روانشناسی رنگ زرد و بهترین فضا برای استفاده از آن

اگر همیشه با بحران و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، نگاه کردن به رنگ زرد را فراموش نکنید. رنگ زرد به عنوان نماد خورشید، امید، شور، شوق، تفکر مثبت، شوق فراوان برای کسب دانش و خوش‌بینی، یکی از رنگ‌های مدرنی است که در اغلب فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم تا به روانشناسی رنگ زرد و بهترین فضا برای استفاده از آن در کنار نقاط مثبت و منفی و انواع رنگ‌هایی که با رنگ زرد ست می‌شوند، بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

معرفی رنگ زرد و تاریخچه آن

رنگ زرد یکی از اولین رنگ‌هایی بود که به دلیل در دسترس بودن رنگدانه زرد اخرایی، مورد استفاده قرار می‌گرفت. مصریان باستان خدایان خود را با رنگ زرد، رنگ‌آمیزی می‌کردند تا شبیه طلا شود.

از قرن چهاردهم به بعد، رنگ زرد به عنوان نمادی از حسادت و خیانت تبدیل شد. در واقع به رنگی شباهت پیدا کرد که نمی‌توان به آن اعتماد کرد.  در تاریخچه رنگ زرد آمده است که این رنگ اغلب به عنوان نمادی از ویژگی‌های شخصیت‌های منفی شناخته می‌شد.

در دنیای طبیعی، رنگ زرد، رنگ آفتابگردان و گل نرگس، زرده تخم مرغ، لیمو، قناری و زنبور عسل است. همچنین در دنیای انسان معاصر، معنای زرد رنگ باب اسفنجی، پیراهن برنده تور دو فرانس، چهره‌های شاد و علائم خطر را نشان می‌دهد. با این حال در هر فرهنگی رنگ زرد نشان‌ دهنده نور خورشید، شادی و گرما است.

خرید محصول

زرد در بسیاری از ادیان (هندوئیسم و ​​مصر باستان) اغلب با خدا مرتبط است. در کشور ژاپن، زرد اغلب شجاعت را نشان می‎دهد.

در کشور چین از فیلم‌های مناسب رده بزرگسال، به عنوان فیلم‌های زرد یاد می‌شود که البته این موضوع برای بسیاری از کشورها مصداق دارد. در کشور روسیه، دیوانه خانه را به عنوان خانه زرد می‌شناسند. زرد روشن «گل همیشه بهار» ممکن است با مرگ در برخی مناطق مکزیک مرتبط باشد.

از طرفی کسانی که در جریان تفتیش عقاید دوران قرون وسطی محکوم به مرگ بودند، لباس زرد به نشانه خیانت می‌پوشیدند.  در قرون وسطی از یک وصله زرد برای برچسب زدن به یهودیان استفاده می‌شد. یهودیان اروپایی در دوران نازی‌ها، مجبور به پوشیدن علامت ستاره داوود به رنگ زرد می‌شدند.

رنگ زرد در بسیاری از کشورهای آفریقایی با ثروت و موفقیت مرتبط است و در کشور هند رنگ بازرگانان به حساب می‌آید. علاوه بر این، در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویژه تایلند، رنگ زرد در اولین روز هفته، رنگ خوش شانسی محسوب می‌شود.

در پایان این بخش باید اشاره کرد که دید محیطی انسان برای مشاهده رنگ زرد، ۲.۵ برابر بیشتر از رنگ قرمز است. رنگ زرد ارزش نوری بالایی دارد و به عنوان منبع نور ثانویه عمل می‌کند.

روانشناسی رنگ زرد

  • رنگ زرد با عقل و منطق همراه است.
  • این رنگ توانایی بهبود تفکر تحلیلی را دارد.
  • با نشاط، شادی و خوش‌بینی مرتبط است.
  • امید، شور و شوق را القا می‌کند.
  • رنگ زرد شیوه تفکر مثبت و همچنین اشتیاق زیاد برای کسب دانش را تقویت می‌کند.
  • خلاقیت این رنگ بر جنبه‌های ذهنی متمرکز است؛ به طوری که روش‌های جدیدی از تفکر و عمل را القا می‌کند.
  • به عنوان یک رنگ کاربردی، به جای تشویق به رویاپردازی در مورد زندگی ایده‌آل، افکار ما را به سمت یافتن راه حل برای مشکلات واقعی هدایت می‌کند.
  • این نوع رنگ به تصمیم‌گیری سریع (به ویژه در موقعیت‌های استرس‌زا) کمک می‌کند.

زرد به عنوان یک رنگ غیر احساسی، احساسات را در موقعیت‌های پیچیده نادیده می‌گیرد، افکار را سازماندهی و به سرعت بین گزینه‌های متعدد انتخاب می‌کند. این رنگ همچنین انرژی، خوش‌بینی، اعتماد به نفس، سرگرمی را افزایش می‌دهد.

هنگامی که فرد با رنگ زرد احاطه می‌شود، مغز سروتونین بیشتری آزاد می‌کند، به همین دلیل است که این رنگ نماد شادی و مثبت‌اندیشی است. رنگ زرد یک رنگ بی‌خیال و با اعتماد به نفس است. این رنگ حالت دفاعی ندارد و به عنوان سپری در مقابل ناامیدی و احساس حقارت عمل می‌کند.

جدول روانشناسی رنگ زرد

این رنگ مشتاق توجه ماست؛ مانند کودکی شاد که از بودن در مرکز توجه لذت می‌برد. رنگ زرد درخشان‌ترین رنگ در بین تمام طیف‌های رنگی است؛ به طوری که رنگ خورشید، شادی، حسادت و فریب به شمار می‌آید.

رنگ زرد، رنگ خلاقیت است. این نوع رنگ تاثیر مستقیمی بر سمت راست مغز، جایی که تفکر عمیق و شهود وجود دارد، می‌گذارد. از آنجایی که رنگ زرد فعالیت مغز، خودآگاهی و انرژی را افزایش می‌دهد، توصیه می‌شود زمانی که باید برای یک مشکل پیچیده راه حلی پیدا کنید، شیئی با رنگ زرد را نزدیک خود نگه دارید؛ با باز کردن فرآیند خلاقیت، رنگ زرد به یافتن راه حل‌های منطقی و موثر کمک می‌کند. فقط مراقب باشید که اغراق نکنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ زرد می‌تواند منجر به از دست دادن تمرکز شود.

بسیاری از بیماران می‌گویند که از نور فلورسنت زرد رنگ در خانه‌های خود بهره برده‌اند که برای ایجاد فضای نوری متعادل‌ و تداعی‌کننده یک روز آفتابی دلپذیر در خارج از منزل طراحی شده است.

شخصیت شناسی رنگ زرد

افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند، دارای اعتماد به نفس، خوش بین و شاد هستند. آن‌ها ارتباطات خوبی دارند و به راحتی دوست می‌شوند.

آن‌ها به جای شرکت در اجتماعات بزرگ، دایره کوچکی از دوستان نزدیک را ترجیح می‌دهند. به همین خاطر رنگ زرد به عنوان یک رنگ کمال‌گرا شناخته می‌شود.

این رنگ از خود و دیگران انتظارات بالایی دارند. هنگامی که این انتظارات برآورده نمی‌شود، زرد می‌توانند بسیار انتقادی و قضاوت‌کننده شود.

به دلیل کم‌طاقتی، افراد علاقه‌مند به رنگ زرد می‌توانند نسبت به خود و اطرافیانشان خشن رفتار کنند. آن‌ها سریع پول در می‌آورند، اما آن را به سرعت خرج می‌کنند.

آنها به دلیل شوخ طبعی، روحیه سرگرم‌کننده‌ای دارند و مورد علاقه دیگران هستند. تیپ شخصیتی رنگ زرد با درجه بالایی از استقلال مشخص می‌شود.

آنها برای ثبات عاطفی به خود متکی هستند. حتی زمانی که از نظر عاطفی تحت فشار هستند، زردها تمایل دارند احساسات آسیب‌دیده را به طور خصوصی مراقبت کنند. این موضوع ممکن است دلیلی بر اضطراب آن‌ها باشد.

آن‌ها بیش از حد به خود متکی هستند و هرگز درخواست کمک نمی‌کنند. زردها از تنهایی بدشان نمی‌آید و حتی گاهی مجرد بودن را ترجیح می‌دهند. آن‌ها با دقت زیاد شریک زندگی خود را انتخاب می‌کنند.

رنگ زرد نماد چیست؟

  • رنگ زرد بیشترین توجه را جلب می‌کند. به همین خاطر از آن در علائم راهنمایی و رانندگی یا تبلیغات استفاده می‌کنند.
  • رنگ زرد می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.
  • زرد اغلب به عنوان رنگی با انرژی بالا در نظر گرفته می‌شود.
  • این رنگ می‌تواند به سرعت انرژی احساسی ایجاد کند.
  • زرد یک رنگ روشن است که اغلب به عنوان رنگ شاد و گرم توصیف می‌شود.
  • برای بسیاری از افراد، زرد به عنوان رنگی روشن و شاد دیده می‌شود. تبلیغ کنندگان ممکن است از آن نه تنها برای جلب توجه بلکه برای برانگیختن احساس شادی استفاده کنند.
  • ایجاد تفکر تحلیلی قوی
  • افزایش سطح فعالیت ذهنی
  • افزایش حس آگاهی
  • افزایش سطح انرژی و اشتیاق

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های منفی رنگ زرد

  • رنگ زرد نشانه بزدلی، فریبکاری و خودخواهی است.
  • این رنگ توانایی پرخاشگری و تحریک‌پذیری را دارد.
  • تیپ‌های شخصیتی رنگ زرد اغلب می‌توانند بیش از حد قضاوت‌کننده، کینه‌توز و فاقد همدلی باشند.
  • گذاشتن نوزادان در اتاق‌هایی به رنگ زرد، باعث افزایش گریه آن‌ها می‌شود.
  • حضور طولانی‌مدت در کنار این رنگ، باعث افزایش خشونت و عصبانیت می‌شود.
  • آن‌ها خشن، انتقام‌جو و دمدمی مزاج هستند.
  • افزایش سطح خشم، خستگی، خستگی چشم و اضطراب
  • گاهی اوقات رنگ زرد می‌تواند بسیار تهاجمی و حتی متخاصم ظاهر شود.
  • رنگ زرد می‌تواند باعث ایجاد احساس ناامیدی شود.
  • استفاده از رنگ زرد به عنوان پس‌زمینه روی کاغذ یا مانیتور کامپیوتر می‌تواند منجر به خستگی چشم یا از دست دادن بینایی در موارد شدید شود.

همه چیز درباره رنگ زرد

افراد مختلف شانس بیشتری برای به خاطر سپردن چیزی دارند که روی پس‌زمینه رنگ زرد نوشته شده است. بنابراین استفاده از این رنگ در تجارت، می‌تواند موجب افزایش شانس و موفقیت شود.

با توجه به میزان بالای نوری که از چشم منعکس می‌شود، رنگ زرد بیشترین استرس را بر روی چشم وارد می‌کند. بنابراین در کسب‌وکار شما نباید از این رنگ یا نور زرد، بیش از اندازه استفاده کرد.

در یک زمینه تجاری، رنگ زرد می‌تواند بیش از حد حواس آدم را پرت کند و باعث ناتوانی در تمرکز شود. رنگ زرد روشن‌ می‌تواند منجر به تحریک و ناامیدی در کسب‌وکار و تجارت شود.

استفاده از مقدار مناسب رنگ زرد می‌تواند فضای مثبت و گرمی ایجاد کرده و به کسب‌وکار کمک کند. همچنین رنگ زرد به عنوان رنگ گرم در نظر گرفته می‌شود؛ به این معنی که می‌تواند افراد را نسبت به برخی از رنگ‌های سرد احساساتی‌ کند. این نوع رنگ، نسبت به سایر رنگ‌ها، قابل توجه‌ و برجسته‌تر است.

برجسته بودن این نوع رنگ، همراه با توانایی برانگیختن شادی، گرما و سرگرمی، رنگ زرد را به رنگ مناسبی برای برندسازی و بازاریابی تبدیل کرده است. این رنگ برای استفاده توسط شرکت‌هایی که محصولات و خدمات لذت‌بخش و قابل دسترس ارائه می‌دهند، توصیه می‌شود.

انواع طیف‌های رنگ زرد

۱- رنگ زرد آفتابگردان

این نوع رنگ، به عنوان رنگ زرد روشن، آفتابی و پر جنب‌وجوش شناخته می‌شود.  رنگ زرد آفتابگردان برای ایجاد طراوت و هیجان در خانه یا محل کار شما مناسب است.

۲- رنگ زرد لیمویی

میزان تنالیته زرد این نوع رنگ، بسیار کمتر از رنگ زرد آفتابگردان است. رنگ زرد لیمویی، درخشندگی و گرمای بالایی دارد.

این نوع رنگ انرژی متعادلی دارد؛ به طوری که زرد لیمویی اعتماد به نفس و نیاز به یک زندگی منظم را افزایش می‌دهد.

این رنگ زرد حساسیت ما را نسبت به انتقاد افزایش می‌دهد.

۳- رنگ زرد موزی

میزان تنالیته زرد این نوع رنگ، کمتر از رنگ زرد لیمویی است. برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند رنگ بیش از حد روشن یا پر جنب‌و‌جوش داشته باشند.

۴- رنگ زرد خردلی

میزان تنالیته زرد این نوع رنگ، بیشتر از رنگ زرد موزی است. رنگ زرد خردلی، تا حدودی تیره‌تر از سایر مکمل‌های رنگ زرد در نظر گرفته می‌شود. رنگ‌آمیزی با این نوع رنگ، عمق بیشتری به دیوار اتاق یا خانه شما می‌دهد.

۵- رنگ زرد کَره‌ای

این نوع رنگ به عنوان نرم‌ترین رنگ در خانواده رنگ زرد شناخته می‌شود. احساس گرما دارد و برای کسانی مناسب است که به دنبال ظاهری ظریف هستند.

۶- رنگ زرد طلایی

این رنگ به عنوان رنگ افراد تنها است. افرادی که با کنجکاوی و علاقه شدید به بررسی جزئیات علایق خود می‌پردازند. زرد طلایی به انتقاد حساس است.

۷- زرد روشن

این رنگ به پاکسازی ذهن کمک و آن را هوشیار می‌کند.

۸- رنگ کرم

ایده‌های جدید را تشویق می‌کند. این رنگ نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس است.

۹- رنگ زرد تیره

این رنگ نشان‌دهنده تمایل به افسردگی و مالیخولیا، عدم عشق و ارزش پایین است.

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

بهترین فضا برای استفاده از رنگ زرد، راهروها هستند. همچنین در محیط آشپزخانه به ایجاد یک مسیر شاد برای شروع یک روز جدید کمک می‌کند.

توصیه می‌شود از رنگ زرد در اتاق خواب خودداری کنید. خوابیدن در اتاقی که با رنگ زرد تزئین شده، باعث می‌شود که به مرور زمان با حس عصبانیت از خواب بیدار شوید. حتی زمانی که شما خواب هستید، خواص روانی یک رنگ فعال است.

یکی از بهترین ترکیب رنگ‌ها برای فضاهای داخلی، استفاده از کمی رنگ زرد با رنگ سفید یا خاکستری است. این ترکیب رنگ، علاوه بر اینکه شدت رنگ زرد را برای محیط اتاق می‌گیرد، بلکه اتاق را متعادل و آرامش‌بخش می‌کند.

ترکیب رنگ زرد و سفید (کرمی، سفید، عاجی و صدفی)، محیط خانه یا محل کار را تازه، سرزنده و شاد می‌کند. استفاده بیش از حد از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی، باعث احساس خستگی در شما می‌شود. بنابراین می‌توانید به راحتی با اضافه کردن رنگ بنفش، محیط را متعادل کنید.

ترکیب رنگ زرد-نارنجی-قرمز با یک رنگ خنثی، آرامش را به محیط شما اضافه خواهد کرد. رنگ‌هایی که با رنگ زرد ست می‌شود.

۱- رنگ زرد و آبی

ست رنگ زرد با آبی و سایه های متعدد آن، تصویر خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند. این ست اتاق را روشن می‌کند. علاوه بر ایجاد احساس مدرن، در طیف گسترده‌ای از تم‌ها و سبک‌های دکوراسیون استفاده می‌شود.

۲-  رنگ زرد و سبز بهار

ست رنگ زرد و سبز از طبیعت الهام گرفته شده است. این ست پرانرژی، درست مانند گل‌های زرد دوست‌داشتنی روی شاخه‌های سبز، اتاق شما را نورانی می‌کند.  تعادل بصری مناسبی را در محیط به وجود می‌آورد.

۳-  رنگ زرد و نارنجی مایل به قرمز

این ست، گرما، انرژی و حس شور آتشین را به فضای داخلی می‌آورد. این ست برای سبک‌های سنتی، مدیترانه‌ای و ویکتوریایی، ایده‌آل است. ست رنگ نارنجی و زرد در جذابیت بصری مدرن و شهری استفاده می‌شود.

۴-  رنگ زرد و خاکستری روشن

این ست، ظاهر پیچیده‌تر و زیباتری به محیط خانه یا محل کار ایجاد می‌کند. سایه‌های رنگ زرد تیره را می‌توان به راحتی با خاکستری روشن و رنگ‌های خاکستری مایل به آبی ست کرد.

۵- رنگ زرد و مشکی

ست رنگ زرد با رنگ مشکی، یکی از بهترین ترکیب‌ها برای ایجاد ظاهری شیک، هنرمندانه و پیشرفته به طراحی داخلی خانه یا محل کار شما می‌دهد. این نوع ست، یک ست رنگ جسورانه است.

سعی کنید از رنگ مشکی به عنوان رنگ پس زمینه استفاده کنید و رنگ زرد را در مبلمان و پرده‌های خانه مورد استفاده قرار دهید.

۶- رنگ زرد و صورتی تند

رنگ صورتی در اکثر فرهنگ‌‌ها، به عنوان یک رنگ زنانه دیده می‌شود. ست صورتی و زرد، بهترین انتخاب برای اتاق دختران است. ست صورتی و زرد، به اتاق شما درخشش می‌بخشد.  ست رنگ صورتی تند با زرد نقش مهمی برای دادن ظاهری شیرین و آرام به خانه شما می‌دهد.

۷- رنگ زرد و سرمه‌ای

این ست می‌تواند ظاهری خنک و شفاف برای محیط خانه یا محل کار شما ایجاد کند. استفاده از این ست رنگ در دیوار آشپزخانه، مبلمان یا ظروف، به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند.

استفاده از ست رنگ زرد و سرمه‌ای برای اتاق نشیمن، یک محیط گرم و دنج به وجود می‌آورد. به گفته بهترین طراحان داخلی، می‌توانید از ست رنگ زرد و سرمه‌ای برای ایجاد فضای کار و مراقبه استفاده کنید.

استفاده از رنگ سرمه‌ای در کنار رنگ زرد، باعث تعادل در ضربان قلب و کاهش فشار خون می‌شود. این ست می‌تواند بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک باشد.

۸- رنگ زرد و سبز تابستان

همه ما می‌دانیم که رنگ سبز نشان دهنده آرامش است. این رنگ زمانی تاثیر بیشتری می‌گیرد که آن را با رنگ زرد ست کنیم. زیرا رنگ زرد، طبیعی بودن آن را بیشتر می‌کند.

استفاده از این ست، علاوه بر ایجاد هماهنگی و شادی، استرس را کاهش می‌دهد. استفاده از این ست رنگ در آشپزخانه، پذیرایی و اتاق کودکان توصیه می‌شود.

۹- رنگ زرد و بنفش روشن

می‌توانید ست بنفش روشن را با رنگ زرد امتحان کنید تا ظاهر نرم‎‌تری به خانه خود ببخشید.

۱۰- رنگ زرد و خاکستری تیره

اگر از ست رنگ زرد و مشکی در خانه ناراضی هستید، پس ترکیب خاکستری را با زرد را امتحان کنید. این نوع ست، شاد و بدون ظاهر کارتونی است. ست رنگ زرد با خاکستری در یک چیدمان آرام استفاده می‌شود.

این نوع ست رنگ، در انواع اتاق به ویژه اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت استفاده از ست رنگ خاکستری با رنگ زرد، به خاطر داشته باشید که از رنگ قهوه‌ای استفاده نکنید.

۱۱-  رنگ زرد و قهوه‌ای

این نوع ست گزینه‌ای ایده‌آل برای ایجاد حس راحتی، امنیت و اطمینان در خانه شما است. برای ایجاد جلوه‌ای واقعی در این نوع ست، می‌توانید از دکوراسیون چوبی یا پشمی استفاده کنید.

۱۲- رنگ زرد و قرمز

ست قرمز و زرد از نظر بصری بسیار قدرتمند هستند؛ زیرا دو رنگ اصلی گرم هستند. بهتر است در این نوع ست، از نور طبیعی زیاد و یا رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای استفاده کنید. این نوع ست انتخاب مناسبی برای زوج‌های جوان (تازه عروس) است

۱۳- رنگ زرد با خاکستری و قهوه‌ای

رنگ خاکستری و قهوه‌ای هر دو رنگ‌های خنثی هستند. قهوه‌ای رنگ طبیعت و انعطاف‌پذیر، خاکستری بافت‌دار و غلیظ است. افزودن رنگ زرد به این دو رنگ، آرامش را به خانه برمی‌گرداند. ست کردن این سه رنگ، خانه شما را شیک می‌کند و جلوه‌ای منحصربه‌فرد برای آن به ارمغان می‌آورد.

۱۴- رنگ زرد و سفید

رنگ سفید نشان‌دهنده صلح است. با استفاده از رنگ سفید می‌توانید ظاهری دلپذیر و تمیز در خانه خود ایجاد کنید. رنگ سفید برای ساختن ظاهری مطبوع، آرام و خالص استفاده می‌‌شود. این ست رنگ پرانرژی است و جلوه‌ای وجود خورشید در یک اتاق سفید را به وجود می‌آورد.

رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد برای اتاق خواب

رنگ زرد نیز مانند سایر رنگ‌ها در کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارد. در بریتانیا و ایالات متحده، از آن برای نماد یادآوری و امید استفاده می‌شود و اغلب به رنگ لیبرالیسم مشهور است. در ژاپن نشان‌دهنده شجاعت است (دقیقا برعکس معنای آمریکایی آن) در حالی که در چین رنگ امپراطوران بود که اغلب ردایی به این رنگ می‌پوشیدند؛ احتمالا به این دلیل که نزدیک‍ترین رنگ به طلا است. این رنگ در هند رنگ بازرگانان به حساب می‌آمد.

همچنین گفته می‌شود که رنگ دانش است که با سمت چپ یا منطقی مغز ارتباط برقرار می‌کند تا ایده های جدید را به حرکت درآورد و چالش‌های ذهنی را حل نماند.

هنگامی که صحبت استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب به میان می آید، این رنگ یک گزینه عالی است اما مراقب باشید؛ زیرا با گذشت زمان این رنگ می‌‌تواند احساس آزرده شدن از خواب یا بیدار شدن را در شما به وجود آورد. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است که رنگ زرد را در کنار رنگ‌ها تیره یا خنثی استفاده کنید تا اثرات منفی آن نیز از بین برود.

روانشناسی رنگ زرد در لباس

۱- رنگ محبوب بازیگران

وقتی به لباس بازیگران مطرح دنیا نگاه می‌کنیم، امکان ندارد که موتیف رنگ زرد در بین آن وجود نداشته باشد. این رنگ بسته پوست هر فرد، می‌تواند احساس خاص بودن را به وجود آورد.

یکی از دلایل مهم اینکه رنگ زرد به عنوان رنگ محبوب بازیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد، احساس برجسته شدن است. به معنایی بهتر، وقتی افراد مشهور رنگ زرد را برای مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند افتتاحیه جشنواره‌ای سینمایی انتخاب می‌کنند، در واقع به دنبال جلب توجه بیشتر هستند.

۲٫ لباس زرد عامل اشتیاق است

از نظر روانشناسی، لباس زرد به عنوان محرک نشاط، اشتیاق و اعتماد به نفس شناخته می‌شود. همچنین این رنگ تفکر تحلیلی و استدلال منطقی را در انسان تقویت می‌کند؛ به این معنی که می‌تواند به تصمیم گیری افراد کمک شایان توجهی نماید.

این رنگ به شما آگاهی نسبت به انرژی‎ پیرامون خود می‌دهد. پوشیدن لباس زرد می‌تواند به افزایش عزت نفس و بهبود خلق و خوی کمک کند.

۳- رنگ درخشان برای لباس

برای افراد جسور، زرد یک رنگ ایده‌آل است؛ زیرا چیزی متفاوت از هنجارهای روزمره ارائه می‌دهد. اگر شما فردی هستید که معمولا لباس‌های خنثی یا مشکی می‌پوشید، پس رنگ زرد به عنوان یک رنگ روشن، راهی مناسب برای تغییر روحیه شماست.

علاوه بر این، به کسانی که در حال حاضر تصمیم گرفته‌اند لباس زرد بپوشند، توصیه می‌کنیم رنگ زرد را در لوازم جانبی مانند کیف، دستبند، کفش و … مورد استفاده قرار دهند و به مرور، پیراهن یا تی شرت رنگ زرد را به استایل خود اضافه کنند. بنابراین یک کیف، کفش یا کیف پول زرد رنگ را امتحان کنید.

همچنین می‌توانید یک بلوز زرد رنگ یا بلوز با جزئیات زرد بپوشید، با این حال اگر احساس شجاعت می‌کنید، به سراغ لباس‌هایی مانند کت یا دامن زرد بروید که فورا ظاهر شما را درخشان می‌کند.

روانشناسی رنگ زرد و طوسی

اکثر رنگ‌های ترکیب شده با رنگ طوسی، کسل‎کننده به نظر می‌رسند اما زرد و طوسی یکی از جالب‌ترین نتایج را ایجاد می‌کند. با این حال سوال اینجاست که آیا رنگ زرد با طوسی مطابقت دارد؟ در جواب باید گفت که بله؛ طوسی و زرد به خوبی در اتاق با هم یکدیگر ست می‌شوند؛ زیرا طوسی می‎تواند عامل تعادل در رنگ زرد باشد و رنگ زرد ‎نیز قابلیت گرم نشان دادن رنگ طوسی را دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا به موضوع روانشناسی رنگ زرد و بهترین فضا برای استفاده از آن بپردازیم. رنگ زرد یکی از انواع رنگ‌های شاد و پرانرژی است که به عنوان نماد خورشید و حیات مادی بر روی سیاره زمین شناخته می‌شود. این نوع رنگ استعاره‌ای از ثروت و سلطنت است که به طور معمول توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی جهت جلب توجه بیشتر مورد استفاده قرار می‎گیرد. از طرفی این نوع رنگ موجب ترشح یک ماده شیمیایی در مغز انسان به عنوان سروتونین می‌شود که غالبا برای افزایش تمرکز است. در صورت کسب اطلاع بیشتر از رنگ زرد و خواص آن، لطفا با کارشناسان ما در فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

مهم‌ترین نمادهای رنگ زرد کدام‌اند؟

رنگ زرد نشان‌دهنده شادی و انرژی است. این نوع رنگ به خورشید منبع حیات و نور پیوند داده می‌شود. همچنین رنگ زرد به دلیل شباهت با طلا، نمادی از ثروت و سلطنت است.

رنگ زرد چه تاثیری بر روان آدم می‌گذارد؟

برای بسیاری از افراد، رنگ زرد به عنوان رنگ روشن و شاد دیده می‌شود. کمپانی‌های بزرگ ممکن است از آن نه تنها برای جلب توجه بلکه برای برانگیختن احساس شادی استفاده کنند.

رنگ زرد چه تاثیری بر مغز می‌گذارد؟

رنگ زرد به ترشح یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین کمک می‌کند که برای ایجاد خلق‌وخوی شاد ضروری است. مطالعات ثابت کرده‌اند که رنگ زرد تمرکز را افزایش می‌دهد و به مغز و سیستم عصبی یک زنگ بیدارباش می‌دهد. با این حال، رنگ زرد می‌تواند بیش از حد باعث خستگی شود.

رنگ زرد چه احساساتی را تحریک می‌کند؟

رنگ زرد به شما احساس شادی و خودانگیختگی می‌دهد. زرد شاید پرانرژی‌ترین رنگ در میان رنگ‌های گرم باشد. این نوع رنگ با خنده، امید و نور خورشید همراه است.

رنگ زرد چه نوع قدرتی دارد؟

رنگ زرد، رنگ آفتاب، امید و شادی است. رنگی که به شما اعتماد به نفس می‌دهد و خلاقیت، شادی را به قلب ما می‌آورد. رنگ زرد همچون رنگ خورشید با گرما همراه است. همچنین این نوع رنگ به عنوان نماد نور، دانش و خرد شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید