همه چیز درباره‌ی پرایمر رنگ اکریلیک

اگر به دنبال یک پرایمر ساختمانی بدون بو، عایق صوتی و حرارتی برای دیوار، خاصیت نفوذپذیری رزین و رنگ برای چوب را دارید، حتما از پرایمر اکریلیک استفاده کنید. پرایمر اکریلیک یک نوع پرایمر ساختمانی است که به عنوان پوشش اولیه پیش از رنگ‌آمیزی بر روی سطوح مختلف مانند گچی، سیمانی، آجری، چوبی، فلزی، بتنی، پلاستیکی و بوم نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا موضوع مزایا و معایب پرایمر رنگ اکریلیک بپردازیم. همچنین سعی داریم درباره موضوعاتی مانند پرایمر اکریلیک، مزایا و معایب پرایمر اکریلیک، روش استفاده از پرایمر اکریلیک، پرایمر اکریلیک برای بوم، پرایمر اکریلیک برای دیوارها، پرایمر اکریلیک برای پلاستیک، پرایمر اکریلیک چوب، پرایمر اکریلیک خارجی، بهترین پرایمر اکریلیک، قیمت پرایمر اکریلیک صحبت کنیم. ، به طور مفصل صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال نمایید.

پرایمر رنگ اکریلیک

پرایمر اکریلیک یک نوع پرایمر ساختمانی است که به عنوان پوشش اولیه پیش از رنگ‌آمیزی بر روی سطوح مختلف مانند گچی، سیمانی، آجری، چوبی، فلزی، بتنی، پلاستیکی و بوم نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از رزین اکریلیک تولید می‌شود. اعمال پرایمر اکریلیک بر روی سطوح مختلف، زمینه را برای قوام بیشتر رنگ به وجود می‌آورد. به طوری که پس از اجرای پرایمر اکریلیک، علاوه بر جلوگیری از نفوذ رنگ به سطح، میزان مصرف رنگ نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین با اعمال پرایمر اکریلیک، شما می‌توانید میزان چسبندگی رنگ را افزایش دهید.

حلال پرایمر اکریلیک آب است؛ به طوری که شما با ترکیب این محصول به میزان کافی با آب، می‌توانید دیوار خانه خود را از نفوذ بیش از اندازه رنگ محافظت کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که اجرای پرایمر اکریلیک در دو فرمت انجام می‌شود. فرمت اول مربوط به دیوار تازه ساخته شده است و فرمت دوم برای ترمیم دیوار با بتونه ساختمانی صورت می‌پذیرد.

جدول مشخصات پرایمر رنگ اکریلیک

اگر دیوار خانه خود را تازه ساخته‌اید و قصد رنگ‌ کردن آن با رنگ اکریلیک را دارید، حتما باید از پرایمر اکریلیک به عنوان پوشش اولیه استفاده کنید. در ضمن وقتی دیوار خانه شما برای رنگ‌آمیزی مجدد نیاز به ترمیم یا بتونه‌کاری داشته باشد، حتما پس از اجرای بتونه ساختمانی، از پوشش پرایمر اکریلیک برای قوام بیشتر آن پیش از رنگ کردن با رنگ اکریلیک استفاده نمایید.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان

پرایمر اکریلیک نوعی رنگ است که از دو جزء رنگدانه و رزین اکریلیک تشکیل شده است. این نوع رزین یک پیوند قوی با سطحی که روی آن اعمال شده ایجاد می‌کند و باعث می‌شود پرایمر اکریلیک برای استفاده در بسیاری از سطوح مختلف از جمله گچ، چوب، پلاستیک و دیوارها ایده‌آل باشد. بنابراین پرایمر رنگ اکریلیک نوعی آب‌بند است که سطوح را برای رنگ‌آمیزی آماده می‌کند.

مزایا و معایب پرایمر اکریلیک

  • پرایمر اکریلیک مبتنی بر آب معمولا شیری رنگ بوده و قوام بالایی دارد.
  • آنها برای استفاده در سطوح متخلخل مانند دیوار خشک گچی و سیمانی، چوبی، فلزی و بتنی طراحی شده‌اند.
  • پرایمر اکریلیک به پنهان کردن عیوب روی سطوح مختلف کمک می‌کند.
  • این محصول سطح یکنواخت‌تری برای رنگ نهایی دیوار به وجود می‌آورد.
  • پوشش‌دهی و چسبندگی بالایی برای رنگ ایجاد می‌کند.
  • به سرعت خشک می‌شود.
  • پرایمر اکریلیک بو ندارد. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی از بو به اجرای آن بپردازید.
  • از نظر هزینه، مقرون‌به‌صرفه است.
  • در برابر قارچ و کپک مقاوم است.  
  • سازگار با محیط زیست است.

خرید محصول

  • اگرچه رنگ‌های اکریلیک برپایه آب هستند اما در صورت خشک شدن در برابر آب مقاوم می‌شوند.
  • بسته به نحوه ترکیب و استفاده، می‌تواند شبیه پرایمر رنگ روغنی باشد. با این حال، بر خلاف رنگ روغنی، نمی توان آن با حلال‌ها ترکیب کرد.
  • استفاده از پرایمر اکریلیک بر روی سطوحی که در معرض نور مستقیم خورشید یا گرمای شدید هستند، توصیه نمی‌شود. در واقع به اندازه رنگ روغنی در برابر نور خورشید مقاوم نیست و زمانی که در معرض نور قرار می‌گیرد به مرور زمان زرد می‌شود.
  • آستر اکریلیک به آب‌بندی سطوح مختلف کمک کرده و سطح صافی را برای افزایش چسبندگی رنگ فراهم می‌کند.
  • همچنین به جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خرد شدن رنگ کمک می‌کند.
  • در صورت استفاده از آن در سطح وسیع، باعث ترک خوردن رنگ اکریلیک می‌شود.
  • پرایمر اکریلیک هم برای سطوح داخلی و هم برای سطوح خارجی قابل استفاده است.
خرید رنگ هپامین سفید دبه هپالوکس

روش استفاده از پرایمر اکریلیک

۱– برای اجرای پرایمر اکریلیک نیاز به پرایمر، قلم مو، غلطک رنگ یا پیستوله رنگ دارید.

۲- ابتدا کاور رنگ را برای پوشش خانه و وسایل غیر مرتبط استفاده کنید. کاور رنگ را بر روی کف و سایر وسایل بی‌اندازید.

۳- اگر قصد اجرای پرایمر به وسیله قلم مو را دارید، حتما قلم مو را در قوطی به پرایمر آغشته کنید.

۴- در صورتی که بخواهید پرایمر را به وسیله غلطک رنگ بر روی سطح دیوار اجرا کنید، ابتدا پرایمر را در سینی غلطک بریزید و سپس بر روی دیوار اعمال نمایید.

۵- استفاده از غلطک رنگ برای بدنه دیوار جهت اعمال پرایمر، توصیه می‌شود. به طوری که شما می‌توانید از قلم مو برای اعمال پرایمر به گوشه‌های دیوار استفاده کنید.

۶- اگر قصد دارید که پرایمر را به وسیله پیستوله رنگ اجرا کنید، حتما پیستوله رنگ را در فاصله ۲۵ سانتی‌متر از سطح بگیرید.

۷- پرایمر و آب را به صورت مساوی (از نظر وزنی) ترکیب کنید و هم بزنید. پرایمر اکریلیک باید رقیق باشد تا بتواند در منافذ سطح دیوار نفوذ کند.

۸-  ترکیب پرایمر و آب را به وسیله، قلم مو، غلطک رنگ یا پیتسوله رنگ، بر روی دیوار اجرا کنید.

۹- بهترین دما برای اجرای پرایمر اکریلیک، ۵ درجه بالای صفر است.

۱۰- دو ساعت بعد پس از خشک شدن دیوار، رنگ خود را اجرا کنید.

۸- لازم به توضیح است که هر کیلو پرایمر اکریلیم قابلیت پوشش ۶ تا ۸ مترمربع را دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روش استفاده از انواع پرایمر، مقاله «آموزش استفاده از پرایمر رنگ و دلایل استفاده از آن» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

خرید روغن الیف ۱ لیتری مخصوص بتونه

پرایمر اکریلیک برای بوم

  • استفاده از پرایمر اکریلیک برای بوم نقاشی، زمینه را برای ایجاد یک سطح صاف به وجود می‌آورد.
  • یکی از دلایل استفاده از پرایمر اکریلیک بر روی بوم نقاشی، وجود سطح متخلخل بوم نقاشی است.
  • پیش از نقاشی با رنگ اکریلیک بر روی بوم، حتما از پرایمر اکریلیک استفاده کنید تا از نفوذ رنگ در پارچه بوم جلوگیری شود.
  • برای زدن پرایمر روی بوم، ابتدا بوم را روی سطح صاف قرار دهید. سپس پرایمر را اعمال کرده و اجازه دهید خشک شود. پس از آن با استفاده از قلم مو بر روی بوم نقاشی کنید.

پرایمر اکریلیک برای دیوارها

پرایمر اکریلیک را می‌توان روی دیوارها استفاده کرد، اما همواره به عنوان بهترین انتخاب مطرح نمی‌شود. پرایمر اکریلیک برای استفاده در سطوح متخلخل طراحی شده است و دیوارها همیشه متخلخل نیستند. همچنین، اگر دیوارهای شما قبلا رنگ‌آمیزی شده‌اند، ممکن است دارای سطح درزگیر باشند که می‌تواند آن‌ها را متخلخل کند. با این حال، از پرایمر اکریلیک روی دیوارهای گچی، سیمانی و آجری استفاده نمایید.

پرایمر اکریلیک برای پلاستیک

پرایمر اکریلیک را می‌توان روی سطوح پلاستیکی نیز استفاده کرد، اما همچون دیوارها به عنوان بهترین انتخاب مطرح نمی‌شود به عنوان مثال، پرایمر اکریلیک ممکن است آنچنان که باید به انواع خاصی از پلاستیک مانند پلی اتیلن یا PVC نچسبد. اگر مطمئن نیستید که سطح پلاستیک شما با پرایمر اکریلیک سازگار است یا خیر، بهتر است قبل از ادامه کار، پرایمر را در یک ناحیه نامشخص آزمایش کنید. با این حال از پلی یورتان اکریلیک برای سطوح پلاستیکی خود استفاده نمایید.

پرایمر اکریلیک چوب

پرایمر اکریلیک را می‌توان روی چوب استفاده کرد، اما در برخی از انواع چوب کاربرد ندارد. این محصول ممکن است به خوبی به انواع خاصی از چوب مانند چوب سرو یا چوب قرمز نچسبد. با این حال، اگر می‌خواهید چوب را با اکریلیک رنگ کنید، توصیه می‌کنیم از پرایمر اکریلیک استفاده کنید.

یکی از موارد پر مصرف استفاده از پرایمر اکریلیک، سطح mdf است. چرا که استفاده از پرایمر بر روی چوب mdf موجب کاهش مصرف رزین در این نوع چوب می‌شود. بنابراین پرایمر اکریلیک زمینه را برای کاهش مصرف رزین و جلوگیری از نفوذ بیش از اندازه رزین اپوکسی در داخل چوب به وجود می‌آورد. همچنین در مواردی که قصد رنگ‌آمیزی سطح چوب را دارید، اعمال پرایمر پیش از رنگ‌آمیزی امکان چسبندگی بیشتر را برای رنگ ایجاد می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از پرایمر اکریلیک در سطح چوب می‌توان به کاهش خاصیت نفوذپذیری رزین و رنگ، عایق کردن سطح زیرکار و کاهش جذب مواد مورد استفاده در چوب به سطح زیرکار، نداشتن بو و دوام بالا، مقاومت در برابر انواع باکتری (قارچ، خزه و …)، سرعت بالای چسبندگی و خشک شدن، ماندگاری بالا و سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

پرایمر اکریلیک خارجی

پرایمر اکریلیک خارجی نوعی پرایمر است که به طور خاص برای استفاده در سطوح بیرونی طراحی شده است. این محصول را می‌توان بر روی سطوح چوبی و پلاستیکی استفاده کرد. انتخاب پرایمر بیرونی سازگار با نوع رنگی که استفاده می‌‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین پرایمر اکریلیک

بهترین آستر اکریلیک، پرایمری است که به طور خاص بر روی نوع سطحی که رنگ می‌کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مطمئن نیستید از چه نوع پرایمری استفاده کنید، بهتر است با کارشناسان متخصص ما در وب‌سات فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

پرایمر رنگ اکریلیک

قیمت پرایمر اکریلیک

قیمت پرایمر اکریلیک بر اساس عوامل مختلف تعیین می‌شود. به طور مثال، یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت پرایمر ساختمانی می‌توان به میزان پوشش‌دهی بر اساس متر مربع اشاره کرد. همچنین هر کدام از انواع پرایمرها و کاربردهای آن‌ها نیز در نحوه قیمت‌گذاری این محصول تعیین‌کننده است. با این حال، پرایمر اکریلیک، قیمت ارزان‌تری نسبت به پرایمر روغنی دارد. برای کسب اطلاع از قیمت انواع پرایمر ساختمانی، به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور مراجعه کنید.‎

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به موضوع مزایا و معایب پرایمر رنگ اکریلیک بپردازیم. در این مقاله به موضوعاتی مانند پرایمر اکریلیک، مزایا و معایب پرایمر اکریلیک، روش استفاده از پرایمر اکریلیک، پرایمر اکریلیک برای بوم، پرایمر اکریلیک برای دیوارها، پرایمر اکریلیک برای پلاستیک، پرایمر اکریلیک چوب، پرایمر اکریلیک خارجی، بهترین پرایمر اکریلیک، قیمت پرایمر اکریلیکپرداختیم. در صورتی که نیاز به مشاوره برای خرید پرایمر اکریلیک را دارید، با کارشناسان متخصص ما در فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

پرایمر اکریلیک بر روی چه سطوحی اجرا می‌شود؟

سطوح گچی، سیمانی، آجری و چوبی.

پرایمر اکریلیک چه مزایایی دارد؟

این محصول سطح یکنواخت‌تری برای رنگ نهایی دیوار به وجود می‌آورد. پوشش‌دهی و چسبندگی بالایی برای رنگ ایجاد می‌کند. به سرعت خشک می‌شود. در ضمن پرایمر اکریلیک بو ندارد.

آیا هنگام استفاده از رنگ اکریلیک بر روی چوب به پرایمر نیاز داریم؟

هنگام استفاده از رنگ اکریلیک بر روی چوب بدون پرایمر، بعید است که رنگ‌آمیزی شما به شکل دلخواه پیش برود. استفاده از یک لایه نازک از پرایمر چوب دوام و مقاومت چوب کمک می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ اکریلیک راحت‌تر اعمال شود. هنگامی که یک لایه پرایمر اعمال می‌شود، رنگ‌های زنده تر به نظر می‌رسند.

آیا می‌توانیم از پرایمر پایه آب با رنگ اکریلیک استفاده کنیم؟

پرایمر پایه آب برای رنگ‌های اکریلیک  و پرایمر پایه روغنی برای رنگ‌های روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا پرایمر اکریلیک برای چوب ضد آب است؟

اگرچه ممکن است پرایمر اکریلیک کمی در برابر آب مقاوم باشد، اما پوششی ضد آب ارائه نمی‌دهد. برای اینکه آن را ضد آب کنید، روی رنگ اکریلیک یک  لایه سیلر اضافه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید