بایدها و نبایدها درباره رنگ چوب نمای بیرونی ساختمان

چگونه رنگ نمای چوبی ساختمان را انتخاب کنیم؟ اولین گام برای نوسازی دیوار بیرونی ساختمانی چیست؟ قیمت رنگ چوب نمای بیرونی ساختمان چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعات جامعی درباره رنگ چوب نمای بیرونی ساختمان ارائه دهیم. این مقاله جامع را دنبال کنید تا در مورد رنگ بیرونی چوب بیشتر بدانید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چگونه رنگ چوب نمای بیرونی را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ بیرونی همیشه آسان نیست. علاوه بر جنبه زیبایی پوشش، باید انتخاب خود را روی محدوده‌ای متمرکز کنید که در برابر عواملی جوی و … مقاوم باشد. برای اینکه به شما کمک کنیم پروژه خود را به واقعیت تبدیل کنید، معیارهای ضروری برای انتخاب رنگ چوب نمای بیرونی را بررسی می‌کنیم.

رنگ چوب نمای بیرونی

نقاشی یک مرحله ضروری برای پوشاندن عیوب کوچک روی یک قطعه چوب است. این بازسازی‌ها همچنین حفاظت بهتری از سازه‌های چوبی فراهم می‌کند. برای انتخاب رنگ چوب بیرونی مناسب، ضروری است چند سوال از خود بپرسید:

۱- چه نوع چوبی را رنگ کنم؟

۲- آیا جنس چوبی در وضعیت نامناسبی قرار دارد؟

۳- قبل از رنگ‌آمیزی باید آن را سنباده کشید یا بدون سنباده کار انجام می‌شود؟

۴- شرایط آب و هوایی منطقه چگونه است؟

با توجه به سوالات گفته شده، شما می‌توانید متناسب با نیازهای خود، رنگ‌آمیزی چوب نمای بیرونی را انجام دهید.

چه نوع چوبی را رنگ کنم؟

بسیاری از انواع چوب را می‌توان برای ساخت کابینت و کارهای چوبی نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد. برخی دیگر از انواع چوب مانند شاه بلوط و فندق نیاز به نگهداری کافی دارند و برای این کار مناسب نیستند. به طور کلی، همه انواع رنگ‌هایی که برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده‌اند را می‌توان بر روی سطوح چوبی مورد استفاده قرار داد.

برای چوب‌های عجیب و غریب، باید انتخاب خود را بر روی یک محصول خاص متمرکز کنید تا از ماندگاری رنگ اطمینان حاصل کنید. قوطی رنگ چوب نمای بیرونی ساختمان، معمولا نوع چوب مناسب برای رنگ‌آمیزی را بر روی بدنه خود نشان می‌دهد. دستورالعمل‌های سازنده همچنین ممکن است توصیه‌های خاصی در مورد انواع چوب به شما بدهد.

پوشش مورد نظر برای نمای چوبی بیرون از ساختمان

انتخاب رنگ برای نمای چوبی ساختمان نیز با توجه به نتیجه مورد نظر متفاوت است: آیا می‌خواهید ظاهر چوب را حفظ کنید؟ در این مورد، به جای رنگ، باید به لاک الکل روی آورید.

همچنین آیا به دنبال رنگ پوششی هستید؟ برای یک چوب رنگی، از رنگ‌هایی استفاده کنید که باعث پوشش آن‌ها می‌شوند. سپس لازم است رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

در مورد نمای چوبی ساختمان، محدودیت‌های احتمالی مرتبط با طرح شهرسازی محلی را فراموش نکنید (به خصوص اگر بحث رنگ‌آمیزی نمای چوبی در میان باشد)، ممکن است شهرداری اجازه اجرای برخی از رنگ‌ها را به شما ندهد.

رنگ چوب نمای بیرونی

بهترین رنگ برای نمای چوبی ساختمان

۱- رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک نمای چوبی ساختمان بر پایه آب است. این رنگ نه تنها در برابر رطوبت مقاومت می‌کند بلکه به چوب اجازه می‌دهد تا بافت خود را به طور کامل نشان دهد. در ضمن رنگ اکریلیک از پوسته پوسته شدن رنگ جلوگیری بعمل می‌آورد.

توجه داشته باشید که رنگ اکریلیک نمای چوبی ساختمان بوی کمی دارد و بدون «ترکیبات آلی فرار» (VOC) است که باعث می‌شود این رنگ با محیط زیست سازگار باشد.

۲- رنگ روغنی

رنگ روغنی نمای چوبی ساختمان بر پایه روغن تولید می‌شود. این رنگ به زمان خشک شدن طولانی‌تری نیاز دارد. علاوه بر این، بوی تندی دارد. با وجود چنین محدودیت‌های جزئی، این نوع رنگ عملکرد قدرتمندی نسبت به سایر انواع رنگ‌ها از خود نشان می‌دهد. قدرت چسبندگی بالا، مقاوم در برابر آب و رطوبت، مقاوم در برابر سایش و انواع باکتری، تنها برخی از ویژگی‌های منحصربه‌‌فرد رنگ روغنی است.

رنگ‌ روغنی که پیشتر به عنوان یک آلاینده خطرناک شناخته می‌شد، امروزه به لطف مقررات جدید، مقدار کمتری آلایندگی از خود منتشر می‎کند. با این وجود این نوع رنگ همچنان جزو محصولات ناسازگار با محیط زیست شناخته می‌شود. دلیل این موضوع به حلال آن یعنی تینر برمی‌گردد. زیرا تینر یک ماده سمی و شیمیایی است که می‌تواند به طبیعت و بدن انسان آسیب جدی وارد کند.

نحوه اجرای رنگ نمای چوبی بیرون از ساختمان

برای اطمینان از ماندگاری رنگ نمای چوبی ساختمان، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- آماده‌سازی اولیه

اگر قصد بازسازی نمای چوبی ساختمان را دارید، لازم است پیش از اعمال رنگ، سطح را تمیز کنید. ابتدا کار را با سنباده زدن آغاز نمایید. این مرحله از آماده‌سازی، آثار رنگ قدیمی را از بین می‌برد. برای از بین بردن لکه‌های روی دیوار می توانید از یک پاک‌کننده استفاده کنید. در نهایت کل دیوار را با آب سرد بشویید.

۲- آسترکاری سطح

پیش از اینکه رنگ‌آمیزی را شروع کنید، یک لایه پرایمر اکریلیک مخصوص چوب بر روی سطح دیوار چوبی بزنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا چسبندگی رنگ را تضمین می‌کند. در واقع پرایمر باعث می‌شود که سطح دیوار چوبی به مقدار کمتری رنگ را به خود جذب نماید.

رنگ چوب نمای بیرونی

۳- رنگ‌آمیزی سطح

برای اینکه به نتیجه‌ای دلخواه خود برسید، مواد مناسب برای رنگ‌آمیزی دیوار چوبی نمای بیرونی ساختمان را با دقت انتخاب کنید. توجه به این موضوع باعث می‌شود که زیبایی به کار شما اضافه گردد.

همچنین شما می‌توانید از ابزارهایی مانند قلم مو، غلطک یا پیستوله رنگ برای رنگ‌آمیزی دیوار چوبی نمای بیرونی ساختمان استفاده کنید. در ضمن فراموش نکنید که زمان خشک شدن رنگ، بسته به نوع رنگ دارد.

هزینه رنگ آمیزی نمای ساختمان

اگر به دنبال رنگ‌آمیزی دیوار چوبی نمای ساختمان خود هستید، شما به ۲ روش می‌توانید این کار را انجام دهید. روش اول کنتراتی یا پروژه‌ای است که بر اساس آن، کار به صورت توافقی با نقاش بر اساس مدت زمان لازم برای انجام رنگ‌آمیزی پیش می‌رود.

روش دوم بر اساس متراژ است. درواقع نقاش با توجه به متراژ نمای ساختمان، هزینه را به شما ارائه می‌دهد. با این وجود، عاقلانه است که برای به دست آوردن نتیجه ایده‌آل، از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

قیمت رنگ مناسب چوب

بسته به نوع رنگی که انتخاب می‌کنید، قیمت نیز متفاوت خواهد بود. رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغنی، گران‌تر است. برای اطلاع از شیوه خرید رنگ اکریلیک مخصوص چوب، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «بایدها و نبایدها درباره رنگ چوب نمای بیرونی ساختمان» صحبت کنیم. برای نمای چوبی ساختمان، ابتدا باید آسترکاری لازم صورت بگیرد و پس از آن، پرایمر اکریلیک مخصوص چوب نیز اعمال شود. هدف از اعمال پرایمر اکریلیک، جلوگیری از نفوذ بیش از اندازه رنگ به بافت چوب است. برای اینکه بتوانید نمای چوبی ساختمان خود را رنگ کنید، می‌توانید از رنگ اکریلیک و رنگ روغنی استفاده نمایید. اگر قصد استفاده از رنگ‌های مخصوص نمای چوبی ساختمان را دارید، به راحتی می‌توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید. کارشناسان ما می‌توانند به شما مشاوره بدهند تا مناسب‌ترین رنگ را برای اساس کاربرد مورد نیاز خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام نوع رنگ نمای چوبی ساختمان ارزان‌تر است؟

قیمت رنگ روغنی نسبت به رنگ اکریلیک ارزان‌تر است. بنابراین استفاده از این محصول برای رنگ نمای چوبی ساختمان توصیه می‌شود.

مهم‌ترین تفاوت بین رنگ اکریلیک و رنگ روغنی نمای چوبی ساختمان در چیست؟

رنگ اکریلیک بر پایه آب است ولی رنگ روغنی به وسیله تینر یا بنزین درست می‌شود. بنابراین برخلاف رنگ روغنی، رنگ اکریلیک سازگار با محیط زیست است.

مزایای استفاده از پرایمر اکریلیک برای نمای چوبی ساختمان چیست؟

پرایمر اکریلیک زمینه را برای کاهش نفوذ رنگ به سطوح داخلی چوب را فراهم می‌کند. در واقع با اعمال پرایمر اکریلیک، علاوه بر کاهش مصرف رنگ، چسبندگی رنگ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کدام نوع رنگ نمای چوبی ساختمان سریع‌تر خشک می‌شود؟

رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغنی، سریع‌تر خشک می‌شود.

برای محاسبه هزینه رنگ آمیزی نمای چوبی ساختمان، به چه صورت می‌توان می‌توان کار کرد؟

برای رنگ‌آمیزی نمای چوبی ساختمان، ۲ روش وجود دارد. روش اول به روش کنتراتی یا پروژه‌ای شناخته می‌شود که بر اساس زمان تعیین شده از سوی نقاش، هزینه پرداخت می‌گردد. در روش دوم، محاسبه قیمت بر اساس متراژ نمای بیرونی ساختمان صورت می‌گیرد که هزینه آن بر اساس تخصص و تجربه نقاش تعیین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید