بهترین ست فیروزه ای دکوراسیون

اگر به دنبال ایجاد یک دکوراسیون آرام و مدرن هستید، بهتر است به سراغ ترکیب فیروزه ‌ای بروید. این رنگ به عنوان یک رنگ پر احساس و شفابخش، نه تنها استرس را کاهش می‌دهد بلکه انرژی دکوراسیون داخلی را بالا می‌برد. بهترین ست رنگ فیروزه‌ ای می‌توان به ست فیروزه ‌ای با سفید، طلایی، سبز و … اشاره کرد. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ فیروزه‌ ای

فیروزه ‌ای رنگی احساسی شفابخش است که به کاهش استرس کمک می‌کند. این رنگ توانایی ایجاد تعادل در ظاهر اتاق را دارد و دکوری فوق‌العاده زیبا ایجاد می‌کند که اساسا رقابت با آن بسیار سخت است.

فیروزه ‌ای به همان اندازه که آرامش‌بخش است، روح را ترمیم، گرم و آرام می‌کند. می‌توانیم حضور صلح‌آمیز آن را به رنگ آبی، روح انرژی‌بخش آن را به عنصر زرد و جنبه‌های دلگرم‌کننده آن را به رنگ سبز نسبت دهیم. این سه رنگ با هم، فیروزه ‌ای را به رنگ نشاط‌آور و آرامش‌بخش تبدیل می‌کند. پیشنهاد ما این است که برای مبارزه با استرس و خستگی به رنگ فیروزه ‌ای روی آورید.

جدول فیروزه ای

مزایای رنگ فیروزه‌ ای

وقتی رنگ فیروزه ‌ای را می‌بینیم باعث می‌شود که نظم بیشتری داشته باشیم. همچنین رنگ فیروزه ‌ای، سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. وقتی اعصاب ما راحت باشد، نویدبخش زندگی بدون استرس است. علاوه بر این، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و ما را در انتخاب‌های روزانه خود مطمئن‌تر می‌کند.

رنگ فیروزه ای توانایی باورنکردنی برای ارتباط با روح ما دارد. فیروزه‌ای باعث می‌شود که ما با شهود یا حس ششم خود هماهنگی بیشتری داشته باشیم. به عبارت ساده، این رنگ خیره‌کننده ما را تشویق می کند تا ذهن خود را گسترش دهیم، درک خود را متنوع کنیم و قلب خود را باز نگهداریم.

با این حال توصیه می‌شود رنگ فیروزه‌ای را با رنگ‌های مناسب ست کنید تا فضای خانه شما به شکل مطلوب دیده شود.

فیروزه ای

معایب رنگ فیروزه‌ ای

رنگ فیروزه‌ ای با اینکه ویژگی‌های خارق العاده زیادی دارد اما خالی از ایراد نیست. این رنگ از تنهایی متنفر است و شخصیت آن را بی‌اعتماد می‌کند. این توصیفات باعث آسیب‌پذیری رنگ فیروزه ‌ای می‌شود که می‌تواند به صورت خودخواهی نمایان گردد.

رنگ فیروزه ای نماد چیست

۱- نماد رنگ فیروزه‌ ای: شفقت، آرامش، وضوح و ارتباط.

۲- اثرات رنگ فیروزه‌ ای: متعادل‌کننده، شفاف‌کننده، آرام بخش و تثبیت‌کننده.

۳- ویژگی‌های مثبت فیروزه ‌ای: تمرکز، رشد، آرامش و همدلی.

۴- ویژگی‌های منفی رنگ فیروزه‌ ای: خودشیفتگی، استرس، پنهان‌کاری، لاف زدن.

فیروزه ای

رنگ فیروزه ای در روانشناسی

فیروزه سایه‌ای از آبی است که در حدود رنگی آبی و سبز قرار گرفته است. این رنگ ویژگی‌های رنگ آبی و سبز را یکجا در خود دارد. آرامش آبی و رشدی که به رنگ سبز نشان داده شده است، جزو ویژگی‌های این رنگ به حساب می‌آید.

فیروزه ای همچنین می‌تواند انرژی رنگ زرد را داشته باشد؛ به همین خاطر قابلیت تبدیل شدن به رنگی نشاط‌آور را دارد. بیایید نگاهی به رنگ فیروزه ‌ای از نظر روانشناسی بیندازیم.

۱- آرامش

فیروزه شبیه سنگ آکوامارین است و پیوند قوی با رنگ آبی اقیانوسی دارد. به این ترتیب، می‌توان آن را به مفهوم آرامش مرتبط کرد.

۲- تعادل

فیروزه ‌ای رنگی است که آبی، سبز و زرد را متعادل می‌کند؛ به همین دلیل با تعادل عاطفی همراه است. نگاه کردن به این رنگ احساس آرامش و ثبات را به وجود می‌آورد. این رنگ مانند آبی، می‌تواند با وضوح ذهن و خلاقیت همراه باشد.

۳- دروننگری

رنگ فیروزه ‌ای، تفکر و تمرکز بر نیازها، افکار و احساسات خود را تشویق می‌کند. این موضوع می‌تواند به عزت نفس بالاتر و عشق به خود ارتباط داشته باشد. با این حال در برخی مواقع، رنگ فیروزه‌ ای امکان انزوای فرد را نیز فراهم می‌کند.

۴- کنترل عاطفی

استفاده بیش از حد رنگ فیروزه ‌ای، منجر به سردی یا بی‌تفاوتی می‌شود. اگرچه کنترل عاطفی مهم است اما فقدان احساسات نیز می‌تواند خطرناک باشد.

فیروزه ای

رنگ فیروزه ای روشن

فیروزه ‌ای که بین آبی و سبز در چرخه رنگ قرار دارد، ترکیبی از آبی کم رنگ و سبز یا آبی با مقدار کمی زرد است. کد هگز رنگ فیروزه ‌ای روشن شامل #۳۰D5C8 می‌شود.

فیروزه ای

رنگ فیروزه‌ ای تیره

فیروزه ای تیره یک آبی ملایم ​​با ته رنگ زرد تیره است. بسته به منبع نور یا زمان، ممکن است به شکل‌های مختلفی خود را به نمایش بگذارد.

فیروزه ای

رنگ فیروزه ای چگونه درست می‌شود

فیروزه‌ ای از ترکیب رنگ‌های سبز، آبی و زرد ساخته می‌شود. مقدار هر رنگی که به ترکیب اضافه می‌کنید، انواع رنگ فیروزه ‌ای را به وجود می‌آورد. با این حال سایه‌های فیروزه‌ ای می‌تواند از رنگ آبی تا سبز غالب باشد. بنابراین شما می‌توانید با ترکیب کردن رنگ آبی و سبز به همراه اضافه کردن رنگ زرد، رنگ فیروزه ‌ای مورد نظر خود را به دست آورید.

فیروزه ای

بهترین ترکیب با رنگ فیروزه ای

بهترین رنگ‌هایی که با فیروزه‌ای ترکیب می‌شوند شامل سفید، کرم، صورتی، خاکستری، زرد، سبز و یاسی هستند. رنگ‌های دیگر عبارتند از طلایی، آبی تیره، قهوه‌ای، نارنجی و مشکی؛ زیرا این رنگ ها به طرق مختلف رنگ فیروزه ‌ای را تکمیل می‌کنند.

هر ترکیب رنگی می‌تواند به شما کمک کند دکوری به وجود آورید که هر دو وجه آرامش و طراوت را داشته باشد. بسته به اتاق خاصی در خانه که قصد دارید از رنگ فیروزه ‌ای استفاده کنید، این موضوع بر انتخاب رنگ ثانویه تاثیر می‌گذارد. در ادامه به انواع ست رنگ فیروزه ‌ای اشاره می‌کنیم.

۱- فیروزه‌ ای با سفید

استفاده از رنگ سفید در کنار فیروزه ‌ای، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد یک دکور پر احساس است. به عنوان مثال، اگر دیوارها به رنگ فیروزه‌ ای هستند، می‌توانید از پرده‌های سفید ساده و براق استفاده کنید. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار یکدیگر، الهام بخش موفقیت است.

فیروزه ای

۲- فیروزه‌ ای با کرم

یکی دیگر از رنگ‌هایی که به زیبایی با فیروزه ‌ای ست می‌شود، رنگ کرم است. این دو رنگ اتاقی غنی، آرامش‌بخش و شیک به وجود می‌آورند.

فیروزه ای

۳- فیروزه ‌ای با صورتی

برای زیبایی با شکوه و زنانه، از ست رنگ فیروزه ‌ای با صورتی استفاده کنید. این دو رنگ ملایم که به خوبی با یکدیگر ست می‌شوند، یک دکوراسیون شیرین را ایجاد می‌کنند. در ضمن اگر می‌خواهید اتاق خواب یا پذیرایی خود را آرام، زیبا و ظریف کنید، رنگ صورتی را در کنار رنگ فیروزه‌ ای قرار بدهید.

فیروزه ای

۴- فیروزه ‌ای با خاکستری

از آنجایی که فیروزه ‌ای یک رنگ شاداب است، استفاده از یک رنگ خنثی مانند خاکستری در کنار این رنگ، زمینه را برای ایجاد یک شادابی مضاعف فراهم می‌‎کند.

رنگ خاکستری به تعادل رنگ فیروزه ‌ای کمک می‎کند. نکته جالب در مورد این دو رنگ این است که هنگام استفاده، یک رنگ سوم مانند سفید یا کرم را به آن‌ها اضافه کنید تا دکوراسیون شما جذابیت بیشتری به خود بگیرد.

۵- فیروزه ‌ای با زرد

هر کدام از طیف‌های رنگ زرد شامل زرد روشن تا زرد تیره (مثلا خردلی) به راحتی با رنگ فیروزه ست می‌شود. ست کردن فیروزه ‌ای با خانواده رنگ زرد، محیطی مثبت، هیجان انگیز و از نظر بصری جذاب ایجاد می‌کند.

فیروزه ای

۶- فیروزه ‌ای با سبز

قرار گرفتن رنگ سبز در کنار رنگ فیروزه ‌ای، دکوراسیون را شاد و پرانرژی می‌کند. با توجه به اینکه هر دو رنگ سبز و فیروزه‌ ای، جزو رنگ‌های زنده و پر جنب و جوش هستند که جلوه منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی می‌دهد. 

فیروزه ای

۷- فیروزه‌ ای با آبی تیره

برای ایجاد یک دکوراسیون پر جنب و جوش، پیشنهاد می‌کنیم از ست رنگ فیروزه‌ای و آبی تیره استفاده کنید. همچنین دیدن رنگ‌های مکمل مانند سفید یا طلایی برای لوازم جانبی و وسایل نور، نمایی زیبا؛ مدرن و مد روز برای دکوراسیون شما به وجود می‌آورد.  

۸- فیروزه ‌ای با یاسی

قرار دادن رنگ یاسی در کنار فیروزه ‌ای، شما را به آرامش دعوت می‌کند. این ست رنگ همچنین فرصتی عالی برای بازی با چند رنگ دیگر برای یافتن پالت رنگ مناسب است که قصد تزئین آن را دارید.

۹- فیروزه ‌ای با طلایی

اگر در حال تزیین اتاقی هستید که رنگ اصلی آن فیروزه ‌ای است، می‌توانید به راحتی با اضافه کردن رنگ طلایی، آن را برجسته‌تر کنید. به طوری که برای داشتن دکوراسیون با ظاهری غنی، ظریف و جاودانه، این ست رنگ مناسب است.

فیروزه ای

۱۰- فیروزه ‌ای با قهوه‌ای

یکی از رنگ‌هایی که به دکوراسیون گرما می‌دهد، رنگ قهوه‌ای است. داشتن رنگ قهوه‌ای (روشن یا تیره) دکور را جذاب و باکلاس می‌کند. حتی اگر رنگ فیروزه‌ ای را با رنگ‌های چوب طبیعی ست کنید، این یک ترکیب عالی برای دکوراسیون داخلی است.

فیروزه ای

۱۱- فیروزه ‌ای با نارنجی

اگر در ست کردن رنگ فیروزه ‌ای با رنگ نارنجی زیاده‌روی نکنید، بدون شک بهترین نما را به دکوراسیون داخلی شما می‌دهد. این ست رنگ، جلوه هنری دکوراسیون شما را بیشتر می‌کند.

۱۲- فیروزه ‌ای با مشکی

آخرین رنگی که با رنگ فیروزه ‌ای ست می‌شود، رنگ مشکی است. این ست رنگ نه تنها برای استفاده در اتاق پذیرایی مناسب است بلکه باعث می‌شود که شما اتاق‌هایی براق و زیبا داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ فیروزه‌ ای؛ نمادها و کاربردها/ بهترین ست فیروزه‌ ای دکوراسیون پرداختیم. رنگ فیروزه ‌ای از ترکیب رنگ آبی، سبز و زرد ساخته می‌شود. از نظر روانشناسی، رنگ فیروزه ‌ای یک رنگ متعادل و آرامش بخش به حساب می‌آید که از گذشته تا به امروز، مورد استقبال پادشاهان و درباریان ایرانی بوده است. رنگ فیروزه‌ ای در انواع رنگ اکریلیک و روغنی یافت می‌شود که شما می‌توانید بسته به سلیقه و آب و هوای جغرافیایی، یکی از این دو نوع را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا رنگ های خاکستری و فیروزه ای با هم سازگار هستند؟

هیچ چیز به اندازه ترکیب فیروزه‌ ای و خاکستری، دراماتیک و در عین حال آرامش بخش نیست. ترکیب فیروزه ‌ای انرژی‌بخش و خاکستری خسته، یک پالت رنگی کاملا متعادل ایجاد می‌کند.

رنگ فیروزه ‌ای از ترکیب چه رنگ‌هایی است؟

آبی، سبز و زرد.

رنگ فیروزه ‌ای نماد چیست؟

این رنگ نماد تعادل، شفافیت و زیبایی است.

ترکیب رنگ فیروزه ‌ای و سفید چه مزایایی دارد؟

با استفاده از این دو رنگ، می‌توانید دکوراسیون شادابی را به وجود آورید. پیشنهاد ما این است که رنگ فیروزه‌ ای را برای دیوار و رنگ سفید را برای پرده استفاده کنید.

رنگ فیروزه ای روشن چگونه درست میشود؟

ترکیبی از آبی کم رنگ و سبز یا آبی با مقدار کمی زرد، رنگ فیروزه‌ ای روشن را می‌سازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید