حلال چسب آکواریوم خشک شده

برای جدا کردن چسب آکواریوم از سطوح مختلف، راه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به حلال این نوع چسب درزبندی اشاره کرد. به طور کلی جدا کردن چسب از سطوحی مانند سینک ظرفشویی، لباس، دست و …، کار سخت و پیچیده‌‎ای نیست و تنها باید بدانید که چه نوع حلال، برای شما مناسب است. در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع حلال چسب آکواریوم خشک شده صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روش پاک کردن چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یک محصول پر کاربرد است که در برخی موارد می‌تواند چالش‌هایی را به وجود آورد. به طور مثال می‌توان به ریختن این چسب بر سطوح مختلف اشاره کرد. برای پاک کردن چسب آکواریوم از سطوح مختلف، راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

جدول مشخصات انواع پاک کننده های چسب آکواریوم

پاک شدن چسب اکواریوم روی لباس

برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی لباس، حلال‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور مثال می‌توان به سشوار اشاره کرد. سشوار یک گزینه راحت و قابل دسترس است که در چند دقیقه چسب را از سطح لباس جدا می‌کند. برای انجام آن، حرارت سشوار را در گرم‌ترین حالت ممکن بزارید و بر روی محل چسب قرار دهید. پس از چند دقیقه، چسب کمی حالت مایع به خود می‌گیرد که به محض مشاهده، آن را از سطح لباس جدا کنید.

دومین راه برای پاک کردن چسب از روی لباس، کشیدن سنباده نرم است. پیشنهاد می‌کنیم از سنباده ۴۰۰، ۶۰۰ یا ۱۰۰۰ استفاده کنید تا آسیبی به لباس شما وارد نشود.

خرید سنباده ۱۸۰ اسمیر دکس

سومین گزینه قابل دسترس به ویژه برای خانم‌ها، سوهان ناخن است. این وسیله پس از چند بار کشیده شدن بر روی چسب آکواریوم، آن را از سطح لباس جدا می‌کند. برای این کار سعی کنید که لبه‌های چسب را سنباده بزنید.

یکی دیگر از راه‌های آسان، استفاده از اتو به عنوان وسیله‌ای برای جدا کردن چسب آکواریوم است. برای انجام این کار، ابتدا یک کاغذ ضخیم یا یک پارچه را بر روی چسب قرار دهید و سپس، بر روی آن اتو بکشید. پس از گذشت چند دقیقه، چسب آکواریوم به راحتی کَنده می‎‌شود.

اگر لباس شما ضخیم است، پیشنهاد می‎کنیم که گزینه کاردک یا قاشق را در برنامه خود قرار دهید. این دو وسیله می‌توانند چسب را از سطح لباس جدا کنند. برای این کار کافی است که به آرامی به زیر لبه‌های چسب بزنید تا کم کم شاهد جدا شدن آن باشید.

خرید کاردک ۸ سانتی آزادی

با این حال اگر هر کدام از روش‌های بالا به خوبی قادر به جدا کردن چسب آکواریوم از سطح لباس نبود، پیشنهاد می‌کنیم به حلال‌های صنعتی فکر کنید. به طور مثال می‌توان به تربانتین و استون اشاره کرد. برای انجام کار با این دو ماده شیمیایی، مقداری از آن‌ها را بر روی پارچه قرار دهید و سپس بر روی چسب بکشید. توجه داشته باشید که انجام این کار به آرامی صورت گیرد تا آسیبی به لباس وارد نشود.

پاک کردن چسب آکواریوم

پاک کردن چسب آکواریوم از روی لباس مشکی

برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی لباس به ویژه لباس مشکی، حتما دقت لازم را داشته باشید. برای جدا کردن چسب، چند راه وجود دارد که شامل سشوار، سنباده نرم، و استون می‌شود. در ضمن پس از پاک کردن چسب از روی لباس مشکی، آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

پاک شدن چسب آکواریوم از دست

قبل از اینکه درباره چگونگی پاک کردن چسب آکواریوم از روی دست به شما بگوییم، حتما این نکته را در نظر بگیرید که بدون دستکش ایمنی مناسب، از چسب آکواریوم استفاده نکنید.

با این حال اگر به دنبال یادگیری این موضوع هستید که چگونه می‌توان چسب آکواریوم را از دست جدا کرد، باید اشاره کنیم که بهترین راه جهت جدا کردن چسب از روی دست، استفاده از الکل است. الکل یک ماده شیمیایی قدرتمند است که به عنوان حلال مواد شیمیایی عمل می‌کند. در ضمن وقتی چسب آکواریوم از دست شما جدا شد، حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

پاک کردن چسب آکواریوم

پاک کردن چسب آکواریوم از روی ام دی اف

یکی از بهترین راه‌های برای جدا کردن چسب آکواریوم از سطح چوب ام دی اف، استفاده از استون است. مقداری از این ماده قدرتمند را بر روی سطح چسب بریزید و به وسیله یک کاردک، سعی کنید آن را از سطح چوب جدا نمایید.

در صورتی که تمایلی به استفاده از حلال‌های شیمیایی نداشتید، می‌توانید از حلال‌های خانگی و بدون ضرر مانند سس مایونز، سرکه سفید، پوست پرتقال و سشوار استفاده کنید.

پاک کردن چسب آکواریوم از روی ماشین

برخلاف نظر عموم، پاک کردن چسب آکواریوم از روی خودرو کار ساده و راحتی است و نیاز به متریال غیرقابل دسترس نیست. برای انجام این کار دو روش وجود دارد: روش خانگی و صنعتی.

روش خانگی به شما تاکید می‌کند که برای جدا کردن این نوع چسب، نیاز به سرکه سفید دارد. قبل از اینکه سرکه سفید را بر روی ماشین بزنید، حتما سطح مورد نظر را با آب و صابون بشویید.

روش صنعتی شامل استفاده از استون است که چسب را به راحتی از سطح بدنه ماشین جدا می‌کند. فقط فراموش نکنید که پس از جدا کردن چسب آکواریوم از روی خودرو، حتما سطح بدنه را واکس خودرو بزنید تا در نتیجه یک سطح صیقلی و زیبا داشته باشید.

پاک کردن چسب آکواریوم از روی آینه

یکی از ساده‌ترین وسایل برای پاک کردن چسب، آینه است. اگر در حین درزگیری آینه، مقداری چسب آکواریوم بر روی آن ریخت، نگران نباشید؛ زیرا با استفاده از الکل یا استون، به راحتی می‌توان چسب آکواریوم را جدا کرد.

علاوه بر این، استفاده از سرکه سفید به عنوان یک محصول خانگی، گزینه مناسبی برای جدا کردن چسب از سطح آینه است.

پاک کردن چسب اکواریوم از روی سرامیک

فرمول جدا کردن چسب آکواریوم از روی سرامیک، برای کاشی نیز قابل استفاده است. برای جدا کردن چسب، وسایلی مانند کاتر، سوهان، چاقو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد پاک کردن چسب آکواریوم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق وسایل اشاره شده، محل را بتراشید.

پس از اینکه سطح چسب به طور کامل تراش خورد، نوبت به استفاده از حلال استون، الکل و بنزین سفید است. مقداری از متریال اشاره شده را بر روی سطح مورد نظر بریزید و سپس با کاردک جدا کنید.

پاک کردن چسب آکواریوم

پاک کردن چسب آکواریوم از روی سینک استیل

برخی اوقات ممکن است پس از آب بندی سینک ظرفشویی، مقدار چسب آکواریوم به اطراف آن بریزد. برای پاک کردن آن، روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. همچنین اگر قصد تعویض درزگیر سینک ظرفشویی را دارید، بهتر است ابتدا آن را جدا کنید و سپس اقدام به نوسازی نمایید.

بهترین حلال برای جدا کردن چسب آکواریوم به عنوان درزگیر سینک ظرفشویی، سرکه سفید است. یک پارچه تمیز را آغشته به سرکه سفید کنید و سپس بر روی چسب آکواریوم بمالید. وقتی چسب حالت نرم به خود گرفت، به وسیله یک کاردک، چاقو یا یک شیء تیز، آن را جدا نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع حلال چسب آکواریوم خشک شده پرداختیم. برای اینکه بتوان چسب  آکواریم را از سطوح مختلف جدا کرد، باید از دو نوع حلال خانگی و صنعتی استفاده کرد. سرکه سفید به عنوان حلال خانگی و استون به عنوان اصلی ترین حلال صنعتی شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین مواد برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی دست چیست؟

االکل+ آب و صابون.

برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی سینک، چه راهکاری وجود دارد؟

چسب آکواریوم از روی سینک ظرفشویی به وسیله سرکه سفید، چاقو و کاردک پاک می‌شود.

بهترین مواد برای پاک کردن چسب آکواریوم بر روی بدنه خودرو چیست؟

استون، سرکه سفید و آب و صابون.

ساده‌ترین راه برای پاک کردن چسب آکواریوم از روی لباس چیست؟

یکی از بهترین راه‌ها برای پاک کردن چسب از روی لباس، استفاده از سشوار است

ممکن است شما دوست داشته باشید