ترفندهایی برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای

امروزه بطری‌های شیشه‌ای جزوی از دکوراسیون زندگی ما شده است. نوشیدنی‌های شیرین در کنار بطری‌های آب و حتی لیوان‌های شیشه‌ای صرف چای، همه و همه وسایلی هستند که به صورت گسترده در دنیای امروز یافت می‎شود. برای تفکیک بطری‌ها و حتی قرار دادن لیبل قیمت یا توضیحات محصول، خیلی از بطری‌های شیشه‌ای دارای برچسب‌های پلاستیکی هستند که پس از جدا کردن آن از روی بطری، رد چسب بر روی آن باقی می‌ماند. برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای ما اینجا هستیم تا به شما راهکارهایی جادویی در این باره بدهیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

برای بطری‌های شیشه ای سالم

همیشه آسان نیست که یک برچسب را به درستی از یک بطری شیشه‌ای جدا کنید. این چسب اغلب آثاری از خود به جای می‌گذارد که ظاهری کثیف و نامناسب به بطری می‌دهد.

بیایید با هم ببینیم که چگونه این مشکل را برطرف کنیم و چسب را به طور کامل از بطری‌های شیشه‌ای پاک کنیم.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای

  • آب گرم
  • روغن زیتون
  • استون
  • سرکه گرم
  • لیمو
  • وایتکس سفید
  • اسانس لیمو

جدول بهترین مواد برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای

آب گرم

ترفندی که بیشتر به دلیل کارایی و سادگی آن شناخته شده است، خیس کردن بطری شیشه‌ای در آب داغ است. باید چند ساعت به همین صورت بماند و پس از آن فقط باید با قسمت نرم اسفنج مالیده شود تا باقیمانده‌های چسب پاک شود. همچنین در صورت مقاومت چسب، می‌توانید مایع شوینده را در آب داغ اضافه کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن برچسب از روی بطری‌های شیشه‌ای است. برای این کار کافی است به وسیله برسی که قبلا در روغن زیتون گذاشته‌اید، سطح چسب به جای مانده از برچسب روی بطری شیشه‌ای را بمالید. پس از این کار، روغن زیتون به چسب نفوذ می‌کند. درنهایت شما می‌توانید به وسیله اسفنج، باقیمانده چسب را از سطح بطری شیشه‌ای جدا کنید.

اگر روغن زیتون در دسترس ندارید، می‌توانید از کره استفاده کنید. روش انجام کار با کره نیز همانند مراحل استفاده از روغن زیتون است. همچنین شما می‌توانید جوش شیرین را به روغن زیتون اضافه کنید (از هر کدام ۱ قاشق غذاخوری) و سپس به چسب بزنید. درنهایت به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و با انگشت یا پارچه، باقیمانده چسب را از روی سطح بطری شیشه‌ای بردارید.

با این حال، پس از انتخاب هر کدام از روش‌ها، بطری شیشه‌ای را به طور کامل با آب بشویید تا چربی باقیمانده روغن زیتون یا کره از روی بطری پاک شود.

استون

این ترفند برای پاک کردن برچسب از روی بطری‌های شیشه‌ای مستلزم استفاده از استون است. استون را روی یک پنبه‌ بریزید و آن را بر روی چسب روی شیشه بزنید. وقتی برچسب به طور کامل از بین رفت، بطری را بشویید.

پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای

سرکه سفید گرم

همچنین می‌توانید چسب را از بطری‌های شیشه‌ای با استفاده از سرکه سفید جدا کنید. برای انجام این کار، ابتدا سرکه را گرم کنید. پس از اتمام این مرحله، یک تکه پنبه را در سرکه سفید گرم شده بزنید و با آن چسب را از روی بطری پاک کنید. در انتها نیز آثار چسب را بشویید تا یک بطری شیشه‌ای کاملا تمیز داشته باشید.

لیمو

لیمو یک معجزه‌گر تمام عیار است. به طوری که برای هر چیزی که فکرش را بکنید، کاربرد دارد. این میوه الهی یک بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند در راستای حذف چسب از روی بطری‌های شیشه‌ای بهترین عملکرد را داشته باشد.

برای انجام این کار، ابتدا یک لیمو را از وسط نصف کنید و یکی از دو نیمه را روی چسب موجود روی بطری بزنید. سپس حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آب لیمو در چسب نفوذ کند. پس از سپری شدن زمان اشاره شده، لیوانی که چسب در آن قرار دارد را با یک اسفنج نرم بمالید و درنهایت آبکشی کنید.

وایتکس سفید

وایتکس سفید به راحتی می‌تواند چسب روی بطری شیشه‌ای را جدا کند. برای جدا کردن چسب از روی یک بطری شیشه‌ای، یک پنبه یا پارچه تمیز را به وایتکس آغشته کنید و چسب را به وسیله آن بمالید. پس از جدا شدن چسب، بطری شیشه‌ای را با دقت با آب و صابون بشویید تا تمام آثار به جای مانده از وایتکس از بین برود.

نکته: این محصول ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. بنابراین باید با احتیاط رفتار کرد. برای کار کردن با وایتکس، پوشیدن دستکش فراموش نشود. همچنین استفاده از تهویه برای جلوگیری از استنشاق بخار وایتکس ضروری است. در ضمن وایتکس را به صورت مستقیم در معرض پوست یا چشم خود قرار ندهید.

اسانس لیمو

لیمو به شکل اسانس نیز به از بین بردن چسب روی بطری‌های شیشه‌ای کمک می‌‎کند. برای این کار پارچه‌ای بردارید که اسانس لیمو به آن آغشته است. سپس آثار چسب را به وسیله آن از بین ببرید. در نهایت بطری را بشویید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «ترفندهایی برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای» صحبت کنیم. اگر شما هم نمی‌دانید که چسب به جای مانده از برچسب بطری شیشه‌ای را چگونه پاک کنید، ما در این مقاله به متریال و روش مورد نیاز شما برای این کار اشاره کردیم. برای جدا کردن چسب روی بطری شیشه‌ای، کافی است یکی از متریال‌ها مانند آب گرم، روغن زیتون، استون، سرکه گرم، لیمو، وایتکس سفید و اسانس لیمو را استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره در این باره، به راحتی می‌توانید با تیم ما تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

برای جدا کردن چسب روی بطری شیشه‌ای، از چه موادی استفاده کنیم؟

آب گرم، روغن زیتون، استون، سرکه گرم، لیمو، وایتکس سفید و اسانس لیمو، بهترین مواد برای جدا کردن چسب به جای مانده از برچسب بطری‌های شیشه‌ای است.

در صورت نبود روغن زیتون، چه موادی می‌تواند جایگزین آن برای از بین بردن چسب روی بطری شود؟

برای جایگزین کردن روغن زیتون برای پاک کردن چسب بطری شیشه‌ای، می‌توانید از کره استفاده کنید.

ساده‌ترین راه برای جدا کردن چسب به جای مانده از برچسب بطری‌های شیشه‌ای کدام است؟

استفاده از آب گرم و جوشیده به راحتی می‌تواند زمینه را برای جدا کردن چسب فراهم کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید