نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

نقاشی روح انسان را جلا می‌دهد. جمله‌ای که شاید به زبان ساده باشد اما در واقعیت چیزی فراتر از جلای روح برای انسان اتفاق می‌افتد. نقاشی بر روی بوم، یکی از زیباترین کارهایی است که هر انسان هنرمندی می‌تواند انجام دهد. با این حال چه نوع رنگی برای بوم مناسب است؟ رنگ روغنی و رنگ اکریلیک، بهترین رنگ‌هایی هستند که به راحتی بر روی بوم اجرا می‎شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک آشنا کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

نقاشی اکریلیک چیست

نقاشی اکریلیک، نقاشی اجرا شده به وسیله رزین اکریلیک مصنوعی است که با آب ترکیب می‌شود. رنگ اکریلیک نه تنها به سرعت خشک می‌شود بلکه قابلیت این را دارد که درخشندگی و شفافیت رنگ آبرنگ و تراکم و پیوستگی رنگ روغنی را حفظ کند.

نقاشی اکریلیک مدرن

نقاشی اکریلیک به عنوان یک نوع رنگ مدرن، اغلب توسط برخی از مشهورترین هنرمندان مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال سوال اینجاست که چه چیزی یک نقاشی را مدرن می‌کند؟

نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

مدرنیسم زمانی تکامل یافت که هنرمندان به دنبال راه‌های جدیدی برای پاسخگویی و بازنمایی دنیای در حال تغییر (خود) بودند. به همین خاطر هنرمندان شروع به بررسی انتقادی و کشف مقدمات هنر و رسانه‌های هنری کردند. اصطلاح مدرنیسم به گسست خودآگاه هنرمندان از گذشته و جست‌وجوی اشکال جدید اشاره دارد.

در هنر نقاشی اکریلیک، از نظر سبک می‌توان رد پای مدرنیسم را پیدا کرد. ولی مهم‌ترین وجه مدرن رنگ اکریلیک، استفاده از حلال آب و ضد آب بودن است. یکی از دغدغه‌های دنیای مدرن، رفع نگرانی‌ها از چالش‌های زیست محیطی بود که رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغنی، کمتر به طبیعت آسیب وارد می‌کرد.

خرید محصول

نقاشی اکریلیک فانتزی

نقاشی‌های فانتزی با ایجاد تصویری واقع‌گرایانه از موضوعات غیرواقعی شامل شخصیت‌های تخیلی، موجودات و سرزمین‌ها که اغلب از ادبیات (کلاسیک و معاصر)، فولکلور و اسطوره‌شناسی باستان گرفته شده‌اند، مشخص می‌شوند.

رنگ اکریلیک، قابلیت بالایی برای تولید نقاشی فانتزی دارد. از جمله ویژگی‌های نقاشی اکریلیک می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای این رنگ و خشک شدن سریع اشاره کرد.

خرید قلم خطاطی ۱۲ عددی سموری

نقاشی اکریلیک منظره

۳ مرحله ساده برای کشیدن نقاشی اکریلیک منظره عبارتند از:

۱- ابتدا یک زمینه رنگی بکشید. این به شما کمک می‌کند تا لحن یکپارچه‌ای برای نقاشی خود داشته باشید.

۲- پس از کشیدن تصویر پس زمینه، نوبت به ترسیم طرح اصلی می‌رسد.

۳- وقتی اجزا تصویر را کشیدید، در مرحله آخر تاریکی و روشنی نورها را نیز تکمیل کنید.

نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

نقاشی اکریلیک روی بوم

اکریلیک روی بوم تکنیکی است که از رنگ اکریلیک روی سطح بوم با استفاده از ابزارهایی مانند قلم مو و کاردک برای پخش رنگ استفاده می‌شود.

علاوه بر این، محبوب‌ترین سطوح برای نقاشی با اکریلیک شامل بوم، چوب یا کاغذ است. با این حال در بسیاری موارد، می‌توان رنگ اکریلیک را بر روی سطوحی مانند پارچه و … استفاده کرد.

خرید تینر فوری امپراتور

از نظر نوع رنگ اکریلیک، رنگ اکریلیک با غلظت بالا روی بوم بهترین انتخاب است. رنگ اکریلیک رقیق یا به اصطلاح آبکی، مقدار مصرف بیشتری برای ایجاد یک لایه مات بر روی بوم دارد. در صورتی که نقاشی روی سه پایه انجام شود، رنگ اکریلیک نازک می‌تواند به سمت پایین چکه کند.

جدول مشخصات نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

نقاشی با اکریلیک برای مبتدیان

۱- اشکال هندسی

کشیدن اشکال هندسی یکی از بهترین ایده‌های نقاشی برای مبتدیان است. به همین دلیل، شما می‌توانید سطح جزئیات، رنگ‌ها و اشکال هندسی را انتخاب کنید.

۲- نقاشی انتزاعی

نقاشی آبستره یا انتزاعی، یک روش مناسب برای هنرمندان مبتدی است؛ زیرا همه چیز به صورت ذهنی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل شما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید بکشید و اسم آن را هنر بگذارید.

خرید رنگ اکریلیک قرمز ۱ کیلویی ایران

۳- گل

وقتی صحبت از ایده‌های مینیمال به میان می‌آید، کشیدن انواع گل‌ راهی عالی برای مبتدیان است. با این حال، گل مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را با جزئیاتی که دوست دارید بر روی بوم بکشید.

نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

۴- پرسپکتیو

یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری پرسپکتیو، کشیدن طلوع و غروب خورشید در پیش زمینه دریا است. افراد مبتدی‌ عاشق کار با پرسپکتیو بر روی مینی بوم هستند؛ زیرا نسبت به سایر منظره‌ها، جزئیات کمتری دارد.

۵- شخصیت‌های کارتونی

کشیدن نقاشی از روی کاراکترهای کارتونی یا انیمیشنی، بهترین گزینه برای مبتدیان است.

۷- مناظر

منظره‌های زیبا را می‌توان در هر جایی پیدا کرد. برای این کار بهتر است ابتدا از منظره مورد علاقه عکس بگیرید و سپس آن را بر روی بوم اجرا کنید.

نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

۸- درختان

نقاشی درختان برای مبتدیان بسیار سرگرم‌کننده است. شما می‌توانید آن‌ها را به هر اندازه‌ای که دوست دارید، بکشید.  در ضمن افراد که درختان را نقاشی می‌کنند، قابلیت بیشتری برای ارتباط با طبیعت دارند.

۹- معماری

کشیدن خانه یا معماری یک محل خاص مورد علاقه، کمک زیادی به شما در زمینه نقاشی می‌کند. بنابراین سعی کنید در اولین فرصت یا زمان خالی به دست آمده، رنگ، قلم مو و بوم را به دست بگیرید و نقاشی یک ساختمان مشهور یا ناشناخته را بکشید.

خرید رنگ اکریلیک زرد ۱ کیلویی ایران

وسایل نقاشی با رنگ اکریلیک

  • رنگ اکریلیک
  • بوم
  • قلم مو
  • کاردک نقاشی
  • دستمال نخی
  • لیوان آب
  • سه پایه
  • پیشبند
  • ابزار خراش دادن مانند اسفنج، خلال دندان و …

قیمت رنگ اکریلیک برای نقاشی روی بوم

برای اطلاع از قیمت رنگ اکریلیک هنری مخصوص نقاشی روی بوم، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود، از طریق تلفنی اقدام نمایید.

نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک پرداختیم. نقاشی روی بوم یکی از کارهای جذابی است که نقاشان حرفه‌ای انجام می‌دهند. در این مقاله به نحوه نقاشی روی بوم با رنگ اکریلیک پایه آب پرداختیم که چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن، اثری درخور توجه بر روی بوم نقاشی خلق کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

بهترین سایز بوم برای نقاشی اکریلیک چیست؟

اگر مطمئن نیستید که چه اندازه ای برای بوم مناسب است، از اندازه‌های متوسط ​​بین ۲۰ در ۲۵  سانتیمتر و ۴۰ در ۵۰ سانتیمتر استفاده کنید. این اندازه‌ها همه کاره و مقرون به صرفه هستند.

آیا می‌توان از رنگ اکریلیک روی بوم بدون پرایمر استفاده کرد؟

پرایمر مخصوص رنگ اکریلیک، سطح بوم را پیش از نقاشی آماده می‌کند تا شما بتوانید اثری زیبا و ماندگار تولید کنید.

چگونه می‌توان رنگ اکریلیک را برای استفاده بر روی بوم رقیق کرد؟

حلال رنگ اکریلیک آب است؛ بنابراین برای ایجاد رنگ اکریلیک رقیق، آن را با آب ترکیب کنید.

آیا برای استفاده از قلم مو  در رنگ اکریلیک، باید آن را خیس کرد؟

خیر، نیاز به این کار نیست. با این حال، اگر می‌خواهید رنگ شما به نرمی بر روی سطح اجرا شود، بهتر است کمی سطح قلم موی خود را مرطوب کنید. در ضمن برای این کار لازم نیست قلم مو شما کاملا خیس شود.

نسبت رنگ اکریلیک به آب چقدر است؟

یک واحد رنگ، ۲۰ واحد آب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید