنگ‌آمیزی تخصصی با دستورالعمل‌‌ها و ابزار رنگ‌آمیزی مناسب به شما اجازه می‌‌دهد تا رنگ و ظاهر گرانیت را برای سطوح مورد نظر خود به شکل سفارشی انتخاب کنید.

رنگ گرانیتی ساختمان

رنگ گرانیت ساختمان برای دیوارها و پروژه‌‌های دیگر

استفاده از گرانیت مصنوعی یا سنگ یک روش محبوب برای تعمیر و تزئین دیوار های خانه و مبلمان به حساب می‌آید. اکثر فروشگاه‌های لوازم خانگی، تکه‌‌های گرانیتی ویژه‌‌ای را می‌‌فروشند که به رنگ پایه به وسایل اضافه می‌‌شوند. رنگ گرانیت بر روی دیوارها و مبلمان با همان روش‌های رنگ سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ به سطوح مورد نظر شما جلوه‌ای درخشان می‌‌بخشد.

رنگ قابلمه‌های گرانیتی

رنگ قابلمه‌های گرانیتی بسته به نوع خاصی از گرانیت مورد استفاده برای تولید قابلمه، می‌تواند از سفید، مشکی، خاکستری و سایه‌های مختلف رنگ قهوه‌ای متغیر باشد. همچنین برخی از قابلمه‌ها ممکن است دارای طرح های خالدار یا رگه‌هایی باشند که به جذابیت بصری اضافه می‌کند.

رنگ‌های سینک گرانیتی

سینک گرانیتی یک محصول پر کاربرد در محیط آشپزخانه است که از ترکیب ذرات سنگ گرانیت و رزین یا سایر مواد اتصال‌دهنده ساخته می‌شود. این ماده بادوام، نه تنها در برابر خراش و تراشه مقاوم است بلکه در طیف وسیعی از رنگ‌ها و روکش‌های طبیعی تولید می‌گردد که شبیه سنگ طبیعی است.

سینک‌ گرانیتی به دلیل دوام و زیبایی، گزینه‌ای محبوب برای آشپزخانه و حمام هستند. به طور معمول تمیز کردن و نگهداری آن‌ها آسان است و در برابر لکه، زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند.

رنگ‌ها و الگوهای مختلفی برای سینک‌های گرانیتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- مشکی

۲- سفید

۳- خاکستری

۴- بژ

۵- قهوه‌ای

۶- آبی

۷- سبز

۸- قرمز

برخی از سینک‌های گرانیتی نیز دارای طرح و رنگ‌هایی شبیه به سنگ طبیعی هستند: مانند طرح‌ رنگ مرمری یا خالدار. رنگ و طرح سینک گرانیتی تاثیر زیادی بر ظاهر کلی آشپزخانه می‌گذارد، بنابراین مهم است که گزینه‌ای را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون و سبک شما باشد.

رنگ گرانیتی ساختمان

رنگ گرانیت پاششی

رنگ اسپری گرانیتی یا همان رنگ گرانیت پاششی، یک نوع رنگ محسوب می‌شود که به منظور تقلید ظاهری سنگ گرانیت هنگام اعمال بر روی سطوح مختلف طراحی شده است. این محصول معمولا برای رنگ‌آمیزی گرانیت مصنوعی، میزها، مبلمان و سایر اشیاء استفاده می‌شود.

برای استفاده از رنگ اسپری گرانیت، باید سطح را با تمیز کردن کامل و اطمینان از صاف بودن و عاری از هرگونه گرد و غبار و زباله، به درستی آماده کنید. پیش از به کار بردن رنگ اسپری گرانیتی، از آستر استفاده کنید تا رنگ شما چسبندگی و دوام مناسب را پیدا کند.

قبل از اسپری کردن، حتما قوطی را برای چند دقیقه به شدت تکان دهید تا از توزیع یکنواخت رنگ اطمینان حاصل کنید. با نگه داشتن قوطی در فاصله تقریبی ۱۵ تا ۲۵ سانتی متری از سطح شروع به رنگ‌آمیزی نمایید. استفاده از چندین لایه نازک به جای یک لایه ضخیم برای جلوگیری از چکه کردن و دستیابی به یک رنگ گرانیتی واقعی، مهم است.

پس از اینکه اجازه دادید رنگ طبق دستورالعمل سازنده خشک شود، می‌توانید سطح رنگ شده را با یک پوشش شفاف ببندید تا دوام کار افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است که رنگ اسپری گرانیتی ممکن است بافت یا حس مشابه گرانیت واقعی را نداشته باشد اما می تواند جایگزینی مقرون به صرفه برای دستیابی به زیبایی‌شناسی مشابه باشد.

رنگ گرانیت ساختمان برای دیوار ها و پروژه ‌های دیگر

رنگ اسپری گرانیت مصنوعی

برای پروژه‌های هنری کوچک و صنایع دستی، رنگ اسپری گرانیت راهی سریع و آسان برای ایجاد یک پوشش زیبا و لوکس به حساب می‌‍‌آید. رنگ اسپری گرانیت در اکثر فروشگاه ‌های رنگ و لوازم خانگی به فروش می‌رسد و در رنگ‌های بسیار متنوع و روکش‌های سنگی مختلف موجود است.

مزایا و معایب رنگ گرانیتی ساختمان

در کنار مزایای متعدد رنگ گرانیتی، لازم است برای آگاهی بیشتر با برخی از نقطه ضعف‌‌های آن نیز آشنا شوید. اولین نکته در خصوص رنگ گرانیتی ساختمان این است که این رنگ از دوام زیادی برخوردار نیست. بنابراین استفاده از آن در قسمت‌های پر رفت و آمد و پر کاربرد ساختمان پیشنهاد نمی‌‌شود.

هرگز از رنگ گرانیتی بر روی سیمان استفاده نکنید. این رنگ در منافذ باز بتن رسوخ کرده و نتیجه مناسبی به شما ارائه نمی‌‌دهد. همچنین بتن به گونه‌ای ‌است که می‌‌تواند رنگ را جذب کرده و کیفیت آن را کاهش دهد.

رنگ گرانیت برای رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق پذیرایی و اتاق خواب انتخابی ایده‌آل است. به یاد داشته باشید، این نوع رنگ برای استفاده بر روی سطوح خشک و صاف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا و معایب رنگ گرانیتی ساختمان

رنگ گرانیت ساختمان پس از اعمال بر روی سطح دیوار، به راحتی پاک نمی ‌شود و از آنجایی که این رنگ دارای بافت است، رنگ آمیزی روی آن نیز نتیجه جالبی به شما نمی‌ دهد. بنابراین لازم است قبل از رنگ آمیزی از این مسئله آگاه باشید و اطمینان داشته باشید که این محصول برای دیوار ‌های شما انتخاب مناسبی است. در صورتی که نیاز به پاک کردن رنگ گرانیتی از روی دیوار دارید، می ‌توانید از سنباده برای جدا کردن آن استفاده کنید.

رنگ گرانیت برای شبیه ‌سازی نمای سنگی در سطوح مختلف انتخاب ایده آلی است. این رنگ به سرعت خشک می‌شود و انتخاب مناسبی برای افرادی است که علاقه‌مند به رنگ‌های طبیعی و کلاسیک هستند. از آنجایی که نتیجه نهایی استفاده از رنگ گرانیت ساختمان، پوششی طبیعی است، پوشش مات و مناسبی برای دیوار ها ایجاد می ‌کند که هرگونه نقص در سطوح کار را به بهترین نحو پنهان می ‌کند

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ گرانیت و انواع آن پرداختیم. رنگ گرانیک به عنوان یک رنگ طبیعی شناخته می‌شود که امروزه کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. از طرفی شما می‌توانید رنگ طرح گرانیت را بر روی انواع سنگ پیاده کنید تا از این طریق به زیبایی و جذابیت بصری محیط خود بی‌افزایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

آیا رنگ گرانیتی برای سیمان مناسب است؟

خیر؛ این رنگ در سطوحی که منافذ باز دارند، کاربرد ندارد.

رنگ گرانیتی چه کاربرد دارد؟

این رنگ برای رنگ‌آمیزی سطوح گرانیتی، دیوار پذیرایی، اتاق خواب، سینک ظرفشویی و … استفاده می‌شود.

بهترین رنگ‌های گرانیت کدام است؟

سفید، مشکی، خاکستری، صورتی، قرمز، سبز، آبی و قهوه‌ای.

مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ گرانیتی چیست؟

چسبندگی و دوام بالا، غیر سمی، نسوز و سرعت بالای خشک شدن، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ گرانیتی محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید