نحوه رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، احتمالا مقداری به رنگ‌آمیزی هم فکر کرده‌اید. یک لایه رنگ تازه به درب کمد دیواری خانه شما می‌تواند دکوراسیون اتاق را تا حدود زیادی بهبود بخشد. با آگاهی از اینکه چه رنگی را انتخاب کنید و از چه تکنیک‌های رنگ‌آمیزی بهره بگیرید، می‌توانید اقدام به رنگ‌آمیزی کمد دیواری نمایید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان درب کمد دیواری را رنگ کرد، ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

در مرحله اول سعی کنید رنگ مناسبی را برای درب کمد دیواری انتخاب نمایید. رنگ مورد نظر خود را بر اساس رنگ اتاق انتخاب کنید. به طوری که رنگ درب کمد دیواری باید به نوعی رنگ مکمل دیوارهای اتاق باشد.

با تطبیق رنگ درب کمد دیواری خانه خود با سایر رنگ‌های موجود در اتاق، هماهنگی میان آکسسوار اتاق بیشتر از پیش می‌شود.

  • انتخاب رنگ: همه رنگ‌ها بر اساس ۳ رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی ساخته می‌شوند. رنگ‌های ثانویه از ترکیب ۲ رنگ اولیه با هم به وجود می‌آید. به طور مثال، ترکیب قرمز و آبی، رنگ بنفش را می‌سازند؛ ترکیب آبی و زرد، رنگ سبز را ایجاد می‌کنند؛ ترکیب زرد و قرمز نارنجی را تشکیل می‌دهند. بنابراین از میان رنگ‌های موجود در چرخه رنگ، یک رنگ را برای رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری انتخاب کنید.

رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

  • طرح‌های تک رنگ: رنگ‌های هم خانواده به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند. هنگام رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری، ترکیب رنگ‌های هم خانواده می‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی را برای نمای کمد دیواری شما به وجود آورد. به طور مثال شما می‌توانید از رنگ‌های خانواده قرمز مانند قرمز، زرشکی و آلبالویی استفاده کنید.

خرید محصول

  • رنگ‌های سرد و گرم: رنگ‌هایی که پایه آبی دارند، رنگ سرد در نظر گرفته می‌شوند. این نوع رنگ‌های آرامش‌بخش اغلب در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین رنگ‌های مشتق شده از رنگ قرمز، به عنوان رنگ‌های گرم معرفی می‌شوند. این نوع رنگ‌ها ممکن است برای درب کمد دیواری اتاق خواب پدر و مادر مناسب باشد.
خرید رنگ روغنی سفید براق ۱ کیلویی هپالوکس
  • رنگ‌های ملایم: رنگ‌های خنثی را برای درب‌ کمد دیواری اتاق خواب انتخاب کنید. این رنگ‌ها، آرامش را به اتاق خواب شما می‌آورند.

  • رنگ‌های خنثی: قهوه ای، خاکستری و کرم، رنگ‌های خنثی هستند. در واقع هر چه شدت رنگ کمتر اشباع شود، رنگ مورد نظر خنثی‌تر می‌شود. این رنگ‌ها به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند و می‌توانند به شما این امکان را بدهند که حس اتاق را با جابجایی فصل، تغییر دهید.

جدول مشخصات بهترین رنگ رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

رنگ درب کمد دیواری

مراحل رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری عبارتند از:

۱- درب کمد خود را برای رنگ‌آمیزی آماده کنید.

۲- در صورت امکان، درب را از لولاهای آن جدا کنید. این کار رنگ‌آمیزی بالا و پایین درب را آسان‌تر می‌کند. اگر نمی‌توانید درب را از روی لولاهای آن بردارید، می‌‎توانید آن را همانطور که هست رنگ‌آمیزی کنید.

۳- درب را با کاغذ سنباده ۱۲۰ به آرامی سنباده بزنید. این کار سطح را برای رنگ آماده می‌کند و باعث می‌شود که رنگ بهتر به درب کمد دیواری بچسبد.

خرید رنگ روغنی سفید نیم براق کیلو هپالوکس

۴- پس از سنباده زدن درب کمد دیواری، آن را با محلول شوینده رقیق شده بشویید. درب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید سطح آن به طور کامل خشک شود.

۵- پیش از شروع رنگ‌آمیزی وسایل فلزی را از درب جدا کنید یا با نوار چسب بپوشانید.

۶- اگر سطح درب کمد دیواری نیاز به پرایمر دارد، حتما از پرایمر مخصوص به آن استفاده کنید. اگر درب کمد دیواری شما چوبی است، حتما باید پیش از رنگ‌آمیزی، آسترکاری شود. در صورتی که رنگ درب تیره است و قصد روشن کردن آن را دارید، اجرای پرایمر بر روی سطح ضروری است.

رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

رنگ مناسب درب کمد دیواری

درب کمد خود را رنگ کنید. اکثر درب‌ها دارای سطح تخت هستند؛ بنابراین رنگ‌آمیزی نسبتا آسانی دارند. اما برخی از درب‌ها، به ویژه درب کمد دیواری، دارای صفحات متعددی هستند که به تکنیک رنگ‌آمیزی خاصی نیاز دارند. برای درب‌های پیچیده، پیروی از یک الگوی رنگ‌آمیزی می‌تواند نتایج باکیفیتی به وجود آورد.

۱- ابتدا پانل‌‌های درب را رنگ کنید. از یک غلطک کوچک برای پوشاندن بیشتر سطوح پانل درب استفاده نمایید.

۲- قسمت مرکزی و عمودی درب را که بین پانل‌ها قرار دارد رنگ کنید. از یک غلطک رنگ برای پوشاندن سریع این ناحیه استفاده نمایید. در ضمن به صورت عمودی نقاشی کنید.

۳- ریل‌های افقی وسط درب کمد دیواری را رنگ‌آمیزی کنید. این قسمت ها را با غلطک رنگ به صورت افقی رنگ شود.

خرید غلطک ۲۵ سانتی امپراتور

۴- ۲ پایه بیرونی درب کمد دیواری را به صورت عمودی و از بالا به پایین رنگ کنید.

۵- یک لایه نازک رنگ به وسیله غلطک رنگ در امتداد لبه درب کمد دیوار بزنید. با استفاده از قلم مو آن را به طور مساوی پخش کنید.

۶- قبل از رنگ آمیزی لایه دوم، اجازه دهید لایه اول درب کمد دیواری کاملا خشک شود.

۷- از یک غلطک برای تسریع روند استفاده کنید. رنگ را به طور یکنواخت اعمال کنید و مراقب خطوط غلطکی که روی سطح باقی می‌ماند باشید..

۸- طرف دیگر درب کمد دیواری را رنگ کنید.

رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری

بهترین رنگ برای کمد دیواری

برای انتخاب رنگ کمد دیواری خانه، ابتدا باید رنگ پیش‌زمینه دیوارها را درنظر گرفت. هرچقدر از رنگ مکمل دیوارها برای‎ کمد دیواری استفاده کنید، اتاق شما نمای زیباتری به خود خواهد گرفت. در ادامه به بهترین رنگ‌ها برای کمد دیواری اتاق زوج‌های جوان، پسران و دختران می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

برای کمد دیواری اتاق مخصوص زوج‌های جوان، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های سفید، مشکی، طوسی، بژ، صدفی، قهوه‌ای، کرم و فندقی استفاده کنید. این نوع رنگ‌ها، محیط شما را مطبوع می‌کند.

خرید سنباده ۱۵۰ اسمیر دکس

همچنین برای انتخاب رنگ کمد دیوار پسران، پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های آبی، نارنجی، سفید، قرمز و گردویی است. در ضمن برای کمد دیواری اتاق دختران نیز می‌توانید از رنگ‌ صورتی، بنفش، سفید، طوسی، کرم روشن و سبز استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «نحوه رنگ‌آمیزی درب کمد دیواری» صحبت کنیم. تغییر رنگ کمد دیواری، یکی از ترفندهایی است که می‌تواند اتاق شما را از ملال و ناراحتی نجات دهد. بسیاری از خانواده‌ها نمی‌دانند که می‌توان رنگ کمد دیواری چوبی و حتی فلزی را به وسیله‌ رنگ‌های مختلف تغییر داد. بنابراین تغییر رنگ کمد دیواری، یکی از راه‌های جذاب برای تغییر در اتاق‌های خانه به حساب می‌آید. در این مقاله به توضیح چگونگی تغییر رنگ کمد دیواری و بهترین رنگ‌ها برای آن پرداختیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

چرا درب کمد دیواری اتاق را رنگ می‌کنند؟

کمد دیواری یکی از مکان‌هایی است که به صورت روزانه با آن در ارتباط هستیم؛ بنابراین چیزی نیست که کسی بگوید من آن را نمی‌بینم و … پس برای پوشیدن لباس در اوایل صبح جهت رفتن به سر کار، بازگشت از سر کار و گذاشتن لباس‌ها در کمد، همه این موارد باعث می‌شود که کمد دیواری، جایگاه ویژه‌ای در اتاق پیدا کند. با رنگ‌‎آمیزی کمد دیواری، طراوت و خلاقیت را به اتاق خود وارد کنید.

بهترین فام رنگ برای درب کمد دیواری اتاق دختران کدام است؟

صورتی، بنفش، سفید، طوسی، کرم روشن و سبز.

بهترین فام رنگ برای کمد دیواری اتاق پسران کدام است؟

آبی، نارنجی، سفید، قرمز و گردویی.

بهترین فام رنگ برای درب کمد دیواری اتاق زوج‌های جوان کدام است؟

سفید، مشکی، طوسی، بژ، صدفی، قهوه‌ای، کرم و فندقی.

با چه نوع رنگ‌هایی می‌تواند درب کمد دیواری را رنگ کرد؟

نوع رنگ کمد دیواری بستگی به متریال کمد دیواری دارد. اگر کمد دیواری شما از جنس چوب است، شما به راحتی می‌توانید از رنگ روغنی برای سطح آن استفاده کنید. در صورتی که جنس کمد دیواری شما فلزی بود، باز هم بهترین گزینه رنگ روغنی است. زیرا رنگ روغنی ضد آب است و در برابر هرگونه باکتری، قارچ و … مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید