همه چیز درباره رنگ ساختمان طرح دار | انواع رنگ طرح دار دیوار

رنگ ساختمان طرح دار یا رنگ طرح دار ساختمان؟ مسئله این است که چگونه می‌توان دیوار خانه را به صورت طرح دار رنگ کرد؟ برای ایجاد تنوع در رنگ‌‌آمیزی خانه خود، پیشنهاد می‌کنیم به طرح‌ها و الگوهای مختلف اجرای رنگ توجه کنید. به طور مثال می‌توان به اجرای رنگ به وسیله شابلون اشاره کرد که می‌تواند جذابیت رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی خانه را دوچندان کند. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ ساختمان طرح دار، انواع رنگ طرح دار دیوار و انواع طرح هندسی مورد استفاده در رنگ‌آمیزی اشاره کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ های طرح دار

اول اینکه آیا می‌دانید رنگ طرح دار چیست؟ یا چگونه می‌توان رنگ را به صورت طرح دار اجرا کرد؟ رنگ‌‌های طرح دار به نمایش بافت یک سطح رنگ آمیزی شده در زیر نور گفته می‌شود که لزوما شامل طرح‌های ساده نیست. این به چه معناست؟ وقتی شما به وسیله ابزارهای خاص مانند غلطک طرح دار یا شابلون، بتوانید دیوار خانه خود را رنگ آمیزی کنید و در انتها، یک سطح بافت دار رنگی ببینید، اینجاست که شما از رنگ‌های طرح دار برای دیزاین خانه یا محل کار خود استفاده کرده‌اید. در ادامه به شما خواهیم گفت که رنگ ساختمان طرح دار چیست و رنگ‌هالی طرح دار چگونه اجرا می‌شوند؟

رنگ ساختمان طرح دار

وقتی درباره رنگ ساختمان طرح دار صحبت می‌کنیم، منظور نمای داخلی و خارجی یک ساختمان است. اگر قصد استفاده از رنگ‌های طرح دار برای نمای بیرونی ساختمان را دارید، بهتر است از غلطک طرح دار استفاده کنید. زیرا غلطک طرح دار به راحتی و در کمترین زمان ممکن، نمای بیرونی ساختمان شما را رنگ آمیزی خواهد کرد. این در حالی است که برای استفاده از رنگ طرح دار جهت رنگ آمیزی نمای داخلی ساختمان، دردسر کمتری خواهید داشت. چگونه؟ با ما همراه باشید تا به شما از چند و چون این موضوع بگوییم.

وقتی شما قصد رنگ آمیزی نمای داخلی ساختمان را دارید، احتمالا به دلیل قرار گرفتن در یک محیط بسته، دست شما برای استفاده از ابزارهای مختلف باز است. به طور مثال، شما می‌توانید از شابلون و غلطک طرح دار برای رنگ آمیزی نمای داخلی دکوراسیون استفاده کنید. در حالی که برای نمای بیرونی، استفاده از شابلون توصیه نمی‌شود. زیرا برای چسباندن شابلون به سطح بیرونی، دردسرهای زیادی وجود دارد که به خیر آن نمی‌ارزد.

از طرفی، غلطک رنگ و شابلون، بهترین ابزارها برای رنگ ساختمان طرح دار در نمای داخلی ساختمان هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اجرای رنگ طرح دار بر روی دیوار داخلی یا خارجی ساختمان، از غلطک‌ها طرح دار و شابلون‌های موجود در فروشگاه اینترنتی مینیاتور استفاده کنید. زیرا از نظر تنوع و کیفیت، سرآمد نمونه‌های موجود در بازار هستند.

رنگ ساختمانی طرح دار

رنگ ساختمانی طرح دار کاربرد زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی دارد. این روزها، رنگ ساختمانی طرح دار برای کسی که می‌خواهد فضای داخلی یا خارجی زیبایی داشته باشد، بسیار مناسب است. جذابیت بصری الگوها و طرح‌های مختلف، یکی از مزیت‌های استفاده از این نوع رنگ و طرح‌های مختلف به حساب می‌آید.

علاوه بر این، این نوع رنگ‌ها نه تنها زمینه را برای استفاده از تزئیناتی همچون آینه‌ها و تزئینات دیواری با الگوهای مشابه فراهم می‌کنند بلکه باعث جلب توجه و ایجاد شادابی در محیط می‌شوند.

از جمله طرح‌های رنگ ساختمانی طرح دار می‌توان به طرح جنگل، گل، پروانه، خطوط، شکل‌های هندسی و نقاشی‌ آبستره (انتزاعی) اشاره کرد. همچنین برای استفاده در محیط‌های تجاری و اداری، طرح‌هایی مانند لوگوی شرکت، شکل‌های هندسی یا نقاشی‌های مدرن نیز می‌توان مورد استفاده قرار داد.

رنگ دیوار طرح دار

شاید برای شما هم سوال باشد که چه برای رنگ دیوار طرح دار، چه فامی مناسب است. یا بهتر بگوییم که ترکیب رنگ‌هایی دیوار ساختمان را زیباتر نشان می‌دهد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه ترکیب رنگ‌هایی برای دیوار طرح دار مناسب است. با ما در مجله مینیاتور همراه باشید.

انواع رنگ ساختمانی طرح دار

۱- رنگ روغنی: رنگ روغنی ساختمان، یک نوع رنگ بر پایه حلال (تینر، بنزین و …) است که برای پوشش‌دهی به سطوح داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ نسبت به سایر رنگ‌های ساختمانی، طول عمر و مقاومت بالایی در برابر نور و اشعه ماوراء بنفش خورشید دارد. در ضمن رنگ روغنی ضد آب و رطوبت است و قابلیت شستشو دارد. برای خرید رنگ روغنی، بر روی لینک وب سایت مینیاتور کلیک کنید. 

۲- رنگ اکریلیک: رنگ اکریلیک، نوعی رنگ پایه آب است که می‌تواند در سطوح مختلف از جمله چوب، بوم، گچ، سیمان، پارچه و … استفاده شود. این رنگ دارای خصوصیاتی همچون خشک شدن سریع، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و نور خورشید، پوشش‌دهی بالا، قابلیت شستشوی آسان با استفاده از آب و صابون، عدم رنگ‌ریزی و دارای دوام بالایی است. برای خرید رنگ اکریلیک، بر روی لینک وب سایت مینیاتور کلیک کنید. 

۳- رنگ پلاستیک: رنگ پلاستیک همانند همتای خود رنگ اکریلیک، رنگی بر پایه آب است که برای رنگ‌آمیزی دکوراسیون و سطوح مختلف استفاده می‌شود. این رنگ در دو نوع نیم پلاستیک و تمام پلاستیک تولید می‌گردد که مقاومت چندانی در برابر رطوبت، نور خورشید و عوامل شیمیایی ندارد.  در ضمن رنگ پلاستیک غیرقابل شستشو است.  برای خرید انواع رنگ پلاستیک، بر روی لینک وب سایت مینیاتور کلیک کنید. 

خرید محصول

انواع رنگ دیوار طرح دار

بهترین ترکیب رنگ دیوار طرح دار به وسیله غلطک طرح دار و شابلون، عبارتند از:

۱- آبی و صورتی پاستلی

۲- زغالی تیره و زرد روشن

۳- قرمز روشن و زرد

۴- گیلاسی قرمز و سفید

۵- آبی و سفید

۶- آبی تیره و آبی روشن

۷- آبی آسمانی و صورتی آدامسی

۸- قرمز گیلاسی و صورتی آدامسی

۹- سبز جنگلی و سبز خزه ای

۱۰- آبی نیمه شب، آبی سلطنتی، و قرمز شرابی

۱۱- قرمز، بژ روشن، و قهوه ای

۱۲- سبز زیتونی و صورتی

۱۳- خردلی و یاسی روشن

۱۴- صورتی و هلویی

۵- سبز و آبی روشن

۱۶- سبز آبی و روشن

۱۷- سبز تیره و خاکستری روشن

۱۸- قرمز زغال اخته و سفید

۱۹- آبی تیره، نارنجی-قرمز و زرد-نارنجی

۲۰- ارغوانی، قرمز و خاکستری مایل به آبی

۲۱- قهوه ای مایل به قرمز تیره، قرمز و قهوه ای-هلویی روشن

۲۲- آبی تیره، قرمز روشن و زرد لیمویی روشن

۲۳- سبز آبی، آبی روشن و خاکستری روشن

۲۴- آبی تیره، قرمز روشن و صورتی روشن

۲۵- قهوه ای شاه بلوطی تیره و کرم

۲۶- زغالی تیره و آبی آسمانی

چگونه دیوار را طرح دار رنگ کنیم

بهترین وسایل برای اینکه بتوانید دیوار را به صورت طرح دار رنگ کنید، غلطک طرح دار و شابلون است. بنابراین وقتی می‌گوییم، چگونه دیوار را طرح دار رنگ کنیم، ابتدا باید وسایل لازم را تهیه کنید. بدون وسایل، امکان اجرا طرح روی دیوار وجود ندارد. شما برای تهیه ابزارهای لازم در این زمینه، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مینیاتور، اقدام به خرید غلطک طرح دار و انواع شابلون کنید. همچنین با مراجعه به اینستاگرام مینیاتور، از جدیدترین روش‌های آموزش درست کردن ابزار مناسب برای ایجاد طرح روی دیوار به وسیله رنگ باخبر شوید.

رنگ آمیزی ساختمان با غلطک طرح دار

در ادامه مراحل ایجاد رنگ طرح دار با استفاده از غلطک را برای شما شرح داده ایم :

۱- مرحله یک : غلطک طراحی را آماده کنید.

برای اینکه بدانید الگو را از کجا شروع کنید، یک طرف غلطک را با + و طرف دیگر را با – علامت بزنید. برای رنگ زدن ردیف اول باید با + شروع کنید و ردیف بعدی را نیز با – رنگ‌آمیزی کنید. غلطک طرح داری که انتخاب کرده‌اید را در قاب مخصوص آن قرار دهید. دقت داشته باشید که غلطک بعد از قرارگیری در محفظه به هیچ عنوان نباید اصطکاک داشته و به خوبی در جای خود قرار گرفته باشد.

۲- رنگ زدن به غلطک

در راستای ایجاد یک رنگ ساختمان طرح دار ، ابتدا یک سینی را آماده و با رنگ اکریلیک ضد آب (تا نصف) پر کنید. غلطک طرح داری که انتخاب کرده‌اید را بردارید و آن را داخل ظرف رنگ قرار دهید تا غلطک رنگی شود. سپس غلطک را روی کاغذ بمالید تا رنگ اضافی آن گرفته شود.

۳- کشیدن ردیف اول

قسمتی از غلطک که روی آن علامت + گذاشته‌اید را با گوشه سمت چپ بالا تراز و از بالا به پایین رنگ‌آمیزی کنید. غلطک را حدود ۴۵ درجه زاویه دهید.

۴- کشیدن ردیف دوم

دوباره غلطک را بالای دیوار تنظیم و تراز کنید. دقت داشته باشید که این دفعه از طرف – شروع کنید. برای ایجاد رنگ ساختمان طرح دار، غلطک را از بالا به پایین بکشید تا این رنگ بر روی دیوار ایجاد شود. سپس بعد از ایجاد ردیف، مراحل ۳ و ۴ را برای تمام کردن کار بر روی تمامی دیوارهای خانه تکرار کنید.

چند راه مختلف برای ایجاد طرح بر روی دیوار

در ادامه چند راهکار برای ایجاد طرح بر روی دیوار به شما معرفی کرده‌ایم:

۱- شابلون

استفاده از شابلون‌ها برای ایجاد طرح‌های رنگی بر روی دیوار، یکی از ساده ‌ترین و آسان‌ ترین راه‌ها برای اضافه کردن پیچیدگی و زیبایی به خانه شماست. برای ایجاد رنگ ساختمان طرح دار در این روش هیچ نیازی به استخدام یک نقاش و یا متخصص ندارید و خودتان به راحتی می‌توانید دیوار را رنگ آمیزی کنید. فقط کافی است که شابلون مورد علاقه خود را از وب سایت مینیاتور سفارش دهید. سپس با استفاده از شابلون خریداری شده طرح‌ها را بر روی دیوار خانه پیاده‌سازی کنید.

چند راه مختلف برای ایجاد طرح بر روی دیوار

۲- هارلکین

یکی دیگر از الگو های کلاسیک و زیبایی که می‌توانید از آن برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه خود استفاده کنید، طرح هارلکین است. این طرح برای اتاق خواب، اتاق کودک و حتی آشپزخانه بسیار مناسب است و آن‌ها را زیبا تر نشان می‌دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک طرح هارلکین زیبا این است که از رنگ‌های متضاد استفاده کنید؛ یا اینکه از رنگ‌های همسان کم رنگ و پر رنگ استفاده نمایید.

۳- متالیک

یکی دیگر از الگوهای بسیار خوب که برای رنگ ساختمان طرح دار می‌توان به آن اشاره کرد، رنگ‌های متالیک هستند. رنگ‌های متالیک تنوع بسیار زیادی دارند و به همین خاطر می‌توانید از بین الگوهای بی پایان آن، یکی را برای خانه خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

۴- راه راه

یکی از بهترین طرح‌هایی که می‌توان برای رنگ ساختمان طرح دار پیشنهاد کرد، مدل راه راه است. الگوهای راه راه، سالیان سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ گاه از مد نمی‌افتند.

یکی از جذابیت‌های این طرح این است که الگوهای بی نهایت زیادی برای آن وجود دارد و شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را برای خود انتخاب کنید. شما می توانید برای این طرح از نوارهای نازک و ظریف استفاده کنید تا جذابیت بصری اتاق شما بیشتر شود؛ یا حتی می‌توانید برای ایجاد رنگ ساختمان طرح دار راه راه، از رنگ‌های متضاد مانند مشکی و سفید استفاده کنید تا خانه خود را زیباتر و متفاوت تر نشان دهید.

رنگ ساختمان طرح دار

۵- شطرنجی

رنگ‌آمیزی دیوارها به روش شطرنجی، یکی دیگر از راه‌های بسیار محبوب برای زیبایی بیشتر خانه‌های شماست. طرح شطرنجی سبک‌های بسیار زیادی دارد و هنگامی که از آن استفاده می‌کنید دیگر نیاز به تغییر دکوراسیون یا دیزاین خانه برای ایجاد هماهنگی با آن نخواهید داشت؛ زیرا طرح‌های شطرنجی تقریبا با هر مدل دکوراسیونی ست می‌شوند.

یکی از خوبی‌های این طرح، زیاد بودن الگوهای آن است. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا طرحی ظریف داشته باشید. با انتخاب رنگ‌های متضاد و جدید، توجهات را به سمت خانه خود جلب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد رنگ ساختمان طرح دار صحبت کردیم. وقتی قرار است که نمای داخلی یا خارجی خانه خود را رنگ‌آمیزی کنید، یکی از راه‌ها، استفاده از طرح‌های مختلف مانند شابلون و … است. اجرای رنگ خانه از طریق طرح‌ها و وسایل مختلف، زیبایی بصری دکوراسیون داخلی را دوچندان می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

چه طرح‌هایی برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می‌شود؟

طرح شابلون، هارلکین، متالیک و راه راه به همراه بسیاری موارد دیگر، از جمله طرح‌های مورد استفاده برای رنگ‌آمیزی به شمار می‌آید.

انواع رنگ ساختمان طرح دار کدام است؟

رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک، به عنوان مهم‌ترین انواع رنگ ساختمانی طرح دار شناخته می‌شوند.

طرح هارلکین برای چه نوع محیطی مناسب است؟

اجرای طرح هارکلین در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی اتاق کودک توصیه می‌شود.

طرح راه راه در رنگ‌آمیزی ساختمان، بیشتر در کجا استفاده می‌شود؟

بهترین گزینه برای اتاق خواب و کف خانه، اجرای طرح راه راه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید