بررسی بهترین اسپری WD 40 و کاربردهای آن

بدون اغراق باید اعتراف کرد که هیچ محصولی به اندازه اسپری WD 40 کاربرد ندارد. کاربردهای این محصول به حدی است که شاید برای شما نیز باورپذیر نباشد. اما باید به شما بگوییم که اسپری WD 40 یکی از محصولات خاص در زمینه روان‌سازی و ضدزنگ سازی سطوح فلزی، لاستیکی و پلاستیکی است. اگر به دنبال محافظت یا تمیز کردن وسایل فلزی و … خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از اسپری WD 40 استفاده کنید.

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده اسپری WD 40 در ایران، برند امپراتور است که از نظر کیفی و قیمت نسبت به سایر تولیدکنندگان، یک سر و گردن بالاتر است. در این مقاله قصد داریم تا درباره اسپری WD 40 و بهترین برند آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید. 

اسپری WD 40 چیست؟

شاید نام اسپری WD 40 به گوش شما هم خورده باشد؛ این اسپری برای نخستین بار در سال ۱۹۵۳ به منظور تمیزکاری و چربی‌زدایی به مرحله تولید رسید. بیشتر کاربرد اولیه این محصول برای صنایع هوا فضا بود که در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اسپری WD 40

با ارتقای این محصول، کاربردهای بیشتری برای آن درنظر گرفته شد؛ از جمله دیگر کاربردهای این محصول در یک دهه پس از تولید آن می‌توان به لایه پوششی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی اشاره کرد.

به مرور مصارف اسپری WD 40 گسترش یافت و برخی از مردم به وسیله این محصول توانستند حشرات را از بین ببرند. به طوری که پس از چندین دهه، کاربردهای بیشتری برای اسپری WD 40 در نظر گرفته شد. صنایع هوافضا، خودروسازی، صنعت ساختمان، کشاورزی و بسیاری از مصارف خانگی، به وسیله این محصول تحت پوشش قرار گرفت.

مزایای اسپری WD 40

کمتر محصولی می‌توان پیدا کرد که به اندازه اسپری WD 40 مزایا داشته باشد. به طور مثال شما می‌توانید از این محصول برای روان‌سازی و از بین بردن زنگ زدگی در سطح اسلحه‌، انواع قفل و لولای در و پنجره، ابزارآلات، چرب‌زدایی از محصولات خانگی مانند چرخ خیاطی، وسایل الکترونیکی و سطح خودرو، از بین بردن رنگ بر روی دیوار، نرده و سایر وسایل لاستیکی و پلاستیکی، محافظت از سطوح مختلف در برابر عوامل جوی مانند نور خورشید و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

خرید محصول

لازم به توضیح است که اسپری WD 40 نه تنها خاصیت چسبندگی ندارد بلکه به هیچ عنوان گرد و غبار را جذب نمی‌کند؛ همچنین برای ضد آب کردن برخی وسایل مانند کفش کاربرد زیادی دارد.

اسپری WD 40 اصل

یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان این است که چگونه می‌توان متوجه اصل یا کپی بودن اسپری WD 40 شد. امروزه شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید این محصول بر اساس فرمول‌های مختلف می‌کنند که البته در این میان می‌توان متوجه شد که برخی از اجناس شامل اجناس کپی هستند.

برای اینکه متوجه اصل بودن اسپری WD 40 بشوید، کافی است که به برندهای تولیدکننده این محصول نگاه کنید. برندهای مطرح در راستای افزایش کیفیت و جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار خود نزد مشتریان، هرگز به سمت اجناس کپی و غیر اصل حرکت نمی‌کنند؛ بنابراین کمتر تمرکز خود را بر روی شرکت‌های ناشناس و کمتر شناخته شده بگذارید.

کاربرد اسپری WD 40

  • تمیز کردن اسلحه، ریش تراش، خراش‌های کف زمین
  • از بین بردن جرم سطوح آشپزخانه و رطوبت سطوح فلزی
  • پاک کردن رنگ از روی سطح نرده، خودرو  و …
  • روان کردن لولای در و پنجره، کابینت، جواهرات انگشت دست، درپوش مخزن سوخت، شیرآلات و …
  • از بین بردن چربی از روی سطوح الکترونیکی، لکه‌های روغنی
  • ایجاد یک لایه محافظ برای سطح خودرو و ابزار آلات به همراه مقاوم کردن آن در برابر زنگ زدگی
  • جلوگیری از ورود حشرات به خانه با درزگیری در و پنجره و …
  • از بین بردن چسبندگی دست و پاک کردن توالت، رنگ روی چرم، گریس، رنگ ماژیک روی فرش، باقیمانده‌های برچسب و …

نحوه استفاده از اسپری WD 40

برای استفاده از اسپری WD 40، ابتدا سطح مورد نظر را انتخاب کنید. سپس درنظر بگیرید که چه کارایی از این نوع اسپری مد نظر دارید. به طور مثال، برخی‌ افراد به وسیله این اسپری قصد دارند تا چربی سطوح مختلف را پاک کنند. برخی نیز درنظر دارند تا از اسپری WD 40 به عنوان یک لایه محافظ یا پوششی استفاده نمایند. بنابراین تعیین کنید که چه کاربری برای اسپری WD 40 درنظر دارید و پس از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

با این حال برای استفاده از اسپری WD 40، قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید تا آماده اعمال بر روی سطح مورد نظر شما شود. در ضمن فراموش نکنید که از این نوع اسپری به هیچ عنوان در دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد استفاده نکنید. همچنین قابلیت اشتعال این نوع محصول می‌تواند برای شما خطرناک باشد. بنابراین از روشن کردن فندک یا وسایل آتش زا در کنار اسپری WD 40، اکیدا خودداری نمایید.

پیش از اجرای اسپری WD 40 بر روی سطح مورد نظر، پوشیدن دستکش، ماسک و عینک ایمنی ضروری است. با این وجود، پس از اینکه به محل مورد نظر اسپری اعمال کردید، نوبت به اجرای آن می‌رسد. بسته به کارایی مد نظر شما، این محصول را مورد استفاده قرار دهید. لازم به توضیح است که مدت زمان نفوذ این اسپری در سطح مورد نظر، بین ۳۰ تا یک دقیقه درنظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، از تماس این اسپری با چشم اجتناب شود. هنگام استفاده از آن حتما از تهویه مناسب فضا اطمینان حاصل کنید.

اسپری WD 40

بهترین اسپری WD 40

امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید اسپری WD 40 کرده‌اند؛ اما باید درنظر بگیرید که برخی از این نوع محصولات موجود در بازار، غیر اصل و کپی است و نمی‌تواند کد اصالت کالا را ارائه بدهد. با این وجود، یکی از بهترین برندهای تولیدکننده اسپری WD 40 در داخل کشور با نام تجاری امپراتور عرضه و روانه بازار می‌شود.

برند امپراتور به شکل ویژه در زمینه تولید اسپری WD 40 برای سطوح مختلف به همراه سطح بدنه خودرو فعالیت می‌کند. اگر به دنبال یک برند مطرح و قابل اعتماد در بازار پُر نوسان ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم از اسپری WD 40 مدل امپراتور استفاده نمایید. این نوع اسپری، فاقد مواد سیلیکونی است؛ بنابراین هیچ گونه آسیبی به قطعات و سطوح مختلف فلزی، پلاستیکی و لاستیکی وارد نمی‌کند.

اسپری روان کننده و زنگبر WD 40 مدل امپراتور دارای حجم ۴۵۰ میلی‌لیتر است  که به صورت فشاری قابل اجراست. قطر مخزن این محصول ۶۵ میلی‌لیتر، از جنس فلزی به همراه لوله پلاستیکی است که عموما برای تمیز کردن، روان‌سازی و ضدزنگ‌سازی سطوح فلزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر قابلیت‌های اسپری روان کننده اسپری WD 40 مدل امپراتور این است که سطوح مختلف را از چربی مصون می‌دارد.

کاربرد اسپری WD 40 امپراتور

اگر به دنبال مزایای اسپری WD 40 مدل امپراتور هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید. ما در ادامه مطلب قرار است به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نوع اسپری تولید شده در داخل کشور اشاره کنیم. 

  • روغن‌‎کاری مطلوب سطوح مختلف مانند لولای در، پنجره، کابینت، اتاق، حیاط، چرخ خیاطی و …
  • ضد چسبندگی و گرد و غبار
  • ضد سایش و خوردگی
  • پاک کردن رنگ بر روی سطوح پلاستیکی و لاستیکی
  • پوشش‌دهنده وسایل پلاستیکی و لاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
  • حذف برچسب، قیر و رنگ از روی خودرو
  • از بین بردن زنگ زدگی قطعات خودرو و سایر وسایل فلزی
  • حذف چربی و گردوغبار از روی نقاط مختلف خودرو
  • حذف چربی از روی وسایل الکترونیکی
  • مناسب برای وسایل، قطعات و ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی
  • مناسب برای وسایل، قطعات و ماشین‌آلات ورزشی
  • مناسب برای وسایل، قطعات و ماشین‌آلات نجاری
  • مناسب برای وسایل، قطعات و ماشین‌آلات پالایشگاه‌ها
  • جایگزین مناسب به جای پولیش برای از بین بردن خش در انواع دی وی دی
  • راهکاری مناسب برای تمیز کردن وسایل فلزی آشپزخانه
  • نگهداری از ابزارآلات
  • آسان کردن فرایند جداسازی کلید شکسته در قفل
  • تمیزکاری کاشی و سرامیک
  • روانکاری و کاهش سروصدای ابزارآلات
  • قابل استفاده به عنوان کپک زدا در صنایع چرم، نساجی و پلاستیکپ
  • از بین برنده خط و خش و اثر انگشت
  • پولیش و براق‌کننده سطوح استیل
  • پاک کردن اثر چسب از روی لباس و …
  • پاک کردن و جدا کردن چسب از روی فرش و …
  • ضد آب کردن لباس‌ها

اسپری WD 40

قیمت اسپری WD 40

از این محصول برای محافظت موشک در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی استفاده می‌شود. اگرچه این اسپری WD 40 در ابتدا برای زنگ‌زدایی استفاده می‌شد اما بعدها در مصارف مختلف خانگی، ورزشی، خودروسازی، ساختمان‌سازی، کامپیوتر، هوا فضا، کشاورزی و … مورد استفاده قرار گرفت. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید اسپری WD 40 امپراتور، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا درباره موضوع «بررسی بهترین اسپری WD 40 و کاربردهای آن» صحبت کنیم. به جرات می‌توان گفت که اسپری WD 40 بهترین اسپری جهان از نظر کاربرد است. این اسپری هر کاری که شما در ذهن دارید را می‌تواند انجام بدهد. از روغن کاری وسایل فلزی تا پوشش محافظ برای سطوح فلزی، پلاستیکی  و لاستیکی. یکی از بهترین برندهای تولیدکننده این محصول در ایران، برند امپراتور است که با عنوان اسپری روان‌کننده و زنگبر WD 40 شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اسپری WD 40 امپراتور، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین برند تولیدکننده اسپری WD 40 کدام است؟

برند امپراتور.

اسپری WD 40 در چه سطوحی کاربرد دارد؟

سطوح فلزی، لاستیکی و پلاستیکی.

مهم‌ترین کاربردهای اسپری WD 40 امپراتور چیست؟

روغن‌‎کاری سطوح مختلف مانند لولای در، پنجره، کابینت و …، ضد چسبندگی و گرد و غبار،  ضد سایش و خوردگی، پاک کردن رنگ از روی سطوح پلاستیکی و لاستیکی، پوشش‌دهنده وسایل پلاستیکی و لاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، حذف برچسب، قیر و رنگ از روی خودرو، از بین بردن زنگ زدگی قطعات خودرو و سایر وسایل فلزی و …، از جمله مهم‌ترین کاربردهای اسپری WD 40 امپراتور به حساب می‌آید.

مدت زمان نفوذ اسپری WD 40 در سطوح ختلف چقدر است؟

بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه.

آیا اسپری WD 40 قابل اشتعال است؟

بله. این محصول در برابر آتش مقاومتی ندارد.

آیا اسپری WD 40 امپراتور دارای مواد سیلیکونی است؟

خیر. این محصول فاقد مواد سیلیکونی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید